Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "lokin päällä lokki"?

Vierailija
02.07.2019 |

Apulannan uusi biisi kyseessä, mutta tältä osin sanat jäi mysteeriksi.

Kommentit (231)

Vierailija
41/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni on ehdottomasti nykypäivän paras sanoittaja. Täysin aliarvostettu tällä saralla. Vaatii tietysti kuulijalta vähän enemmän kuin perusrallatukset, niin ei kaikille aukea ja ymmärtämättömyys johtaa usein vähättelyyn.

Vierailija
42/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin että laulussa puhutaan mm. rahasta yhteiskunnassa ja mm. korkoa korolle ilmiöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä aattelin lokit justsiipeilijöinä. Toni on julkisuuden henkilö ja varmasti siipeilijöitä riittää ja tyyppejä jotka yrittää houkutella kaikenlaiseen mukaan esim. talouskuvioihin

Vierailija
44/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joka kerta hulluus tuli

kutusumatta mun huoneisiin

ylleni sataen,

Pelastusta myyvät, on luvanneet sen

ei vaadi sulta muuta kuin koko elämän

kun se manataan

Rautaa ilman rajoja,

ilman yhtään syytä tai sydänvaloja

Kun hiljaisuus on linna, koti ainoa

Se hengittää mun kanssani ajan painoa

Ymmärsin viisaudet aiemmin,

tajusin kaiken mut unohdin.

Vääriin mustetahratesteihin vastasin

Ja odotin taikaa

Koskaan ei oo tullu vastaan

mitään yhtä paskaa

kuin tämä mitä teen

Järjestelmäshokki,

lokin päällä lokki

Toisistansa nokki

joka repaleen

kutusumatta mun huoneisiin,

ylleni sataen

kun se manataan

Miten joku on noin pieni

ja silti voi peittää kaiken alleen

Lokki,

lokin päällä lokki,

lokin lokin lokki monikasvoinen

Lokki,

lokin päällä lokki,

lokin lokin lokki minun näköinen

kutusumatta mun huoneisiin,

ylleni sataen,

Ei tuossa mielestäni mitään kovin epäselvää ole.

Mun mielestä tämä kertoo musiikkibisneksestä, sen hulluudesta ja vaikutuksesta mielenterveyteen, kun joutuu bisneksen nimessä olemaan epärehellinen omalle taiteelleen. Bisneksen raadollisuutta kuvaa se, että luvataan vaikka ja mitä, mutta todellisuudessa on vain lokkeja, jotka toisiaan nokkii ja vievät kaiken, jopa järjen.

Vierailija
45/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa vallankäytön moraalittomuutta tai normittomuutta. 

Vallankäytön moraalittomuuden normiutumista.

Vierailija
47/231 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ennen valoa,

ennen heijastusta ja tulen kajoa

Kun hiljaisuus on kaivo, johon katoaa

Syvyytensä pohjaan sanat patoaa

Tulkitsen niin että etsitään itseä, valaistusta hiljaisuudesta ja yritetään tukahduttaa sanat.

Kirjoitan viestejä peileihin,

siitä ne heijastuu kasvoihin

Valehtelen kauniiksi vastaukset,

kun odotan valoo

Eli kun katsoo itseään peilistä niin sieltä heijastuu ajatuksia omasta itsestä ja yrittää valehdella ajatukset kauniimmiksi kuin oikeasti tuntee että löytäisi ns. valaistuksen eli mielen rauhan.

Ehtii aivan liikaa keksii,

kun itseänsä etsii ajatuksistaan

Vaarallisii hetkii, tehdä sinne retkii

Tahdot taikka et, niin

teet sen uudestaan

Eli hukkuu sinne omiin ajatuksiin kun yrittää niitä hallita ja tulkita. Mitä enemmän yrität niitä negatiivisia kieltää niin sen enemmän ne ottaa valtaa ja huomaat että oot kohta taas ajatuskarusellissa.

kutusumatta mun huoneisiin

ylleni sataen,

kun se manataan

Rautaa ilman rajoja,

ilman yhtään syytä tai sydänvaloja

Eli joka kerta kun on yrittänyt hallita oman mielen ja saada rauhan niin "hulluus" on palannut eikä sitä olekaan voinut mielen voimalla hallita. Sitten on kaiken maailman valaistuksen tarjoajia joiden agendalle pitöisi pyhittää oma elämä niin saat mielen rauhan.

Kun hiljaisuus on linna, koti ainoa

Se hengittää mun kanssani ajan painoa

Ymmärsin viisaudet aiemmin,

tajusin kaiken mut unohdin.

Vääriin mustetahratesteihin vastasin

Ja odotin taikaa

Edelleen tulkitsen että sieltä olemisesta ja hiljaisuudesta pyritään etsimään itseään, ja näihin "valaistuksiin" kuuluu ajattomuus eli aika tuntuu painavalta vaikkei sitä ole olemassa. Voit hetkittäin ymmärtää hiljaisuuden ja olemisen viisauden, saada rauhan kunnes mieli ja ajatukset ottaa vallan ja kaikki unohtuu. Mieltä ei voi hallita ja ilmeisesti mustetahratestissä edelleen näkyy mielen vinoumat, mutta silti odottaa että mieli paranee.

Koskaan ei oo tullu vastaan

mitään yhtä paskaa

kuin tämä mitä teen

Järjestelmäshokki,

lokin päällä lokki

Toisistansa nokki

joka repaleen

Turhautuminen siihen että yrittää etsiä rauhaa. Järjestelmäshokin tulkitsen aivojen häiriötilana. Lokit on niitä jotka käyttää hyväkseen toista ja nämä erilaiset pelastuksen tarjoajat kuvittelevat tietävänsä totuuden ja heillä on vastaus rauhaan, toiset ei tiedä mitään. Tekevät siis bisnestä

Tämä oli minun tulkinta. Voi olla että aivan pieleen, mutta muita Apulannan viime aikojen biisejä kuunnellessa on tutunut että Toni etsii itseään ja rauhaa mielelleen. Eli tiivistettynä koen että biisi kertoo mielenterveyshäiriöistä ja yrityksestä hallita omaa mieltä, sekä näiden taustalla vaikuttaa lokit jotka tekee siitä bisnestä ja tarjoavat vain omaa totuutta.

Vierailija
48/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Vierailija
49/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ymmärtäny että jostain mielisairaudesta

Vierailija
50/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin eilen radiosta, vaikutti kyllä aika paskalta biisiltä kun vertaa johonkin korvia hivelevään musiikkiin.

Vierailija
51/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just tulla kirjottamaan, mutta joku ehti ensin. Näin mä tämän ajattelin myös.

"Mun mielestä tämä kertoo musiikkibisneksestä, sen hulluudesta ja vaikutuksesta mielenterveyteen, kun joutuu bisneksen nimessä olemaan epärehellinen omalle taiteelleen. Bisneksen raadollisuutta kuvaa se, että luvataan vaikka ja mitä, mutta todellisuudessa on vain lokkeja, jotka toisiaan nokkii ja vievät kaiken, jopa järjen."

Vierailija
52/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta... Voi ristus mitä tuubaa. Musa on ikiteiniangstista tykitystä ja lyriikat tekosyvällistä skeidaa.

Vierailija
53/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kondomia päällekkäin. en ole varma onko parempi tosin

Vierailija
54/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just tulla kirjottamaan, mutta joku ehti ensin. Näin mä tämän ajattelin myös.

"Mun mielestä tämä kertoo musiikkibisneksestä, sen hulluudesta ja vaikutuksesta mielenterveyteen, kun joutuu bisneksen nimessä olemaan epärehellinen omalle taiteelleen. Bisneksen raadollisuutta kuvaa se, että luvataan vaikka ja mitä, mutta todellisuudessa on vain lokkeja, jotka toisiaan nokkii ja vievät kaiken, jopa järjen."

Tonilla on ollut masennusta aiemmin, nostaisiko päätään uudellen raadollisen musabisneksen vuoksi? Vaimonsa oli myös masentunut synnytyksen jälkeen.

Toinen mahdollinen tulkinta on poliittinen.

Hyvä tarttuva biisi.

Vierailija
55/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulannan sanoitukset ovat aina olleet mukasyvällistä tuubaa, mutta tämän sentään ymmärsi osittain, kun sen sai eteensä tekstimuodossa.

Vierailija
56/231 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka hyvä apulannan biisi 90-luvun jälkeen. Kokoomuspunkkareita ovat silti, voisivat sanat kuvata itseään ihan hyvin.

Staminan Hyrde tekee parhaat sanoitukset nykybändeistä.

Vierailija
57/231 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ymmärrystä vaativaa tuossa on?

Vierailija
58/231 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tarkoittaa vähän samaa kuin Juicen laulussa Musta aurinko nousee 'alla veristen vaatteiden loiset tappaa loisiaan' en muista sanatarkasti oliko noin. Eli 'lokit' toistensa kimpussa, tarkoittaako sitä että kaikki olemme jollain tapaa lokkeja, en tiedä.

Vierailija
59/231 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apulannan sanoituksissa ei oo koskaan ollu järjen häivää.

Tyhmät autistiset ihmiset ei ymmärrä sarkasmia tai metaforia. Liian hankalaa ja vaikeaa.

Sen vuoksi kai me alimmat lokit selityksiä ylemmiltä, viisailta ja onnekkailta lokeilta kyselläänkin... Muuten (ihan noin asian vierestä ja silkasta utelisisuudesta) tuleeko siellä huipulla?

Vierailija
60/231 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku koittaa hyötyä jostain...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme