Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?
Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.
Kommentit (231)
Se tarkoittaa samaa kuin: ”Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven”
Jos ette ole luontoa seuranneet niin lokit painivat seisomalla toisen lokin päällä. Lokki on siis lokin päällä.
Lokki ulosti toisen lokin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Apulannan sanoituksissa ei oo koskaan ollu järjen häivää.
Tämä! Ihan yhtä mukasyvällistä kuin joku Coelho ja muut teepussiaforismit.
”Maailmanpyörällä on mustelma” ???
Uskontojen uhreista kertoo mun mielestä. Koitetaan elää siinä uskossa, huomaa ettei valo löydy eikä lupaukset täyty. Lokit on niinku kirkkojen keulahahmoja, monia erilaisia, kaikki myyvät pelastusta.
Voi olla pieni sivuviittaus myös 70-luvun kotimaisiin lokki-tennareihin. Jussi Raittinen esiintyi niiden mainoksissa laulaen "Olen hilpeällä päällä on jalassani lokit, olen hauskalla päällä on jalassani lokit.." . Toisaalta apulannan jäsenistä kukaan ei ole sen ikäinen että olisi omakohtaisia muistoja noista mainoksista, ellei sitten jossain ole lehtileikkeitä tai videotallenteita niistä mainoksista nähneet.
Lokin päällä lokki. Jono henkilöitä jotka haluavat hyötyä alapuolellaan olevasta. Jokainen ottaa oman osuutensa ketjussa. Kyseenalaisin keinoin tai intressein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos on saanut vähänkään nimeä niin voi tehdä vaikka mitä paskaa ja kauppa käy.
Näitä on elämässä nähty. Lauma kiusaaja sosiopaatti narsisteja. Kaikilla puukko selän takana valmiina iskemään niin toisiaan kuin kiusattavaa kohdettakin. Jokainen maireasti hyötymässä toisistaan. Vuoron perään käyvät toistensa ylle välillä vääntäen valuvat paskat toistensa niskaan. Kaikki niin kiiluvasilmäisesti kiimassa loisimassa toisiaan, että eivät huomaa olevansa ulosteen peitossa itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on elämässä nähty. Lauma kiusaaja sosiopaatti narsisteja. Kaikilla puukko selän takana valmiina iskemään niin toisiaan kuin kiusattavaa kohdettakin. Jokainen maireasti hyötymässä toisistaan. Vuoron perään käyvät toistensa ylle välillä vääntäen valuvat paskat toistensa niskaan. Kaikki niin kiiluvasilmäisesti kiimassa loisimassa toisiaan, että eivät huomaa olevansa ulosteen peitossa itsekin.
Just tän tyyppisten tulkintojen takia halusin tuoda tota yhtä tosi tärkeää kulma johon ne sana viittaa: ”Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven”
Ei se niiden sanojen ainoa kulma ole mutta yksi tosi tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Lokkihan on myös pummi, tuskin tuossa tällä kertaa linnuista lauletaan. Mutta mitä tällä vertauskuvalla haetaan? Mikä on se pummien pummi, lokin päällä lokki? Joku ihminen, taho, verottaja? Ei mullekaan aukene.
Lokki pummin päällä😂
Voiko olla vertauskuva ahneesta ihmisestä?
Että ahneen ihmisen kimpussa on ahne ihminen.
En ole kuunnellut kappaletta, joten arvaus vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Maailman vyön alla on mustelma
Olisko se lokin päällä lokki se mitä se näki siinä mustetahratestissä. Se meni väärin sekin ja siitä tuli koko hullun biisiin symboli jotenkin... Hullus on joissain tapauksissa jumittamista jossakin kaavassa... Tämähän on kuin psykoosipotilaan sepitys.
Loki on myös tietokoneen loki, nykyisin on kaiken maailman hakkerointia, en tiedä lokeista sen enempää, joku tietokonenero vois kertoa saako sen ymmärtyksestä logiikkaa tälle biisille.
Sähän luet/kuuntelet kuin piru Raamattua.
Itselleni kappaleen sanoista tulee mieleen Antti Salmisen Lomonosovin moottori-teos, mutta tuskin sen kanssa tekemistä? Kirjassa esiintyy Lokki niminen monikasvoinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla vertauskuva ahneesta ihmisestä?
Että ahneen ihmisen kimpussa on ahne ihminen.En ole kuunnellut kappaletta, joten arvaus vaan.
Ahne, joka nokkii toisia ja paskoo ilman mitään tunnontuskia muiden päälle.
Kuvastaa hyvin nykyajan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joka kerta hulluus tuli
kutusumatta mun huoneisiin
ylleni sataen,
Pelastusta myyvät, on luvanneet sen
ei vaadi sulta muuta kuin koko elämän
kun se manataan
Rautaa ilman rajoja,
ilman yhtään syytä tai sydänvaloja
Kun hiljaisuus on linna, koti ainoa
Se hengittää mun kanssani ajan painoa
Ymmärsin viisaudet aiemmin,
tajusin kaiken mut unohdin.
Vääriin mustetahratesteihin vastasin
Ja odotin taikaa
Koskaan ei oo tullu vastaan
mitään yhtä paskaa
kuin tämä mitä teen
Järjestelmäshokki,
lokin päällä lokki
Toisistansa nokki
joka repaleen
kutusumatta mun huoneisiin,
ylleni sataen
ei vaadi sulta muuta kuin koko elämän
kun se manataan
Miten joku on noin pieni
ja silti voi peittää kaiken alleen
Lokki,
lokin päällä lokki,
lokin lokin lokki monikasvoinen
Lokki,
lokin päällä lokki,
lokin lokin lokki minun näköinen
kutusumatta mun huoneisiin,
ylleni sataen,
ei vaadi sulta muuta kuin koko elämänEi tuossa mielestäni mitään kovin epäselvää ole.
Ai? Miksi sitten vain copypastesit laulun sanat etkä selittänyt, mitä niiden symboliikka sinun mielestäsi tarkoittaa?
justnii, ei yritä selittää yhtään. Toi dängdäng ei varmana oo se selitys. Mustatahratestit on kyl psykologiaa, oisko se sitte sitä kaksisuuntaista mielialahäiriötä.
Tuolla on ja yritetty selittää https://rauhanmaa.wordpress.com/
osa natsaa, osa ei.
Kuunnelkaa biisi syömishäiriöisen korvilla ni aukeaa