Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat! Miten pysytte kokoajan kuosissa ja hyvässä kunnossa???

Vierailija
29.06.2019 |

Kaikki tuntemani ja tietämäni hoikat miehet kuin naiset pysyvät hoikkina, terveinä ja näyttävät AINA hyviltä. Miksi? Mitä syötte ja miten kuntoilette? Haluan itsekin pysyä aina hoikkana ja näyttää hyvältä. Syöttekö muuta kuin kasviksia ja juotte vettä ja lenkkeilette 24/7?

Kommentit (280)

261/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön osapuilleen saman verran kuin kulutan. Vältän jalostettuja raaka-aineita, esim makarooni, leikkeleet, valkoinen leipä ja tietysti kaikenlaiset virvoitusjuomat ja pikaruuat. 

Aina välillä voi ja kannattaa antaa piut paut ravintoarvoille. Ei elämä niin vakavaa ole. 

Vierailija
262/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kokoajan henkisesti niin pahoin, että kontrolloin syömistä ja liikkumista minkä pystyn. Heti jos olen onnellinen, alan lihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani :)

Vierailija
264/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on kaiken a ja o, minulla ei ole mitään kieltolistalla, mutta tasaan melkein automaattisesti viikkotasolla syömäni energian. Seuraan sen verran painoa, että ylimääräiset +2kg ’laihdutan’ heti pois. Olen ollut samanpainoinen yli 20v (nyt 43v).

Tänään:

aamupala kaurapuuro voilla ja paahtoleipä juustolla. Kahvi maidolla.

Lounas linssikeitto ja itsetehty naanleipä (voisulalla). Jälkkäriksi kaurakeksi.

Välipala kourallinen karkkia

Iltapala /päivällinen riisipuuro ja kaneli.

Jotain pientä varmaan vielä syön. Näköjään vihreät jäi tänään, niitä sitten huomenna.

Vierailija
265/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani :)

Niin mäkin ja painan 95 kg. Joten ei yksinään ole automaattiselitys sille että on hoikka.

Vierailija
266/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti ja kontrolloin annoskokoja. Viisi ateriaa päivässä ja jokaisella proteiinia, rasvaa ja hiilareita. Jos antaisin mennä vaan niin lihoisin helposti, en ole luonnostani hoikka.

Liikun joka päivä: crossfitiä ja lenkkeilen. Hyvä lihaskunto helpottaa painonhallintaa eikä satunnainen herkuttelu vaikuta painoon.

Vierailija
267/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikun paljon, herkuttelenkin, mutta katson, että ruokailen pääosin terveellisesti ja noudatan tylsää ruokailutahtia: aamupala, lounas, välipala, päivällinen iltapala. Jos painoa tulee +2kg niin laihdutan sen heti pois, jätän valkoisen sokerin ja valkoisen viljan hetkeksi pois. Ei oo vaikeeta. 

Ööööö XDDDDDDDDD Kaksi kiloa lähtee pas-kantamalla🤦🏼‍♀️

Ei muuten lähde.

Vierailija
268/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ”oikeaa ruokaa” ja herkuttelen pääasiassa viikonloppuisin. Kuuntelen kroppaa ja en kärsi nälkää. Olen 52 kg/163 cm, paino vaihtelee +-2 kg, esim viime viikolla jälkeen olin joulun herkutteluista huolimatta 50 kg. Etätöissä kulutus pienempi, aikaisemmin lounas oli paljon runsaampi. Lounaan ja illallisen osalta pyrin ainakin toisella aterialla syömään paljon kasviksia.

Esimerkki arkipäivä:

- Kaksi ruisleipää oivariinilla, juustolla ja kurkulla, teetä maidolla TAI smoothie TAI ei mitään (riippuu miten kiire ja miten kova nälkä)

- Esim. aasialaistyyppinen kanakookosriisisetti TAI kanakasviswok TAI kananmunavoileivät TAI linssikeitto

- vihreää teetä ja välipalana jos nälkä kourallinen pähkinöitä TAI hedelmiä

- illalliseksi isoin ruoka, esim. runsas kanasalaatti TAI tomaattifetapasta TAI kanakookosriisisetti

- iltapalaa jos nälkä, esim. leipää TAI riisikakkuja TAI hedelmä TAI kourallinen pähkinöitä

Vierailija
269/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot ovat pieniä. En syö turhia hiilareita. Vältän rasvaa.

Esim.

Aamu: kahvi, vähärasvainen maustamaton jogurtti ja paloiteltu hedelmä, yksi pala (siis kansi tai pohja) ruisleipää, keitetty muna päällä ja kinkkusiivu, suola, pippuri

Lounas: puolet salaattia ilman kastiketta (sitruunamehu ja suola ok), yksi kanafile, puolikas keitetty kukkakaali, rasvaton jogurttikastike 1 rkl

Välipala: appelsiini

Illalla: sama kuin lounas, mutta eri proteiini (esim. pala savulohta)

Olen lyhyt. En voi syödä kuin pitkät naiset tai isot miehet.

Vierailija
270/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viisikymppisenä lihomisesta ei tiedä vielä mitään.

Vierailija
271/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni ihan riittävän hoikka, koska vaatekoko on ylhäältä ja alhaalta s. Painan kuitenkin 61 kg ja olen 164 cm pitkä eli en ole kovin laiha. Kroppani on urheilullinen. Mielestäni olen sopiva ja näytän riittävän hyvältä esimerkiksi bikineissä, etenkin siihen nähden että olen 40-vuotias äiti.

Syön kaikkea kohtuudella, ja paheeni on hyvät viinit viikonloppuisin. Syön joka viikko, ehkä pari kertaa, ravintolaruokaa töissä. En laske kaloreita tai kieltäydy koskaan herkuista.

Salaisuuteni on säännöllinen urheilu. Juoksen noin 30 km viikossa ja käyn sen lisäksi kuntosalilla noin 3 kertaa viikossa. Toistaiseksi se on riittänyt. Juoksu myös minusta nuorentaa ihoa ja kasvoja. Harva urheilija näyttää huonolta.

Jos jotain voin suositella, niin urheilua ja etenkin noin 10 km lenkkien juoksemista.

Vierailija
272/280 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, todella.

Vierailija
273/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö liikaa suhteessa kulutukseen. Tämä tulee ihan itsestään opittujen elintapojen kautta. Kivaa olla kevyt keijukainen, kun jaksaa niin paljon.

Vierailija
274/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pyöreähkö ja kyllästuin siihen kun paino ei millään pudonnut. Säästin vähän aikaa ja sain personal trainerilta ruokavalion ja kunto-ohjelman. Hän tsemppasi aina kun alkoi notkua. Noudatan sitä edelleen, siinä syödään sitten ihan kunnolla eikä nälkiinnytä.

Vierailija
275/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti pääsääntöisesti itsetehtyä ruokaa. Alkoholia ei kulu viikottain eikä välttämättä edes kuukausittain. Juomana pääsääntöisesti vesi, silloin tällöin appelsiinimehua. Hyötyliikuntaa arjessa, sen lisäksi käyn lenkillä muutaman kerran viikossa sekä salilla ja kerran viikossa aikuisbaletissa.

Tällä viikolla on tullut syötyä lounaaksi parina päivänä tonnikalasalaattia ja päivälliseksi ruis-kanahampurilainen (itsetehty) sekä kanawokkia. Tänään teen pariksi päiväksi kattilallisen madekeittoa. Aamupalaksi syön yleensä ihan leipää, yleensä ruisleipää tai kauraleipää ja jonkun hedelmän.

Vierailija
276/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vinkkini

-positiivisia affirmaatioita ja ajatuksia heti aamusta samalla kun meditoin

-aurinkovoide joka päivä

-10 000 askelta päivittäin ja liikuntaa kunnolla

-terveellinen kasvispitoinen monipuolinen ruokavalio

-ei sokeria eikä turhia kaloreita

-riittävä määrä unta 8h yössä

-ei stressiä

Vierailija
277/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kokoajan henkisesti niin pahoin, että kontrolloin syömistä ja liikkumista minkä pystyn. Heti jos olen onnellinen, alan lihoa.

Mulla on tää sama. Aina kun tulee joku elämänkriisi, niin silloin laihdun. Ja sitten kun olen vähän pyöreämpi, niin mulla todennäköisesti menee vähän paremmin. En siis tarkoita mitään lihava vs. alipainoinen vaihtelua, vaan välillä BMI 21,5-22,5.

Että sanoisin, että kannattaa hankkia jotain ongelmia elämään, jos haluaa olla laiha.

Vierailija
278/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva kuulla teidän annosesimerkkejä jonkun päivän ajalta, että mitä nuo päivän ateriat sisältää. Esim onko aamupala munakas ja appelsiini vai puuro, leipä, kananmuna ja hedelmä. Eli nuo pelkät ateriat ei kerro oikein mitään, niin kiva ois kuulla tarkemmin.

