Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako iso ikäero parisuhteessa?

Vierailija
02.07.2019 |

Olen 30-vuotias nainen, ja aviomieheni on itseäni 17 vuotta vanhempi. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta, ja isosta ikäerostamme huolimatta tänä aikana sekä minä että mieheni olemme "aikuistuneet" yhdessä. Voi siis sanoa että olemme yhteen kasvaneet, sielunkumppanit, ystävät ja rakastavaiset. Elämässä on iloja ja suruja, vastoinkäymisiä ja hyviä hetkiä, mutta kaikkinensa olemme valtavan onnellisia yhdessä. Miehelläni on lapsia edellisestä suhteestaan, ja nyt suunnittelemme myös yhteistä lasta. Rakkauden lisäksi yhteinen arvomaailma, harrastukset, ystävät ja yritys pitävät meidät yhdessä, vaikka olemmekin eri aikakausien kasvatteja. Mielestäni on turha murehtia etukäteen sitä hetkeä, kun itse olen "vireä" kuuskymppinen, ja mies mahdollisesti sairas vanhus vaipoissaan. Rakkaudella ja kiitollisena kohtaan sen ajan jos sinne asti päästään, olenhan saanut elää onnellisen ja rikkaan elämän rakastettuni kanssa, ja se jos mikä on harvinaista tänä päivänä, oli kumppanit sitten kuinka saman tai eri-ikäisiä hyvänsä. Toisin sanoen, ei ole mitään takeita että molemmat, tai edes toinen olisi hengissä enää huomenna, joten tuntemattomaan tulevaisuuteen pohjaten, en ikimaailmassa luopuisi siitä upeasta suhteesta ja ihmisestä, minkä olen onnekseni löytänyt rinnalleni kulkemaan.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vanhuuttakin kannattaa miettiä. Jaksatko olla hänen kanssaan kun dementia ja vanhuus iskee.

Vierailija
82/110 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vanhuuttakin kannattaa miettiä. Jaksatko olla hänen kanssaan kun dementia ja vanhuus iskee.

Ihmisten päisi elää tätä hetkeä, eikä miettiä liian kaukaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 21v poikani p aneskelee 35v naisen kanssa. Ihan rehellisesti sanottuna en pidä ajatuksesta yhtään ja toivon, etten tapaa naista enkä päädy miksikään bonusmummoksi.

Onko poikasi sanonut, että kyse on paneskelusta? Mikäli näin on niin tuskin pelkoa mummon asemasta. Mikäli kyse oikeasta suhteesta niin kannattaisi korjata asennettasi ihan kaikkien takia, erityisesti itsesi. Toki mummoksi ei tarvitse ruveta, mutta normaalit käytöstavat olisi hyvä jokaiselta löytyä. Poikasi on ihan oma yksilö eikä sinun jatke ja elää omaa elämäänsä kuten haluaa, sinä voit käytökselläsi vaikuttaa siihen millaisessa roolissa hänen elämässään olet.

Meillä on hyvät välit ja ne varmasti säilyykin kun molemmat kunnioittaa toistensa mielipiteitä.

Tekstisi perusteella vaikuttaa ennemminkin siltä, että välit säilyy jos poikasi kunnioittaa sinun mielipiteitä ja hyväksyy käytöstapojen puuttumisen, mutta sinun ei kuitenkaan tarvitse hyväksyä hänen mielipiteitä tai henkilökohtaisia valintoja.

Vierailija
84/110 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu juttu että ihmiset edelleen ajattelee, että ikäjärjestyksessä täältä lähdetään. Tiedän monia pariskuntia, joilla on ollut ikäeroa paljon ja nuorempi on kuollut ensin. Ei päöfytty omaishoitajaksi siis. Muistakaa että ei voi olettaa mitään.

Vierailija
85/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 16 vuoden ikäero kumppaniin. Olin 27-vuotias kun tavattiin ja olemme olleet yhdessä 16-17 vuotta, riippuu miten laskee. Meillä on toisella kymmenellä olevat fiksut lapset. Olin vähän yli 30-v kun heidät synnytin. Rakkaus kukoistaa yhä. Mieheni on älykäs, rauhallinen, tasapainoinen, hyvä isä, varakas ja todella ahkera ja aktiivinen. Ei parempaa isää ja puolisoa voisi toivoa. Mies on pitkäikäisestä suvusta ja hyväkuntoinen. Ihmiset ovat niin erilaisia. Joku on sairas ja väsynyt jo 40 v, toinen on hyväkuntoinen vielä 70-80 v, jopa vanhempana kuten miehen äiti. Elämme sellaista elämää kuin haluamme. Ainut ”ongelma” on joskus kateelliset ihmiset. Pelätään varmaan, että oma puoliso vaihtaa nuorempaan. Lisäksi ollaan kateellisia hyvästä elämästämme. Lisäksi maailmalla eikä Suomessakaan 16 v ikäeroa ole enää mitään suuntaan eikä toiseen. Kehoitan jokaista toisten aikuisten ikäerosta stressaavaa avartamaan mieltä ja miettimään, mikä se oikea tunne on sen Muiden ikäerostressin takana.

Vierailija
86/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Haittaa.Puhun kokemuksesta, ei kannata, tulet katumaan.Toivon, että joku olisi takonut järkeä päähäni.Nyt on liian myöhäistä jättää vanhaa ja tosi sairasta miestä.Eläkkeelke juuri jäin ja nyt olisi aikaa, mutta se aika menee miehen hoitoon.Efes lapsenlapsille ei ole aikaa.Sen ikäeron huomaa tosi äkkiä, jos ikäero +10 vuotta

Vierailija
87/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haittaa.Puhun kokemuksesta, ei kannata, tulet katumaan.Toivon, että joku olisi takonut järkeä päähäni.Nyt on liian myöhäistä jättää vanhaa ja tosi sairasta miestä.Eläkkeelke juuri jäin ja nyt olisi aikaa, mutta se aika menee miehen hoitoon.Efes lapsenlapsille ei ole aikaa.Sen ikäeron huomaa tosi äkkiä, jos ikäero +10 vuotta

Tämä on se toinen syy, miksi miehet kannattavat näitä suuren ikäeron liittoja.Onpahan heillä vanhana ulkona sitten nuori hoitaja joka jaksaa

Esimerkkinä vanhempani.Äidiltä meni 10 vuotta elämästä isän hoitoon ja oli sen jälkeen ihan loppu.

Itse en aio tähän sortua.Oaras vaihtoehto on 7vuotta nuorempi mies, koska miehet kuolevat 7vuotta aiemmin kuin naiset, niin Eipähän tartte kummankaan hoitaa

Vierailija
88/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelun vähän aikaa 25 vuotta vanhemman miehen kanssa Suhde loppui kun mies riisuuntui ekan kerran ja ois pitänyt panna....mulle tuli migreeni, en halunnut loukata, mutta halut hävisivät samantien.Olen nyt 28, silloin 25

Vierailija
89/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään vanhemmista miehistä.Semmonen 25-vuotiad olisi tosi kiva

N21vuotta

Vierailija
90/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on se toinen syy, miksi miehet kannattavat näitä suuren ikäeron liittoja.Onpahan heillä vanhana ulkona sitten nuori hoitaja joka jaksaa

Esimerkkinä vanhempani.Äidiltä meni 10 vuotta elämästä isän hoitoon ja oli sen jälkeen ihan loppu.

Itse en aio tähän sortua.Oaras vaihtoehto on 7vuotta nuorempi mies, koska miehet kuolevat 7vuotta aiemmin kuin naiset, niin Eipähän tartte kummankaan hoitaa

Samaa mieltä.Olin vanhempana omaishoitaja.Yksi kerta riittää, toista ei tule.Joko hieman nuorempi mies tai yksin, ei missään nimessä vanhempi.En Älä enää vanhan henkilön omaishoitajaksi

Vierailija
91/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksköhän AV-palstalla on aina niin paljon huomattavasti vanhemman miehen kanssa pariutuneita naisia? Mä en tiedä omassa lähipiirissäni montaa tällaista paria.. Ja nekin pari naista jotka tunnen, joilla on siis vanhemmat miehet, ei oo sieltä ihan "laadukkaimmasta" päästä.. On lapsuuden traumaa, ongelmia isä-suhteen kanssa, riippuvuuksia.. Tietämilläni koulutetuilla, fiksuilla naisilla on taas yleensä kutakuinkin ikäisensä miehet. Sattumaa?

Aha, no itse olen korkeakoulutettu nainen ja elämässä aika hyvin pärjännyt. Mieheni on parikymmentä vuotta vanhempi. Tiedän toisen pariskunnan suunnilleen samalla ikäerolla ja myös tämän pariskunnan nainen on pärjännyt ja koulutettu. Tekstissäsi on vähän katkera sävy: arvaanko oikein että miehesi vaihtoi sinut nuorempaan?

Vierailija
92/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei ongelma meillä kirjoitti:

Itselläni on 16 vuoden ikäero kumppaniin. Olin 27-vuotias kun tavattiin ja olemme olleet yhdessä 16-17 vuotta, riippuu miten laskee. Meillä on toisella kymmenellä olevat fiksut lapset. Olin vähän yli 30-v kun heidät synnytin. Rakkaus kukoistaa yhä. Mieheni on älykäs, rauhallinen, tasapainoinen, hyvä isä, varakas ja todella ahkera ja aktiivinen. Ei parempaa isää ja puolisoa voisi toivoa. Mies on pitkäikäisestä suvusta ja hyväkuntoinen. Ihmiset ovat niin erilaisia. Joku on sairas ja väsynyt jo 40 v, toinen on hyväkuntoinen vielä 70-80 v, jopa vanhempana kuten miehen äiti. Elämme sellaista elämää kuin haluamme. Ainut ”ongelma” on joskus kateelliset ihmiset. Pelätään varmaan, että oma puoliso vaihtaa nuorempaan. Lisäksi ollaan kateellisia hyvästä elämästämme. Lisäksi maailmalla eikä Suomessakaan 16 v ikäeroa ole enää mitään suuntaan eikä toiseen. Kehoitan jokaista toisten aikuisten ikäerosta stressaavaa avartamaan mieltä ja miettimään, mikä se oikea tunne on sen Muiden ikäerostressin takana.

Ei pidä paikkaansa.Tiedän tämän työni kautta.

59vuotiasna alkaa alamäki ja 60 vuotiasta, eläkeiässä ihminen on fyysisesti siinä kunnossa, että eläkeikä on hyvä asia.Ehkä jaksat lapsenlapsia hoitaa silloin Tällöin, mutta jos pitäisi esim pikkulapsiarkea elää 24/7, ei viisikymppinen, saatikka siitä vanhempi enää jaksa.Kyllä lastenhoito, ja kodin hoito ja kaikki muu jää toisen harteille.

Nykyajan Työelämä on niin kuluttavaa, että vie kaikki mehut ihmisestä, suurin osa on fyy-psyy ja jopa sos ihan lopussa eläkkeelle päästyään

Vierailija
93/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksköhän AV-palstalla on aina niin paljon huomattavasti vanhemman miehen kanssa pariutuneita naisia? Mä en tiedä omassa lähipiirissäni montaa tällaista paria.. Ja nekin pari naista jotka tunnen, joilla on siis vanhemmat miehet, ei oo sieltä ihan "laadukkaimmasta" päästä.. On lapsuuden traumaa, ongelmia isä-suhteen kanssa, riippuvuuksia.. Tietämilläni koulutetuilla, fiksuilla naisilla on taas yleensä kutakuinkin ikäisensä miehet. Sattumaa?

Aha, no itse olen korkeakoulutettu nainen ja elämässä aika hyvin pärjännyt. Mieheni on parikymmentä vuotta vanhempi. Tiedän toisen pariskunnan suunnilleen samalla ikäerolla ja myös tämän pariskunnan nainen on pärjännyt ja koulutettu. Tekstissäsi on vähän katkera sävy: arvaanko oikein että miehesi vaihtoi sinut nuorempaan?

Ikis on vaihtanut sukupuolta ja suorittanut amk- tutkinnon

🤣🤣

Vierailija
94/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan jossain mies kulttuurisessa maassa, Oisko tuolla Kaksoisvirran alueella, siellä päin suositaan näitä

Vierailija
95/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikis on vaihtanut sukupuolta ja suorittanut amk- tutkinnon

🤣🤣

Mutta kummastakaan huolimatta töitä ei ole edelleenkään saanut :)

Vierailija
96/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt näihin "suuren ikäeron avioliittoon".Eli kyseessä on j*ntti s*omimies, peräjammarin poitsu, +50.Hakee tuontivaimon idästä päin.Joko tuosta läheltä tai kauempaa, eli huomattavasti alemman elintason maista

Vierailija
97/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt näihin "suuren ikäeron avioliittoon".Eli kyseessä on j*ntti s*omimies, peräjammarin poitsu, +50.Hakee tuontivaimon idästä päin.Joko tuosta läheltä tai kauempaa, eli huomattavasti alemman elintason maista

Olen kotoisin ns "maalta".Siellä näitä näkee paljon.Yksi haki Thaimaasta 36-vuotta nuoremman.Oöi itte semmonen kaksikymppinen tekaripappa.Ei ole edes yhteistä kieltä...sääliksi käy naista.

Vierailija
98/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten fantasiaa Tämä 25vuotias vaimo at any Age.Ite voi olla vaikka mitä, mutta vaimon pitää olla nuori ja kaunis.Hohhoijaa.

Ihanko oikeasti luulette, että me nuoret naiset kiinnostustaan jostain kurpp#-ukkeleista????

Vierailija
99/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa vaikka ikäeroa on "vain" 10 vuotta. Mies ukkoutui hyvin nopeasti, ei hyvä.

Vierailija
100/110 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluan nuorta ja tiukkaa, 25 vuotias mies on unelma

Jaska68 vee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä