Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat! Miten pysytte kokoajan kuosissa ja hyvässä kunnossa???

Vierailija
29.06.2019 |

Kaikki tuntemani ja tietämäni hoikat miehet kuin naiset pysyvät hoikkina, terveinä ja näyttävät AINA hyviltä. Miksi? Mitä syötte ja miten kuntoilette? Haluan itsekin pysyä aina hoikkana ja näyttää hyvältä. Syöttekö muuta kuin kasviksia ja juotte vettä ja lenkkeilette 24/7?

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogaan ja lenkkeilen paljon ison koiran kanssa.

Joogaa 3 krt/viikko ja koiran kanssa ulkoilua varmaan 15 tuntia viikko.

Alavartalon isot lihakset on vahvat.

Syön normiruokaa.Ei eineksiä,hampurilaisia,pitsoja tai limsoja.Jos herkuttelen jäätelöllä tai karkilla tai pullalla,nipistän muusta syömisestä.

Jos töissä vaihtoehtona lasange tai pinaattikeitto,valitsen keiton.

Lomilla en mässäile sen ihmeemmin myöskään.Viikon etelän reissulla yksi pitsa,1-2 jätskiä ja 1-2 lasia viiniä.Muuten terveellistä ruokaa salaattipainotuksella.Hotelliaamiaisella luonnonjogurttia ja hedelmiä.

Kesällä en grillaa.Tulee syötyä pari makkaraa/kesä.

Vierailija
102/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä linkistä apua helpottamaan ateriointia niin johan lähtee paino alaspäin...

https://kuntoplus.fi/laihdutus/painonhallinta/ateriasuunnitelma-suolist…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö naisille tyypillistä lohturuokaa koskaan, eli en syö:

-karkkia

-pullaa

-leivoksia

-välipaloja

-jäätelöäkin hyvin harvoin

-suklaata

-limsaa

-siideriä

Syön eineksiä, hampurilaisia, pizzaa, olutta, kaljaa, viiniä, viinaa, punaista lihaa, kalaa, kasviksia, jne jne hyvin täyttävää ruokaa ja ei tarvi olla kokoajan syömässä

On väärä tapa laihduttaa jos se tehdään urheilemalla, urheilemassa tehdään kunto, syömällä tehdään painon hallinta. Itseäni ei kuntoilu kiinnosta ja olen hoikka ollut aina

Vierailija
104/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiseksi asti sain syödä mitä vain, ja söinkin lähinnä vain herkkuja. Painoin pikkasen alle 50 kg, olen 165 cm pitkä. Sitten huomasin, että kiloja alkoi tulla pari kiloa per vuosi, joten 45 vuotiaana aloin syömään terveellisesti ja laskemaan kaloreita. Aloitin myös kuntourheilun, treenasin maratonille ja uin sekä kävin kuntosalilla. Kiloja tuli silti lisää, ehkä kilo per vuosi. Olen yrittänyt vähentää kaloreita moneksi kuukaudeksi hyvin pieneksi, ei auta. Olen nostanut kaloreita, kiloja tulee lisää. En käytä alkoholia, nuorempana kyllä käytin reippaasti ja tupakoin myös silloin.

Summa summarum minun tapauksessa jotain tapahtui keski-iässä, mutta kiloja vastaan taistelun olen kyllä hävinnyt. Yritän nyt pysyä edes tässä 80 kilon painossani.

Vierailija
105/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen itseni joka aamu.Jos lihon,kevennän saman tien syömistä.En pääse huomaamatta lihomaan sitä 10 kg.

Vierailija
106/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko niin kovin hoikka moniin muihin täällä vastanneisiin verrattuna, 162cm/53-55kg, vaatekoko s/36. Itse rakastan suklaata ja karkkeja ja kaikkea makeaa, joita pyrin syömään kerran tai kaksi viikossa. Onnekseni rakastan myös terveellistä ruokaa, salaatteja, marjoja ja hedelmiä, joista arkiruokani yleensä koostuu. En myöskään käytä lihaa.

Olen surkea aamuihminen, ja työpäivinä syön vasta klo 9-10 yhden hedelmän, lounaalla klo 12 joko kotiruokaa tai salaatin, iltapäivällä joskus hedelmän, kotona 17-19 aikaan normaalia kasviskotiruokaa. En polta tupakkaa ja juon alkoholia max pari lasia viiniä viikossa. Urheilen yleensä 2-5 krt viikossa, juoksua, uintia, tennistä.. arkisin herkuttelen banaaniletuilla tai kreikkalaisella jugulla ja marjoilla. En omista autoa (tosin asun ulkomailla suurkaupungissa metron vieressä), joten hyötyliikuntaa tulee aina jonkkn verran. En kuitenkaan koe syyllisyyttä pizzan tai hampurilaisten syömisestä, koska en sitä kuitenkaan päivittäin tee :).

Vierailija
107/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kiinni ainakin minulla. Liikun nimittäin vain työmatkat (30min suuntaansa) ja kerran viikossa käyn tanssitunnilla. Syömisetkin ovat useimmiten kaukana terveellisestä. Sipsipussi nytkin tuossa vieressä :D

Kuusi tuntia liikuntaa viikossa ei ole mikään perusjuttu edes kuntoilun harrastajalle.

Miksei ole. Itse kävelen noin 9-12km päivässä, lähes joka ikinen päivä ja treenaan salilla parhaimmillaan 4-6 tuntia viikko. Silti tuntuu että olen laiska ja heikossa kunnossa. Usien huimaa, pää särkee ja olemus on löysä ja vetelä. Ylipainoa on 10kg.  En napostele joten vika on jossain ruuan kohdalla määrissä. Olen kasvissyöjä pääosin, kalaa syön kotimaisen kalan, lohen ja tonnikalan muodossa. Silti paino heittelee joskus useitakin kiloja viikossa ja on hitaasti nousujohteinen. Välillä tulee kausia kun olen fyysisesti täysin poikki ja voimaton. Nytkin on sitä enkä tiedä pitääkö minun mennä salille vain olla menemättä ja ylipaino tuntuu tosi tukalalle.

Kuntoilun harrastajia on erilaisia. Itse käyn 4 kertaa viikossa salilla tekemässä nopean ohjelman, siitä kertyy noin 3 tuntia salia viikossa yhteensä. Kaksi tunnin lenkkiä viikossa päälle, eli 5 tuntia viikossa liikuntaa. Jotkut harrastavatkin enemmän kuin minä, jotkut vähemmän. Kolme tunnin lenkkiä viikossa ja ei muuta = kuntoilun harrastaja myös.

Vierailija
108/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 42, pituus 160cm ja paino 48kg. Raskauksien aikana paino nousi noin 60kg, muutoin ei ole "jojoillut".

Syön kasvispainotteisesti, lihan jätin lähinnä eettisistä ja ekologisista syistä parikymmentä vuotta sitten. Kalaa syön viikottain ja kananmunia käytän.

Syön 4-5 kertaa päivässä. Eilen esimerkiksi näin:

Aamupala: Croisantti jonka sisällä tammenlehväsalaattia ja tomaatti, tuorepuristettua appelsiinimehua lasillinen, noin 100g mansikoita, kahvia kauramaidolla

Lounas: Savustettua lohta 150g, iso kasa varhaisperunoita, perunasalaattia, puolikas paprika, kurkkua ja punasipulia

Kahvin kanssa vohveli kermavaahdolla ja mansikka villillä

Välipala: Kaurarieska, levitettä, savustettua lohta, tammenlehväsalaattia, tomaatti, kourallinen manteleita, muutama mansikka

Iltapala: Kauravälipala 150g, kourallinen taateleita ja kaksi riviä tummaa minttu suklaata

Urheilen 30-60min päivässä. Teen muutaman kovatempoisemman HIIT-treenin pari kertaa viikossa, yhden lihaskuntotreenin ja loput ulkoilua (juoksua/kävelyä, rappujuoksua jne). Lisäksi yritän kävellä 10k askelta päivittäin mutta tähän en todellakaan joka päivä yllä, mutta tykkään pitää sen tavoitteena. Vihaan lihaskuntoharjoittelua mutta se on tärkeää joten kerta viikkoon puren hammasta.

Itsellä paino nousee kyllä herkästi jos syön huonosti. Liikunta ei hirveästi vaikuta siihen, se on muutoin hyvinvoinnille tärkeää.

Vierailija
109/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän piriä päivittäin

Vierailija
110/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispainotteista ruokaa, herkkuja kerran/kaks kertaa viikossa(mutta tästä ei turhaa stressiä), viimeistään n. 23 nukkumaan, arkiaktiivisuutta, ei liian isoja annoksia, ei valmisruokia ja ei alkoholia, koska ei sovi itselleni. :)

Harrastan liikuntaa, josta tykkään, mutta tästäkään en ota liian suurta painetta.

Luulen et merkittävä tekijä on se , että arkena oon tosi aktiivinen (pienen lapsen kanssa kotona ja koko ajan saa olla koko ajan liikkeessä) :D

Vierailija
111/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmin 20- ja 40-vuotiaana hoikka kokoa 36. Nyt olen muutamaa vaatekokoa isompi, 40-42. Luultavasti lisääntynyt viininjuonti on tuonut ylimääräisiä kaloreita. Neuvoisin kanssasiskoja jättämään alkoholin pois, niin et tule ylimääräisiä kaloreita.

Vierailija
112/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kiinni ainakin minulla. Liikun nimittäin vain työmatkat (30min suuntaansa) ja kerran viikossa käyn tanssitunnilla. Syömisetkin ovat useimmiten kaukana terveellisestä. Sipsipussi nytkin tuossa vieressä :D

Kuusi tuntia liikuntaa viikossa ei ole mikään perusjuttu edes kuntoilun harrastajalle.

Miksei ole. Itse kävelen noin 9-12km päivässä, lähes joka ikinen päivä ja treenaan salilla parhaimmillaan 4-6 tuntia viikko. Silti tuntuu että olen laiska ja heikossa kunnossa. Usien huimaa, pää särkee ja olemus on löysä ja vetelä. Ylipainoa on 10kg.  En napostele joten vika on jossain ruuan kohdalla määrissä. Olen kasvissyöjä pääosin, kalaa syön kotimaisen kalan, lohen ja tonnikalan muodossa. Silti paino heittelee joskus useitakin kiloja viikossa ja on hitaasti nousujohteinen. Välillä tulee kausia kun olen fyysisesti täysin poikki ja voimaton. Nytkin on sitä enkä tiedä pitääkö minun mennä salille vain olla menemättä ja ylipaino tuntuu tosi tukalalle.

Suosittelen lääkärikäyntiä. Olen kyllä samaa mieltä että 6 tuntia liikuntaa on ihan normaali määrä.ja tavikselle tulee varmasti enemmänkin täyteen, kun liikunta ei kuitenkaan ole synonyymi sille että vedetään kaasu pohjassa. Jo hyötyliikunnasta pitäisi tulla tuo täyteen.

Vierailija
113/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva kuulla teidän annosesimerkkejä jonkun päivän ajalta, että mitä nuo päivän ateriat sisältää. Esim onko aamupala munakas ja appelsiini vai puuro, leipä, kananmuna ja hedelmä. Eli nuo pelkät ateriat ei kerro oikein mitään, niin kiva ois kuulla tarkemmin.

Ok, minä kerron jos jotakuta yksittäisen ihmisen määrät kiinnostaa. Aamiaiseksi syön kulhollisen kreikkalaista jogurttia, johon laitan päälle 2 ruokalusikallista itse tekemääni sörsseliä (pellavajauhe, chia, hamppu, maca, auringonkukansiemenet), päälle mustikoita. Aamulla ei ole koskaan nälkä joten tämä riittää. Aamiaista en silti koskaan jätä myöskään väliin. Juon myös noin puoli litraa kahvia soijakermalla aamulla.

Lounaaksi vedän ison smoothien, johon tulee kaikenlaista (banaani, puolikas avocado, sellerinvarsi, kalea, muuta vihreää, inkivääriä, papaijaa yms) Työskentelen välillä kotoa joten tämä mahdollista. Jos en ole kotona, saatan syödä jonkun täytetyn bagelin tms.

Illalliseksi syön ison annoksen jotain kunnon ruokaa, makaroonilaatikkoa, lihapullia ja kukkakaalimuusia, bataattilaatikkoa tms, jotain täyttävää joka tapauksessa ja syön myös jauhelihaa usein noissa ruoissa. Pyrin kokkaamaan itse niin usein kun pystyn, en syö eineksiä paitsi välillä tekee mieli nakkeja ja sitten syön niitä. Jos syön ulkona, syön sushia tai lohta ja kasviksia tms. Päälle usein vihreä tee (kotona) niin ei tee mieli syödä ihan hirveästi. Välillä jos on tosi nälkä, syön päälle vielä leivän, jossa päällä voita juustoa metukkaa ja kananmunaa.

Illalla herkkuhetkeen voi kuulua popkornia (ei lihota!), tai kasvischipsejä tai tummaa suklaata tai jäätelöä. Joskus kun on herkkuhimo, syön kunnon suklaata eli vaikka Marabouta (ei koko levyä!) tai muffinsin. Joskus illalla myös mysliä.

Näillä tulen toimeen hyvin. Huomio: tällä ruokavaliolla en siis laihdu, mutta en myöskään liho. Jos haluan laihtua, kaikki herkut pois eli illalla vaan popcornia tai kippo mysliä tai vaikka vaan vesimelonia.

Poppareissa on karsinogeenejä...

Vierailija
114/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hoikkana pysyminen on maailman helpointa, ei tartte juosta kaupassa ostamassa herkkuja, ei tartte kokata ja syödä suuria määriä ruokaa.

Vähän liikkuu päivittäin ja syö hyvää ruokaa sen minkä tarvii.

En tee muuta.

Vierailija
115/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti ja pelkästään kasvisruokaa ja kalaa. Juon aina ruoan kanssa jääkylmää vettä, en ikinä limuja/mehua. En napostele tai osta kotiin kauppojen eines/valmisruokaa. Pidän huolta kaikkien vitamiinien saamisesta. En oikeastaan liiku paljoakaan

, 80% ihmisen painosta määräytyy pelkästään ruoan perusteella. Olen todella hoikka.

Vierailija
116/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, joten ateriarytmi on muuttunut hieman erilaiseksi kuin Suomessa.

Aamupala klo 9:

-kaurapuuro banaanilla, mansikoilla ja pähkinöillä. Juomaksi teetä ja espresso työpaikan automaatista.

Lounas klo 12-14 välillä

-kotiruokaa ja puoli lautasellista kasviksia, tai jonkun lounasravintolan ruokaa. Kahvi

Välipala klo 17-18

-Jogurttikulho, jossa paria eri hedelmää, chiansiemeniä ja 3 rkl jogurttia

Illallinen klo 21-23

-kasviksia sisältävää kotiruokaa lautanen. Saatan myös ottaa jälkkäriksi jonkun herkun, esim suklaata, sipsejä tai viiniä.

Syön aina vatsan täyteen, ja suosin kasviksia. Käytän lautasmallia. En oikeastaan osta leipää, ellen satu tekemään esim. lämpimiä voileipiä. Maitoa laitan vain kahviin. Sanoin kerran, että mielestäni kasvikset ovat ruoassa pääasia ja liha ja perunat lisäke eikä toisin päin, sain paljon ihmettelyä.

Tykkään tosi paljon mun liikuntalajista, ja oikein ja paljon syöminen lähteekin mulla siitä, että täytyy jaksaa harkoissa kunnolla eikä se vaan huonolla ravinnolla onnistu.

Vierailija
117/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on alle 40 v voi syödä mitä tahansa. Sen jälkeen ei juuri mitään. Liikuntaa on harrastettava vähintään 2 h.

Vierailija
118/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kummalliselta, että ketjuun vastanneista hoikista ihmisistä iso osa kuvittelee automaattisesti näyttävänsä hyvältä, kunhan on vain hoikka. Eihän se todellakaan niin ole. Jos hoikkuutta ylläpidetään syömättömyydellä, kahvin kittaamisella ja se vähäinen ruoka mitä syödään on jotain croisanttia, kasvispihvejä ja suklaata, niin aivan takuuvarmasti kukaan ei kovin pitkään näytä hyvältä, oli paino mikä tahansa.

Hyvän/freesinnäköisen ihmisen iho hehkuu ja kroppa on sen näköinen, että sillä voi hyvin tehdä niitä asioita, joita arjessa helposti selviytymiseen tarvitaan eli esim. painavienkin kauppakassien kantoa, pihatöitä ja rappusissa kulkemista. Hoikan suklaalla tai kahvin kittaamisella elävän iho voi näyttää hyvältä vielä joskus parikymppisenä, mutta ei takuulla enää nelikymppisenä.

Itse laihdutin aikoinaan 20 kg noin 2500-2700 kalorin ruokavaliolla ja samalla kalorimäärällä olen pysynyt painossani kohta 2 vuotta. Käyn salilla 5 krt/vko, kahdesti lihaskuntotreeni ja kolmesti joku pidempi aerobinen (1 h kuntopyörä, 30 min soutu+30 min crosstrainer tms), venyttelen iltaisin kotona ja käyn kaupassa kävellen. Syön joka päivä jotain herkkua, mutta maltillisen määrän. Käytän päivittäin pähkinöitä, erilaisia siemeniä, hyviä rasvoja ja paljon kasviksia. Iho on kuulas ja kroppa kiinteä, ikää 45 v.

Vierailija
119/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö, joka aktivoituu stressaavissa elämäntilanteissa. Eli vähintään pari kertaa vuodessa. Ahdistuneisuushäiriö, joka johtuu traumataustasta, liikunnalla saan pidettyä pääni kansassa ja rauhoitettua itseni silloin, kun tuntuu, että seinät kaatuvat päälle. Eli aika usein. Pahoin ahdistuneena ja pahempana masennuskautena en lisäksi saa syötyä riittävästi, koska kaikki energia menee hommasta selviytymiseen. Että näillä keinoilla meikä pysyy hoikkana, olisin ennemmin onnellinen ja tasapainoinen (vaikka olisikin ylipainoa) kuin tällainen, noh, ongelmatapaus. Elämä on yhtä isoa kriisiä.

Vierailija
120/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön säännöllisesti ja pelkästään kasvisruokaa ja kalaa. Juon aina ruoan kanssa jääkylmää vettä, en ikinä limuja/mehua. En napostele tai osta kotiin kauppojen eines/valmisruokaa. Pidän huolta kaikkien vitamiinien saamisesta. En oikeastaan liiku paljoakaan

, 80% ihmisen painosta määräytyy pelkästään ruoan perusteella. Olen todella hoikka.

Syön samalla tavalla kuin sinä. Kasvisruokaa itse tehtynä, joskus kalaa tai kanaa. En juo mitään kalorillista tai keinomakeutettua. Syön vain aterioilla, en niiden välissä. Syön vasta kun on nälkä. En ikinä käytä eineksiä.

En todellakaan ole hoikka, bmi 25.4 enkä mitenkään saa alas. Tasan ei käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi