Mikä on pahin TYYLIMOKA jonka tiedät?
Sellainen mitä näet lähes päivittäin kaduilla kulkiessa. Miehiltä tai naisilta.
Kommentit (1055)
Muistan ikuisesti kun joskus 70-luvun lopussa ala-asteella luokkakaveri loukkaantui voimistelutunnilla ja haava piti ommella. Lähdin kaverin ja tämän äidin kanssa mukaan sairaalaan, ja siinä odotellessa katseeni osui tämän äidin sääriin. Hänellä oli siis polvenpituinen hame. Tyylimoka oli kuitenkin valkoiset nailonpolvisukat joista näkyi läpi pitkät, mustat liiskautuneet säärikarvat! Olin silloin vasta 10v tienoilla, mutta tajusin jo silloin että niin ei sovi näyttäytyä julkisesti. Tai ainakaan minä en ikinä näyttäytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes yritä olla tyylikäs. Käytän paksuja legginsejä housuina (ei näy läpi, mutta silti pidän aina pepun peittävää paitaa päällä) ja käytän paljon väljiä yläosia. Miksi? Koska pidän tosta tyylistä! Aivan sama miten wt se teidän mielestä on. Käyttäähän tyyli-ikoni Rihannakin legginsejä housuina ja tietää muodista kyllä paljon enemmän kuin yksikään Marimekko-mamma.
Olenkohan minä Marimekkomamma, kun käytän peittäviä legginssejä ja Marimekon mekkoja/tunikoita? Sellaisia puolireiteen yltäviä.
HUH!!!
Vierailija kirjoitti:
Saakohan missään muualla kuin vauvapalstalla käsitteet kokohame ja puolihame näin paljon huomioita? 😊
Näköjään jos käyttää kyseistä nimitystä jotkut puhuvat jo käsitettä käyttävän ihmisen sivistyksen puutteesta. 😊Joku ehdotti lyhyelle omenalle midihametta. Se on nyt vihon viimeinen malli, ellei tahallaan halua näyttää epäpukevalta.
Miten menee logiikka kun ensin sanotaan, että pohkeeseen päättyvät caprihousut ovat epäsopivat? Onko kukaan näistä ohjeita antamista itse todellinen omena? Ei ilmeisesti tai luulee olevansa.
Kun sitten taas ehdotetaan midihametta, joka juuri sentakia, kun päättyy pohkeeseen on epäsopiva? On vielä liian massiivinen, että ei edes luo hoikentavaa vaikutusta mitä taas tekee kapea ja siro alaosa.
Monessa omenalle annetussa ohjeessa juuri suositellaan väljää ja pitempää yläosaa (tunika tms) ja nilkat tai 3/4 osaa paljastavia kapeita housuja/capreja/legginsejä.
Juuri kun ne sääret usein ovat nätit.
Miksi ne pitäisi silloin kesällä peittää?
Näin juuri. Itsekin sain alapeukut kun tossa aikaisemmin ilmoitin että mulle sopii kynähame parhaiten. Jos haluaa pidemmän esim kesähameen niin sitten se pitää olla vähän pidempi kuin midi. Minullekin ehdotellaan kaupoissa ties mitä hirvityksiä. Tiedän vain pari myyjää/putiikinpitäjää, joilla on näkemystä mikä sopii ja viime mainittu eräässä stadilaisessa putiikissa osaa ehdottaa mulle juuri sopivia vaatteita. Nykyään ostan lähes kaikki vaatteeni sieltä. Ne vaatteet ovat jopa lyhyempiä kuin yleensä esim tavarataloissa tai marimekon mammamekot.
Suurin tyylimoka on toisten pukeutumisesta huomauttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Michelle Obama osasi pukeutua melko hyvin First Ladyna , ei todellakaan mikään mallivartalo. Monella suomalaisella naisella on omenavartalo lyhyillä säärillä. Se on aika haasteellinen puettava. Etelän maissa naiset osaavat paremmin häivyttää pukeutumisella liikakilot.
Michelle Obama on n 180cm pitkä ja kuuluu ihan eri sarjaan puettavia kuin persjalkainen 160cm omenavartalo. Hänen vartalonsa on sitäpaitsi ihan ok vaikka ei mallimitoissa olekaan. Harva 50v on.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 50-vuotias heteromies enkä pukeudu naisten vaatteisiin tms. En ole koskaan asunut Pohjanmaalla mutta olen lähes koko ikäni tiennyt mikä on puolihame. Tällä hetkellä jaloissani ovat puolikengät.
Nyt taas on kysyttävä ovatko puolikengät sama asia kuin vaikka loaferit? Siis kesäkengät.
Kun kerran päästiin alkuun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin yksi vartalomalli, jolle EI sovi mekot, on juuri minulla. Minulla on pienipovi ja suht. pieni yläosa, mutta leveä lantio ja sellainen ulkoneva takapuoli, jota mikään hame ei kaunista. Kuvitelkaa nyt vaan ihan itse. Lyhyt hame ei käy senkään takia, että minulla on paksut lyhyet jalat ja nimenomaan vielä paksut nilkat. Siis sellaiset elefanttijalat. Pitkä hame ei käy sen takia, että lantioni ja takapuoleni on sellaiset kuin on ; näytän mustalaisakalta. Onko vielä jotain vaihtoehtoja hameille?
Pitkikset sen sijaan käy yllättävän hyvinkin, kun löydän sopivan mallin. Pillilahkeissa näytän jopa normaalijalkaiselta. Paksut nilkatkaan ei haittaa, kun näytän niitä vain vähän ja pidän sopivia kenkiä, eli mieluummin paksu- kuin ohutpohjaiset. Silloin saan jotain ryhtiä esiin. En todellakaan halua lyllertää paksuissa jaloissani hame päällä.
Kietaisuhame EI käy. Ettenkö olisi kokeillut. Juu ei näytä hyvältä. Olen liian lyhyt käyttämään pitkiä tai puolipitkiä hameita, ne lyhentää minua entisestään ja tekee minusta lyllerön näköisen.
Legginseillä saan piilotettua jalkani, ne näyttävät mustissa legginseissä ihan normaaleilta. Eikä jalkani nyt niin kamalan paksut ole, mutta kun pohkeet ei kaarru ja nilkat ohene kauniisti, niin tämä minun on otettava huomioon. Yläosaksi sopii tunika, joka laskeutuu hieman levenevästi lantiolta, silloin hukkuu iso pehvanikin , ei tietysti kokonaan mutta ei sitä niin suuresti korostakaan.
Yleensä käytän pitkiä housuja, mutta kesällä tykkään kyllä käyttää legginsejäkin. En kuitenkaan ikinä lyhyen yläosan kanssa, ei tulisi mieleenkään. Yläosa saa mieluummin olla vaikka liian pitkä kuin liian lyhyt. Olen löytänyt putiikeista ihania pellavaisia väljiä tunikamekkoja, joitten kanssa legginsit tai vajaamittaiset pitkikset käy ihanasti. Ilman mitään alaosaa, siis paljain säärin tai sukkiksien kanssa olisin alipukeutunut. Ne ulottuu kuitenkin hieman polven yläpuolelle.
Huoh teitä, jotka kuvittelette olevanne asiantuntijoita. Ja mitä näihin varsinaisiin pukeutumisneuvojiin tulee, niin aika karmeita lopputuloksia esittelevät hekin. Hehän on aina maksettuja tekijöitä ja on saatava ihminen puettua jonkin lafkan kuteisiin oli miten oli. Hiukset he nyhtää aina poikatukiksi ja jos vähän pituutta on, se on aina toispuoleisella jakauksella vedetty naaman yli, aina. Vanhemmalla ihmisellä varsinkin alaspäin laskeutuva risatukka on ruminta mitä tiedän. Näihin en luota yhtään.
Kynähame ja paksuhkot sukkikset + nilkkurit?
Ai kesällä vai? Ja juu, ei käy kynähameet eikä yleensä sellaiset PUOLIHAMEET (pakko oli käyttää nyt tuota sanaa!) mitenkään. Mulla on kuitenkin vyötärömakkaroitakin. Sellaisia hameita ei olekaan, mitkä ei puristaisi vyötäröltä, kun istuu. Kumma juttu, että pitkikset tai legginsit ei sitä tee. Ne pysyy paikallaan. Hameet nousee istuessa nivusiin. Tässä katselin yhtä uusien ylioppilaiden ryhmäkuvaa ja siinä oli eturivissä tasan yksi tyttö, joka istui ja näytti kauniilta.. Ne tytöt, joilla oli kapeat lyhyet hameet, ja jotkut vielä istuivat jalka toisen polven päällä, oli kuin olisi olleet ilman alaosaa, kun hame oli noussut korkeuksiin. Hyvä ettei pimpat paistaneet. Kauniilta näyttävällä tytöllä oli sievä kellohame ja jalat nätisti rinnakkain.
Nilkkurit ei käy lyhytjalkaiselle. Ei käy. Niillä luullaan peittävän paksut nilkat, mutta totuus on, että nilkkuritkin sopii vain sironilkkaisille. Siihen varren ja jalan väliin täytyy jäädä väljyyttä. Paksujalkaiselle ei jää ja tulos on surkea.
Sanottu on paksujalkaiseksi ja jää väljyyttä, ettenkö saisi käyttää nilkkureita?
Paksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin yksi vartalomalli, jolle EI sovi mekot, on juuri minulla. Minulla on pienipovi ja suht. pieni yläosa, mutta leveä lantio ja sellainen ulkoneva takapuoli, jota mikään hame ei kaunista. Kuvitelkaa nyt vaan ihan itse. Lyhyt hame ei käy senkään takia, että minulla on paksut lyhyet jalat ja nimenomaan vielä paksut nilkat. Siis sellaiset elefanttijalat. Pitkä hame ei käy sen takia, että lantioni ja takapuoleni on sellaiset kuin on ; näytän mustalaisakalta. Onko vielä jotain vaihtoehtoja hameille?
Pitkikset sen sijaan käy yllättävän hyvinkin, kun löydän sopivan mallin. Pillilahkeissa näytän jopa normaalijalkaiselta. Paksut nilkatkaan ei haittaa, kun näytän niitä vain vähän ja pidän sopivia kenkiä, eli mieluummin paksu- kuin ohutpohjaiset. Silloin saan jotain ryhtiä esiin. En todellakaan halua lyllertää paksuissa jaloissani hame päällä.
Kietaisuhame EI käy. Ettenkö olisi kokeillut. Juu ei näytä hyvältä. Olen liian lyhyt käyttämään pitkiä tai puolipitkiä hameita, ne lyhentää minua entisestään ja tekee minusta lyllerön näköisen.
Legginseillä saan piilotettua jalkani, ne näyttävät mustissa legginseissä ihan normaaleilta. Eikä jalkani nyt niin kamalan paksut ole, mutta kun pohkeet ei kaarru ja nilkat ohene kauniisti, niin tämä minun on otettava huomioon. Yläosaksi sopii tunika, joka laskeutuu hieman levenevästi lantiolta, silloin hukkuu iso pehvanikin , ei tietysti kokonaan mutta ei sitä niin suuresti korostakaan.
Yleensä käytän pitkiä housuja, mutta kesällä tykkään kyllä käyttää legginsejäkin. En kuitenkaan ikinä lyhyen yläosan kanssa, ei tulisi mieleenkään. Yläosa saa mieluummin olla vaikka liian pitkä kuin liian lyhyt. Olen löytänyt putiikeista ihania pellavaisia väljiä tunikamekkoja, joitten kanssa legginsit tai vajaamittaiset pitkikset käy ihanasti. Ilman mitään alaosaa, siis paljain säärin tai sukkiksien kanssa olisin alipukeutunut. Ne ulottuu kuitenkin hieman polven yläpuolelle.
Huoh teitä, jotka kuvittelette olevanne asiantuntijoita. Ja mitä näihin varsinaisiin pukeutumisneuvojiin tulee, niin aika karmeita lopputuloksia esittelevät hekin. Hehän on aina maksettuja tekijöitä ja on saatava ihminen puettua jonkin lafkan kuteisiin oli miten oli. Hiukset he nyhtää aina poikatukiksi ja jos vähän pituutta on, se on aina toispuoleisella jakauksella vedetty naaman yli, aina. Vanhemmalla ihmisellä varsinkin alaspäin laskeutuva risatukka on ruminta mitä tiedän. Näihin en luota yhtään.
Pitkä hame pidentää optisesti alaosaa. Sinä tarvit ilmeisesti D-mitoitusta olevia vaatteita. Älä hyvä ihminen piilota kurvejasi tunikaan. Korosta edes vyötäröäsi kapealla vyöllä.
Isokin takamus on kaunis kun sen parina on noin 20 senttiä kapeampi vyötärö. Mitään pönkkähametta en suosittele mutta pliseeratut hameet ovat nyt in ja sopisivat sinulle. Laitat vain hameen väreihin sopivat sukkahousut jalkaan.
Suomessa kampaajien käsitys vanhempien naisten hiusmallista on kyllä omalaatuinen. Tukholmassa eläkeläisetkin lainattavat raitoja pitkään tukkaansa ja huolehtivat vaikka kevyestä purkkirusketuksesta.[/quot
Kirjoitan nyt omasta omenamallistani, yritin jo aiemmin selittää, mutta nyt kun tarjotaan vyötärölle kapeaa vyötä niin pakko kommentoida.
Kun kerran sitä vyötärön paikkaa ei ole, se on paksumpi kuin takapuoli ja lanteet.
Jos kehon paksuin paikka on vyötärö, niin en missään nimessä sitä korosta vaan juuri häivytän.
Mulla on siis yläosa, käsivarret ja tissit melko normaalit. Samoin reidet, sääret ja nilkat, kaikki liikamassa on keskellä, mahassa ja vyötäröllä.
Koska takapuoli ja lanteet ovat kapeat, kapeammat kuin vyötärön kohta, olen ns. lättäpeppu, niin oikein mikään yksiosainen sovi, kun on liian iso ylhäältä ja alhaalta ja vyötäröllä pönköttää, juuri sitä kohtaa korostaen jota ei pitäisi.
Vaatteet tehdään juuri oletuksena, että vyötärö on se kapeampi paikka vaikka tissit ja peppu ovat suuretkin.
Oliko se Asterixissa se raitahousuinen mies, jolla iso maha, vastaavanlainen vartalo mulla, en kyllä keksi muuta kuin juuri sen löysänä yläosan, ainakaan ei saa mennä pitkin pintaa, ja joku pitempi täytyy olla.
Kaikkein kamalinon pusero, jakku tms. Joka katkaisee juuri keskeltä sen mahakumpareen, se oikein korostaa sitä. Samoin lyhyt jakku kun silloin koko komeus, maha ja vyötärö ovat näkyvissä ja kaartuu sitten alaspäin. Vrt. joulupukin maha.
Vierailija kirjoitti:
Michelle Obama osasi pukeutua melko hyvin First Ladyna , ei todellakaan mikään mallivartalo. Monella suomalaisella naisella on omenavartalo lyhyillä säärillä. Se on aika haasteellinen puettava. Etelän maissa naiset osaavat paremmin häivyttää pukeutumisella liikakilot.
Kyllä Michelle Obaman vartalo on aika kaunis.
Kaukana siitä mitä täällä on kuvailtu eli omenavartalo jossa vyötärönympärys saattaa olla se suurin.
Tämä lyhyellä ja paksujalkaisella naisella asettaa kyllä vakavampia haasteita kuin mitä Michelle Obamalla on.
Se että ei pukeudu tilanteen vaatimalla tavalla.Esim.kylään verkkareissa,häihin lenkkareissa.
On tilanteen ja kutsujan aliarvioimista minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikaisista Janita Lukkarisen kirkkoasu:
https://fi-seiska-cdn-pro.seiska.fi/files/styles/article_page_image_770…
Nuo kengät on ainakin 2 numeroa liian pienet. Ja tuo asu kyllä sopii vain baariin.
Hänen sandaalinsa ovat oikeaa kokoa - jalka on valunut alas ja kengän kantapään puolella on tyhjää - mutta malli on täysin väärä. Tuollaisia kenkämokia tulee, kun ostaa nettikaupoista jalkineensa pääsemättä niitä ensin sovittamaan.
Kyllä mun on ainakin onnistunut palauttaa netistä tilaamani kengät, jos eivät ole sopivat?
Varmaan käynyt niin, että peilin edessä mallatessa on näyttänyt ja tuntuneet kengät ihan hyvältä mutta vähänkin pitemmälle kävellessä jalka on liikkunut liian väljässä kengässä eteenpäin. Pohjan pituus siis täsmää jalan kanssa mutta nuo remmit on liian löysät ja ei pidä jalkaa paikoillaan.
Minulla ovat pitkät ja kapeat jalat. Varpaat ovat pitemmät kuin monen sormet. En osta korollisia sandaaleita koska ainakin nahka venyy käytössä ja lopulta varpaat roikkuvat pohjan ulkopuolella. Olisi kiva löytää joskus sandaalit, joissa olisivat umpinaiset kärjet.
Ohis, mutta Charlie Stone-merkkiset kengät on umpinaiset kärjestä, esim. Dressyltä löytyy https://www.dressy.fi/kengat-charlie-stone-montpellier-cream
(toivottavasti ei kenenkään mielestä tyylimoka!)
En tie onko vielä muodissa, mutta se naisten hiusmalli jossa hiukset vedetään toiselle puolelle eteenpäin ja litteästi päätä pitkin ja vielä osaksi silmän päälle oli/on kamala.
Sopii tosi harvoille, mutta jossain vaiheessa oli "kaikilla".
Myös sivusiili on/oli ruma.
Kummallisesti ne kauniit ihmiset näyttää hyvältä aina vaikka olisi mikä tyylimoka taustalla.
Se kauneus ei vaan tule niistä vaatteista. Vaatteet on bisnestä ja niillä otetaan raha kansalta pois.
Kaunis ihminen on kaunis ihan miten päin vaan ja ihan miten puettuna.
Pahin tyylimoka on joutua silmätikuksi rumana ihmisenä. Siis rumana sellaisena ettei ole materiaalia tv-ohjelmiin tai lehtien sivustoille.
Sellaisia meitä on enemmistö maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisesti ne kauniit ihmiset näyttää hyvältä aina vaikka olisi mikä tyylimoka taustalla.
Se kauneus ei vaan tule niistä vaatteista. Vaatteet on bisnestä ja niillä otetaan raha kansalta pois.
Pahin tyylimoka on joutua silmätikuksi rumana ihmisenä. Siis rumana sellaisena ettei ole materiaalia tv-ohjelmiin tai lehtien sivustoille.
Eihän tv-ohjelmissa tai lehdissä kaikki ole kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tv-ohjelmissa tai lehdissä kaikki ole kauniita.
Kyllä ne tietyt kriteerit täyttää. Täytyyhän rumia olla, että tietyt henkilöt oikein korostuu.
Ei ne vaatteet katsos tee sitä tyylikkyyttä vaan vartalo ja naama.
