Mikä on pahin TYYLIMOKA jonka tiedät?
Sellainen mitä näet lähes päivittäin kaduilla kulkiessa. Miehiltä tai naisilta.
Kommentit (1055)
Huonosti istuvat housut (ja muutkin huonosti istuvat vaatteet, mutta erityisesti housut)
Tilanteeseen sopimaton pukeutuminen eli yleensä ali- tai ylipukeutuminen. Alipukeutuminen on huomattavasti yleisempi ilmiö, mutta olen ollut todistamassa myös työpaikan rentoja pikkujouluja, joihin pari ilmeisesti idästä päin kotoisin olevaa nuorta naista saapui täyspitkissä juhlapuvuissa. Oli aika hupaisan näköistä. Kyseiset juhlat olivat siis työpaikan toimistolla päiväsaikaan eikä sieltä jatkettu mihinkään hienompaan ravintolaan syömään, en tiedä mistä he keksivät että tilaisuuteen tulisi pukeutua noin.
Tyypillisiä tyylimokia ovat myös halvan näköiset, väärän kokoiset (usein liian pienet) huonosti istuvat ja huonoista materiaaleista tehdyt vaatteet, jotka eivät sovi keskenään yhteen. Paidattomuus, bikinit jne kuuluvat uimarannalle tai kotipihalle, ei kaupungin keskustaan. Myös liian paljastavat vaatteet, esimerkiksi ne puoli takamusta paljastavat perseshortsit ovat todella mauttomat ja myös surulliset, jos ne ovat alaikäisen päällä.
Naisilla sellaiset kesäkengät, joiden ensimmäinen funktio on olla mukavat. Sandaalimalliset ja naisellisuutta on lisätty 2-3cm korolla. Eivät näytä hyvältä minkään vaatteen kanssa, saatikka sitten sukkahousujen seurana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit, trikoot ja sortsit siinä päällä ( näkee miehillä salilla), lippikset aikuisilla
Kuten kirjoitit, kyseessä on salipukeutuminen. Niiden shortsien tehtävä on estää paljon pahempi tyylimoka.
Jos tarkoitat mokalla kikulin näkymistä, tiukat ja hieman normaalia pidempilahkeiset urheilubokserit estävät sen. Oma mieheni käyttää salilla n. polvipituisia shortseja ja hieman polven ylle ulottuvia urheiluboksereita. Toki trikootkin saa shortsien alle pukea jos haluaa, mutta bokseritkin estävät vilautukset.
Kaljavatsaisella miehellä polviin ulottuvat farkkushortsit. Se näky on surkuhupaisa. Ei vo mitään mut ei vaan sovi ne sille vartalotyypille.
Vierailija kirjoitti:
Caprit, ehdottomasti.
Käynkin ostamassa uudet caprit, tai kahdetkin. Toiset töihin, toiset vapaalle. Ihanat ja vilpoiset, korkkareissa, sandaaleissa, tai ihan vain lenkkareissa ja caprit jalassa on mukavinta. Ihan sama mitä joku nysämunainen siitä on mieltä.😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikaisista Janita Lukkarisen kirkkoasu:
https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/styles/article_page_image_770…
Semmoista paikkaa ei ole olemassakaan, missä tuo asu ei ole tyylimoka!
Miten noi varpaat tulee kengistä noin paljon yli??
Vierailija kirjoitti:
Alushousujen näkyminen läpi on minusta se pahin. Ja tuot näkee PALJON. Oli se sitten siksi että väri loistaa läpi vaaleista housuista tai alushousujen saumat näkyy.
Jotkut stringit ei vielä ole niin pahat, mutta usein ne alushousut on ne perus hipsteri malliset jotka menee pakaran poikki ja yleensä vielä vähän uppoaa pakaraan.
Joo ei haittaa vaikka sua häiritsee. Olen nuori nainen ja käytän mieluimmin hipstereitä, kuin stringejä. Kuukautisiteet pysyy hyvin paikoillaan tavallisissa alkkareissa eikä ole mitään intressiä kulkea pakaravako hiertyneenä vain jonkun naisten persukkeita kumottavan pervon äijän takia.
Mummoalkkarit esim Eveliinalla viime kesän keikka-asuna eivitsii!! :DD
Vierailija kirjoitti:
Lippalakit aikuisilla miehillä. Miehet, joilla on lippalakki, näyttävät ylikasvaneilta pikkupojilta. Jossain mökillä tai vaellusreissulla lippis vielä menee, mutta ei kaupungissa.
Voi vitsi kun sen lipan alta on hyvä stalkkailla autoa ajaessa. Kukaan ei tunnista, varsinkaan stalkkauksen kohde. Vielä kun röhnöttää istuimella silleen, ettei näy muuta kuin se päälaen osa ja lippa auton ikkunasta. Terkkusin 50+ pikkupoju.
Liian matalat korkokengät (joku 5cm)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pistänyt silmään keski-ikäisillä/vanhemmilla nuorekkaat vaatteet, nyt kun olen jo 50+ ymmärrän että monilla ei ole varaa ostaa vaatteita, saavat rälläkästä, hurstilta ym. ihme teini farkkuja ja logovaatteita, ei ole huono asia, minulla on valtava myötätunto vähäosaisia kohtaan, samaa on myös vanhemmissa naisissa, tyttäret ehkä antaneet vanhoja vaatteitaan ja ristiriita näkyy mutta ei ole vakava asia. Silloin kun näkee nelikymppisen joka reteenä kulkee revityissä farkuissa ni se on noloa, siis kun tietää että se on itte ne ostanu ja haluaa olla nuorekas.
Kaikille ei ole annettu vartaloa jolle sopii oman tyttären vaatekoko. Katkeraksihan se tietty kaltaisillasi vetää.
Tiedoksi sulle älykääpiölle sekin, ettei ole olemassa vaatekauppoja 40+ ja siitä yli vuotiaille. Tai jos olisikin,niin niissä ei käy kukaan. Jos itse harrastaisit vaatekaupoilla käymistä, niin huomaist että vaatekaupoilla käy 70-90 vuotiaitakin. Niin, niissä samoissa putiikeissa joissa käy teinitkin. Ei ole olemassa yläikärajaa vaatekaupoissa.
Ai ei vai ole 40+ikäisille vaatekauppoja. Kyllä Tampereella on useita.
Ballerinat jalassa kaupungilla. Joo on mukavat, helpot, ei kipeydy jalat ja mitä vielä. Mutta niitä käyttämällä jalat lässähtää sellaisiksi pullapötköiksi. No toinen paha tyylimoka kesällä ja jaloista mieleen, on tietenkin rutikuivat paljaat kantapäät. Että jossain liukuportaissa sun edessä nousee sellaiset hilseilevän kuivat, halkeilevat ja rosoiset kantapäät esille avokorkkareista. Hyi hitto!
Mun tuntipalkka on 8e.
Sillä palkalla olen vapautettu pukeutumissäännöistä.
Ei koske minua tyylimokat. Ei ole varaa parantaa.
Heittäkää rahaa niin voin käydä ostamassa vaatetta itselle ja lapsille.
Muutoin pukeudun aina kuusi vuotta vanhoihin verkkareihin ja t-paitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ballerinat jalassa kaupungilla. Joo on mukavat, helpot, ei kipeydy jalat ja mitä vielä. Mutta niitä käyttämällä jalat lässähtää sellaisiksi pullapötköiksi. No toinen paha tyylimoka kesällä ja jaloista mieleen, on tietenkin rutikuivat paljaat kantapäät. Että jossain liukuportaissa sun edessä nousee sellaiset hilseilevän kuivat, halkeilevat ja rosoiset kantapäät esille avokorkkareista. Hyi hitto!
Sellaisiahan kantapäät ovat ja varpaiden kynnet on luonnollisesti melko rosoiset yleisesti ihmisillä.
Sinulla on sellainen epärealistinen käsitys ihmisten olomuodosta.
Suosittelen realismia ja siihen rakastumista.
Minulle suurin ilo on nähdä riullumarei-kultuuri elävänä Suomessa 2019.
Ei sen niin väliä miltä näyttää, vua miten tuntuu ja säätä pitelee toi noi.
Hienohelmat ne vaatteilla koreilee ja jätkät näyttää hyvältä aataminkin asussa.
Herrat ne vatsallaan soittaa bongoa ja pepullaan pieree torvisooloja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi päivä näin kaupassa kaksi teini-tyttöä shortseissa.Toisella oli niin lyhyet harmaat,college-shortsit,että puolet pakaroista näkyi.
En koskaan antaisi ala-ikäisen lapseni lähteä sen näköisenä ihmisten ilmoille.
Minä taas näin junassa eräs päivä noin 13-vuotiaan tytön jolla sellaiset leveälahkeiset lyhyet collegesortsit jalassa ja oli vedetty niin ylös että alushousut vilkkui etupuolelta. Enkä todella edes tiiraillut ei tarvinut kuin vilkaista ohimennen.
Nämä arvostelijat voisivat edes äänestyspäätöksellä auttaa tyylimokailijoita edes siten että vähävaraisten tuntipalkat nousisi.
Ei monellakaan ole varaa ostella ja tunnetusti Suomessa vaatteet on se viimeinen kohde rahalle.
Köyhä ostaa käytännölliset verkkarit monelle kelille. Eihän farkuissa lenkille mennä, joten miksi ostaa erillisiä vaatteita, kun verkkareilla pääsee kaikkialle.
Hölmöläinen tuhlaa viimeiset rahansa erilaisten tilanteiden vaatteisiin. Viisas ostaa yhdet joka tilanteeseen, eli ne verkkarit ja vedenpitävät lenkkarit joka kelille.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen " nyt lähdetään lomalle"-look jota näkee usein +50 naisilla eli beiget caprit, beiget ihan pienellä korolla varustetut sandaalit joissa beiget tai valkoiset polvisukat, löysä valkoinen t-paita jonka helma tungettu tiukasti housuihin, beige olkalaukku ja lippis.
Totta on, että tämä näky mitä kuvailet, on karmaiseva. Kuinka paljon näitä oikeasti on?
Itse olen reilusti 50+. En pukeudu kuin pikkutyttö, mutta en totisesti myöskään kuvailemallasi tavalla. Ei myöskään kaverini tai tuttavani.
Vierailija kirjoitti:
Nämä arvostelijat voisivat edes äänestyspäätöksellä auttaa tyylimokailijoita edes siten että vähävaraisten tuntipalkat nousisi.
Ei monellakaan ole varaa ostella ja tunnetusti Suomessa vaatteet on se viimeinen kohde rahalle.
Köyhä ostaa käytännölliset verkkarit monelle kelille. Eihän farkuissa lenkille mennä, joten miksi ostaa erillisiä vaatteita, kun verkkareilla pääsee kaikkialle.
Hölmöläinen tuhlaa viimeiset rahansa erilaisten tilanteiden vaatteisiin. Viisas ostaa yhdet joka tilanteeseen, eli ne verkkarit ja vedenpitävät lenkkarit joka kelille.
Miksi sä olet täällä sitten? Jos sä olet tyytyväinen sun verkkareihin ja goretexeihin niin onnea! Muoti on kato loppuviimein sitä että tuntee olonsa itsevarmaksi, meille se tarkoittaa eri asioita.
On mullakin monet verkkarit. Käytän niitä lenkillä ja kotona. Töissä mulla on työvaatteet mitkä ostan edullisesti alennuksista.
Lähiaikoina viittaa lähitulevaisuuteen. Tarkoitit sanoa "viime aikoina".
Itse pidän jonkinlaisena mokana tietämättömyyttä siitä, että kiinni ommeltuja takin liepeitä ja taskuja ei avata ennen takin käyttöön ottoa. Näyttää tosi hassulta kaupungilla, vähän kuin olisi hintalappu kiinni vielä vaatteessa.
Sitten laajemmin surullista pukeutumisessa on se, että nykyään ihmiset pukeutuvat samalla tavalla ympäri maailman. Kaikilla nuorilla miehillä on samojen muka-merkkien t-paita päällä, rinnassa jokin typerä teksti. Nuorilla naisilla on stretchit ja converset tai persesortsit ja converset. Tosin conversemuoti on onneksi alkanut hiipua, mutta yhdenmukainen pukeutuminen globaalisti vain vahvistuu. Vielä kun kielletään huivit ja kaavut niin saadaan lisävauhtia tähän samanlaisuuteen.