Mikä on pahin TYYLIMOKA jonka tiedät?
Sellainen mitä näet lähes päivittäin kaduilla kulkiessa. Miehiltä tai naisilta.
Kommentit (1055)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan miljoona kertaa mainittu, mutta sukat ja sandaalit. (Ei siis tietenkään silloin, jos käyttää sukkia työsandaalien kanssa työpaikalla, esim. sairaanhoitajat. Silloin se on vain työvaate.)
Toinen jota joskus näkee kesäisin, on nämä olminväriset, energiajuomilla ja noutopizzalla elävät, lihavat ja sairaanoloiset peräkammarinpojat. En tarkoita, että kaikilla pitäisi olla täydellinen Malibu-rusketus, mutta jos ei heinäkuun lopullakaan ole saanut yhtään väriä naamaansa, se on jotenkin ällöä ja karmivaa.
Melkoinen moka on arvostella toisten järkeviä ratkaisuja. Sukat sandaaleissa ehkäisevät ihon hiertymistä sellaisina päivinä, kun umpikengät ovat liian hiostavat. Osalla meistä on herkkä iho esim. diabeetikoilla. Sama juttu rusketuksen kanssa, herkkähipiäisen on parempi suojautua kunnolla. Ei kaikki ne ole peräkammarinpoikia, joiden iho on loppukesästä vaalea. Ei ole mikään pakko kärsiä joidenkin rajoittuneiden tyylituomarien mieliksi.
Eikö tämän ketjun tarkoitus ollutkaan arvostella toisten pukeutumista?
Sandaalit voi hiertää alkukesästä, mutta jalat tottuu kyllä nopeasti ja mieluummin otan pari hiertymää kuin sukat sandaaleihin.
Auringolta voi suojautua JA silti ruskettua.
No joo... aloitus sopii ihmisille, jotka tykkää arvostella toisia turhanpäiväisistä asioista. Joskus kritiikki on paikallaankin, esim. jos on virallisemmasta tilaisuudesta kysymys.
Sinä tykkäät sukattomista sandaaleista, mutta et ottanut huomioon, että sukkia voi tarvita terveyssyistä. Diabeetikolla hiertymien ja haavojen paraneminen kestää tavallista pitempään ja sukkia suositellaan pidettäväksi jatkuvasti.
Näiden "sukkia suositellaan pidettäväksi jatkuvasti" juttujen takia suomitantat on niin tyylittömiä, että hävettää.
Juujuu. Diabeetikkotantta (tai -taata) varpaat kuolion takia amputoituna pyörätuolissa on paljon tyylikkäämpi näky.
Sitä kannattaakin juntin hävetä ettei äly päätä pakota.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ovat jämähtäneet nuoruuden tyyliin.
Esim. laskettelukeskuksissa näkee 40+ ikäisiä naisia, jotka pukeutuvat ja käyttäytyvät kuin olisivat kaksikymppisiä skimbatyttöjä. Päässä on sisälläkin pipo muodikkaasti aseteltuna, pipon alta sojottaa saparoletit, komeuden kruunaa neonväriset isot aurinkolasit ja sinkkivoide huulissa.
Miten sitten 40+ naisten tulisi pukeutua laskettelukeskuksissa.? Miten heidän tulisi käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pistänyt silmään keski-ikäisillä/vanhemmilla nuorekkaat vaatteet, nyt kun olen jo 50+ ymmärrän että monilla ei ole varaa ostaa vaatteita, saavat rälläkästä, hurstilta ym. ihme teini farkkuja ja logovaatteita, ei ole huono asia, minulla on valtava myötätunto vähäosaisia kohtaan, samaa on myös vanhemmissa naisissa, tyttäret ehkä antaneet vanhoja vaatteitaan ja ristiriita näkyy mutta ei ole vakava asia. Silloin kun näkee nelikymppisen joka reteenä kulkee revityissä farkuissa ni se on noloa, siis kun tietää että se on itte ne ostanu ja haluaa olla nuorekas.
Oon 47v ja käytän revittyjä farkkuja. Ei se mielestäni ole ikäkysymys, tykkään niistä ja ne sopii mun tyyliin. Yhdistän ne vaikka puhvihihaiseen paitaan, kokonaisuus ratkaisee. Käytän myös cropattuja paitoja korkeavyötäröisten housujen- ja maxihameen kanssa. Kroppa on kuosissa, paremmassa kuin monen parikymppisen 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. laskettelukeskuksissa näkee 40+ ikäisiä naisia, jotka pukeutuvat ja käyttäytyvät kuin olisivat kaksikymppisiä skimbatyttöjä. Päässä on sisälläkin pipo muodikkaasti aseteltuna, pipon alta sojottaa saparoletit, komeuden kruunaa neonväriset isot aurinkolasit ja sinkkivoide huulissa.
Olen samaa mieltä siitä, että saparot eivät kuulu teini-iän ylittäneelle, mutta muuten tuo kuulostaa ihan tavalliselta rinnetyyliltä?
Juu saparot ei sovi kuin pikkutytöille mutta voivat olla mäessä käytännölliset, pysyy hiukset paikoillaam.
Joku on jo maininnut, mutta ne APUOMPELEET! Olipa taas kiusallista katsoa kevätjuhlien marssivia nuoria miehiä, kun komeasti laitettu juhlapäivänä puku päälle, mutta takin halkioissa ne apupistot kiinni ja takki nousee pussittamaan takaa. Myös naisilla tämä usein talvitakeissa. Ottakaa herran tähden ne apulangsa pois hakijoista ja taskuista niin vaate istuu kauniisti ja siinä on mukavampi olla (halkio antaa tilaa istuessa.
Niin ja hintalaput kenkien pohjista pois. Itse et niitä näe, mutta kaikki muut kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pistänyt silmään keski-ikäisillä/vanhemmilla nuorekkaat vaatteet, nyt kun olen jo 50+ ymmärrän että monilla ei ole varaa ostaa vaatteita, saavat rälläkästä, hurstilta ym. ihme teini farkkuja ja logovaatteita, ei ole huono asia, minulla on valtava myötätunto vähäosaisia kohtaan, samaa on myös vanhemmissa naisissa, tyttäret ehkä antaneet vanhoja vaatteitaan ja ristiriita näkyy mutta ei ole vakava asia. Silloin kun näkee nelikymppisen joka reteenä kulkee revityissä farkuissa ni se on noloa, siis kun tietää että se on itte ne ostanu ja haluaa olla nuorekas.
Oon 47v ja käytän revittyjä farkkuja. Ei se mielestäni ole ikäkysymys, tykkään niistä ja ne sopii mun tyyliin. Yhdistän ne vaikka puhvihihaiseen paitaan, kokonaisuus ratkaisee. Käytän myös cropattuja paitoja korkeavyötäröisten housujen- ja maxihameen kanssa. Kroppa on kuosissa, paremmassa kuin monen parikymppisen 🤭
Tämähän se on aina selitys.sopii tyyliin ja kroppa on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkätukkaiset miehet, jotka ovat jo kaljuuntumassa, tukka on huonossa kunnossa ja selvästi harventunut, mutta ei vaan haluta leikata, kun nuoresta asti ollut sama tyyli... Sandaalit ja sen kanssa tennis-sukat, liian lyhyet housut.
Juisetyyli on aina tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten 40+ naisten tulisi pukeutua laskettelukeskuksissa.? Miten heidän tulisi käyttäytyä.
Mä oon muutenkin niin nuorekas ja ikäistäni nuoremman näköinen. Mun tyttöä luullaan mun siscox ku me bailataan yhess. Ku mä en mahda sille mitään, että ne luulee mua kakskymppisex. Totta kai mä pukeudun sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se cropattu toppi näyttää mielestäni paremmalta jos on kroppa kunnossa. Ja sanon edelleen, ettå kaikki riippuu kokonaisuudesta. Tyylimoka, hmmm...ei mielestäni koska tämä on makuasia. En laittaisi itse capreja, enkä tunikaa. Ei se silti ole tyylimoka.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet vaatteet. Etenkin naiset syyllistyvät tähän.
Joo, ei näytä hoikemmalta.
Miksi tunika ja legginssit tai caprit on tyylimoka? Niistä löytyy monenlaista ja ovat mukavat pitää. Tunikan helma myös laskeutuu takapuolen alle.
Vierailija kirjoitti:
Se lippis voi kesähelteellä auringon porottaessa olla jollekin aika ehdoton juttu, jos on esim. herkkä saamaan auringonpistoksen.
Ja kyllä, on niitä muitakin hattuja, mutta jos itselläni olisi "hattupakko" niin mieluummin laittaisin päähäni lippiksen kuin jonkun muun.
Ja suojaa myös silmiä. Itse tosin pidän lätsää.
Pahin tyyylimoka on kytätä toisten pukeutumista tai uhrata ajatustakaan mitä muut ihmiset ajattelee omasta pukeutumisesta. Ole invidualisti, älä lammas.
Käyttäjä29418 kirjoitti:
Sukat ja sandaalit... En vaan pääse yli siit, et kaikil on sukat ja sandaalit🙈🤦
Kun vähän liikut maailmalla, niin sukat sandaaleita on ihan tyypillinen näky muillakin kuin suomalaisilla. Esim. kaupunkikävelyllä eivät jalat sotkeennu. Sukat tosin voivat olla varrettomat. Eivät kellertävät sieniset varpaankynnetkään ole mikään tyylikäs näky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lippis voi kesähelteellä auringon porottaessa olla jollekin aika ehdoton juttu, jos on esim. herkkä saamaan auringonpistoksen.
Ja kyllä, on niitä muitakin hattuja, mutta jos itselläni olisi "hattupakko" niin mieluummin laittaisin päähäni lippiksen kuin jonkun muun.
Ja suojaa myös silmiä. Itse tosin pidän lätsää.
Ja jos on kalju pää/-laki, niin suojaa ihoa palamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunika ja legginssit tai caprit on tyylimoka? Niistä löytyy monenlaista ja ovat mukavat pitää. Tunikan helma myös laskeutuu takapuolen alle.
Miksi risat farkut ja cropattu toppi olisi tyylimoka? niitäkin on erilaisia.
Nyt kaikille shortsit jalkaan 😊
https://www.iltalehti.fi/keho/a/367ea4e8-7c25-4965-adb8-ea6b75d0746f
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se cropattu toppi näyttää mielestäni paremmalta jos on kroppa kunnossa. Ja sanon edelleen, ettå kaikki riippuu kokonaisuudesta. Tyylimoka, hmmm...ei mielestäni koska tämä on makuasia. En laittaisi itse capreja, enkä tunikaa. Ei se silti ole tyylimoka.
Mikä on cropattu toppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ymmärrä miksi legginssejä ja tunikaa noin paljon vihataan. Tai capreja.
Olen vanhempi nainen ja lyhyehkö, pyöreähkö. Jalat hoikat ja ei suonikohjuja, ovat itseasiassa ihan parhaita puolia. Yläosa myös melko,sopusuhtainen, olen siis omena.
Ei sovi kukkamekot, pitkät ei lainkaan ja lyhyemmätkään eivät ole eduksi. Eikä pitkät hameet muutkaan.
Puolihame, paitapusero, jakkupuku ei innosta, ei tunnu omalta.
Miksi ihmeessä kesällä, silloin harvoin kun ilmat sallii pitäisi pukeutua niihin kokopitkiin housuihin? Farkutkin usein kuumat.Minulla on useita capreja ja legginsejä, ei mitään kiiltäviä tai liruja. Eikä valkoisia. Eikä pyöräilymallia vaan polven alapuolelle.
Samoin erilaisia tunikoita, ei ohutta tai lirua materiaalia.
Kun laitan kaupungille esimerkiksi hyväkuntoiset mustat caprit tai legginsit, omaan väriin ja malliin sopivan kauniin tunikan ja avokkaat tai ballerinat en omasta mielestäni ole mitenkään "huonosti pukeutunut".
Tunnen oloni rennoksi ja ei tarvitse kärsiä kireistä housuista tai tuntea oloaan oudoksi jossain pitkässä kukkahameessa tai paitapuvussa, joka ei ole ollenkaan ominta itseäni.Jos joku saa päänsärkyä tästä niin ei ole minun päänsärkyni.
Sanot, että sinulle eivät sovi hameet ja mekot. Sellaista vartalotyyppiä ei olekaan, jolle nämä eivät sopisi. Suomalaiset naiset on opetettu jo lapsena suosimaan käytännöllisiä vaatteita, minkä seurauksena moni varsinkin vanhempi nainen suhtautuu hameisiin aikuisenakin kielteisesti. Osa tästä on varmaan alitajuista. Jos otamme vaikka 50 keski-ikäistä naista, näistä 45 sanoo, ettei pidä hameista ja mekoista.
Monilla on myös vähän vääristynyt käsitys siitä, mikä itsellä näyttää hyvältä, ja kun on tottunut tiettyyn tyyliin, kaikki tästä poikkeava näyttää oudolta omaan silmään. Television muuttumisleikkiohjelmissa muuttujat ovat usein juuri näitä tunikamammoja, ja kun heidät stailataan hyvin istuvaan mekkoon, he eivät itse pidä lopputuloksesta, vaikka katsojan mielestä uusi tyyli on paljon parempi kuin lähtötilanne.
Tuo on totta, että lähes joka kropalle löytyy sopiva mekkomalli. Kietaisumekko esimerkiksi sopii melkein kaikille. Omenavartaloinen voi valita nopeasti levenevän a-linjaisen helman ja pituuden hiukan polven alapuolelle, niin hoikat sääret korostuvat, eikä mekko kiristä vyötärön kohdalta. Eikä ole pakko käyttää kukkakuosia, jollei siitä tykkää. Voi mekko olla yksivärinenkin ja silti kesäinen ja kaunis.
Itse tykkäisin käyttää mekkoja ja hameita, mutta mulla on paksut reidet, jotka hankaa kävellessä yhteen. Aina pitää siis olla sukkahousut, caprilegginsit tai vaikka pyöräilyshortsit siellä alla ja se vähän vie innon koko mekosta näin kesäkeleillä, kun joutuu laittamaan hiostavat housut alle. Mukavuudenhaluisena valitsen siis yleensä suosiolla housut -tosin en legginsejä, koska ne eivät minusta ole mitkään päällihousut edes tunikan kanssa!
Näin omenavartaloisena sanoisin että kietaisumekko tai nopeasti levenevä a-linjainen mekko ovat viimeisiä maleja jotka minulle sopivat . A-linjaisessa mekko leviää teltaksi ja näytän siltä kuin olisin 9 kk raskaana. Itselle sopii parhaiten sellainen suora malli, jossa rintojen alla on joku laskos joka antaa vähän väljyyttä vatsan alueelle. Mutta omenavartaloitakin on monenlaisia.
Lippis on tyylirikos paitsi urheillessa