Mikä on pahin TYYLIMOKA jonka tiedät?
Sellainen mitä näet lähes päivittäin kaduilla kulkiessa. Miehiltä tai naisilta.
Kommentit (1055)
Tämä hirveä nuorison suosima kenkämuoti eli Niken muovitohvelit ja urheilusukat. 🤮
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Se että pitää farkkujen kanssa tennareita/lenkkareita (Nike, Adidas jne).
Tennarit nyt varsinkin on juuri farkkuihin sopiva kenkä. Mitä ihmettä käytät kenkinä farkkujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä arvostelijat voisivat edes äänestyspäätöksellä auttaa tyylimokailijoita edes siten että vähävaraisten tuntipalkat nousisi.
Ei monellakaan ole varaa ostella ja tunnetusti Suomessa vaatteet on se viimeinen kohde rahalle.
Köyhä ostaa käytännölliset verkkarit monelle kelille. Eihän farkuissa lenkille mennä, joten miksi ostaa erillisiä vaatteita, kun verkkareilla pääsee kaikkialle.
Hölmöläinen tuhlaa viimeiset rahansa erilaisten tilanteiden vaatteisiin. Viisas ostaa yhdet joka tilanteeseen, eli ne verkkarit ja vedenpitävät lenkkarit joka kelille.
Miksi sä olet täällä sitten? Jos sä olet tyytyväinen sun verkkareihin ja goretexeihin niin onnea! Muoti on kato loppuviimein sitä että tuntee olonsa itsevarmaksi, meille se tarkoittaa eri asioita.
On mullakin monet verkkarit. Käytän niitä lenkillä ja kotona. Töissä mulla on työvaatteet mitkä ostan edullisesti alennuksista.
Minä olenkin hyvätuloinen joka äänestää vasemmistoliittoa. Puhuin nyt niiden puolesta joilla ei ole ostovoimaa.
Miksi se sinun persereikää kutkuttaa, jos tosiasia on että ei kaikilla työssäkäyvillä ole ostovoimaa hankkia edes kumisaappaita lapsilleen?
Etkö kestä totuutta vai mikä on saatana vialla?
Pitääkö sua ravistella vai mikä on?
ei hävetä yhtään kirjoitti:
Mun tuntipalkka on 8e.
Sillä palkalla olen vapautettu pukeutumissäännöistä.
Ei koske minua tyylimokat. Ei ole varaa parantaa.
Heittäkää rahaa niin voin käydä ostamassa vaatetta itselle ja lapsille.
Muutoin pukeudun aina kuusi vuotta vanhoihin verkkareihin ja t-paitoihin.
Mulla on eräs todella pienituloinen ystävä. Käy ostamassa vaatteensa UFFin 1-3 e päiviltä. Todella kiva tyyli. Ihan hyviä vaatteita saa lähes ilmaiseksi. Tosin ymmärrän jos köyhyys masentaa eikä jaksa välittää vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Ja vasta näin viikonloppuna naisen jolla oli verkkarit ja sellaiset 80-luvun korkkarikävelykengät pienellä korolla tuolla lenkkipolulla. Näitä naisia olen nähnyt myös sauvakävelemässä sellaisella parin sentin korolla ja verkkareissa.
Tämä pitäisi päästä näkemään! Tulee ihan mieleen Fakta Homma -sarjan Pirre...
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
ei hävetä yhtään kirjoitti:
Mun tuntipalkka on 8e.
Sillä palkalla olen vapautettu pukeutumissäännöistä.
Ei koske minua tyylimokat. Ei ole varaa parantaa.
Heittäkää rahaa niin voin käydä ostamassa vaatetta itselle ja lapsille.
Muutoin pukeudun aina kuusi vuotta vanhoihin verkkareihin ja t-paitoihin.
Mulla on eräs todella pienituloinen ystävä. Käy ostamassa vaatteensa UFFin 1-3 e päiviltä. Todella kiva tyyli. Ihan hyviä vaatteita saa lähes ilmaiseksi. Tosin ymmärrän jos köyhyys masentaa eikä jaksa välittää vaatteista.
Mun eräs tuttu käy hakemassa roskiksista ruuat kun on niin köyhä.
Minua ei huvita. Koen että otan mieluummin nälän kuin alistun moiseen.
Kyllä minusta palkkataso tälläisessä maassa pitäisi olla sellainen ettei tarvitse roskiksista hakea ruokaa ja käydä kirpputoreilla ostoksilla.
Ei työnantajat voi niin kitsaita olla oikeesti ja selitellä että käykää kirppareilla ja syökää roskiksista.
Oikeesti jumalauta nyt!
Itse mieluummin provosoin katukuvaa risaisilla housuilla ja kengillä kuin alistun kirpputorille miellyttääkseni eliitin silmiä.
Olen rehellisesti köyhä ja kestäkää se.
Minä olen syntynyt köyhässä työläisperheessä ja olenkin aina ollut matalapalkka-alan töissä.
Ei ole ikänä tullut ostettua vaatteita tyylitietoisesti.
En vaan ole koskaan oppinut sellaista näkemystä että olisi varaa koristella itsensä kuin joulukuusi.
Ei köyhällä ole varaa opetella sellaisia juttuja.
Miksi meillä on näitä 8e tuntipalkkoja, kun ei enää katukuvassakaan siedetä tuulipuvussa ja mokkakengissä?
Pitää maksaa vähän korkeampaa palkkaa, jos haluaa nähdä ihmisiä vaatteissa.
Se lähtee lapsesta asti. Jos ei lapsena opi vaateostoksille, niin ei vanhana taida.
T: N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä arvostelijat voisivat edes äänestyspäätöksellä auttaa tyylimokailijoita edes siten että vähävaraisten tuntipalkat nousisi.
Ei monellakaan ole varaa ostella ja tunnetusti Suomessa vaatteet on se viimeinen kohde rahalle.
Köyhä ostaa käytännölliset verkkarit monelle kelille. Eihän farkuissa lenkille mennä, joten miksi ostaa erillisiä vaatteita, kun verkkareilla pääsee kaikkialle.
Hölmöläinen tuhlaa viimeiset rahansa erilaisten tilanteiden vaatteisiin. Viisas ostaa yhdet joka tilanteeseen, eli ne verkkarit ja vedenpitävät lenkkarit joka kelille.
Miksi sä olet täällä sitten? Jos sä olet tyytyväinen sun verkkareihin ja goretexeihin niin onnea! Muoti on kato loppuviimein sitä että tuntee olonsa itsevarmaksi, meille se tarkoittaa eri asioita.
On mullakin monet verkkarit. Käytän niitä lenkillä ja kotona. Töissä mulla on työvaatteet mitkä ostan edullisesti alennuksista.Minä olenkin hyvätuloinen joka äänestää vasemmistoliittoa. Puhuin nyt niiden puolesta joilla ei ole ostovoimaa.
Miksi se sinun persereikää kutkuttaa, jos tosiasia on että ei kaikilla työssäkäyvillä ole ostovoimaa hankkia edes kumisaappaita lapsilleen?
Etkö kestä totuutta vai mikä on saatana vialla?
Pitääkö sua ravistella vai mikä on?
Edelleen: mitä sä täällä teet? Nyt ei puhuta köyhistä joilla ei ole (muka) vara ostaa kumisaappaita.
Mikä köyhien ulinakeskustelu tästä tuli? Voitte mennä pois jos teillä ei ole keskustelun aiheeseen mitään järkevää sanottavaa. Ei kaikki keskustelut täällä muutenkaan koske kaikkia ihmisiä. Kukaan ei pyytänyt perusteluja miksi pukeudut rumasti.
Ps. Lopettakaa jo tuo valittaminen kuinka hirveän julma maa Suomi on kun köyhällä on niiiiiiin kamalaa. Menkääpä vaikka jonnekkin muuhun maahan kokeilemaan nouseeko se elintaso yhtään ja näät onko se vika sittenkään Suomessa..
Sporttivaatteet ja -kengät on ollut jo vuosikausia ihan normaaleja arkivaatteita joita voi käyttä kaupungilla. Se on sellaista perustyyliä, joka ei hetkauta suuntaan tai toiseen.
Minusta tyylitöntä on sellainen överi sekamelska jossa on liikaa kaikkea. Paljon koruja esim. isot renkaat korvissa ja lisäksi kaulakoru ja rannekoru, ihonmyötäinen mekko, iso kaula-aukko, lyhyt helma, leopardikuosi, huippukorkeat korkokengät, blingillä koristeltu laukku, tukka korkealla ponnarilla tai isoilla kiharoilla, voimakas meikki...
Pelkistetympi ja "rauhallisempi" tyyli on enemmän mun mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Se että pitää farkkujen kanssa tennareita/lenkkareita (Nike, Adidas jne).
Pikkukengät verkkarien kanssa.
Ei kadulla, mutta mitkä tahansa vaatteet saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikaisista Janita Lukkarisen kirkkoasu:
https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/styles/article_page_image_770…
Oumaigaad! On kyllä törkeän näköistä... Tilannetajun puute on pahin tyylimoka.
Aika tyylitön asu kirkkoon. Vatsa piiloon tai ainakin se vyö paljaan vatsan päältä veks.
Vierailija kirjoitti:
Ballerinat jalassa kaupungilla. Joo on mukavat, helpot, ei kipeydy jalat ja mitä vielä. Mutta niitä käyttämällä jalat lässähtää sellaisiksi pullapötköiksi. No toinen paha tyylimoka kesällä ja jaloista mieleen, on tietenkin rutikuivat paljaat kantapäät. Että jossain liukuportaissa sun edessä nousee sellaiset hilseilevän kuivat, halkeilevat ja rosoiset kantapäät esille avokorkkareista. Hyi hitto!
Tuo on kyllä jo tosi suvaitsemattoman ihmisen puhetta. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Ja annetaan myös niiden kuivaihoisten ihmisten käyttää avokkaita tai sandaaleja.
Joistakin vaan paistaa kauas se että on maalainen, mutta yrittää peittää sitä. Olisivat edes rehellisesti sitä mitä ovat, eivätkä yrittäisi esittää jotain stadilaista tms.
Vaikka miten yrittävät puhua mä ja sä, ostaa merkkivaatteita ja -laukkuja, käydä trendikkäissä paikoissa ottamassa instaan kuvia... niin se maalaisjunttius vaan näkyy. Lopputulos on "trashy", en tiedä mikä olisi sopiva sana suomeksi. Kun ei ole tyylitajua niin ei ole.
Se nyt vaan on tyylitöntä, feikkiys ja synnynnäinen huono maku yhdistettynä.
Isot korvarenkaat.
Mulle tulee niistä mieleen amerikkalainen mustien ghetto tai valkoisten trailer park.
Hautajaisissa, jos missä näkee karseita tyylimokia. Tuntuu, että siistien ja asiallisten tummien vaatteiden löytäminen alkaa olla suurelle osalle ihan mahdottomuus. Vesirajaan päättyvät minimekkoset eivät kuulu hautajaisiin, eivät myöskään 20 vuotta vanhat, liian pieniksi jääneet jakut ja leningit jne jne.
2011 oli myös törkeen lämmin 😬 Olin heinä- elokuun viimeisillään raskaana Helsingissä
https://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/425207