Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat! Miten pysytte kokoajan kuosissa ja hyvässä kunnossa???

Vierailija
29.06.2019 |

Kaikki tuntemani ja tietämäni hoikat miehet kuin naiset pysyvät hoikkina, terveinä ja näyttävät AINA hyviltä. Miksi? Mitä syötte ja miten kuntoilette? Haluan itsekin pysyä aina hoikkana ja näyttää hyvältä. Syöttekö muuta kuin kasviksia ja juotte vettä ja lenkkeilette 24/7?

Kommentit (280)

Vierailija
81/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M40, pituus 189cm ja paino 80kg. BMI 21-22 laskentatavasta riippuen. En harrasta mitään liikuntaa, käyn autolla töissä ja työ on istumatyötä.

Töissä ruokatunnuilla lounasravintolassa on helppo ottaa erilaisia salaatteja ja vihanneksia kun niitä on valmiina tarjolla. Täytän ensin salaatilla ja raasteilla puolet lautasesta. Lisäksi aamuisin teen supersmoothien johon tulee kaikki trendiaineet joko tuoreena tai purkista.

Olen kestänyt normaalipainoisena koko ikäni. Tärkeintä on pitää huolta suolistobakteereista. Tämä onnistuu syömällä paljon tuoreita hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Lisäksi ruoka kannattaa mahdollisuuksen mukaan tehdä itse hyvistä raaka-aineista ja välttää eineksiä, joka on vain ruoan tapaista ainetta, jolla nälkä lähtee, mutta ei saa mitään ravintoaineita ja suolistobakteerikanta menee huonoksi.

Lisäksi vältä sokeria ja vehnää. Ne ovat myrkkyä ja muuttuvat vain läskiksi elimistössä. Sokeri lisäksi haittaa monella tapaa elimistön toimintaa. Samalla kun paino kestää kurissa niin pysyy loitolla myös masennukset, suolistosairaudet ja muut nykyajan vitsaukset jotka kaikki johtuvat todennäköisesti suolistobakteereista.

Onneksi oikeaa ruokaa on vielä saatavilla, mutta se vaatii hieman työtä. Esimerkiksi on rinkejä, joiden kautta voi ostaa lähimaatiloilla luonnonmukaisesti kasvatettuja tuotteita ja kaupastakin saa hyviä raaka-aineita, mutta ruoka pitää niistä valmistaa itse. Kokkailu on muutenkin mukavaa ja minä en ole saanut parhaistakaan trendiravintoloista niin hyvää ruokaa kuin mitä itse osaan valmistaa. Kotiruoka kunniaan.

Ylipaino johtuu siis 100% ravinnosta, mutta se ei ole niin yksinkertainen asia kuin että "syö vähemmän niin laihdut" vaan tietynlainen ravinto pitää yllä hyviä suolistobakteereita jotka säätelevät lähes kaikkea elimistössä ja tietynlaista "ravintoa" pitää välttää, koska se lihottaa ja haittaa elimistön normaalia toimintaa. Ikävä kyllä minulla ei ole reseptiä siihen miten ylipainosta pääsee eroon. Ainoastaan siihen miten ylipainoa ei tule.

Elintavat pitäisi ainakin muuttaa ja ruokavalio korjata. Ravinto-oppiin kannattaa perehtyä. Olen huomannut ettei monikaan ihminen esimerkisi erota vihannesta hedelmästä. Jos yrittää laihduttaa, eikä tunnu millään laihtuvan niin ensin pitäisi laittaa suolistobakteerit kuntoon. Tämä onnistuu vain ruokavalion korjauksella.

Vierailija
82/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yhtä terveellisesti ja säännöllisesti kuin kouluruokailussa. Annoskoot voi siis olla isoja. En juo limua, energiajuomia tai mehua vaan maitoa ja vettä. Peruskävely ja kotityöt kuten siivous riittänyt kuntoilusta. Ei jatkuvaa sokeristen tai suolaisten välipalojen popsimista

Terv. Kolmen lapsen äiti, 158cm 50kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa vähähiilihydraattinen ruokavalio ja kohtuulliset annoskoot. Punnitsen myös itseni joka aamu, joten pystyn tekemään nopeita korjausliikkeitä, jos paino alkaa pikku hiljaa mennä jatkuvasti ylöspäin. Ei käy niin, että "vahingossa" lihoo yhtäkkiä 10-20 kg.

Pituus 165 cm ja paino 51-52 kg

Vierailija
84/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, minä kerron jos jotakuta yksittäisen ihmisen määrät kiinnostaa. Aamiaiseksi syön kulhollisen kreikkalaista jogurttia, johon laitan päälle 2 ruokalusikallista itse tekemääni sörsseliä (pellavajauhe, chia, hamppu, maca, auringonkukansiemenet), päälle mustikoita. Aamulla ei ole koskaan nälkä joten tämä riittää. Aamiaista en silti koskaan jätä myöskään väliin. Juon myös noin puoli litraa kahvia soijakermalla aamulla.

Lounaaksi vedän ison smoothien, johon tulee kaikenlaista (banaani, puolikas avocado, sellerinvarsi, kalea, muuta vihreää, inkivääriä, papaijaa yms) Työskentelen välillä kotoa joten tämä mahdollista. Jos en ole kotona, saatan syödä jonkun täytetyn bagelin tms.

Illalliseksi syön ison annoksen jotain kunnon ruokaa, makaroonilaatikkoa, lihapullia ja kukkakaalimuusia, bataattilaatikkoa tms, jotain täyttävää joka tapauksessa ja syön myös jauhelihaa usein noissa ruoissa. Pyrin kokkaamaan itse niin usein kun pystyn, en syö eineksiä paitsi välillä tekee mieli nakkeja ja sitten syön niitä. Jos syön ulkona, syön sushia tai lohta ja kasviksia tms. Päälle usein vihreä tee (kotona) niin ei tee mieli syödä ihan hirveästi. Välillä jos on tosi nälkä, syön päälle vielä leivän, jossa päällä voita juustoa metukkaa ja kananmunaa.

Illalla herkkuhetkeen voi kuulua popkornia (ei lihota!), tai kasvischipsejä tai tummaa suklaata tai jäätelöä. Joskus kun on herkkuhimo, syön kunnon suklaata eli vaikka Marabouta (ei koko levyä!) tai muffinsin. Joskus illalla myös mysliä.

Näillä tulen toimeen hyvin. Huomio: tällä ruokavaliolla en siis laihdu, mutta en myöskään liho. Jos haluan laihtua, kaikki herkut pois eli illalla vaan popcornia tai kippo mysliä tai vaikka vaan vesimelonia.

Kuulostaa hyvin samalta kuin oma ruokavalioni. Olet selvästi perillä asioita. Oletko mies vain nainen? M40

85/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummemmin tullut edes ajateltua asiaa, mutta varmaan hyötyliikunta (en harrasta erityisemmin mitään) ja se, etten syö suositusten mukaisesti. Minulla on aina ollut niin, etten syö aamupalaa ja illemmalla vasta syön kunnolla. Lounas on kyllä yleensä myös nykyään vähän kookkaampi kun tekee fyysisesti raskasta työtä.

En siis erityisesti tee mitään asian eteen, nautin herkkuja jos siltä tuntuu ja syön mitä huvittaa milloin huvittaa enkä tuijota ohjeita tai suosituksia sitä varten. En todellakaan syö viittä kertaa päivässä.

Vierailija
86/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ensinnäkin syön aika pieniä annoksia, paljon erilaisia kasviksia, lisäksi lähinnä kalaa ja kanaa, punaista lihaa aniharvoin, lähinnä joskus hirvenlihaa. Syön kaikkea, myös makeaa, mutta hyvin kohtuudella, eli jälkkäriksi pikkuinen pala suklaakakkua tai pieni pala jätskiä ja mansikoita. En hirveästi mieti syömisiäni, paitsi siltä kannalta, mikä on hyvää. Aamulla syön yleensä voisarven + teetä tai pari viipaletta paahtoleipää, joskus mysliä ja maustamatonta jugurttia + marjoja. Lounaaksi usein ruokaisan salaatin tai vihersalaattia ja kalaa tai kanaa ja pala patonkia. Iltapäivällä jonkinmoista kahvia + hedelmä ja jos on nälkä, niin pala leipää. Illalla päivän pääateria, joskus seitsemän tienoilla. Alkuun helppo kasviskeitto, sitten lämmin kasvislisäke + kalaa tai kanaa, sitten salaattia ja lopuksi joku pieni makea jälkiruoka, voi olla ihan vaikka tuoreita marjoja ja kermavaahtoa. Arkisin ruuat on varsin yksinkertaisia.

Jos joskus tekee mieli lettuja, syön lettuja. Jos haluan juoda lasin viiniä, niin juon. Joskus syön pari palaa suklaata, jos tekee mieli, eniten tykkään raakasuklaasta, tummasta tai maitosuklaasta en. Viikonloppuisin tehdään monimutkaisempia ruokia. Liikun kävellen tai pyöräillen aina kun mahdollista, teen myös pyöräily- ja patikointiretkiä, talvella käyn lumikenkäilemässä, joogaan muutaman kerran viikossa. Liikuntaa harrastan, koska pidän siitä. En voisi kuvitellakaan käyväni salilla tai jossain jumpassa, en pidä sellaisesta. 

Olen sellainen elämästä nautiskelija, teen mahdollisimman paljon kaikkea, mistä nautin ja mikä tuntuu hyvältä. Elämäntavassani on varmaan jotain ranskalaista ja toisaalta japanilaista ikigaita. Nautin ja elän hetkessä. Olen viisikymppinen, 170 cm ja 62 kg. En siis todella hoikka, mielestäni tämän ikäinen näyttää paremmalta kun ei ole hirveän hoikka.

Vierailija
87/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista autoa. Työmatkaa tulee 7 km päivässä, sen lisäksi jumppaan 3 x viikossa ja käyn pitkillä kävelyllä. Vapaa-ajalla tanssin. Syön monta kertaa päivässä ja jotain herkkujakin melkein joka päivä, mutta kohtuullisia määriä. Olen motorisesti levoton, eli usein säädän ja häärään kaikenlaista kotona, olen paljon liikkeellä. Käytän alkoholia melko vähän. Tämän lisäksi mulla on tällä hetkellä ruokahalua vähentävä lääkitys, joka on vähän ongelmallinen, kun olen aina ollut alipainoinen jo ennen lääkityksen aloittamista. Uskon että laihuuteni on yhdistelmä geenejä, kotona opittuja ruokailutottumuksia ja painoneurooseja. Kyllä ne äidin ja ilkeiden exien kommentit vaan jyskyttää taustalla kun katson peiliin, vaikka sinänsä en hirveästi joudu itseäni pakottamaan terveiden liikunta- ja syömistottumuksien pariin kun ne on aina tuntuneet hyvältä ja luontevalta tavalta elää. Haluan myös välttää kaikkea epämukavuutta (sairauksia ja muiden ihmisten ilkeilyä) mikä motivoi ylläpitämään terveyttä.

Vierailija
88/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä sattuu, mutta jos joku päivä tulee herkuteltua enemmän, niin seuraavana päivänä syön vähemmän. Enkä siis mitenkään paastoa seuraavaa päivää, vaan yleensä tekee mieli syödä vähän kevyemmin. Tällä hetkellä en hirveästi ehdi lenkkeillä, mutta arkiliikuntaa tulee pienten lasten kanssa. Leikkipuistossa saatan kiipeillä heidän kanssaan, teen muutaman leuan kiipeilytelineissä, poljen pyöräkaruselliä, pelaan pallopelejä jne. Muutama kilometri tulee käveltyä vähintään päivittäin. Lisäksi joka päivä teen kotona sellaisen mini lihaskuntotreenin, mutta tähän menee max 20min (kyykkyjä, punnerruksia ja vatsalihaksia). Paino pysyy tasaisesti noin 50 kilossa, heittelee kilon kaksi kumpaankin suuntaan. Kun syksyllä aloitan työt, aion taas alkaa käymään lenkillä muutaman kerran viikossa kun arkiliikuntaa tulee vähemmän.

Vierailija
89/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pelkkään laihuuteen riittää oikea syöminen.

Vierailija
90/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia kotiruokaa 4 kertaa päivässä sopivia annoksia. Liikuntaa päivittäin 1-2 tuntia. Varmaan annoskoko on se ratkaiseva asia kun ei ole pakko lautasen olla aina kukkuralla.

M32

Vierailija
91/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Olen ollut hoikka koko ikäni ja yrittänyt välillä lihottaakin, mutta huonoin tuloksin. En ole ikinä laskenut kaloreita enkä todellakaan syö lautasmallin mukaan (vaikka ehkä pitäisi). Syön sitä, mitä haluan ja niin paljon, että vatsa tulee täyteen. Lenkkeilen kolme kertaa viikossa ja satunnaisesti joogaan.

157 cm ja 42 kg

Vierailija
92/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi puuroa voilla ja leipä tai kaks juustolla ja parikalla. Ja paaaaaljon kahvia.

Päivän mittaan 2-4 ruisleipää em. päällysteillä, pekonimunakas tai joku kotiruoka lasten kanssa. Ja paaaaaaljon kahvia. Lapset syö kotiruoan joka päivä kouluruokailun lisäksi.

Iltapala - herra isä, ette ole tosissanne, aikuiset ihmiset, että syötte ILTAPALAA?

Työni on kokonaisvaltaisen fyysistä ja työmatkat menee pyörällä tai kävellen. Hyötyliikuntaa tulee myös pihatöistä.

Kun janottaa, juon vettä.

Kyllä me ihan tosissamme syömme iltapalaa, koska aikuisuus ei poista tarvetta syödä säännöllisesti. Tulee ihan liian pitkä ateriaväli, jos päivällisen syö klo 17-18 ja seuraavan kerran syö vasta aamulla 7 aikaan. Näin kävisi minulla, jos en söisi iltapalaa. Unikin on tutkitusti parempilaatuista, kun on syönyt riittävästi. Myös aikuisilla. 

Niin, sinulla on tarve syödä iltapalaa, mutta ei kaikilla aikuisilla ole. Itse syön juurikin viiden tai kuuden aikaan ja seuraavan kerran seuraavana päivänä lounaan klo 12. Sitä ennen ei edes ole nälkä. Pätkäpaasto auttaa myös pysymään hoikkana.

Vierailija
93/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkausittain näin: alle 35-vuotiaana sain syödä paljon ja vaikka liikkua vähän enkä lihonut (laihuusgeenit)

35-45-vuotiaana pysyin hoikkana, kun söin terveellisesti ja liikuin pari kertaa viikossa

45 vuodesta eteenpäin pitäisi syödä pieniä annoksia terveellistä ruokaa ja liikkua paljon. Aina en sitä tee, joten nyt 50+ -ikäisenä on hiukan liikaa painoa. Syytän muutosta aineenvaihdunnassa.

Vierailija
94/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tämä sama kysymys toisinpäin, että miten paljon lihavat päivittäin syövät tai miten vähän liikkuvat? En ole itse koskaan ollut lihava. Rakastan syömistä, ja syön mielestäni niin paljon kun vaan tekee mieli, ja olen silti aina ollut tosi hoikka. En voi kuvitella mitä minun pitäisi tehdä että olisi edes teoriassa mahdollista lihoa. Jotenkin siis uskon että geeneistä on aika paljon kiinni tämä.

Vierailija
95/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti yleisin harhaluulo, että syödään vain kasviksia.

Olen ikäni ollut hoikka, syön kyllä kasviksia ja salaattia aterioilla, mutta lisäksi proteiinia ja nopeita hiilareita (riisi, pasta).

Herkkuja 1-2 krt viikossa.

En juo mehuja tai limsoja.

Liputan ruoan määrän ja laadun suhteen. 🙂

Vierailija
96/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva kuulla teidän annosesimerkkejä jonkun päivän ajalta, että mitä nuo päivän ateriat sisältää. Esim onko aamupala munakas ja appelsiini vai puuro, leipä, kananmuna ja hedelmä. Eli nuo pelkät ateriat ei kerro oikein mitään, niin kiva ois kuulla tarkemmin.

Minun ruokani tältä päivältä:

Aamupala: lautasellinen maustamatonta jogurttia, mysliä (kaupan valmis) ja marjoja

Lounas: riisiä, kanan rintafilee ja puoli lautasellista salaattia (paprikaa, kurkkua, salaattia, tomaattia, juustoa)

Välipala: mangosmoothie

Päivällinen: "karvakäsi" pitsa ja vähän samaa salaattia kuin lounaalla

Iltapala: Kaksi ruispalaa, joiden päällä juustoa ja suolakurkkua, omena ja mansikkajäätelötuutti

Syötin nämä kalorilaskuriin, n. 2700 kcal. Ja voi olla enemmänkin, esim. oliko kana paistettu öljyssä tms. Ei voi kuin olla kateellinen jos joku pystyy syömään näin säännöllisesti eikä tarvi laskea kaloreita.

Itse olen 162/67 ja yritän päästä eroon 35-vuotiskiloista jotka jämähtivät kuin yhdessä yössä vyötärölle. Viisi on lähtenyt ja siihen on aikaa mennyt vuosi. Viisi vielä pois.

En edes lihoessani syönyt noin paljon kuin tässä esimerkissä! Jos syön pizzaa, en todellakaan voi syödä vielä iltapalaakin päälle... Liikun 8-10km päivittäin ja kulutukseni on aktiivisuusmittarin arvion mukaan max 2200. Eli syön 1500-1700 päivässä. Ja hitaasti kitkuttaa paino alas...

Jos olette näitä syntymähoikkia niin olkaa onnellisia. Me tavikset lihomme jo tuon päivän menun lukemisesta ;).

Vierailija
97/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi puuroa voilla ja leipä tai kaks juustolla ja parikalla. Ja paaaaaljon kahvia.

Päivän mittaan 2-4 ruisleipää em. päällysteillä, pekonimunakas tai joku kotiruoka lasten kanssa. Ja paaaaaaljon kahvia. Lapset syö kotiruoan joka päivä kouluruokailun lisäksi.

Iltapala - herra isä, ette ole tosissanne, aikuiset ihmiset, että syötte ILTAPALAA?

Työni on kokonaisvaltaisen fyysistä ja työmatkat menee pyörällä tai kävellen. Hyötyliikuntaa tulee myös pihatöistä.

Kun janottaa, juon vettä.

Ja kuinka monta röökiä vedät silloin kun juot paaaaaljon kahvia (ja kaikissa muissa mahdollisissa väleissä)? Kuulostat potentiaaliselta kohteelta Kapen tulla kaappaamaan keittiönne.

Vierailija
98/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kiinni ainakin minulla. Liikun nimittäin vain työmatkat (30min suuntaansa) ja kerran viikossa käyn tanssitunnilla. Syömisetkin ovat useimmiten kaukana terveellisestä. Sipsipussi nytkin tuossa vieressä :D

Kuusi tuntia liikuntaa viikossa ei ole mikään perusjuttu edes kuntoilun harrastajalle.

Vierailija
99/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäkausittain näin: alle 35-vuotiaana sain syödä paljon ja vaikka liikkua vähän enkä lihonut (laihuusgeenit)

35-45-vuotiaana pysyin hoikkana, kun söin terveellisesti ja liikuin pari kertaa viikossa

45 vuodesta eteenpäin pitäisi syödä pieniä annoksia terveellistä ruokaa ja liikkua paljon. Aina en sitä tee, joten nyt 50+ -ikäisenä on hiukan liikaa painoa. Syytän muutosta aineenvaihdunnassa.

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/200907079861316

Vierailija
100/280 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kiinni ainakin minulla. Liikun nimittäin vain työmatkat (30min suuntaansa) ja kerran viikossa käyn tanssitunnilla. Syömisetkin ovat useimmiten kaukana terveellisestä. Sipsipussi nytkin tuossa vieressä :D

Kuusi tuntia liikuntaa viikossa ei ole mikään perusjuttu edes kuntoilun harrastajalle.

Miksei ole. Itse kävelen noin 9-12km päivässä, lähes joka ikinen päivä ja treenaan salilla parhaimmillaan 4-6 tuntia viikko. Silti tuntuu että olen laiska ja heikossa kunnossa. Usien huimaa, pää särkee ja olemus on löysä ja vetelä. Ylipainoa on 10kg.  En napostele joten vika on jossain ruuan kohdalla määrissä. Olen kasvissyöjä pääosin, kalaa syön kotimaisen kalan, lohen ja tonnikalan muodossa. Silti paino heittelee joskus useitakin kiloja viikossa ja on hitaasti nousujohteinen. Välillä tulee kausia kun olen fyysisesti täysin poikki ja voimaton. Nytkin on sitä enkä tiedä pitääkö minun mennä salille vain olla menemättä ja ylipaino tuntuu tosi tukalalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän