Mikä on pahin TYYLIMOKA jonka tiedät?
Sellainen mitä näet lähes päivittäin kaduilla kulkiessa. Miehiltä tai naisilta.
Kommentit (1055)
Vierailija kirjoitti:
Tänään meillä kävi eräs alle 30 v nainen työhaastattelussa. Kesämekko ja bleiseri oli ihan ok, mutta hänellä oli myös mustat, paksut sukkahousut ja värikkäät lenkkarit. Todella outo yhdistelmä muutenkin, mutta ei sovi yhtään konservatiiviseen organisaatioomme, jossa miehillä on puvut ja naisilla jakut. En tiedä pätevyydestä mitään, koska en häntä itse haastatellut, mutta pukeutumisellaan ei ainakaan vakuuttanut.
On aika vaikea tietää etukäteen, miten missäkin organisaatiossa on tapana pukeutua. Olen käynyt tänä keväänä monessa haastattelussa ja nähnyt hyvin erilaisia asuja. Ja jos haastattelijoita on kaksi, heidänkin vaatteensa saattavat olla keskenään ihan eri tyyppisiä. Mutta toki varmaan kannattaa pelata varman päälle ja pukeutua melko hillitysti, niin ei jää ainakaan negatiivisella tavalla mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että pitää farkkujen kanssa tennareita/lenkkareita (Nike, Adidas jne).
Eli toisin sanottuna 80% vastaan kävelevistä miehistä ja naisista tekee vakavaa tyylimokaa?
Todellako?
Farkut + lenkkarit on aivan normaali näky, paheksutaanko sitä?
Tennareiden kanssa verkkarit
Mulla on kyllä niin päheet kombot välillä, eikä kyllä kiinnosta kenenkään mielipiteet. Välillä ittee vaan naurattaa kun katsoo peiliin. Jos jollakin muullakin on hupia mun pukeutumisesta niin jees, suomalaiset pukeutuu niin tylsästi muutenki. Käytän esim. juoksulenkkareita monien vaatteiden kanssa ja paljon värejä ja kuoseja.
Janitalla oli mustelmia kämmen selässä koska hänellä oli kanyyleita sairaalassa oloaikana, täysin normaalia.
Kyllä mun mielestä se on sandaaleissa pitkävartiset sukat miehellä, jos on shortsit jalassa. Kaameaa katsottavaa. Ex ei koskaan ymmärtänyt kun urputin hänelle niistä.
Vierailija kirjoitti:
Puolihame on täysin normaali sana Tampereella, toki ei enää yleisin sana hameelle. t. 36v.
Samoin Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on ihan järjetön. Miksi niissä legginsseissä ei voi käydä muutaman minuutin kauppareissulla? Tai ballerinat jalassa? Tai käydä verkkarit jalassa kaverilla? En vain ymmärrä.
Ei ehkä kannata ottaa ihan niin vakavasti näitä.
Vierailija kirjoitti:
Romaninaiset on mielestäni aina melko tyylikkäitä. Hyvin erilaisesti pukeutuvat kuin meikäläinen, mutta heillä on aina pitkät hiukset auki tai laitettu hienosti. Hienoja koruja ja korkokengät myös aina. He osaavat jotenkin naisellisuuden taidon.
Johtuu pitkälti siitä, että he eivät paljastele kehon osia eivätkä esiinny julkisesti hiukset rasvaisina. On ok ja toivottavaa olla naisellinen, mutta sukupuolituntomerkkejä ei korosteta.
Tosin siinä on kääntöpuolena se että ei voi harrastaa urheilua tai edes kävellä, eikä voi liikkua luonnossa. Kun on pakko olla aina korkokengät, eikä urheiluvaatteita voi pitää.
Se että on vanhanaikaisesti "tyylikäs". Ellei ole hintavaa laatua.
Rintojen korostunut ulkoiluttaminen. Liian paljon siis rinnat näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset farkut hautajaisissa. Olin vasta hautajaisissa, joissa kahdella naisella oli kyseinen asustus. Luulisi jokaiselta ihmiseltä löytyvän jokin musta alaosa, jos ei suoria housuja tai hametta niin edes ne mustat farkut. Kyseiset naishenkilöt näyttivät siltä, kuin olisivat olleet terassille menossa.
Eikä pelkkä väri vaan myös vaatteiden olemus. Valkoiset farkut hautajaisissa ovat tyylimoka, mutta myös mustalla voi epäonnistua. Kerran oli eräissä hautajaisissa naisella lyhyt, tiukka nahkahame. Joo, musta se oli, mutta silti mielestäni olemukseltaan baarivaate.
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikaisista Janita Lukkarisen kirkkoasu:
https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/styles/article_page_image_770…
Se on OK mutta kengät numeroa liian pienet.
Kokovärinen asu esim. vihreä bleiseri ja vihreät suorat housut yhdistettynä valkoisiin lenkkareihin. Näitä näkee nyt paljon. En tykkää tuosta lookista.
Kirkossa vaatteet jotka ovat lähinnä bile/yökerho vaatteet.
Korkeat korot jos ei osaa niillä kävellä.
10cm ripset, törröhuulet ja kasvot leikelty tai täytetty aineilla niin että ilme on kuin vahanukella.
Minkähän ikäluokan leidit ovat tyylikkäitä mekossa ja jalassa tennari ja varsinkin lenkkarit. Sanoisin 1-6 v. Kyllä aikuisten pitäisi tietää mitkä kengät mekon kanssa sopii. Ne ei kyllä ole lenkkarit eikä tennaritkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen " nyt lähdetään lomalle"-look jota näkee usein +50 naisilla eli beiget caprit, beiget ihan pienellä korolla varustetut sandaalit joissa beiget tai valkoiset polvisukat, löysä valkoinen t-paita jonka helma tungettu tiukasti housuihin, beige olkalaukku ja lippis.
Totta on, että tämä näky mitä kuvailet, on karmaiseva. Kuinka paljon näitä oikeasti on?
Itse olen reilusti 50+. En pukeudu kuin pikkutyttö, mutta en totisesti myöskään kuvailemallasi tavalla. Ei myöskään kaverini tai tuttavani.
Tuo kuvailtu on enemmänkin 75-80+.
En tarkoittanut tällä kuppiosaa, tokihan tissi pitää kuppiin mahtua, VAAN sitä kanaloiden alle ja selkään jäävää muhkuraa, jota väkisin jää kun iho on jo löysempi. Ne painaumat ja muhkurat näkyy jos on tiukka trikoopaita, vaikka ympärysmitta on oikea. Nuorempana ei ollut tuota "ongelmaa". ap