Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"

Vierailija
28.06.2019 |

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html

On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee

Kommentit (447)

Vierailija
341/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein valituksen eräästä yths:n lääkäristä. Yths kirjoitti vastineessaan että löäkärin antama hoito ei voi olla valituksen aihe koska kaikki muut hoitaa yhtä huonosti

Siihen on paha enää sitten järjellä vastata.

Täällä tismalleen sama! He ei ota mitään vastuuta mistään eivätkä ilmeisesti osaa lainkaan ottaa palautetta.

"Voi voi." Ivalliseen sävyyn lausuttuna kuuluu muuten YTHS lääkärien vakiosanastoon.

Saatte hyvää ja ilmaista hoitoa sen YTHS:ne kautta. Ja luultavasti nopeammin kuin kunnallisen terveydenhoidon kautta. Eikö joskus kannattaisi pitää se pää vaan kiinni.

Ei YTHS ole ilmainen. Vuodessa maksetaan palveluista 54€, käytti palveluita tai ei. Lisäksi tulee erilliset käyntimaksut esimerkiksi hammaslääkäristä.

Vierailija
342/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku menee hakemaan ehkäisyä, niin miksi tyrkytetään lasten tekemistä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas törkeä kommentti lääkäriltä!

Täällähän on tullut kyllä selväksi että tuo on naisten vakio fraasi kun joku latelee päin naamaa totuuden sellaisena kun se oikeasti on. Denial ja sitä rataa . . . . . . .

Sitä paitsi, tuo lääkäri on tasan tarkkaan oikeassa sanomisensa suhteen. Totuus kun tuppaa näköjään sattumaan. Kalikat ja ulizevat koirat jne.

Jos sinun tyttöystävä tulee maanantaina gyneltä ja sanoo, että se lapsi laitetaan alulle nyt, kun lääkäri käski, niin mikä sinun reaktio on? Entäs muiden miesten, jotka kuulevat saman kommentin tyttöystäviltään?

Vierailija
344/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku menee hakemaan ehkäisyä, niin miksi tyrkytetään lasten tekemistä? 

Siinä on varmaan se miehen logiikka, että raskaana ollessa ei nainen ei tarvitse ehkäisyä.

Vierailija
345/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun adenomyoosia kohdussa ei hoideta jos en aijo hankkia lapsia. Siis joudun kärsimään kivuista kun sadistinen gyne haluaa niin.

Vierailija
346/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
347/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeu…

Mitä se auttaa? Ei se lääkäri törkeyksiään kirjaa ja esimies suojelee.

Vierailija
348/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kummemmin kantaa ottamatta kyseiseen lääkäriin, ihmettelin kyllä ton jutun kohtaa , jossa puhuttiin ” nuorista naisista”. Kirjoittaja on 33v. Tässä yhteydessä 33v ei ole mikään teini.

Nuori nainen ei ole synonyymi teinille.

Vierailija
349/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein valituksen eräästä yths:n lääkäristä. Yths kirjoitti vastineessaan että löäkärin antama hoito ei voi olla valituksen aihe koska kaikki muut hoitaa yhtä huonosti

Siihen on paha enää sitten järjellä vastata.

Täällä tismalleen sama! He ei ota mitään vastuuta mistään eivätkä ilmeisesti osaa lainkaan ottaa palautetta.

"Voi voi." Ivalliseen sävyyn lausuttuna kuuluu muuten YTHS lääkärien vakiosanastoon.

Saatte hyvää ja ilmaista hoitoa sen YTHS:ne kautta. Ja luultavasti nopeammin kuin kunnallisen terveydenhoidon kautta. Eikö joskus kannattaisi pitää se pää vaan kiinni.

Ei YTHS ole ilmainen. Vuodessa maksetaan palveluista 54€, käytti palveluita tai ei. Lisäksi tulee erilliset käyntimaksut esimerkiksi hammaslääkäristä.

No onhan se rankasti subventoitu palvelu joka tapauksessa.

Vierailija
350/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on tullut kyllä selväksi että tuo on naisten vakio fraasi kun joku latelee päin naamaa totuuden sellaisena kun se oikeasti on. Denial ja sitä rataa . . . . . . .

Sitä paitsi, tuo lääkäri on tasan tarkkaan oikeassa sanomisensa suhteen. Totuus kun tuppaa näköjään sattumaan. Kalikat ja ulizevat koirat jne.

Tilannetaju ja käytöstavat silti puuttuu tuolta lääkäriltä, vaikka totta puhuisikin.

Menkööt turuille ja toreilla ilosanomaansa julistamaan, ei vastaanotolleen.

Vierailija
351/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaan hyvä ja positiivinen asia, että lääkäri opastaa tyhjäpäisimpiä naisia elämän polulla.

Muiden ihmisten ja heidän elämänsä arviointi ei kuulu tohtoreille.

Tekstisi kuulostaa niin tyhjäpäiseltä, että kaipaisit itse opastusta. Kävelepä suoraan järveen. Kukaan ei kaipaa.

Vierailija
352/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi vaan totuuden, mikä tossa törkeää oli?

Se hankkivatko muut lapsia ei kuulu lääkärille. Muiden elämän arvostelu törkeää ja mautonta. Minäkin voin haukkua arvon tohtoria vaikka miksi ja todeta, että mitä sitten, sanoin vaan totuuden. Mulkku koko mies.

Vierailija
353/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi vaan totuuden, mikä tossa törkeää oli?

Sä sanoit tän jo. Monta kertaa.[/

En sanonut aiemmin, sanoin ensimmäistä kertaa. Mikä sun perimmäinen ongelma on?

Mun ongelma on sun ja sun kaltaisten ihmisten helvetillinen tyhmyys.

ohis

Vierailija
354/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun tyttöystävä tulee maanantaina gyneltä ja sanoo, että se lapsi laitetaan alulle nyt, kun lääkäri käski, niin mikä sinun reaktio on? Entäs muiden miesten, jotka kuulevat saman kommentin tyttöystäviltään?

Kait sillä miehelläkin on jotain sanomista asiaan? Miksi miehiä ei painosteta lapsentekoon ja perhe-elämään? Etenkin pitämään huolta niistä lapsistaan. Oikeastihan totuus on, ettei nainen voi sitä lasta yksin laittaa alulle.

Nämä ulimiehet valittaa aina joka asiasta. Ihan mitä vaan nainen tekee se on väärin. Naiset on kamalia kun ne haluaa lapsia ja biologinen kello tikittää. Vielä kamalampia ne on kun kehtaa jättää lapset hakkimatta. Nainen ei saisi opiskella, pitää olla töissä mutta sitten ei saa tienata enemmän kuin mies. Mies haluaa nuoren, "hedelmällisen" naisen, mutta perhe-elämä on kauhistus, jota pitää sitten paeta baariin, töihin ja harrastuksiin. Kamalinta mitä nainen voi tehdä on ikääntyä, mutta mies sopivasti unohtaa itse ikääntyvänsä ja viipottaa tuolla ikuista teini-ikää pitkälle oikeasti keski-ikäiseksi eli 40-50-vuotiaaksi. Mikä velvollisuus naisilla on yksin tätä koko kuviota pitää kasassa?

Vierailija
355/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä lääketieteellisessä oikein opetetaan potilaiden kohtaamisesta ja kohtelusta?

Siellä ei opeteta mitään tuollaista, opetus keskittyy tutkimustyöhön. Tämän olen kuullut ystävältä joka valmistui lääkäriksi viime vuonna. Ei ihme että ala vetää autisteja.

Vierailija
356/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo riittää! kirjoitti:

Täällä toistellaan kuulemma-juttuja ja paisutellaan asioita. Annetaan tuomioita, ja haukutaan samalla kaikki lääkärit mielenvikaisiksi. Huhhuh! Mitään ei ole muka tapahtunut, vaikka on valitettu aikaisemmin. Mistä ihmeestä te tiedätte tämän kaiken?! Jonkun mielestä Kasimirkin sai mitä ansaitsi. No ei helvetti saanut! Toivon todella, että joudutte samanlaiseen myllytykseen joskus. Jälkiviisaus on aina niin helppoa.

Jokohan tässäkin ketjussa on ylitetty kunnianloukkauksen rajat?

Jo riittää sinulta. Mitään kuulemma-juttuja ei ole toisteltu tai asioita paisuteltu. Se on sinun omaa kuvitteluasi. Kaikki lääkärit eivät ole hyviä työssään tai heillä ei ole edes välttäviä sosiaalisia taitoja. Se vain on fakta, vaikka sen sanominen sinua kuinka ahdistaa. Mistä me tiedämme? No meillä on siitä tyypistä kokemuksia jne. Mitä sinä sotket jotain Kasimiria tähän? Taidat olla ihan sekaisin. Väärin toiminut lääkäri ansaitsee todellakin rangaistuksen. Sen toteaminen ei ole kunnianloukkaus. Jos lääkäri laukoo omia totuuksiaan, niin minulla on oikeus moiseen. Matele sinä rauhassa huonosti käyttäytyvien ja epäammattimaisten moukkien edessä. Muiden ei tarvitse kuitenkaan tehdä samoin. 

Vierailija
357/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä erään potilaan kokemus kyseisestä gynekologista:

"Kävin pillerireseptiä pyytämässä, koska aloin juuri vakituiseen suhteeseen ja helpompaa kun jatkuva kumien kanssa säätäminen. Tylyn oloinen mieslääkäri tokaisi "sinä olet kyllä jo liian vanha" (olen 28v) ja alkoi valittaa että menee koko Suomi perseelleen kun ulkomaalaiset sikiävät ja suomi-akat kulkee jalat ristissä ja vi**u ummessa" Tässä kohtaa lähdin menemään ja nyt on aika yksityiselle tilattu.

En nähnyt unta vaikka siltä kuulostaa. Osuinko huonoon piilokameraohjelmaan? Valituksen todellakin jätin."

https://www.vauva.fi/keskustelu/3069894/kavin-terveyskeskuksessa-e-pill…

Siis voi luoja mitä puhetta lääkäriltä :O (tuo lihavoitu kohta siis) Tuo ukko on aivan sairas päästään, ei todellakaan voi käsittää, että hänen on annettu jatkaa virassaan vuodesta toiseen lukuisista valituksista huolimatta. Onkohan kukaan koskaan keksinyt äänittää käyntiään H.P:n vastaanotolla ja laittanut kopiota äänityksestä valituksen oheen?

Minä olen. Ei auttanut. Väkisinväännetyn anteeksipyynnön sain. Olisi pitänyt jaksaa viedä ylemmälle taholle. H.P:n pomo peittelee ja salaa vain asioita.

Vierailija
358/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä erään potilaan kokemus kyseisestä gynekologista:

"Kävin pillerireseptiä pyytämässä, koska aloin juuri vakituiseen suhteeseen ja helpompaa kun jatkuva kumien kanssa säätäminen. Tylyn oloinen mieslääkäri tokaisi "sinä olet kyllä jo liian vanha" (olen 28v) ja alkoi valittaa että menee koko Suomi perseelleen kun ulkomaalaiset sikiävät ja suomi-akat kulkee jalat ristissä ja vi**u ummessa" Tässä kohtaa lähdin menemään ja nyt on aika yksityiselle tilattu.

En nähnyt unta vaikka siltä kuulostaa. Osuinko huonoon piilokameraohjelmaan? Valituksen todellakin jätin."

https://www.vauva.fi/keskustelu/3069894/kavin-terveyskeskuksessa-e-pill…

En kyllä usko! Kävin tällä lääkärillä kuutisen vuotta sitten, kun olin itsekin jo yli 30. Hän oli kiltti ja ystävällinen. Tosin en hakenut pillereitä, mutta vaikea uskoa persoonan olevan niin laajalla skaalalla.

Minä en kyllä usko tätä! Kävin tällä lääkärillä 10 vuotta sitten, alle kolmikymppisenä. Sellaista vittuilua, haukkumista ja irvailua sain osakseni, etten ole koskaan aiemmin kokenut. Enkä edes hakenut pillereitä - jos sillä on logiikkasi mukaan jotain väliä. Hän oli ilkeä ja epäammattimainen. Olen kuullut kymmenittäin vastaavia kokemuksia yli 10 vuoden aikana. Kyseinen lääkäri on varmaan henkisesti sairas.

Vierailija
359/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo riittää! kirjoitti:

Täällä toistellaan kuulemma-juttuja ja paisutellaan asioita. Annetaan tuomioita, ja haukutaan samalla kaikki lääkärit mielenvikaisiksi. Huhhuh! Mitään ei ole muka tapahtunut, vaikka on valitettu aikaisemmin. Mistä ihmeestä te tiedätte tämän kaiken?! Jonkun mielestä Kasimirkin sai mitä ansaitsi. No ei helvetti saanut! Toivon todella, että joudutte samanlaiseen myllytykseen joskus. Jälkiviisaus on aina niin helppoa.

Jokohan tässäkin ketjussa on ylitetty kunnianloukkauksen rajat?

En edes jaksa kirjoittaa ketjuun kokemuksiani tämän gynen potilaana yli 15 vuotta sitten. Jos jonkun pitäisi olla huolissaan kunnianloukkauksista, lääkärin itse pitäisi olla huolissaan.

Vierailija
360/447 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa silti äänittää ne käynnit. Se on täysin laillista. Jos kaikki huonosti kohdellut potilaat tekevät valituksen, alkaa todennäköisemmin jotain muutosta tapahtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan