Mies alkoi nukkumaan sohvalla
Synnytin esikoisemme tammikuussa ja sen jälkeen suhteessa meni ihan hyvin kunnes mies alkoi tekemään aloitteita seksiin. Torjuin aloitteet useampana päivänä, koska minua ei haluta yhtään ja mies meni nukkumaan sohvalle kolmen neljän päivän yrittämisen jälkeen. Luulin ensin, että oli nukahtanut sohvalle vahingossa, mutta kun kysyin kertoi nukkuvansa sohvalla, ettei "tule kiusauksia" Nyt on nukkunut viikon sohvalla, mutta päivisin kohtelee minua ihan normaalisti ja emme riitele.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kiitollinen että miehesi ylipäätään haluaa sinua enää!! Ei paljoa vaadi vetää jalat levälleen ja antaa toiselle. Tää on just tätä kun naisesta tulee äiti niin eihän se ole enää nainen lainkaan. kaverisuhteeksiko ajattelit perhe-elämän muuttuvan. Päästä nyt mies vaikka vieraisiin sitten niin ei tarvitse kärsiä sen kun sinä leikit kotileikkejä elävän nukkesi kanssa.
Ihmetyttää nämä tyypit, jotka väkisin vaativat saada painaa halutonta vastakappaletta. Ei siinä ole kyse rakastelusta, vaan ainoastaan toisen osapuolen pussientyhjennyksestä ja hyväksikäytöstä. En itse haluaisi missään nimessä harrastaa seksiä sellaisen ihmisen kanssa, jota ei oikeasti haluta juuri sillä hetkellä.
Mutta ymmärrät kai kuitenkin että sinun halut ei ole sama asia kuin maailman kaikkien muiden ihmisten halut?
Minulla on kovat halut, mutten silti panisi halutonta tai vastahakoista naista. Kertoo jotain miehestä.
Jos toisella on halut tallella ja toinen ei suostu, menee liitto pilalle ennemmin tai myöhemmin. on sitä itsekin tullut annettua vaimolle vaikka ei aina ole ollut omaa hinkua, kun tietää että sama on tominut toisinkin päin. Onneksi yleensä (>95% kerroista) hinku on molemmilla.
Kyllä terveen aikuisen täytyy parisuhteessa tehdä kompromisseja, myös tässä aiheessa.
nimim. omaa kokemusta liikaakin, sillä lasten jälkeen halut hukannut vaimo vei omatkin seksihalut. Kun vaimon hormonit palasivat, hän päätyi toiseen syliin kun kotona oli vain tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös joku parisuhdeterapeutti sanonutkin että 6kk on se aika jonka jälkeen saa alkaa käydä vieraissa jos toinen ei anna koska kenelläkään ei ole oikeutta viedä toisen ihmisen oikeutta harjoittaa seksuaalisuuttaan. Se on rike parisuhteessa ja silloin ei enää alkuperäiset sopimukset päde.
Tietenkään ketään ei voi pakottaa seisomaan kumppaninsa rinnalla myös vaikeina hetkinä, mutta itsestä tuntuisi vähän tylyltä lähteä pettämään esim. eturauhassyövästä toipuvaa miestä tai yleensäkin miestä, jonka libido on vuosien varrella heikentynyt. Se ei katsokaas nuoret tämä ihmisen kroppa ole mikään kone, mikä jyystää nuoruudesta vanhuuteen samalla temmolla.
Raskaus ja seksi on erittäin oleellinen osa parisuhdetta, syöpä ei ole. Tässäkään ketjussa ei ole kyse siitä että nainen olisi mitenkään sairas, hän ei vaan halua seksiä.
Niin, että tuon haluttomuuden taustalla ei ole ihan umpierityksellistä syytä, eli hormonitasapaino? Eikä kannata miehet yhtään vähätellä hormoneja kun ei se teidänkään heppinne nouse jos hormonit ovat pyllyllään. Vai pitäisikö miehellekin todeta testojen ollessa maassa, että yritä vähän, äläkä esitä. 😉 Eikä sitten mitään testolääkkeitä käyttöön (naisille ei vastaavia ole), vaan ihan pyhällä hengellä se veltto kaveri pystyyn. Voi muuten tulla monelle tässäkin ketjussa kirjoittajalle vastaan kun ikää karttuu.
Ja mielestäsi on ihan ok, että mies ei tuollaisessa tilanteessa kerro naiselleen mitään syytä eikä etsi/esitä mitään miten asiaa voisi ratkaista? Olisiko naisen vain itse keksittävä missä vika ja ratkaista asia miehen puolesta tai tyynesti tyytyä tilanteeseen ja jatkaa elämäänsä onnellisena ilman seksiä?
khgfflöd kirjoitti:
Aika sairaita asenteita tässäkin ketjussa. Moni ei tajua, että imetys vaikuttaa osalla hormoneihin. Ei tiedetä tai haluta tietää, että vaurioita on osalla vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen - eikä tämä ole ihan tavatonta. Osa joutuu korjailemaan itseään pidempäänkin. Jos hankit lapsen, niin se voi vaikuttaa fysiikkaan ja seksielämään. Evoluution kannalta liian tiheät raskaudet ovat riski naiselle ja tiiviit syntymävälit altistavat avioerolle. Kaipaan realismia siihen, mitä pidetään normaalina toipumisaikana. Jos sinulta leikataan jalka, niin tuskin kukaan kitisee, että pitää kuntouttaa nopeammin jos siihen ei ole edellytyksiä? Dumppaako vaimo sinut, kun eturauhaseen tulee ongelmia?
On helppo kauhistella naisia, jotka eivät synnytysten jälkeen lämmenneet seksille. (Mikä on kuitenkin harvinaista.) Siitä ei puhuta, ettei vain "peloteltaisi" nuoria, mutta taustalla on usein vauriot, joihin on vielä nykyäänkin vaikea saada hoitoa. Synnytyksestä puhutaan liikaa "luonnollisena tapahtumana" ja hipit selittää ties mitä, mikä hämärtää sitä, että monella on kipeänä vaikeuksia selvitä kotona laitokselta kotiutumisen jälkeen kun odotusarvo on, ettei mitään ole tapahtunut ja kotityöt pitää hoitua.
Seksiin painostaminen on törkeää ja jos seksi on suhteessa tärkeää, niin synnytyksen ja imetyksen vaikutuksista olisi hyvä puhua etukäteen.
Nimenomaan niistä tulisi puhua. Etukäteen tai viimeistään silloin kun tilanne on päällä. Se, että vaietaan täysin tai jutellaan kyllä kavereille/netissä, mutta ei kumppanille on todella loukkaavaa kumppania kohtaan. Ei tarvitse ihmetellä, jos toinen päättää lähteä muualle.
khgfflöd kirjoitti:
Kannattaako sellaisesta kumppanista pitää kiinni, joka haluaa harrastaa seksiä vaikkei toista selkeästi kiinnosta? Onko homma sen arvoista, että se pitää tehdä siinä pelossa, ettei toinen dumppaa? Toki sitten mies voi oikeasti lähteä kävelemään, mutta pysyn alkuperäisessä mielipiteessäni. Huono suhde, jos puolen vuoden toipumisaika on liikaa.
Huono suhde, jos puoli vuotta on taukoa seksistä ilman, että syistä on keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Jos toisella on halut tallella ja toinen ei suostu, menee liitto pilalle ennemmin tai myöhemmin. on sitä itsekin tullut annettua vaimolle vaikka ei aina ole ollut omaa hinkua, kun tietää että sama on tominut toisinkin päin. Onneksi yleensä (>95% kerroista) hinku on molemmilla.
Kyllä terveen aikuisen täytyy parisuhteessa tehdä kompromisseja, myös tässä aiheessa.
nimim. omaa kokemusta liikaakin, sillä lasten jälkeen halut hukannut vaimo vei omatkin seksihalut. Kun vaimon hormonit palasivat, hän päätyi toiseen syliin kun kotona oli vain tylsää.
Jep. Sama kohtalo täälläkin.
Se on kumma, että sitten kun nainen on se halukas ja mies haluton, niin se seksi muuttuukin perustarpeeksi joka on pakko saada täytettyä. Mieheltä kyllä odotetaan vuosienkin kärsivällisyyttä naisen haluttomuuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa alkaa miettimään seksin ulkoistamista. Puolivuotta on aika pitkä aika, eikä siihen voi oikein käyttää synnytystäkään syynä. Kyllähän tuo sohvalla nukkuminen on sitä lopun alkua. Toivottavasti turvasit selustasi eron varalle ennen perheen perustamista.
Synnytyksestå toipuminen voi kestää pitkään. En usko että yksikään mies haluaisi harrastaa seksiä jos yhdynnässä tuntuisi sellainen kipu niin kuin veitsellä viillettäisiin koko peniksen pituudelta.
Ja esim itsellä oli tämä vaiva kuukausien ajan ja synnytys oli ns normaali synnytys ja liukkauden puutteesta ei ollut kyse.
Nainen joutuu kieltäytymään ja kärsimään raskauden ja synnytyksen vuoksi mutta miehelle muutaman kuukauden ajan oma käsi on aihe erolle. Ei mee tasan nallekarkit. Mitå 'miehiä'.
Lapsilleķin ķannattaa sìtten kertoa reilusti eron syy.
Muuten naiset: kun miehellenne tulee 35v ja sen
jälkeen erektiohäiriöitä niin tiedätte mitä tehdä.
Miehelle muutaman kuukauden ajan seksin puuttuminen ilman mitään syytä/keskustelua tai edes ymmärrystä toisen harmitukselle voi olla syy eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies menee sohvalle nukkumaan, silloin on lähtölaskenta alkanut. Nyt on vaan ajan kysymys, milloin miehellä on uusi panosuhde.
Ei välttämättä. Voi ihan oikeasti olla kyse siitä, että miehen mielestä on paljon helpompi kestää tuon ajan yli kun ei ole jatkuvaa kiusausta nenän edessä.
Mieti itse tilanne, että joutuisit kuukausien ajan mennä nukkumaan rakastamasi miehen viereen ilman mitään toivoa seksistä vaikka jo pelkkä vilaus hänen vartalostaan saa housusi kostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä tyypit, jotka väkisin vaativat saada painaa halutonta vastakappaletta. Ei siinä ole kyse rakastelusta, vaan ainoastaan toisen osapuolen pussientyhjennyksestä ja hyväksikäytöstä. En itse haluaisi missään nimessä harrastaa seksiä sellaisen ihmisen kanssa, jota ei oikeasti haluta juuri sillä hetkellä.
Minua ihmetyttää nämä tyypit, jotka eivät rakasta puolisoitaan sen vertaa, että tekisivät heille edes pienen palveluksen silloin tällöin. Ei kukaan tykkää niska- tai jalkahieronnan antamisestakaan ja silti sitäkin tehdään rakkaudesta. Miksi ei voi antaa edes suikkaria samalla periaatteella?
On hiukan eri juttu hieroa hartiat, kun työntyä toisen sisään. Jos hierot kumppanin hartiat, et tavallaan "anna itseäsi" jos ymmärrät, mitä tarkoitan, mutta kun toinen työntyy sinuun, käyttää sinun vartaloa,on asia ihan eri.
Kyllä minä ainakin voin hieroa miehen hartiat, vaikka ei huvitakaan ja en saa siitä mitään traumoja, mutta jos täytyy toisen antaa työntyä sisälleni, vaikka en tahdo, on asia ihan eri.
Onko yhdyntä sinulle ainoa tapa antaa toiselle seksuaalista huomiota?
voihan sitä imaista kassit tyhjiksi ukolta kun se käy ensin viemässä roskiksen ulos niin sisääntullessa lerssi esiin ja mällin ikenien alle talteen ja sitten taas imuroimaan, ei se ole kuin askar askarrusten lomassa
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen nainen, niin silti sanoisin että anna sille miehelle. Välillä itseäkään ei yhtään haluta, mutta koska mies on ihana ja suhteemme voi hyvin, tiedän että seksi on silti hyvää. Ja molemmilla on hyvä mieli sen jälkeen vaikkei ensin olisi haluttanutkaan.
Myönnytyksiä kun suhteessa kannattaa joskus tehdä.
Helvetti , että minua inhottaa tuo sana, anna. Eikö se mies anna mitään. tuntuu kun nainen olisi joku masturbointialunen.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kiitollinen että miehesi ylipäätään haluaa sinua enää!! Ei paljoa vaadi vetää jalat levälleen ja antaa toiselle. Tää on just tätä kun naisesta tulee äiti niin eihän se ole enää nainen lainkaan. kaverisuhteeksiko ajattelit perhe-elämän muuttuvan. Päästä nyt mies vaikka vieraisiin sitten niin ei tarvitse kärsiä sen kun sinä leikit kotileikkejä elävän nukkesi kanssa.
Olet muuten täysi SIKA
Mies -83 kirjoitti:
Halut voi olla hukassa kauankin mutta onko se syy jättää mies täysin ilman seksiä? Ellei seksi kiinnosta itteä niin aina sen toisen voi hoidella muilla tavoin. Ota suihin, ellei se tunnu itselle mukavalta niin ota liukkaria tms hierontaöljyä ja anna käsihoitoa. Siinä saattaa itselläkin halut palailla nopeammin eikä mies ala niin herkästi katselemaan muita.
Mikä seksiorja se vaimo on? miten ne halut palaa, kun pitää vaan toista miellyttää. Otappa itse joltakin mieheltä se kusiletku suuhun.
khgfflöd kirjoitti:
Aika sairaita asenteita tässäkin ketjussa. Moni ei tajua, että imetys vaikuttaa osalla hormoneihin. Ei tiedetä tai haluta tietää, että vaurioita on osalla vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen - eikä tämä ole ihan tavatonta. Osa joutuu korjailemaan itseään pidempäänkin. Jos hankit lapsen, niin se voi vaikuttaa fysiikkaan ja seksielämään. Evoluution kannalta liian tiheät raskaudet ovat riski naiselle ja tiiviit syntymävälit altistavat avioerolle. Kaipaan realismia siihen, mitä pidetään normaalina toipumisaikana. Jos sinulta leikataan jalka, niin tuskin kukaan kitisee, että pitää kuntouttaa nopeammin jos siihen ei ole edellytyksiä? Dumppaako vaimo sinut, kun eturauhaseen tulee ongelmia?
On helppo kauhistella naisia, jotka eivät synnytysten jälkeen lämmenneet seksille. (Mikä on kuitenkin harvinaista.) Siitä ei puhuta, ettei vain "peloteltaisi" nuoria, mutta taustalla on usein vauriot, joihin on vielä nykyäänkin vaikea saada hoitoa. Synnytyksestä puhutaan liikaa "luonnollisena tapahtumana" ja hipit selittää ties mitä, mikä hämärtää sitä, että monella on kipeänä vaikeuksia selvitä kotona laitokselta kotiutumisen jälkeen kun odotusarvo on, ettei mitään ole tapahtunut ja kotityöt pitää hoitua.
Seksiin painostaminen on törkeää ja jos seksi on suhteessa tärkeää, niin synnytyksen ja imetyksen vaikutuksista olisi hyvä puhua etukäteen.
Jos seki ei kiinnosta niin perhe järjestäköön sitten niin, että mies pääsee kerran pari kuussa maksulliselle.
Niinkin huomaat, niin sinulla ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Valitse niistä itsellesi sopivin.
Mulla on 3 lasta.Jokaisen synnytyksen jälkeen olen harrastanu seksiä viim.2kk kuluttua.Mun seksin tarve on aina ollu 1-2 krt viikossa.Max.2vkoa ilman.Olen elänyt pitkässäkin(12v)liitossa.Mulle ei olisi ongelma,jos puolisoni haluaisi harvemminki,kun minä..Ei sun miehen käytös oo sinua kunnioittavaa.Tuo on suora viesti:anna mulle tai mä en tuu sun viereen.Kiristämistä.
Oikea kunnon mies ymmärtää sen että kun nainen saa lapsen, niin s-jutuissa täytyy antaa tilaa tuoreelle äidille. Omaan silmään näyttää että mies yrittää tässä sitä tehdä, löytää vaihtoehtoja jotka sopisi molemmille. Hänestä voi tuntua paremmalta nukkua sohvalla, jotta hänen olisi helpompi olla väliaikaisesti muuttuneen tilanteen kanssa. Kyse voi olla myös mielenosoituksesta tietysti, että kun en kerran saa mitä haluan, eli s-juttuja, niin sinäkään et saa sitä mitä sinä haluat, eli vieressänukkumista kenties?
On olemassa haluttomuutta, joka on tyyliä "en millään viitsisi, ei nyt millään huvittaisi, en jaksaisi, selailisin mieluummin nettiä", ja sitten on olemassa haluttomuutta joka on sellaista että kokee tulevansa käytetyksi ja jopa pahoinpidellyksi jos joutuu pakottumaan toisen alle patjaksi, ja s tuntuu alistamiselta. Ensimmäisessä vaihtoehdossa virittelyä kannattaakin tehdä, lähteä mukaan suostutteluun, ja sitten muistaaki taas miksi kyseinen aktio onkin niin mukavaa läheisyyttä. Toisessa vaihtoehdossa saattaa käydä niin että koko hommaan menee maku, ainakin sen yksilön kanssa lopuksi ikää.
Tätä voi sitten kumpainenkin miettiä yhdessä ja erikseen, että onko se s nyt sellainen asia että sillä kannattaa pilata jopa jo puolivuotiaan lapsen perhe. Miehellä on ihan yhtälailla varmastikin tällä hetkellä, ja ollut jo ennen raskautta pääsy nettiin, ja sen valtaisan tiedon äärelle, jossa kerrotaan että näinkin voi käydä, että ensimmäiseen vuoteenkaan jopa ei s-jutut uutta äitiä kiinnosta. Miksi tältä on suljettu silmät ja korvat, ja nyt olttaisiin sitten vaatimassa?
Itse en ainakaan voi tätä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mies -83 kirjoitti:
Halut voi olla hukassa kauankin mutta onko se syy jättää mies täysin ilman seksiä? Ellei seksi kiinnosta itteä niin aina sen toisen voi hoidella muilla tavoin. Ota suihin, ellei se tunnu itselle mukavalta niin ota liukkaria tms hierontaöljyä ja anna käsihoitoa. Siinä saattaa itselläkin halut palailla nopeammin eikä mies ala niin herkästi katselemaan muita.
Mikä seksiorja se vaimo on? miten ne halut palaa, kun pitää vaan toista miellyttää. Otappa itse joltakin mieheltä se kusiletku suuhun.
Minusta on outoa ettei vaimo halua helliä rakastamaansa miestään. Monet kerrat olen ottanut suihin. Ja on mukava katsoa kun toinen kiermultelee nautinnosta.
Ap jos rakastat miestäsi olisi aika osoittaa se. Ainoa yhdistävä seikka ei tulisi olla lapsi, myös parisuhde huomioitava jos sellaisen äitiyden lisäksi haluaa.
Mitä kauemmin pitkität synnytyksen jälkeen rakastelua sitä isompi kynnys siihen on ja turhia paineita. Keho muuttuu raskauden ja äitiyden myötä ja miehesi rakastaa sinua silti, jos rakastat miestäsi on sinun vuorosi tehdä aloite. Jutelkaa miehenne kanssa avoimesti haluista/sen puutteesta, peloista, toiveista etc
Mutta ymmärrät kai kuitenkin että sinun halut ei ole sama asia kuin maailman kaikkien muiden ihmisten halut?