Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?
Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.
Kommentit (231)
Yhteiskunnan lokkirakennetta, jokainen käyttää vaan toistaan hyväksi.
Termillä kuvataan eläinmaailmassa tapahtuvaa telakoitumista.
Apulanta onkin p***** ja laulajalla ällökeltaiset hampaat
Kappale, kuten monet muutkin taiteen muodot, on tulkinnanvarainen. Se voi merkitä ja aueta eri ihmisille eri tavalla, eikä oikeaa tapaa varsinaisesti ole. Minulle ”Lokin päällä lokki” kertoo masennuksesta, joka on kuin lokki aivoissasi ja mielessäsi, viemässä energiaa ja nokkimassa siellä missä sitä ei kaivattaisi, eikä sitä kovin pitkäksi aikaa saa häädettyä pois. ”Joka kerta hulluus tuli kutsumatta mun huoneisiin” jne.
Se on metafora sille, että pippelin päällä on pippeli.
Lokki on lintu, ja kiinaksi lintu on pippeli. Toki Tonde tämän tietää!
Laulu kertoo h omoudesta
Toni on kirjoittanut kuusi laudaturia. On loistava sanoittaja.
Ei varmaan Tonille, mutta mulle biisi kertoo taistelusta yrittää saada yhteiskunnan järjestelmistä apua erityislapselle, kun koko elämä on jo kaaosta ja oma mieli uhkaa mustua kokonaan.
Järjestelmäshokki. Lokin päällä lokki...
Olen istunut autossa ja itkenyt ja kuunnellut tuota biisiä, miten täydellisesti se kuvaa sitä mustaa epätoivoa, kun haluamattaan katoaa järjestelmän syövereihin eikä toinen lokki tiedä nokkivansa seuraavan silmää ja koko hutera systeemi vaan kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
Demarien äänestäjät yhdynnässä.
No ajattelen sen kuvaukseksi riistosta. Että toinen riistää toiselta. Eikä kellään oikeastaan ole erityisesti.
Ketä kiinnostaa laulujen sanat?
Vierailija kirjoitti:
Lokit dängädängäämässä?
😂
Tulee paljon uusia pikkulokkeja.
Radio Rockin toimittajat olivat kerrankin hauskoja, kun purskahtivat nauramaan tuon nimen takia kun kommentoivat "sehän on kuin Kauppatorilla."
Näin kerran LOK rekisterikilpisen auton päällä seisovan lokin ja tajusin että tästähän se biisi kertoo.
Kiitos taas, palsta. Aina uudestaan yllätyn siitä miten voi olla ihmisiä jotka ei vaan tajua, vaikka rautalangasta väännetään! 😁
Jos se lokki on saman lailla sen toisen lokin päällä kuin ne muurahaiset oli, muurahaiset! oli päällekkäin, sillä tavalla, ei koskaan ennen nähty! että mitä se.. muurahaiset. niin ne oli. päälläkkäin.
Kuka muistaa?
Kiinnostavaa analyysia, kiitos kirjoittamisesta.