Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html
On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kyseisestä gynekologista kuulemani perusteella hän on hyvin vastahakoinen kirjoittamaan ehkäisyreseptejä ja painostaa opiskelijoita lapsentekoon. Jos kiinnostus on enemmän raskaus- ja synnytyspuolella niin miksi edes on töissä YTHS:llä kun suurin osa ei halua hankkia lasta opiskeluaikana eikä raskausajan tutkimuksia muutenkaan hoideta YTHS:llä?
Tuskin lääkäri jaksaa ehkäisystä jankuttaa, kun heillä on muutakin tekemistä. Biologisesti tuo on juuri oikea ryhmä jolle lapsien hankintaa mainostaa.
Se ei kuulu lääkärin toimenkuvaan. Ystävällinen asiallinen asiakaspalvelu kuuluu.
Lapsien hankinnasta keskustelu kuuluu gynen toimenkuvaan.
Heidäb ei kuulu ”mainostaa lasten hankintaa”.
Eikä muuten perhesuunnittelukaan kuulu heille.
Se käynnin syy löytyy sieltä koneelta. Katsoo sieltä ja käyttäytyy.
Ei varsinaisesti perhettä suunnitella tarvitse, mutta biologisesta kellosta muistuttaminen on osa työtä.
Puhutellaanko nuoria miehiä kuinka usein lisääntymisestä? Kun se lisääntyminen EI ole täysin naisen vastuualue.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oli joskus YTHS:n gynekologi joka vain työnsi kylmän metallitorven sisään varoittamatta. Jonkinlainen trauma siitä jäi kun oli vielä nuori ja ensimmäistä kertaa gynellä.
Aivan kuin lääkäri olisi vain purkanut jotain omaa aggressiotaan.
Tästä tuli mieleen ensimmäinen gynekologinen tutkimukseni, joka jouduttiin tekemään minulle sairauden takia 7-vuotiaana. Elinikäiset traumat jäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaan ja asiattomasti nyt solvataan tätä erittäin hyvää lääkäriä. Vähän on sanataiteen puolella hiomista, mutta hän ei todellakaan ole lääkärinä huono! Näyttää vain kuuluvan ajan henkeen, että joka viikko on oltava joku, jota somessa vainotaan.
Miksi hyvästä lääkäristä on netti täynnä valituksia? Eikä ne suinkaan ole kaikki eiliseltä.
Varmaan ihmiset ovat niin herkillä nykyään. Olen itse käynyt nuorempana tuolla lääkärillä, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ehkä hieman erikoinen ja erilainen lääkäri, mutta vaihtelu virkistää.
Katos, äijä tuli itse puolustelemaan itseään. Vai että "hieman erikoinen" ja "erilainen" :D
Tyypillistä narsistin ja kiusaajan käytöstä laittaa oma asiaton käytös uhrin syyksi, että "ihmiset ovat niin herkillä nykyään". Haloo, herää nykymaailmaan. Ihan peruskäytöstavat pitää olla kaikkialla työelämässä eikä asiakkaille puhuta, mitä sylki suuhun tuo. Eikä varsinkaan puututa heidän henkilökohtaisiin arvovalintoihinsa millään tavalla.
Oletko myös sitä mieltä, että lääkäri ei saa puuttua potilaan sairaalloiseen lihavuuteen tai alkoholin suurkulutukseen, koska ne ovat henkilökohtaisia arvovalintoja? Kyllä hyvä lääkäri muistuttaa tosiasioista. Potilas päättää sitten ottaako onkeensa.
Kaikkien kokemukset ko. lääkäristä eivät ole huonoja. Siksi voi vain arvailla, mikä on saanut jotkut asiakkaat järkyttymään ja toiset ylistävät.
Ylistävät?
Sellaisia kokemuksia ei ole. Ko. lääkäri tai lähipiiri itse varmaan täällä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Perus YTHS.
Mikäköhän siinä oikein on, että heillä hammaspuolella homma toimii erinomaisesti. Ammattitaito ja asiakaspalvelu on jopa parempaa kuin yksityisellä. Ja tiedän etten ole ainoa joka on tätä mieltä.
Mutta heti kun mennään terveydenhuollon puolelle meininki on aivan kuin toiselta planeetalta. Tämä kyseinen mieslääkäri ei todellakaan ole ainoa asiattomasti ja epäammattimaisesti käyttäytyvä henkilö YTHS:n palkkalistoilla. Ja tiedän etten ole yksin tätäkään mieltä. Siellä on näitä vanhoja tätejä ja setiä töissä, jotka puoltaa lääkärin ylivaltaa käyttäytyä ja toimia miten sattuu. Tämä tapaus on jäävuoren huippu.
Toivottavasti YTHS tästä viisastuu ja alkaa ottaa sinne tulevan palautteen tosissaan, koska tästäkin kyseisestä lääkäristä on varmasti tullut palautetta jo vuosia,mutta touhu sen kun jatkuu. Heillä on kuitenkin suuri vastuu opiskelijoiden, eli tulevien työelämän ammatilaisten ja osaajien terveydestä ja elämänlaadusta.
Juuri näin. Menin YTHS:lle lääkäriin neurologisten oireiden ja kipujen takia. Lääkäri diagnosoi krapulaksi. Mikä krapula kestää kuukausia? Kun kerron olevani absolutisti, lääkäri syyttää valehtelijaksi. Kyse oli hengenvaarallisesta sairaudesta joka johti kuukausien sairaalahoitoihin ja edelleen jatkuviin kuntoutuksiin. Kiitos vaan, T.T. Koskaan en unohda enkä anna anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo riittää! kirjoitti:
Täällä toistellaan kuulemma-juttuja ja paisutellaan asioita. Annetaan tuomioita, ja haukutaan samalla kaikki lääkärit mielenvikaisiksi. Huhhuh! Mitään ei ole muka tapahtunut, vaikka on valitettu aikaisemmin. Mistä ihmeestä te tiedätte tämän kaiken?! Jonkun mielestä Kasimirkin sai mitä ansaitsi. No ei helvetti saanut! Toivon todella, että joudutte samanlaiseen myllytykseen joskus. Jälkiviisaus on aina niin helppoa.
Jokohan tässäkin ketjussa on ylitetty kunnianloukkauksen rajat?
Eiköhän tämä lääkäri ole itse ylittänyt kunnianloukkauksen rajat jo monta kertaa potilaidensa kohdalla.
Oletko siis itse käynyt vastaanotollaan? Vai perustatko mielipiteesi toisten kertomuksiin?
Oletko itse? Vai louskutatko lämpimiksesi? Minä esimerkiksi olen käynyt.
eri
Vierailija kirjoitti:
No tuo vinkujahan on yli-ikäinen jo kohta lapsia tekemään saati olemaan jossain opiskelijoiden terveydenhuollossa. Voi aikoja, voi tapoja.
Voi tapoja ja aikoja todellakin, kun kaikenlaiset typerykset möläyttelevät aivopierujaan. Miten ihminen voi olla yli-ikäinen opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaan ja asiattomasti nyt solvataan tätä erittäin hyvää lääkäriä. Vähän on sanataiteen puolella hiomista, mutta hän ei todellakaan ole lääkärinä huono! Näyttää vain kuuluvan ajan henkeen, että joka viikko on oltava joku, jota somessa vainotaan.
Miksi hyvästä lääkäristä on netti täynnä valituksia? Eikä ne suinkaan ole kaikki eiliseltä.
Varmaan ihmiset ovat niin herkillä nykyään. Olen itse käynyt nuorempana tuolla lääkärillä, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ehkä hieman erikoinen ja erilainen lääkäri, mutta vaihtelu virkistää.
Katos, äijä tuli itse puolustelemaan itseään. Vai että "hieman erikoinen" ja "erilainen" :D
Tyypillistä narsistin ja kiusaajan käytöstä laittaa oma asiaton käytös uhrin syyksi, että "ihmiset ovat niin herkillä nykyään". Haloo, herää nykymaailmaan. Ihan peruskäytöstavat pitää olla kaikkialla työelämässä eikä asiakkaille puhuta, mitä sylki suuhun tuo. Eikä varsinkaan puututa heidän henkilökohtaisiin arvovalintoihinsa millään tavalla.
Oletko myös sitä mieltä, että lääkäri ei saa puuttua potilaan sairaalloiseen lihavuuteen tai alkoholin suurkulutukseen, koska ne ovat henkilökohtaisia arvovalintoja? Kyllä hyvä lääkäri muistuttaa tosiasioista. Potilas päättää sitten ottaako onkeensa.
Kaikkien kokemukset ko. lääkäristä eivät ole huonoja. Siksi voi vain arvailla, mikä on saanut jotkut asiakkaat järkyttymään ja toiset ylistävät.
Sairaalloinen lihavuus ja alkoholin suurkulutus johtavat lähes aina vakaviin sairauksiin. Mitä sairauksia lapsien hankkimatta jättäminen aiheuttaa?
Voivat johtaa, mutta ovat omia arvovalintoja. Synnyttäminen ja imettäminen suojaavat monilta sairauksilta.
No eivät ole arvovalintoja todellakaan. Entä sitten? Ei se silti ole pakollista.
ohis
Minullakin on melko samanlainen kokemus gyneltä. Kävin gynellä mm. ehkäisyn takia 26- tai 27-vuotiaana ja sain kuulla, että tässä iässä pitäisi olla jo lapsia tekemässä eikä hakemassa ehkäisyä. Minä ja poikaystäväni asuimme tuolloin eri maissa, suhde oli tuore eikä elämäntilanne olisi ollut yhtään otollinen lapsille, mutta eihän se gyneä kiinnostanut. (Muutaman vuoden päästä tuosta saimme kyllä 2 lasta.)
Tämä ei tosin ollut YTHS:llä vaan Mehiläisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylistävät?
Juu. Mukava ja asiantunteva lääkäri. :)
Huutonaurua!!!! Mukava ja asiantunteva? Ihminen, joka ei osaa edes lukea potilaskertomusta! H.P. määräsi minulle lääkettä, jolle olen vakavasti allerginen. Hän ei edes kuuntele, mitä potilas kertoo hänelle eikä osaa lukea riskitietoja. Sain vakavan anafylaktisen reaktion ja päädyin Tyksiin. Mukava ja asiantunteva lääkäri tosiaankin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä erään potilaan kokemus kyseisestä gynekologista:
"Kävin pillerireseptiä pyytämässä, koska aloin juuri vakituiseen suhteeseen ja helpompaa kun jatkuva kumien kanssa säätäminen. Tylyn oloinen mieslääkäri tokaisi "sinä olet kyllä jo liian vanha" (olen 28v) ja alkoi valittaa että menee koko Suomi perseelleen kun ulkomaalaiset sikiävät ja suomi-akat kulkee jalat ristissä ja vi**u ummessa" Tässä kohtaa lähdin menemään ja nyt on aika yksityiselle tilattu.
En nähnyt unta vaikka siltä kuulostaa. Osuinko huonoon piilokameraohjelmaan? Valituksen todellakin jätin."
https://www.vauva.fi/keskustelu/3069894/kavin-terveyskeskuksessa-e-pill…
En kyllä usko! Kävin tällä lääkärillä kuutisen vuotta sitten, kun olin itsekin jo yli 30. Hän oli kiltti ja ystävällinen. Tosin en hakenut pillereitä, mutta vaikea uskoa persoonan olevan niin laajalla skaalalla.
Minä en kyllä usko tätä! Kävin tällä lääkärillä 10 vuotta sitten, alle kolmikymppisenä. Sellaista vittuilua, haukkumista ja irvailua sain osakseni, etten ole koskaan aiemmin kokenut. Enkä edes hakenut pillereitä - jos sillä on logiikkasi mukaan jotain väliä. Hän oli ilkeä ja epäammattimainen. Olen kuullut kymmenittäin vastaavia kokemuksia yli 10 vuoden aikana. Kyseinen lääkäri on varmaan henkisesti sairas.
Tyyppi on juttujen mukaan haukkunut raskauden ehkäisijät ja "painostanut" raskauteen: olisiko tällä logiikan kanssa mitään tekemistä? Ei tarvitse vastata, jollet ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo riittää! kirjoitti:
Täällä toistellaan kuulemma-juttuja ja paisutellaan asioita. Annetaan tuomioita, ja haukutaan samalla kaikki lääkärit mielenvikaisiksi. Huhhuh! Mitään ei ole muka tapahtunut, vaikka on valitettu aikaisemmin. Mistä ihmeestä te tiedätte tämän kaiken?! Jonkun mielestä Kasimirkin sai mitä ansaitsi. No ei helvetti saanut! Toivon todella, että joudutte samanlaiseen myllytykseen joskus. Jälkiviisaus on aina niin helppoa.
Jokohan tässäkin ketjussa on ylitetty kunnianloukkauksen rajat?
Eiköhän tämä lääkäri ole itse ylittänyt kunnianloukkauksen rajat jo monta kertaa potilaidensa kohdalla.
Oletko siis itse käynyt vastaanotollaan? Vai perustatko mielipiteesi toisten kertomuksiin?
Mihinkå sinä?
Ihan kuule yleiseen elämänkokemukseen. Tälläkin sivustolla on eräätkin kerrat nähty, miten hyeenalauma lähtee liikkeelle ja ruokkii itse itseään. Totuudella ei siinä ole enää mitään väliä.
Salli nauraa paskaisesti. Niitä kertomuksia on kuule muuallakin kuin täällä. Työnnä vain pää pensaaseen, muumio. Totuus ei muutu.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen lihavuus ja alkoholin suurkulutus johtavat lähes aina vakaviin sairauksiin. Mitä sairauksia lapsien hankkimatta jättäminen aiheuttaa?
Voivat johtaa, mutta ovat omia arvovalintoja. Synnyttäminen ja imettäminen suojaavat monilta sairauksilta.
No eivät ole arvovalintoja todellakaan. Entä sitten? Ei se silti ole pakollista.
ohis
Miten niin eivät? Kyllä juopottelu kertoo ihmisen arvoista aika paljon. Mutta sitten ei varmaan raittiuskaan ole arvovalinta? Mikä se sitten on?
Naurattaa tämä alapeukutusvimma :D
Vierailija kirjoitti:
Gyne puhuu asiaa ja aikuiset rääkyvät kuin lapset. Voi voi.
Vai asiaa? Ainoastaan ko. lääkärin oman sairaan logiikan mukaan. Saadaanko me asiakkaatkin puhua totuuksia? Polvi ei edes tiedä, mitä kyseinen sana tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitä parempaa maalittamista? Ukkoa aletaan vainota, kun on oikein nimen kanssa esitelty pitkin nettiä. Kivat teille. Uusi uhri saatiin taas riepoteltavaksi. Jännityksellä odotetaan ensi viikkoa ja alkavaa heinäkuuta, ketähän sitten vainotaan?
Mitä ihmeen maalittamista? Kyllä ihmiset saavat kertoa kokemuksistaan rehellisesti. Yli 10 vuoden ajan sadat ihmiset ovat valittaneet ko. lääkäristä. Hän saa syyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylistävät?
Sellaisia kokemuksia ei ole. Ko. lääkäri tai lähipiiri itse varmaan täällä kirjoittelee.
"Uhrit" syyttävät kovaan ääneen kokemustensa mitätöinnistä, mutta kuitenkin ovat valmiita mitätöimään kys. lääkärin tyytyväisten potilaiden kokemukset. Minulla ei ole hänestä pahaa sanottavaa. (Lainausmerkit, koska en tiedä totuutta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tekis jo mieli itkeä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus YTHS.
Mikäköhän siinä oikein on, että heillä hammaspuolella homma toimii erinomaisesti. Ammattitaito ja asiakaspalvelu on jopa parempaa kuin yksityisellä. Ja tiedän etten ole ainoa joka on tätä mieltä.
Mutta heti kun mennään terveydenhuollon puolelle meininki on aivan kuin toiselta planeetalta. Tämä kyseinen mieslääkäri ei todellakaan ole ainoa asiattomasti ja epäammattimaisesti käyttäytyvä henkilö YTHS:n palkkalistoilla. Ja tiedän etten ole yksin tätäkään mieltä. Siellä on näitä vanhoja tätejä ja setiä töissä, jotka puoltaa lääkärin ylivaltaa käyttäytyä ja toimia miten sattuu. Tämä tapaus on jäävuoren huippu.
Toivottavasti YTHS tästä viisastuu ja alkaa ottaa sinne tulevan palautteen tosissaan, koska tästäkin kyseisestä lääkäristä on varmasti tullut palautetta jo vuosia,mutta touhu sen kun jatkuu. Heillä on kuitenkin suuri vastuu opiskelijoiden, eli tulevien työelämän ammatilaisten ja osaajien terveydestä ja elämänlaadusta.
No tässähän on oikea asiantuntijan viesti. Et taida tietää, että joka paikassa tehdään asiakastyytyväisyyskyselyjä. Yths on aina pärjännyt hyvin kyselyissä. Mutta sehän ei tietenkään kerro mitään, koska sinä tiedät totuuden.
Jeps. Ja siitä loistavasta asiakastyytyväisyydestä kertoo lehtiartikkelit ja kauhukertomukset av-palstalla asiattomasti käyttäytyvistä lääkäreistä. Tehkääpä asialle tällä kertaa jotain sen sijaan, että käytte niiden kimppuun ketkä uskaltaa puhua kokemastaan. Ottakaa edes jotain vastuuta vaihteeksi. Onneksi tämä päätyi iltapäivälehtiin.
Ootko tosissas? Taidat olla ihan innoissas tällä hetkellä? Et tiedä mistään mitään, mutta nautit tällaisesta "someraivosta"? Voi sua...
Oletko itse? Haluatko todella, että ammattitaidottomat k-päät saavat työskennellä terveydenhuollossa? Minä ainakin haluan ammattimaista ja asiallista hoitoa. Teen kaikkeni osaltani sen eteen. En ole innoissani tapauksesta enkä mistään kuvitteellisesta someraivosta. Olen surullinen mutta samanaikaan toiveikas, että asialle viimeinkin tehdään jotain. Se on kaikkien naisten ja tyttöjen parhaaksi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitä parempaa maalittamista? Ukkoa aletaan vainota, kun on oikein nimen kanssa esitelty pitkin nettiä. Kivat teille. Uusi uhri saatiin taas riepoteltavaksi. Jännityksellä odotetaan ensi viikkoa ja alkavaa heinäkuuta, ketähän sitten vainotaan?
Mitä ihmeen maalittamista? Kyllä ihmiset saavat kertoa kokemuksistaan rehellisesti. Yli 10 vuoden ajan sadat ihmiset ovat valittaneet ko. lääkäristä. Hän saa syyttää itseään.
Jännä miten samanlainen toiminta on joko asian puhumista tai maalittamista ihan riippuen kenestä puhutaan. Esim. jos arvostellaan toimittajan työtä, se on maalittamista, mutta jos haukutaan lääkäriä netissä nimen kanssa, niin se on asian puhumista. Voisiko millään olla samat säännöt kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärihån totesi realiteetin. Kohta ne putket on tukossa. Se mitä päättää tehdä on ihan kiinni sitten potilaasta.
Kommenttiesi perusteella sulla on aivot dementoituneet. Mitäköhän sille pitäisi tehdä? Lääkärin tehtävä ei ole puhua mistään omista arvoistaan. Hän hoitaa potilasta - ei muuta.
Ihan eri asioita! Niissä kyse on terveysongelmista. Oletko niin yksinkertainen, ettet tajua eroa? Näihinkin asioihin pitää puuttua asiallisesti? Vai sanoisitko ylipainoiselle, että "laihduta v*tun ruma läski, ilmankos olet sinkku, kun olet tollanen"? Se ei ole minkäänlainen tosiasia, että jokaisen naisen pitäisi hankkia lapsia tai niitä pitäisi hankkia ennen 30 ikävuotta. Ylivoimaisen enemmistön kokemukset kyseisestä lääkäristä ovat huonoja. Eikä tarvitse mitään arvailla, ihmiset ovat kertoneet suoraan tässäkin ketjussa, mitä kyseinen lääkäri on sanonut ja miten hän on toiminut. Tietysti kaltaisesi naisia vihaava jästipää ei usko näitä kokemuksia, mutta se ei tee niistä valheellisia.