Itselläni tuo puurovaihtoehto, mutta siinä särähtää tuo puuro ja leipä, nehän ovat sama asia eri muodossa eli vain jompikumpi mukaan. Lisäksi hedelmä, aina kananmuna, että aamupala pitää nälkää, ja lisäksi hedelmä ja lasi maitoa. Kahvi on jälkkäri niin aamupalalle kuin lounaalle ja sen kanssa ei syödä mitään. 

Lounaana salaatti, joka sisältää runsaasti proteiinia ja kastikkeena öljyä, juomana vettä. Jälkkäriksi se kuppi kahvia. 

Iltaruoaksi annos normaalia kotiruokaa ja aina tuoreita vihanneksia tai salaattia. Mutta ei liian isoa annosta, esim. 2-3 perunaa riittää ja noin 100 g lihaa (en ikinä punnitse ruokiani). Juomana vettä eikä ruoan kanssa leipää.

Jos noiden välissä tarvitsee jotain niin välipalaksi leipä ja hedelmä.

Iltapalaksi leipää ja hedelmää tai jogurttia ja marjoja tms. 

Viidesti päivässä siis syön ja lähes joka päivä liikun. 

Vierailija
279/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva kuulla teidän annosesimerkkejä jonkun päivän ajalta, että mitä nuo päivän ateriat sisältää. Esim onko aamupala munakas ja appelsiini vai puuro, leipä, kananmuna ja hedelmä. Eli nuo pelkät ateriat ei kerro oikein mitään, niin kiva ois kuulla tarkemmin.

Itselläni tuo puurovaihtoehto, mutta siinä särähtää tuo puuro ja leipä, nehän ovat sama asia eri muodossa eli vain jompikumpi mukaan. Lisäksi hedelmä, aina kananmuna, että aamupala pitää nälkää, ja lisäksi hedelmä ja lasi maitoa. Kahvi on jälkkäri niin aamupalalle kuin lounaalle ja sen kanssa ei syödä mitään. 

Lounaana salaatti, joka sisältää runsaasti proteiinia ja kastikkeena öljyä, juomana vettä. Jälkkäriksi se kuppi kahvia. 

Iltaruoaksi annos normaalia kotiruokaa ja aina tuoreita vihanneksia tai salaattia. Mutta ei liian isoa annosta, esim. 2-3 perunaa riittää ja noin 100 g lihaa (en ikinä punnitse ruokiani). Juomana vettä eikä ruoan kanssa leipää.

Jos noiden välissä tarvitsee jotain niin välipalaksi leipä ja hedelmä.

Iltapalaksi leipää ja hedelmää tai jogurttia ja marjoja tms. 

Viidesti päivässä siis syön ja lähes joka päivä liikun. 

Ja jatka vielä. Nälkä ei saisi tulla missään vaiheessa, sillä silloin tulee mässäiltyä herkkuja! Toki herkuttelen mielelläni, mutta pidän ne erityisinä hetkinä eli silloin todella rentoudun ja nautin herkuista. Alkoholia käytän erittäin harvoin. Ja noita herkutteluita ehkä kerran tai pari viikossa riippuen liikunnan määrästä. 

Vierailija
280/280 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma paino on ollut kaikkea normaalipainon alapäästä yläpäähän, tällä hetkellä siellä keskivaiheilla. Kotoa on tullut terve suhde ruokailuun ja koen luonnostaan kaikki mässäilyt ylimääräisenä herkkuja jota ei kuulu syödä usein, johan siinä menee hirveästi rahaakin. Suhteeni liikunnan kanssa onkin ollut vähän ongelmaisempi mutta nykyään nautin siitäkin.

En luonnostaan pidä monista ruuista jotka monet kokevat vastuttamattoman herkullisiksi. Tällaisia ovat esim. Leipä, pitsa, meetvurstit, lihapiirakat, nakit, makkarat, coca-cola... Etenkin nuo rasvamättöruuat ovat sellaisia joita saan alas vaan pienen määrän. Maku on tunkkainen ja vatsa tuntuu kivipallolta. Etenkin pitsa on kestoinhokki, en suostu syömään sitä enää nykyään.

Nälkäni vaihtelee luonnollisesti, on kausia kun söisin kaiken jääkaapista ja kausia kun mikään ei tunnu menevän alas ja kaikki ruoka ällöttää. Näinä syömättämyyskausina en edes oikein koe nälkää, mutta tajuan menneeni liian pienellä energiamäärällä siitä kun päätäni särkee ja olo on vetämätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän