Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiini 8, infuusiota ei anneta kun olen ”terve ja nuori urheilija”

Vierailija
01.07.2019 |

Leposyke koko ajan yli sata, kävellessä 170, pyörryttää ja huimaa, hengenahdistus päällä koko ajan ja useamman kerran on jo ”mustunut silmissä” . Ohjeeksi että syö rautaa. Rautanapit korjaa tilanteen aikaisintaan 6-10 kk päästä. Siihen asti pitää nyt sitten henkitoreissaan kitua. Infuusiota ei voi saada kun hb on 104. Kuulemma ”liikaa”.

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle julkisella puolella yliopistollisessa sairaalassa annettiin rautaa suoneen. Hemoglobiini oli 98 ja ferritiini 12. Ja olen mies lääkäri vielä kysyi mitä jos tuossa sinun tilanteessa laitettaisiin suoneen rautaa.

Vierailija
142/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse "muoti-ilmiöstä" miksi Duodecim tuntee raudanpuuteanemian ja miksi raudalle ja hemoglobiinille on olemassa viitearvot? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

Itseäni ottaa päähän, että aina, joka ikinen kerta kun on kyse vaivasta, joka koskettaa erityisesti naisia, siitä tehdään jotain yleistä höpöhöpöä. Tässä on kuitenkin kyse asiasta, joka on hyvin simppelillä verikokeella faktuaalisesti todettavissa ja siihen on olemassa tehokkaat hoidot. Raudan imeytymistä pitäisi myös anemiasta kärsivillä seurata, koska jokus se kertoo muista vakavammista sairauksista. Näin lukee ihan siellä Duodecimin artikkeleissa. On hoitovirhe jättää anemia hoitamatta ja jälkiseuranta tekemättä. En lainkaan tajua, miksi näin yksinkertaista asiaa ei osata Suomen "maailman parhaassa" terveydenhuollossa diagnosoida ja hoitaa oikein. Onko kyse asenneongelmasta vai laiskuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse "muoti-ilmiöstä" miksi Duodecim tuntee raudanpuuteanemian ja miksi raudalle ja hemoglobiinille on olemassa viitearvot? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

Itseäni ottaa päähän, että aina, joka ikinen kerta kun on kyse vaivasta, joka koskettaa erityisesti naisia, siitä tehdään jotain yleistä höpöhöpöä. Tässä on kuitenkin kyse asiasta, joka on hyvin simppelillä verikokeella faktuaalisesti todettavissa ja siihen on olemassa tehokkaat hoidot. Raudan imeytymistä pitäisi myös anemiasta kärsivillä seurata, koska jokus se kertoo muista vakavammista sairauksista. Näin lukee ihan siellä Duodecimin artikkeleissa. On hoitovirhe jättää anemia hoitamatta ja jälkiseuranta tekemättä. En lainkaan tajua, miksi näin yksinkertaista asiaa ei osata Suomen "maailman parhaassa" terveydenhuollossa diagnosoida ja hoitaa oikein. Onko kyse asenneongelmasta vai laiskuudesta?

Asenneongelmasta.

Vierailija
144/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjäsisarellani ferritiini 5. Ja syö lihaa minkä kerkeää. Uskokaa jo että ei ole aina euokavaliosta kiinni.

Kukaan ei tainnut mitään tällaista väittääkään. Kyse oli siitä, ettei ap:lla ole edes mielenkiintoa yrittää. Jos ajatellaan tilanteen olevan tällä hetkellä täysi 0, koska ei saa mitään muutakaan hoitoa tilaansa. Niin ruokavaliolla voisi ainoastaan parantaa tuota MAHDOLLISESTI.

Eli kyse ei ole mistään ruokavalio vastaan infuusio -argumentoinnista eikä niin ikään kukaan ole täällä väittänyt, että toimii kaikilla maailmassa. Vaan siitä, että on mahdollisesti keino, jota ap voi kokeilla, mutta ei suostu. Vain länsimaissa on mahdollista nyrpistellä nenäänsä tällä tavalla ja yrittää shoppailla hoitojaan. Ja samalla puhua eettisyydestä.

Siis sinulle ei kuulu tipan vertaa se mitä aion tehdä. Sun mielipiteesi ei kiinnosta, heippa!

Ap

Kylläpäs olet ilkeä! Sinulle annetaan hyvä neuvoja, joita itse pyydät, ja sitten käyttäydyt näin! Opettelepa keskustelemaan niin kuin aikuiset. Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta kauniisti pitää käyttäytyä.

Tuo lihansyönnin tuputtaja on se törkeästi käyttäytyvä.

Ap ei suostu syömään lihaa, vaikka se todennäköisesti parantaisi hänet, mutta suostuisi ottamaan verivalmistetta itseensä? Erikoista. Ihmisestä otettua verta voi ottaa, mutta ei eläimestä otettua.

Ruokavalio ei ole alhaisen ferritiinin syy. Tän jälkeen en enää vastaa tälle lihansyöjävimmalle. Ap

Vierailija
145/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ferritiini 9 ja hemoglobiini 140. Lääkäri määräsi 6kk rautakuurin. Noilla arvoilla oireita oli erittäin kova väsymys, kova leposyke enkä palautunut minkäänlaisesta rasituksesta. Vointi koheni huomattavasti jo kuukauden rautakuurin jälkeen. Syön edelleen viikossa 700-1000mg annosta eli 1-2 tbl päivässä. Itsellä ainakin alkoi suun kautta otetta rauta vaikuttaa jo aika nopeasti.

Muistatko yhtään miten nopeasti, viikoissa vai kuukausissa? Rautakuurilla ollut nyt 2,5vkoa ja vointi on ikävä kyllä vaan huonontunut :(

Olo koheni selvästi jo 4 viikon raudan syönnin jälkeen eli uskon että se itselläni imeytyy ihan hyvin. Kontrolli labrat ovat kuukauden päästä. Itse syön Obsidania, joskus 2tbl on tullut huono olo ja sillon saatan ottaa muutamana päivänä vaan 1tbl/pvä. Raudan imeytymiseen kannattaa kiinnittää todella paljon huomiota. Itse otan joko illalla myöhään kun iltapalasta on vähintään 2h tai aamulla ihan samantien kun avaan silmät ja sit sinnittelen ilman kahvia ja ruokaa 1,5-2h. Raudan siirrossa iv on omat riskinsä joten mielestäni on aivan asiallista kokeilla ensin suun kautta vaikka siinä hetki voi kestää että olo paranee.

Vierailija
146/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ferritiini 9 ja hemoglobiini 140. Lääkäri määräsi 6kk rautakuurin. Noilla arvoilla oireita oli erittäin kova väsymys, kova leposyke enkä palautunut minkäänlaisesta rasituksesta. Vointi koheni huomattavasti jo kuukauden rautakuurin jälkeen. Syön edelleen viikossa 700-1000mg annosta eli 1-2 tbl päivässä. Itsellä ainakin alkoi suun kautta otetta rauta vaikuttaa jo aika nopeasti.

Muistatko yhtään miten nopeasti, viikoissa vai kuukausissa? Rautakuurilla ollut nyt 2,5vkoa ja vointi on ikävä kyllä vaan huonontunut :(

Olo koheni selvästi jo 4 viikon raudan syönnin jälkeen eli uskon että se itselläni imeytyy ihan hyvin. Kontrolli labrat ovat kuukauden päästä. Itse syön Obsidania, joskus 2tbl on tullut huono olo ja sillon saatan ottaa muutamana päivänä vaan 1tbl/pvä. Raudan imeytymiseen kannattaa kiinnittää todella paljon huomiota. Itse otan joko illalla myöhään kun iltapalasta on vähintään 2h tai aamulla ihan samantien kun avaan silmät ja sit sinnittelen ilman kahvia ja ruokaa 1,5-2h. Raudan siirrossa iv on omat riskinsä joten mielestäni on aivan asiallista kokeilla ensin suun kautta vaikka siinä hetki voi kestää että olo paranee.

Haittaako ripuli ineytymistä? Otan lääkkeen illalla ja seuraavasta aamusta alkaen juoksen vessassa. Yön yli kuitenkin lääke ehtii vaikuttaa.

T. Se 2,5 vkoa kuurilla

Vierailija
147/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua ap inhota ajatus toisen ihmisen verestä omassa suonissasi? Minä en ottaisi millään vierasta verivalmistetta tai antaisi toisen äidin maitoa omalle lapselleni. Tabletteja ja muuta, vaikka raakaa kalaa tai maksaakin,  söisin vaikka kuinka, että säästyisin tuolta.

Vierailija
148/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähtöarvot hb 83 ja ferritiini alle 5. Muutaman kuukauden rautakuurilla nousi hb 128 ja ferritiini 30. Voin kuulemma lopettaa rautapillerit.

Vierailija
149/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako ripuli ineytymistä? Otan lääkkeen illalla ja seuraavasta aamusta alkaen juoksen vessassa. Yön yli kuitenkin lääke ehtii vaikuttaa.

T. Se 2,5 vkoa kuurilla

Juu mulla kans maha kuralla joka ikinen aamu mutta koska olo on parantunut niin uskon että imeytyy ihan hyvin vaikka pakki sekasin 😅 Ite otan nykyään kans enemmän iltasin sen raudan niin kerkee hyvin imeytyä ennen aamun vessarallia 😂😂😂

Vierailija
150/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini on moderni eläinperäinen kilpirauhasvalmiste. Ko. hoidoille ei ole juuri koskaan lääketieteellistä perustetta, mutta valitettavasti aina löytyy lääkäreitä, joiden moraali on nollan alapuolella. Kun on täysin vakuuttunut omasta erinomaisuudestaan, voi ko. hoitoja määrätä vaikka täysin vastoin laboratoriotutkimusten tuloksia. Ennen vakiintuneiden hoitokäytäntöjen käyttämistä tulisi tutkia huolellisesti muut mahdolliset, myös mielenterveydelliset syyt.

Vierailija
151/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ap inhota ajatus toisen ihmisen verestä omassa suonissasi? Minä en ottaisi millään vierasta verivalmistetta tai antaisi toisen äidin maitoa omalle lapselleni. Tabletteja ja muuta, vaikka raakaa kalaa tai maksaakin,  söisin vaikka kuinka, että säästyisin tuolta.

Kyllä sitä anemiaa hoidetaan tiputtamalla rautaa ja muutamaa muuta ainetta. Ei ole kyse verestä.

"Mitä Ferinject sisältää

Vaikuttava aine on rauta (ferrikarboksimaltoosin, rauta-hiilihydraattikompleksin muodossa). Tuotteessa olevan raudan pitoisuus on 50 mg/ml. Muut aineosat ovat natriumhydroksidi (pH:n säätämiseksi), kloorivetyhappo (pH:n säätämiseksi) ja injektionesteisiin käytettävä vesi."

Vierailija
152/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infuusio on FERRIKARBOKSIMALTOOSIA. Eri asia kuin verensiirto.

Vierailija
153/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjäsisarellani ferritiini 5. Ja syö lihaa minkä kerkeää. Uskokaa jo että ei ole aina euokavaliosta kiinni.

Kukaan ei tainnut mitään tällaista väittääkään. Kyse oli siitä, ettei ap:lla ole edes mielenkiintoa yrittää. Jos ajatellaan tilanteen olevan tällä hetkellä täysi 0, koska ei saa mitään muutakaan hoitoa tilaansa. Niin ruokavaliolla voisi ainoastaan parantaa tuota MAHDOLLISESTI.

Eli kyse ei ole mistään ruokavalio vastaan infuusio -argumentoinnista eikä niin ikään kukaan ole täällä väittänyt, että toimii kaikilla maailmassa. Vaan siitä, että on mahdollisesti keino, jota ap voi kokeilla, mutta ei suostu. Vain länsimaissa on mahdollista nyrpistellä nenäänsä tällä tavalla ja yrittää shoppailla hoitojaan. Ja samalla puhua eettisyydestä.

Siis sinulle ei kuulu tipan vertaa se mitä aion tehdä. Sun mielipiteesi ei kiinnosta, heippa!

Ap

Kylläpäs olet ilkeä! Sinulle annetaan hyvä neuvoja, joita itse pyydät, ja sitten käyttäydyt näin! Opettelepa keskustelemaan niin kuin aikuiset. Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta kauniisti pitää käyttäytyä.

Ap ei suostu syömään lihaa, vaikka se todennäköisesti parantaisi hänet, mutta suostuisi ottamaan verivalmistetta itseensä? Erikoista. Ihmisestä otettua verta voi ottaa, mutta ei eläimestä otettua.

Ruokavalio ei ole alhaisen ferritiinin syy. Tän jälkeen en enää vastaa tälle lihansyöjävimmalle. Ap

Jos B12 on vähissä, kuten useimmilla vegaaneilla, ei edes tabletista saatava rauta imeydy. B12 saa vain lihasta ja maidosta. Onko sinulta tutkittu sitä? Jos ferritiini on alhaalla, myöskään  kilpirauhashormoni ei toimi kunnolla. Pyydä tutkimaan sekin. Sydänoireita tulee kilpirauhasvaivoissakin ja väsymystä.

Vierailija
154/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän se on tehty? Niin.

Vierailija
155/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos B12 on vähissä, kuten useimmilla vegaaneilla, ei edes tabletista saatava rauta imeydy. B12 saa vain lihasta ja maidosta. Onko sinulta tutkittu sitä? Jos ferritiini on alhaalla, myöskään  kilpirauhashormoni ei toimi kunnolla. Pyydä tutkimaan sekin. Sydänoireita tulee kilpirauhasvaivoissakin ja väsymystä.

Ap ei ole vegaani, olen sanonut tän monesti jo, ja ravintoterapeutin kanssa on katsottu ruokavalio. Sillä olen pärjännyt loistavasti 12 vuotta. Kunnes nyt äkkiä tapahtui jotain. Siksi olen menossa yksityiselle tutkimaan tarkemmin.

Ap

Vierailija
156/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitä ainakaan tiedä, mutta ei ole ”kenenkään verta”.

Vierailija
157/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini on moderni eläinperäinen kilpirauhasvalmiste. Ko. hoidoille ei ole juuri koskaan lääketieteellistä perustetta, mutta valitettavasti aina löytyy lääkäreitä, joiden moraali on nollan alapuolella. Kun on täysin vakuuttunut omasta erinomaisuudestaan, voi ko. hoitoja määrätä vaikka täysin vastoin laboratoriotutkimusten tuloksia. Ennen vakiintuneiden hoitokäytäntöjen käyttämistä tulisi tutkia huolellisesti muut mahdolliset, myös mielenterveydelliset syyt.

Mitä oikein selität? Miksi ferritiinille ja hemoglobiinille on olemassa viitearvot, jos asia on täysin merkityksetön? Kun se ei ihan tieteellisesti eikä lääketieteellisesti ole näin. Ihmisen elimistö tarvitsee rautaa. Sinä valehtelet. Ehkä kannattaa tsekata se oma ammttitaito ja työmotivaatio ennen kun alkaa leimata ketään muuta mielenterveysongelmaiseksi tai alkaa haukkumaan kenenkään muun moraalia.

Vierailija
158/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo taivahan tosi! Täällä luullaan että rautahiilihydraatti on jonkun ihmisen tai eläimen verta!

Vierailija
159/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi aloittajan oireet kuulostavat myös kilpirauhasen liiketoiminnasta. Onko T-4 ja TSH otettu jo?

Vierailija
160/207 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi aloittajan oireet kuulostavat myös kilpirauhasen liiketoiminnasta. Onko T-4 ja TSH otettu jo?

Ei vielä mutta menossa yksityiselle tutkimuksiin, pyydän nämä. Pahat oireet tulivat niin nopeasti että itsekin epäilen jotain tällaista. Olen myös jkv laihtunut.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi