Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisvanhempani esittävät köyhää vaikka saavat eläkkeitä yhteensä 5600 e/kk

Vierailija
05.07.2019 |

Ei ole rahaa lähteä yöksi hotelliin (108 euroa) kun on niin kallista :)

Tuntuuko tutulta?

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisisäni sanoi juuri, että talouspolitiikkaa ei häntä kiinnosta pätkääkään, koska tilille kilahtaa joka kuukausi liki kolme tonnia eläkkeenä. Miettikääpä nyt ketkä näitä oikeistopuolueita äänestävät. Hyvätuloiset eläkeläiset, joilla eläke on suurempi kuin palkka lapsillaan ja lasten lapsillaan.

Minulla on nettopalkka suurempi (2200 e) kuin vanhemmillani koskaan oli bruttopalkka. Nyt he ovat eläkkeellä ja saavat palkkaa vielä pienemmän summan eläkkeenä ja siitäkin menee vielä aimo annos verotukseen. Eivät silti valita, talo on maksettu eikä vielä mitään kremppaa ole, matkustelevat kun vielä voivat. Varmaan viimeistään kymmenen vuoden päästä odottaa muutto keskustan kerrostaloon palveluiden äärelle taikka vaihtoehtona hauta.

Vierailija
142/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa jo eläessään lapsille siinä vaiheessa viimeistään kun alkaa olka huonokuntoinen koska hoitokodit veloittaa raskaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorastaan toivon että suuret ikäluokat lukis tän ketjun tai tää linkattais johonkin iltapulun sivuille.

Luin kuten olen lukenut ne muutkin katkeruutta tihkuvat ketjut.

En ole ollut omasta eläkkeestäni päättämässä. Mitä odotatte minun tekevän ?

Eläkkeeni on pienempi kuin 30-luvulla syntyneen isäni, 80 -luvulla syntyneen lapseni eläke tullee olemaan lähes 2x suurempi kuin minun. Se mikä minusta on hirvittävintä teidän kannaltanne on eläkeikänne !

50lukulainen, 2400 brutto.

HAH HAH (huutonauru),

Sun 80-luvulla syntyneen lapsesi eläke tulee olemaan puolet sun eläkkeestä ja lapsesi eläkeikä on 69 vuotta.

Niin ei mulla kristallipalloa ole ihan vaan tyrkkäsin nykyisen palkkansa työeläkelaskuriin , lopputulos oli yli 2x mun eläke. Mikä sen ostovoima on joskus 2060 ei tiedä kukaan.

Vierailija
144/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut kakarat ovat asennoituneet siten, että heidät joku elättää kohdusta hautaan.

Kieli pitkällä odottavat, josko vanhemmista ajoissa aika jättäisi, ettei itte tarttis työtä tehdä ja eläkkeitään ansaita.

Voi sitä katkeruuden määrää, kun eivät mukuloitaan elätä tai avusta. 

Vierailija
145/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on henkilöitä jotka aina puhuvat rahasta ja varsinkin kun sitä ei ole. En ymmärrä miten ei ole rahaa jos on tonni tilillä? Itsellä se ettei ole rahaa tarkoittaa että tilillä on 0,10 snt. Tätä olen ihmetellyt. Ihme jauhamista "ettei ole rahaa, ei ole rahaa, raharaharaha". Silti käydään kokoajan jossakin reissuissa jne.

Vierailija
146/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on henkilöitä jotka aina puhuvat rahasta ja varsinkin kun sitä ei ole. En ymmärrä miten ei ole rahaa jos on tonni tilillä? Itsellä se ettei ole rahaa tarkoittaa että tilillä on 0,10 snt. Tätä olen ihmetellyt. Ihme jauhamista "ettei ole rahaa, ei ole rahaa, raharaharaha". Silti käydään kokoajan jossakin reissuissa jne.

Sulle ei ole opetettu, että tilillä on oltava aina rahaa yllättävien tilanteiden varalle. Aina voi tulla esim. yllättävä lääkärireissu tai muu pakollinen meno, johon tarvitaan rahaa. Mutta voit alkaa opettelun nyt. Ota tavoitteeksi, että tilillä on aina vähintään 50 euroa ja nosta summa vähitellen isommaksi. Tulet huomaamaan, että on paljon helpompaa ja mukavampaa elellä, kun tilillä on aina rahaa.

Vierailija
147/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat tiennanneet yrittäjinä vähintään 200t/vuosi varmaa viimeset 15 vuotta. Me lapset tienataan about 2500te/kk nettona. Vanhemmat ihmettelee, ettei oo aina rahaa tehdä asioita kuten he. Jotenki vähän vieraantuneet todellisuudesta miten ihmiset elävät. Tämä asia on hiukan nakertanut minua pitkään

Vierailija
148/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan rikkaita kadehditaan, so not. Mutta eläkeläisistä heitä on vain viidesosa. Siksi tämä keskustelu on epärealistista ja todellisuuspakoista.

Julkisen puolen eläkkeitä maksaa työeläkeyhtiö Keva omasta eläkerahastostaan, jonka arvo on yli 50 miljardia. Valtion osuus eläkkeistä on pieni.

Ai 10 miljardia vuodessa on "pieni osuus"?? Katsopa valtion budjetin loppusumma ja kerro sitten miten vähän 10 miljardia on

Vierailija
149/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi menkääpä kaupugille töihin. 40v ja 1200 eläke.

Vierailija
150/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kunnalla töissä ja jouduin syövän takia sairauseläkkeelle. 1100 €/kk ja kansaneläke :) 26 €/kk. Kyllä tulot pieneni ihan kivasti.

Vierailija
151/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?!

Anna eläkeläisvanhempiesi elää niin kuin haluavat.

Vierailija
152/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on syntynyt - 47 ja eläkettä saa noin 1800 netto. Enemmän kuin mä olen ikinä saanut palkkaa bruttona. Isä kyllä ymmärtää olevansa etuoikeutettu, eikä ikinä valita eläkkeen suuruutta. Avustaa myös meitä, kun sairauksien ja pätkätöiden kanssa painitaan. Nyt peri veljeltään jonkin verran rahaa ja suurin murhe tuntuu olevan se, että kuinka paljon antaisi mulle ja siskolle ja millaiseen autoon sen jälkeen raha riittää. Yritettiin kyllä sanoa, että toisinpäin, ensin auto ja sitten katsot mitä jää annettavaksi, jos jää.

Vierailija
153/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joo mun vanhemmat on ahneita, itsekkäitä, mitenkään eivät ole auttaneet koskaan, eivät välitä lapsistaan ja lapsenlapsistaan yhtään ka ruikuttavat miten heillä on niin köyhää.

Jos omat tai appivanhemmat sattuvat olemaan itsekkäitä narsisteja niin pitääkö se yleistää koskemaan kaikkia suuren ikäluokan ihmisiä. Vähän samanlaista mutkat suoriksi -meininkiä kuin jos sanoo kaikkia työttömiä työtävieroksuviksi pummeiksi.

Vähän ristiriitaista on sekin jos moittii omia vanhempiaan nuukaileviksi kun eivät raaski kulkea taksilla tai kalleksuvat hotellimaksuja, sieltähän se perintö aikanaan tulee itselle, kun suuret ikäluokat alkavat 10-15 vuoden päästä olla haudassa joitain tervaskantoja lukuunottamatta.

Vierailija
154/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on myynyt lisäksi metsää ja peltoa.

Tiedän mummun joka kerää pulloja ja käy ruokajonossa vaikka patjan alla on millin perintö.

Vierailija
155/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa on jotenkin todella epämiellyttävä sävy. Useimmat eivät niinkään kadehdi tuntemattomien eläkeläisten eläkkeitä, vaan nimenomaan omien vanhempiensa. Se on jotenkin hyvin vastenmielistä. Ja se mitä pitempi viesti sitä enemmän siinä valitetaan eläkeläisten valittamisesta. 

Ymmärrätkö kuinka vastenmielistä on kuunnella omilta velattomilta vanhemmilta ruikutusta turhasta kun itse pienemmällä palkalla velkaisena yrittää selvitä kuukaudesta toiseen? Liittyisiköhän tähän mitenkään? Mitään apua ei tietenkään ei anneta, missään muodossa.

Nimenomaan, missään ei auteta. Koskaan. Tässä hyvä esimerkki; sain miehen kanssa 15v hääpäiväksi lahjakortin kylpylähotelliin, tutuilta, jotka tietävät että meillä ei ole koskaan kahdenkeskistä aikaa kun ollaan tukiverkottomia eikä kummatkaan isovanhemmat hoida koskaan lapsia. Emme saaneet nytkään hoitajaa järjestymään ja ihan viimeisenä epätoivoisena yrityksen yritin kysyä vanhempiani ja olisin maksanut heille. Eivät suostuneet vaan ilkkuivat että voi voi nyt se lahjakortti jää käyttämättä, ei teillä ole muuta vaihtoehtoa kun antaa se meille. No, jotenlin hämmennyin tästä niin että suostuin, ja niinpä kävi että mun hääpäivälahjakylpylään menivät mun itsekkäät vanhempani.

Toki oli oma syy kun alistuin tilanteeseen mutta tuo kertoo siitä RÖYHKEYDESTÄ joka noilla ikäluokilla on, eli kaikki mulle heti nyt, viis muiden tunteista. Kehtaisitko itse tehdä omalle lapsellesi noin? Viedä kylpyläloman nenän edestä? Suuret ikäluokat kehtaa ;)

Miksi ihmeessä ette menneet lasten kanssa? Omat vanhempani ocst vm.41 eivätkä ikinä tekidi noin.

Vierailija
156/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa on jotenkin todella epämiellyttävä sävy. Useimmat eivät niinkään kadehdi tuntemattomien eläkeläisten eläkkeitä, vaan nimenomaan omien vanhempiensa. Se on jotenkin hyvin vastenmielistä. Ja se mitä pitempi viesti sitä enemmän siinä valitetaan eläkeläisten valittamisesta. 

Ymmärrätkö kuinka vastenmielistä on kuunnella omilta velattomilta vanhemmilta ruikutusta turhasta kun itse pienemmällä palkalla velkaisena yrittää selvitä kuukaudesta toiseen? Liittyisiköhän tähän mitenkään? Mitään apua ei tietenkään ei anneta, missään muodossa.

Olisit kouluttautunut hyväpalkkaiseen työhön.

Minun lapsillani on 3 kertaa suurempi palkka kuin minun eläke.

Vierailija
157/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5600 bruttona on 1800 netto per nenä. Riippuu mitä muita menoja, onko tuo paljon vai vähän. Jos on omakotitalo, mökki, vene, auto kalliita harrastuksia niin äkkiäkös summa hupenee.

Vierailija
158/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että eläkkeistä maksetaan veroja. Mitä suurempi eläke, sitä enemmön veroja ja siten hyvätuloiset eläkeläiset maksavat työttömille ja opiskelijoille ja mamuillekin toimeentuloa. Niillekin, jotka eivät mene töihin! Jos on hyvä eläke, on pakko ollut olla töissä koko aikuisuuden ja ahkeroida silloin ja elää ilman opintorahoja ja asumistukia.

Höpönlöpön, isäni valmistui yli 30:senä, kävi kaikki koulut pitkän kaavan mukaan, nyt jo vuosikymmeniä ollut palkka yli 10 000/kk. Mietti tuossa, ettei ole vielä varaa jäädä eläkkeelle kylläkään.... tottakai paljastui, että eläkkeensä tulee olemaan suurempi, kuin minulla virkamiehellä koskaan.

Vierailija
159/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että eläkkeistä maksetaan veroja. Mitä suurempi eläke, sitä enemmön veroja ja siten hyvätuloiset eläkeläiset maksavat työttömille ja opiskelijoille ja mamuillekin toimeentuloa. Niillekin, jotka eivät mene töihin! Jos on hyvä eläke, on pakko ollut olla töissä koko aikuisuuden ja ahkeroida silloin ja elää ilman opintorahoja ja asumistukia.

Höpönlöpön, isäni valmistui yli 30:senä, kävi kaikki koulut pitkän kaavan mukaan, nyt jo vuosikymmeniä ollut palkka yli 10 000/kk. Mietti tuossa, ettei ole vielä varaa jäädä eläkkeelle kylläkään.... tottakai paljastui, että eläkkeensä tulee olemaan suurempi, kuin minulla virkamiehellä koskaan.

Siis kuin minun palkkani piti sanomani, eläkkeestä ei tarvitse edes puhua.

Vierailija
160/160 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun vaan hakemaan avustusta! Leipäjonosta sai eilen jogurttiakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi