Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?
Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.
Kommentit (231)
Seuraava Apupaskan hittibiisi onkin "pakin päällä loskaa".
Se on vanha sanonta: Lokin päällä lokki. Vähän sama kuin: Herra se on herrallakin. Olen käsittänyt niin että lokin päällä lokki tarkoittaa että ylempi on samaa sakkia kuin alempi, ei sen parempi.
Lokki=Hyväksikäyttäjä ja jokaisella hyväksikäyttäjällä on oma hyväksikäyttäjänsä eli lokin päällä lokki .
Miksi Apulanta ei vieläkään osaa kunnolla soittaa ja laulaa vaikka ovat vuosia hommaa tehneet?
Kun sä mielistelet pomoas, niin se nuolee isompaa pomoa sun työpaikallas.
Voisko viitata ihmisiin, jotka yrittää asettaa itsensä muiden edelle vaikka yhtä hulluja täällä ollaan kaikki ja samaan hulluuteen kaikki kompastuneen kuitenkin
Minusta kuulostaa siltä että laulaja tuntee olevansa järjestelmän kynsissä. Verottaja, kaikki mitä liittyy musiikin tekoon ja tuotantoon. Täytyy tehdä niin paljon kaiken eteen.
"lokin päällä lokki
Toisistansa nokki joka repaleen" = kaikki on niin ahneita ,että haluavat hyötyä toisesta ja viedä vaikka tuhkatkin pesästä jos siihen annetaan mahdollisuus. Luulen ,että noilla apiksen ukoillakin riittää porukkaa ympärillä jotka haluavat hyötyä heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apulannan sanoituksissa ei oo koskaan ollu järjen häivää.
Tämä! Ihan yhtä mukasyvällistä kuin joku Coelho ja muut teepussiaforismit.
”Maailmanpyörällä on mustelma” ???
Samaa mieltä. Miksi pitää yrittää vääntää niin vaikeasti, vai onko se vaan taidon puutetta? Asiat voi sanoa aika yksinkertaisesti, niin ettei niissä ole paljoakaan ymmärtämisen vaikeutta, vieläpä hienosti riimitellen:
"Viesti viimeinen, aivan kuin ois
kun irrallaan rannalla on sulka joutsenen.
Poimin sieltä sen, ja heitän pois.
Niin juuri kun tein kanssa mun nuoren sydämen.
Joutsen siipineen pääsee ylle veen,
koskaan ei sielu toivu entiselleen.
Laulut kun kuolevat, kohta uudet syntyy,
laulaa en voisi niistä ainuttakaan.
Laulu viimeinen silloin mun soi
kun lahdella soutavan näin kahden joutsenen.
Yhtään siellä en nyt nähdä voi,
ne muutti ja tunteissain myös tunsin muutoksen.
Linnut laulamaan saapuu aikanaan,
milloinka lauluun taas mä aihetta saan.
Laulut kun kuolevat,kohta uudet syntyy
laulaa en voisi niistä ainuttakaan"
Vierailija kirjoitti:
Kokin päällä kokki.
Pneumokokki nimittäin
Tää on mun lempibiisi, itse ajattelen että kertoo meilenterveysongelmista nykymaailmassa. "miten joku voi olla niin pieni ja silti peittää kaiken alleen".
Vierailija kirjoitti:
Se on vanha sanonta: Lokin päällä lokki. Vähän sama kuin: Herra se on herrallakin. Olen käsittänyt niin että lokin päällä lokki tarkoittaa että ylempi on samaa sakkia kuin alempi, ei sen parempi.
Toistaiseksi ketjun pätevin selitys, paitsi että ainakin minulle sanonta on täysin uusi ollakseen ns vanha sanonta.
Apulannan sanoitukset on usein yhtä kryptisiä kuin presidentti Niinistön puheet.
Mitähän mahtaa tarkoittaa puolestaan "Taigan päällä taika"?
Kuunteletteko te oikein tosissanne noin tarkasti biisien sanoja? Nimittäin itse en kuuntele koskaan enkä tästä syystä myöskään muista enkä osaa sanoja, melodia on mielestäni tärkeämpää kuin sanat.
Otin tähän yhden hittibiisin sanat esimerkkinä. Olen kuullut tuonkin laulun kymmeniä kertoja, mutta noita sanoja en siitä kyllä muista. Mikä biisi??
"Yläkerta kauan on ollut tyhjillään
Pinoutuvat kirjeet pölyyn hämärään
Sisäpihan lasten huudot kohoaa
Rajuilmaa hautoo huohottavaa maa"
Lääkkeet ja mielenterveys? "Miten joku on noin pieni ja silti voi peittää kaiken alleen?"
jotain, joka vaikuttaa fiksulta ja syvälliseltä, tarkoittamatta mitään, kuten suuri osa nykytaiteesta.