Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?

Vierailija
02.07.2019 |

Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.

Kommentit (240)

Vierailija
221/240 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silleen ne lokit nussii. Siitä syntyy munia, joista kuoriutuu uusia lokkeja.

Kiitos sinulle tästä arvokkaasta panoksestasi keskusteluun.

 

Vierailija
222/240 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin kuvittelin että se on Lahdessa olevan ravintola Lokin logon päällä seisova lokki.

https://ravintolalokki.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/240 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin kuvittelin että se on Lahdessa olevan ravintola Lokin logon päällä seisova lokki.

https://ravintolalokki.fi/

Vähän sama kuin "haluan sinut tänne, missä poliisi on ystävämme". Muistan että nuoruudessa Lahdessa oli koulun lähelläolevan sähkökaapin kylkeen spreijattu "Poliisi on ystävä"

Vierailija
224/240 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin kuvittelin että se on Lahdessa olevan ravintola Lokin logon päällä seisova lokki.

https://ravintolalokki.fi/

Aivan. Tätä tuon täytyy tarkoittaa. Hyvä oivallus. Kiitos.

 

Vierailija
225/240 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvän kappaleen merkki, että mietityttää ihmisiä aina vaan.

Vierailija
226/240 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi piripään kirjoittamat sanat... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/240 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi piripään kirjoittamat sanat... 

Määrittele piripää.

Vierailija
228/240 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkilokki mökillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/240 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko lauluihin ne tekee susta haaveilijan

Vierailija
230/240 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pummi vanhentunut sana vai käytetäänkö ristiin? Onko mitään sävyeroja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/240 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tietysti lokit nussii.

Vierailija
232/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantapukki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan minä lähdin

Luodin minä väistin

Vähäarvoista on tämä

Tuska loppui tähän

Tuoliin vanhaan istun

Avasin lukitun kirstun

Mieli on pelkkää mustaa

Ikeassa ostoksilla täyttä tuskaa

Katson kelloon

matkalla selloon

Reppu selässä

Juoksen metässä

Onko tässä järkee

Kipu kova polveen särkee

Pöydän päässä pöytää

Toisensa ne löytää

Tämä voisi olla yhtä hyvin apulannan biisi, mutta tein yhtä paskat lyriikat kuten apulannan biiseissä. Ei tarkoita yhtään mitään kuhan vaan rimmaa. Jos haluu rimmaa ja pysyä selkokielessä, niin ota yhteyttä Skandaaliin ja Gettomasaan.

 

Polvessa patti

Kukkarossa matti

Otsassa tatti

Täällä kävin nyt

Tiellä on tukko

Kukon päällä kukko

Sielussa on lukko

Mut avain hävinnyt

Miten niin paskat lyriikat? Ihan hyvää riimittelyä. Tuo "sielussa lukko ja avain kateissa" on jo melkoisen syvällistä.

Jokainen voi etsiä riimistä itselleen sopivan sisällön ja merkityksen. Tai olla etsimättä.

Tuomitset itsesi paskaksi ihan suotta.

 

Jatkoa seuraa tässä...

 

Tyhjä lompakko

Tyhjempi on rakko

Tyhjentää on pakko

Olin kaljaa vetänyt

 

Tää on shokki

Apulantarokki

On mun inhokki

Oon vanha setä nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkikuva on meemi, jossa linnut paskovat toistensa päälle. Lokin päällä lokki tarkoittaa tätä asiaa. Liittyy nokkimisjärjestelmään ja organisaatioon, jossa joku on yläpuolella. Paska valuu alhaalla olevan niskaan. Asiasta löytyy myös armeijan käsite.

Vierailija
234/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika upeaa, että Kiinakin soitti Suomen lähettiläille Apulantaa. Ehkä haluttiin lähettää viesti biisillä valot kaupunkien laidoilla.

Apulannan biisit on yhtä hienoja kuin Eppu Normaalin sanoitusten saralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokralaisia, jotka lisääntyvät sossunmaksamassa lähiöyksiössä tuilla eläen

Vierailija
236/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela lokit nussimassa

Vierailija
237/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokralaisia, jotka lisääntyvät sossunmaksamassa lähiöyksiössä tuilla eläen

Kulta rakas. Se on sulla edessä. Jos et tiedä, niin voin kertoa kortistojen olevan täynnä ihmisiä, jotka ovat kovia osaajia, jotka saavat uuden työn alta oomin.

Vierailija
238/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se tarkottaa, kun olet joskus ulkona ja näet lokkeja, usein lyhtypylväiden päällä on lokki ja toinen lokki seisoo hänen selän päällä. Niitä on paljon  kun tarkkaan katsoo.

 

Toisaaltaa se voi tarkottaa sitä että ihminen talloo toista ihmistä, kun on minä minä ihmisiä, ei arvosta muita kun itseään.

Vierailija
239/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lokki synonyymi työttömälle. Sitten meillä on paljon lokkeja. 

Vierailija
240/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon mitä muka ihailtavaa älyä tai ideologiaa niin kai oikeasti älykäs tajuaa, etyä mikään  ei oäde,  jos taustalla on valheita, tahallista vääristelyä, mustamaalausta, sabotointeja  . Tällöin yleendä ne selityksetkin ja tulikinnat on täyttä paskaa .