Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhtyisitkö tarvittaessa omaishoitajaksi romanttiselle kumppanillesi (aviopuoliso, avopuoliso, seurustelukumppani, tyttö- tai poikaystävä, rakastaja jne. )?

Vierailija
04.07.2019 |

Miksi tai miksi et?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kukaan ei kaipaa minun hoivaani, se on varma.

Vierailija
22/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina en ehka, mun miesystava saattaisi hyvinkin alkaa mun omaishoitajaksi, kun on luonteeltaan hellempi ja huomioivampi kuin mina. Saattaapi tulla ajankohtaiseksikin jossain vaiheessa (ikaeroa 14 vuotta ja mina se vanhempi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä ei ryhtyisi minun omaishoitajakseni. Minä periaatteessa voisin ryhtyä hänen, mutta käytännössä tuskin mahdollista. 

Vierailija
24/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehen kanssa alkaa seurustella niin se on jo omaishoitosopimus ja olet omaishoitaja eli jos muuta luulee niin on käsittänyt asiat väärin.

Vierailija
25/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, jos kyseessä olisi vaimoni tai jompi kumpi pojistani. Vanhemmilleni en, he menevät palvelutaloon sen jälkeen kun eivät kotihoidolla pärjää.

Vierailija
26/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin kauan, kun olen työelämässä. Sen jälkeen voisin harkita. 

Vierailija
27/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

..myötä vastoinkäymisissä kunnes kuolema meidät erottaa, näin lupasin vaimolleni.

Vierailija
28/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

..myötä vastoinkäymisissä kunnes kuolema meidät erottaa, näin lupasin vaimolleni.

Missä olet mennyt naimisiin? Minun vihkitilaisuudessani ei ainakaan puhuttu kuolemasta mitään.

Vierailija
29/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Missä olet mennyt naimisiin? Minun vihkitilaisuudessani ei ainakaan puhuttu kuolemasta mitään.

Ihan normaalisti kirkkohäiden kaavassa on tuo.

Vierailija
30/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Eli kristittyjä koskevat eri säännöt kuin meitä uskonnottomia?

Vierailija
31/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut sellaisesta parisuhteesta.

Vierailija
32/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla ei ole romanttista kumppania ja olen kohta 18 vuotta hoitanut noita lapsia, joten kun ne lähtevät omilleen niin that's it ja olen vapaa!

Vierailija
33/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa ja toivottavasti ei kummankaan tarvi tehdä tuollaista päätöstä.

Vierailija
34/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta omaishoitajana.

Enää ei ole ainoatakaan ystävää, ystävät lopetti yhteydenpidon vähitellen, häipyivät lopulta kokonaan.

Omaa elämää ei ole, jokainen päivä pyörii hoidettavan ehdoilla.

Kaikki harrastukset olen joutunut lopettamaan.

Ainoa kodin ulkopuolinen henkilö kenelle saa sanoa ” hei” ja ”kiitos” on lähikaupan kassahenkilö, siinä minun ainoat vapaat hetken kun käyn kovalla kiireellä kaupassa.

Omaishoidon tuki, se on irvokasta pilkantekoa.

Täällä juttua omaishoitajien arjesta, https://keskustelu.suomi24.fi/terveys/terveyden-hoito/omaishoitajat

Vierailija
35/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Eli kristittyjä koskevat eri säännöt kuin meitä uskonnottomia?

Mitä sä uuvatti selität?

Maistraatin vihkikaavassa ei luvata olla kuolemaan asti yhdessä, mutta ilmeisesti kristillisessä vihkikaavassa luvataan. Kirkossa naimisiin menevä kristitty sitoutuu siis erilaiseen parisuhteeseen kuin maistraatissa naimisiin menevä uskonnoton.

Aukesiko?

Vierailija
36/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylirasittunut vaimo tahtoi pitää miehen kotona, hiukan väärin, ettei hän yhtään voinut levätä.

Tällaisia tapauksia on ollut, ettei henkilö millään myönnä tarvitsevansa laitoshoitoa, en ryhtyisi, sen verran koettu henkistä rasitusta.

Tosin pelkotiloja itselläkin ollut näistä, taakaksi en halua olla.

Vierailija
37/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsen omaishoitaja voisin tiettyyn pisteeseen asti olla.

Vierailija
38/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kauhean moni ymmärtää, minkälaista todellisuudessa on olla puolison omaishoitaja. Se ei todellakaan ole sitä, että tukee portaissa tai kantaa toisen puolesta kauppakassit. Se on ihan hoivaajan rooli. Ja jos haluaa pitää suhteessa romantiikkaa yllä, hoivaajan roolin ottaminen on todella huono idea.

Tietenkin jos arjen kumppanuus riittää, siitä vain. Mutta se voi tarkoittaa esimerkiksi töistä pois jäämistä. Moniko siihen on valmis?

Vierailija
39/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhtyisin naisystävälleni mutta epäilen vaimon kilahtavan jos tekisin sen

Vierailija
40/65 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kauhean moni ymmärtää, minkälaista todellisuudessa on olla puolison omaishoitaja. Se ei todellakaan ole sitä, että tukee portaissa tai kantaa toisen puolesta kauppakassit. Se on ihan hoivaajan rooli. Ja jos haluaa pitää suhteessa romantiikkaa yllä, hoivaajan roolin ottaminen on todella huono idea.

Tietenkin jos arjen kumppanuus riittää, siitä vain. Mutta se voi tarkoittaa esimerkiksi töistä pois jäämistä. Moniko siihen on valmis?

Ei todellakaan ole sitä mitä julkisuudessa halutaan esittää omaishoitajan arjen olevan, kaikkea kaunistellaan ja romantisoidaan.

Hoidettavia on laidasta laitaan.

On helppoja jotka muistaa kiittää hoitajaa saamastaan huolenpidosta.

Mutta on väkivaltaisia, henkistä ja ruumiillista väkivaltaa.

On petille hoidettavia joilla kaikki tulee vaippaan, vaihdat vaipan ja peset.

Toinen sairas hoitaa toista sairasta.

Omaishoitosopimusta tehdessä luvataan kaikenlaista apua, toimii se muutaman kuukauden, sitten alkaakin palveluitten karsinta, lopulta kaikki palvelut ja apu loppuu.

Ammattitaidoton omaishoitaja jää yksin vastuuseen hoidettavasta, onko omaishoitajalla edes sairaanhoitajan tasoista ammattitaitoa, ei ole.

Vapaapäiviksi hoidettavalle ei löydy hoitopaikkaa.

Töykeää kohtelua jos apua yrität saada.

Kukaan ei kysy miten sinä jaksat, ongelmien syihin miksi omaishoitaja väsyy ja palaa loppuun, kenelläkään ole minkäälaista halua syventyä syihin.

Pieni pintaraapaisu omaishoitajan arjesta.