Ferritiini 8, infuusiota ei anneta kun olen ”terve ja nuori urheilija”
Leposyke koko ajan yli sata, kävellessä 170, pyörryttää ja huimaa, hengenahdistus päällä koko ajan ja useamman kerran on jo ”mustunut silmissä” . Ohjeeksi että syö rautaa. Rautanapit korjaa tilanteen aikaisintaan 6-10 kk päästä. Siihen asti pitää nyt sitten henkitoreissaan kitua. Infuusiota ei voi saada kun hb on 104. Kuulemma ”liikaa”.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta osa lääkäreistä vihaa koko ferritiiniä ja on päättänyt ettei tee mitään vaikka potilaan ferritiini nolla. Katsokaas kun muoti-ilmiö!
Ferritiini korjataan ensisijaisesti syömällä rautapitoista ruokaa tai tabletteja, ei infuusiolla.
Eli erittäin pahassa tilateessa missä potilas pyörtyilee eikä saa henkeä, pitää potilaan vaan kestää okreita puoli vuotta? Ok.
Oletko edes yrittänyt syödä tabletteja ja rautapitoista ruokaa? Jos olisit huolissasi omasta olostasi tekisit jo niin.
Viisastelija, tabletit ei pahasa tilassa auta mitään. Mulla oli ”jopa” 15 ferritiini ja 3kk tavlettitankkauksen aikana se nousi lukuin 17. Vointi ei parantunut yhtään. Lääkärien mukaan kuukausi tablettikuuria nostaa enintään 10yksikköä. Jos ferritiini on 5 niin se on vielä puolen vuoden päästäkin surkea vaikka tablettia vedät kuin karkkia.
.. Mulla oli ferrit 4. Kyse ei oo siitä kuinka paljon rautaa syödään vaan kuinka hyvin se imeytyy. Myöskin mitä pidempään jatkunut vaje niin ei se kehimo välttämättä pysty sitä ottamaan vastaan edes heti. Mulla nousi 3kk syönnin jälkeen 24:een, ja 7kk jälkeen 39:ään.
Jokainen on yksilö näissäkin asioissa.
Mulla oli viime mittauksessa ferritiini 34 mikä oli tk lääkärin mielestä alarajoilla. Pari muuta arvoa oli vähän alle normaalin. Hb on normaali. Lääkäri käski syödä rautatabletteja vielä 5 kk ja sitten katsotaan uudestaan. Mulla lähti tämä liikkeelle neurologisista oireista ja ehkä siksi lääkäri haluaa että syön rautaa niin kauan että kaikki raudanpuutteeseen viittaavat arvot on normaalit.
Kaverilla hb normaali. Ferritiini oli vuosi sitten 1. Nyt arvo on 14. Hän on kasvissyöjä jonka maha ei kestä rautatabletteja joten ottaa juotavaa luontaistuotetta. Hän todella tarvitsisi infuusiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kun oli raitaa syöviä; mihin perustuu se että rautanappi pitäisi ottaa vain joka toinen päivä?
Joillakin kestää maha paremmin noin.
Mulle taas lääkäri sanoi, että tutkimukset ovat osoittaneet raudan imeytyvän elimistöön paremmin, kun sen ottaa vain joka toinen päivä.
-197
Vierailija kirjoitti:
Itsellä syy on viljoissa ilman keliakiaa. Tuhoaa suolistoni eikä rauta tai b12 vitamiini imeydy. Tähystyksessä suolinukka oli madaltunut, mutta koska ei ollut täysin tuhoutunut, sanottiin että kaikki kunnossa.
7 vuotta meni että ymmärsin ettei suolistoni kestä viljoja ja kaikki muut sairaudet joita lääkärit hoitaneet erillisinä, johtuivat kohdallani viljoista.
Migreeni, närästys, anemia, suupolte, rytmihäiriöt, hiiva kierteet, masennus, paniikkihäiriö, akne. Matalalle ferritiinille löytyi myös syy vaikka lääkäreiden papereissa on varmaan sairauden pelko tai muu mt- ongelma.
Sama juttu minulla! Onkohan yleistäkin?
Jos b12 tarvitaan raudan imeytymiseen niin mitä jos syö e-pillereitä?
http://spc.nam.fi/indox/english/html/nam/humspc/8/111818.pdf
"Ehkäisypillerit voivat alentaa B12-vitamiinin pitoisuutta seerumissa"
???
Ferritiini 6, en saanut infuusiota. Pyörryin yksi päivä ja lohkesi pari hammasta. En vieläkään saa infuusiota.
Itse syön nyt 200 päivittäin, ferrit 33 (kilpirauhasen vajis) eli tavoite olis saada päälle 100:n. Onneks on teräsvatsa.