Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?
Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (418)
Et ole käyttänyt riittävästi Oil of Olayta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehhei kaikilla pakene se naamarasva yhtään minnekään - alaskaan. Olen lähes 60 ja yhtään ei roiku keuka eikä edes kaulassa ryppyjä. Kolmikymppisilläkin on enemmän ryppyjä kaulassa kuin mulla Jos on hyvä luusto niin naama säilyy ilman leikkauksiakin. Ainoa mitä tulee on muutama hiusryppy ja huokoset hieman isommat.
Luulet vaan. Aina kun katsot itseäsi peilistä, sitä vaistomaisesti nostaa päätään ja kaula/leukaroikut häviää. Valokuva kertoo paremmin. Siis salaa kuvattu, jossa et ehdi poseraamaan.
Monesti ne rypyt huomaa toisella, mutta itseltä ne jää näkemättä
Luusto ei auta, kun ihonalainen rasva vähenee ja se vähenee nimenomaan kasvoista.
Kasvoissa on lihaksia aika lailla, ei kaikilla ole edes lapsena pullanaamaa. Siinäkin näkyy elintavat.
Vierailija kirjoitti:
Kyynistyminen.
No ei oikeesti, ja sanon nyt ehkä huonosti, mutta sellaset 'hömelömmät' ehkä pysyykin 'tyttömäisemmän' oloisina, vähän sellasina pöllähtäneinä ja suurisilmäisinä.
Pöllähtäneet ja suurisilmäiset! 😀😀😀😂😂😂💕💕
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vielä (lähes 60 v) en ole ikinä käyttänyt kuin perusrasvoja ja niitäkin alkaen jotain 44v . Turhaan te läträätte kemikaaleja ihollenne, ne ne vasta kuluttavatkin eikä iho hengitä. Sauna ja kohtuus rasvoissa jotka uhtaita vielä riittää. Mutta kukapa uskoisi nykyään.
Ei pahalla mutta miksi suomalainen nainen verrastaa lihaksikkuus,jokapäiväinen sali=naisellisuus. Ei ja ei. Pehmeys on naisellisuutta,ei lihas "kurvit" Ja vanhemmalla se salikroppa vain vanhentaa. En siis sano ettei salilla saisi käydä jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla mutta miksi suomalainen nainen verrastaa lihaksikkuus,jokapäiväinen sali=naisellisuus. Ei ja ei. Pehmeys on naisellisuutta,ei lihas "kurvit" Ja vanhemmalla se salikroppa vain vanhentaa. En siis sano ettei salilla saisi käydä jos haluaa.
Olen yhä tuo lähes 60 v ( tulipas tästä nyt kierre vastailla) ja ulkoilu on parasta, myös kylmässä. En minä tyttömäisyyttä todellakaan ihannoi , minusta se olisi kummaa, mutta sellaista ladymäisyyttä ihailen ja ylvästä lämmintä viisautta. Sitten nainen on vasta kaunis kun sielu on kaunis. Se on se joka sieltä kuvista kurkistaa.
Olen aina ollut kulmikas , 180 cm nainen, en ikinä tyttömäinen. En näe mitään muutosta tässä suhteessa, painoa on tullut keski-iässä 8 kg lisää kylläkin. En ymmärrä minkä perään tässä itketään; aikuiset naiset haluisi olla lapsia taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vielä (lähes 60 v) en ole ikinä käyttänyt kuin perusrasvoja ja niitäkin alkaen jotain 44v . Turhaan te läträätte kemikaaleja ihollenne, ne ne vasta kuluttavatkin eikä iho hengitä. Sauna ja kohtuus rasvoissa jotka uhtaita vielä riittää. Mutta kukapa uskoisi nykyään.
Tämä Oil of Olay heitto perustui siihen 70-luvulla pyörineeseen tv-mainokseen, jossa nainen "ostin sen ensin ihan pullon takia mutta sitten koska siitä tuli niin tyttömäinen olo". Itselleni kävi samoin kossupullon kanssa..
Ihon kimmoisuus ja kollageeni vähenee. Naama valahtaa. Normi efekti, jota ei pysty estämään kuin erinäisillä piikeillä ja langoilla. Tällöin vaan on varauduttava siihen, että naama näyttää kiristetyltä, jota se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kolho, en romuluinen enkä edes läski hömelö. Minä olen ainakin säilyttänyt tyttömäisyyteni, vaikka mittarissa on tänä vuonna jo 44 v.
Sitä ei ikävä kyllä itse huomaa. Kukaan nelivitonen ei enää ole olemukseltaan tyttömäinen, sorry.
Ensimmäinen kateellinen ilmaantui ketjuun, vasta ekan sivun loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jalat ja kädet kasvaa koko iän. Minulla oli jalan koko 39 kun olin 19v ja nyt 41v se on 42 leveällä lestillä.
Njaa, olisin iloinen, jos tämä olisi totta. Täytän ensi vuonna 65 ja edelleen kengännumeroni on 34-35. Näin pieniä kenkiä on tuskallisen vaikea löytää!
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita että pitäisi olla laiha tai muodoton. Ylipainoinen parikymppinen on hyvinkin tyttömäinen verrattuna normaalipainoiseen nelikymppiseen.
Ei välttämättä ole.
Miksi *tussa aikuisen naisen pitäisi olla tyttömäinen?
Tulee sellainen olo, ei tarkoita, että olisit. 20-kymppinen ei ole 10-vuotias, 30-kymppinen, 20-vuotias jne. Mitä ihmiset tavoittelevat, jotain tiettyä ikää mihin ankkuroitua? Olen tavannut yli 90-vuotiaita ihmisiä jotka ovat poikamaisia ja tyttömäisiä, mutta se on aina kummunnut sisältäpäin. Se on huumorintajun säilyttämistä, leikkimielisyyttä, nokkeluutta, luovuutta, pilkettä silmäkulmassa, naurua ja itkua...se on toisin sanoen elämää joka millimetri loppuun asti. Fysiikka alkaa rapistua niin aikaisin, että jos se olisi elämän mitta kaikki olisi silkkaa toivotonta räpistelyä. Jonkun 14-vuotiaan tai sen tasolle jääneen mielipiteitä ei edes kannata kuunnella, luottamus omaan itseen on kaikki.
https://www.google.com/search?q=wendy+ida&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved…:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut kulmikas , 180 cm nainen, en ikinä tyttömäinen. En näe mitään muutosta tässä suhteessa, painoa on tullut keski-iässä 8 kg lisää kylläkin. En ymmärrä minkä perään tässä itketään; aikuiset naiset haluisi olla lapsia taas?
Samaa oikeastaan ihmettelen minäkin mutta joku selvensi tuolla sellaista kepeää tunnetta kai tarkoitettiin, ettei olisi kökkö ja vaivainen ja raskas. Tosiasia on että ihmiselämät ovat hyvin erilaisia ja eripituisia ja emme tunne oikein itsessämme sitä draivia joka meitä ohjaa, mutta uskon Jumalaan ja uskon että sinne me päädymme kerran. (se lähes 60v). Ulkonäkö sinen ei liene asia sillä kaikkihan me kuollaan kuitenkin. Mutta eihän siemen voi itää ja kukoistaa ellei se ensin mene maahan ja maadu- sielu on se joka kukoistaa sittenkin!
Vierailija kirjoitti:
No, mä olen 51v käyn salilla ja aina olen ollut pitkäsäärinen ja hoikka, mutta tämä naama alkaa roikkua vaikka kroppa ok. Nyt tavoitepaino on isompi koska vanhuus ja hoikkuus ei ole hyvä. Teen isoilla painoilla jotta lihakset pysyy niin näyttää paremmalta. Eniten ajattelen terveyttä ja hyvä lihaskunto on siinä kaiken tärkeintä ja tietysti vyötäröhoikkuus. Välillä tietty viduttaa ( turhamaisuus) kun kroppa parempi kun monella nuorella, mutta naama on kun jollain vidun mursulla.
No roikkuvan naaman korjaa kevyesti botoxilla. Roikkuvaa lättäpersettä ei niin vaan terhakkaaksi saakaan, eli ole tyytyväinen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi *tussa aikuisen naisen pitäisi olla tyttömäinen?
Ei tietenkään pitäisi. Jotkut yksilöt ovat. Toiset ovat jotain muuta. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihon kimmoisuus ja kollageeni vähenee. Naama valahtaa. Normi efekti, jota ei pysty estämään kuin erinäisillä piikeillä ja langoilla. Tällöin vaan on varauduttava siihen, että naama näyttää kiristetyltä, jota se onkin.
Jos naamassa ei alunperinkään ole ollut paksua rasvakerrosta ei se ala roikkua ja jos lihaskunto on lapsesta ollut hyvä saa iho ihan eri lailla ravintoa ja pysyy kiinteänä myös vanhempana. Naamassa on lihaksia samoin kuin muualla. Jos on hyvä luusto niin isoa kokonaismuutosta muutosta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä olen 51v käyn salilla ja aina olen ollut pitkäsäärinen ja hoikka, mutta tämä naama alkaa roikkua vaikka kroppa ok. Nyt tavoitepaino on isompi koska vanhuus ja hoikkuus ei ole hyvä. Teen isoilla painoilla jotta lihakset pysyy niin näyttää paremmalta. Eniten ajattelen terveyttä ja hyvä lihaskunto on siinä kaiken tärkeintä ja tietysti vyötäröhoikkuus. Välillä tietty viduttaa ( turhamaisuus) kun kroppa parempi kun monella nuorella, mutta naama on kun jollain vidun mursulla.
No roikkuvan naaman korjaa kevyesti botoxilla. Roikkuvaa lättäpersettä ei niin vaan terhakkaaksi saakaan, eli ole tyytyväinen vaan.
Hirvittää nuo botoxit, koska jonnekinhan ne joutuvat lopulta ja luontoonkin sitten. Mahtaa olla kohta hautausmaat ja ilma yäynnä hermomyrkkyjä. Kieltää ne pitäisi.
Olen tuo lähes 60 v eikä minulla ollut edes nuorena rasvakerrosta naamassa en ollenkaan ollut kuin ihan pikkubabynä pyöreäposkinen. Niinpä ei ole kaulahelttoja eikä muita. Mutta muistakaa etten itse välinnut tai tätä tehnyt joten älkää kadehtiko suotta. Me emme tiedä mitä elämässä annetaan muutenkaan. Ollaan kiitollisia kuitenkin hyvistä asioista joita meillä jokaisella on.