Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?
Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.
Kommentit (240)
Mä jotenkin kuvittelin että se on Lahdessa olevan ravintola Lokin logon päällä seisova lokki.
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin kuvittelin että se on Lahdessa olevan ravintola Lokin logon päällä seisova lokki.
Vähän sama kuin "haluan sinut tänne, missä poliisi on ystävämme". Muistan että nuoruudessa Lahdessa oli koulun lähelläolevan sähkökaapin kylkeen spreijattu "Poliisi on ystävä"
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin kuvittelin että se on Lahdessa olevan ravintola Lokin logon päällä seisova lokki.
Aivan. Tätä tuon täytyy tarkoittaa. Hyvä oivallus. Kiitos.
Se on hyvän kappaleen merkki, että mietityttää ihmisiä aina vaan.
Selvästi piripään kirjoittamat sanat...
Vierailija kirjoitti:
Selvästi piripään kirjoittamat sanat...
Määrittele piripää.
Älä usko lauluihin ne tekee susta haaveilijan
Onko pummi vanhentunut sana vai käytetäänkö ristiin? Onko mitään sävyeroja?
Vierailija kirjoitti:
Lantapukki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan minä lähdin
Luodin minä väistin
Vähäarvoista on tämä
Tuska loppui tähän
Tuoliin vanhaan istun
Avasin lukitun kirstun
Mieli on pelkkää mustaa
Ikeassa ostoksilla täyttä tuskaa
Katson kelloon
matkalla selloon
Reppu selässä
Juoksen metässä
Onko tässä järkee
Kipu kova polveen särkee
Pöydän päässä pöytää
Toisensa ne löytääTämä voisi olla yhtä hyvin apulannan biisi, mutta tein yhtä paskat lyriikat kuten apulannan biiseissä. Ei tarkoita yhtään mitään kuhan vaan rimmaa. Jos haluu rimmaa ja pysyä selkokielessä, niin ota yhteyttä Skandaaliin ja Gettomasaan.
Polvessa patti
Kukkarossa matti
Otsassa tatti
Täällä kävin nyt
Tiellä on tukko
Kukon päällä kukko
Sielussa on lukko
Mut avain hävinnytMiten niin paskat lyriikat? Ihan hyvää riimittelyä. Tuo "sielussa lukko ja avain kateissa" on jo melkoisen syvällistä.
Jokainen voi etsiä riimistä itselleen sopivan sisällön ja merkityksen. Tai olla etsimättä.
Tuomitset itsesi paskaksi ihan suotta.
Jatkoa seuraa tässä...
Tyhjä lompakko
Tyhjempi on rakko
Tyhjentää on pakko
Olin kaljaa vetänyt
Tää on shokki
Apulantarokki
On mun inhokki
Oon vanha setä nyt
Lokkikuva on meemi, jossa linnut paskovat toistensa päälle. Lokin päällä lokki tarkoittaa tätä asiaa. Liittyy nokkimisjärjestelmään ja organisaatioon, jossa joku on yläpuolella. Paska valuu alhaalla olevan niskaan. Asiasta löytyy myös armeijan käsite.
Aika upeaa, että Kiinakin soitti Suomen lähettiläille Apulantaa. Ehkä haluttiin lähettää viesti biisillä valot kaupunkien laidoilla.
Apulannan biisit on yhtä hienoja kuin Eppu Normaalin sanoitusten saralla.
vuokralaisia, jotka lisääntyvät sossunmaksamassa lähiöyksiössä tuilla eläen
Vierailija kirjoitti:
vuokralaisia, jotka lisääntyvät sossunmaksamassa lähiöyksiössä tuilla eläen
Kulta rakas. Se on sulla edessä. Jos et tiedä, niin voin kertoa kortistojen olevan täynnä ihmisiä, jotka ovat kovia osaajia, jotka saavat uuden työn alta oomin.
Sitä se tarkottaa, kun olet joskus ulkona ja näet lokkeja, usein lyhtypylväiden päällä on lokki ja toinen lokki seisoo hänen selän päällä. Niitä on paljon kun tarkkaan katsoo.
Toisaaltaa se voi tarkottaa sitä että ihminen talloo toista ihmistä, kun on minä minä ihmisiä, ei arvosta muita kun itseään.
Onko lokki synonyymi työttömälle. Sitten meillä on paljon lokkeja.
Olkoon mitä muka ihailtavaa älyä tai ideologiaa niin kai oikeasti älykäs tajuaa, etyä mikään ei oäde, jos taustalla on valheita, tahallista vääristelyä, mustamaalausta, sabotointeja . Tällöin yleendä ne selityksetkin ja tulikinnat on täyttä paskaa .