Siinä on se. Tyylimoka on siis rumuus ja ei klassinen kauneus.
-Liian lihava liian pienissä vaatteissa. Esim. Tiukka toppi ja leggingsit.
-sivusiili naisilla yök!!
-rumat itsepiirretyt kulmat karvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi kukkamekot, pitkät ei lainkaan ja lyhyemmätkään eivät ole eduksi. Eikä pitkät hameet muutkaan.
Puolihame, paitapusero, jakkupuku ei innosta, ei tunnu omalta.Mikä on "puolihame", sanooko joku lyhyttä hametta puolihameeksi? Onko tämä joku murresana?
Puolihame, vyötäröstä alaspäin jota käytetään puseron kanssa. Dress on kokohame eli mekko, jossa myös yläosa.
Oh, ei. Suomi ei taida olla äidinkielesi? Hame on hame, eli siis tuo mitä kutsut puolihameeksi. Mekko on mekko eikä mikään "kokohame", eli mekko on sellainen vaate jota voi käyttää ilman paitaa (peittää sekä ala-että yläkropan). Katsopa vaikka minkä tahansa nettikaupan valikoima jos et usko :D. Sanoja puolihame ja kokohame ei ole suomenkielessä käytossä, tai ei ainakaan ole ollut sitten vuoden 1800 (jos nämä on jotain vanhoja sanoja).
Meillä ainakin kotona kutsuttiin hametta joskus myös puolihameeksi, olen 30-v eli mikään ihan muinaissana tämä ei ole. Hieman outo nimityshän tuo on kun ei ole olemassa mitään "kokohametta". Sellainen vaatekappale, jossa on yhdessä yläosa ja alaosa on mekko tai leninki, joksi sitä usein ennen vanhaan mainittiin. Tosin ennen mekko nimitystä saattettiin käyttää myös esim. miesten pitkästä takapuolen yli menevästä paidasta. Seitsemässä veljeksessä on mm. kohta, jossa veljekset ovat "mekkosillaan".
eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi kukkamekot, pitkät ei lainkaan ja lyhyemmätkään eivät ole eduksi. Eikä pitkät hameet muutkaan.
Puolihame, paitapusero, jakkupuku ei innosta, ei tunnu omalta.Mikä on "puolihame", sanooko joku lyhyttä hametta puolihameeksi? Onko tämä joku murresana?
Puolihame, vyötäröstä alaspäin jota käytetään puseron kanssa. Dress on kokohame eli mekko, jossa myös yläosa.
Oh, ei. Suomi ei taida olla äidinkielesi? Hame on hame, eli siis tuo mitä kutsut puolihameeksi. Mekko on mekko eikä mikään "kokohame", eli mekko on sellainen vaate jota voi käyttää ilman paitaa (peittää sekä ala-että yläkropan). Katsopa vaikka minkä tahansa nettikaupan valikoima jos et usko :D. Sanoja puolihame ja kokohame ei ole suomenkielessä käytossä, tai ei ainakaan ole ollut sitten vuoden 1800 (jos nämä on jotain vanhoja sanoja).
Meillä ainakin kotona kutsuttiin hametta joskus myös puolihameeksi, olen 30-v eli mikään ihan muinaissana tämä ei ole. Hieman outo nimityshän tuo on kun ei ole olemassa mitään "kokohametta". Sellainen vaatekappale, jossa on yhdessä yläosa ja alaosa on mekko tai leninki, joksi sitä usein ennen vanhaan mainittiin. Tosin ennen mekko nimitystä saattettiin käyttää myös esim. miesten pitkästä takapuolen yli menevästä paidasta. Seitsemässä veljeksessä on mm. kohta, jossa veljekset ovat "mekkosillaan".
eri vastaaja
Sama meillä, puolihame on ihan tuttu sana. Olen 40-v.
😃 miksi vain perse paljaana?
Minä olen ihan ilkosillani. Ihanan tyylikästä naturea👍😍