Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?
Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (418)
Eihän tyttöä ja aikuista naista voi verrata, sehän on ihan luonnon sanelema juttu! Monet miehet ihannoi teinityttöjä joka on mielestäni hieman outoa, ainakin jos jos aletaan verrata jotain 17-vuotiasta, ei varmaan kukaan tahdo teinille näyttää. 20v. pojatkin näyttää aina tietyllä tavalla pikkupojille, tulee vaan äidillinen fiilis vaikka olisi kuinka komea poika kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen naisten MM-futiksessa Ruotsin joukkueessa tuli vaihdosta kentälle 17-vuotias tyttö. Hän erottui koko ajan joukosta tuoreudellaan, vaikka kaikki muutkin olivat huippu-urheilijoita.
Ruotsin joukkueen keski-ikä on 29 vuotta, joten kyllä nuo muutokset alkavat jo paljon aikaisemmin kuin nelikymppisenä. Voisi oikeastaan sanoa, että monilla ratkaiseva muutos tapahtuu silloin, kun tytöstä tulee nainen. Useimmin tämä tapahtuu ennen 25 ikävuotta.
Areenasta voi katsoa pelin ja vertailla.
Sorry, mutta hieman "sairas" oli tämä vertaus 17-vuotias versus aikuinen nainen.
17-vuotias on nuori nainen jo, mitä sairasta tuossa oli? Fyysisesti nainen on aikuinen kun on sukukypsiä ja vartalo aikuisen naisen. Henkinen kehitys nyt on eri asia, toisilla se ei koskaan aikuistu vaikka ikää olisi kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tyttöä ja aikuista naista voi verrata, sehän on ihan luonnon sanelema juttu! Monet miehet ihannoi teinityttöjä joka on mielestäni hieman outoa, ainakin jos jos aletaan verrata jotain 17-vuotiasta, ei varmaan kukaan tahdo teinille näyttää. 20v. pojatkin näyttää aina tietyllä tavalla pikkupojille, tulee vaan äidillinen fiilis vaikka olisi kuinka komea poika kyseessä.
Mä erittäin mielelläni näyttäisin samalta kuin olin 17- vuotiaana, kroppa oli kaunis kuin mikä. Mulla oli jo ihan aikuisen naisen kehittynyt vartalo silloin. Henkisesti toki en ollut vielä kovinkaan valmis mutta vartalo kullä oli.
Tätä keskustelua lukiessa oma teinityttöni 16v. pyörähti tuossa.... Herranen aika, kyllähän teinit on jotain ihan muuta kuin vaikka 25-vuotiaat saati nelikymppiset. En tiedä, kuinka harhoissaan jotkut ihmiset on, kun kuvittelevat olevansa jotain tyttömäisiä vielä aikuisella iällä. Ja ne, jotka mainostaa, että kysytään papereita kolmekymppisenä, voivat ajatella vain myyjän olevan puusilmä. Yksikään kolmekymppinen ei koskaan ja missään mene alaikäisestä, jos vähän osaa katsoa ja arvioida ikää.
Vierailija kirjoitti:
17-vuotias on nuori nainen jo, mitä sairasta tuossa oli? Fyysisesti nainen on aikuinen kun on sukukypsiä ja vartalo aikuisen naisen. Henkinen kehitys nyt on eri asia, toisilla se ei koskaan aikuistu vaikka ikää olisi kuinka paljon.
Alle 20v on vielä ihan tyttönen, vaikka onkin sukukypsä.
Mä en ymmärrä, miksi aikuista maista verrataan 18 vuotiaaseen. Itse olen 25 ja en haluaisi palata 7 vuotta taaksepäin, koska olin tuolloin hyvin epävarma itsestäni. Painossa ei ole tapahtunut muutoksia vuosien aikana, ja vaikka nuori vielä olenkin (en tosin joidenkin vauva-palstailijoiden mielestä), olen kypsynyt sen verran, että viihdyn hyvin omassa kropassani. Minua ei kiinnosta muiden mielipiteet muuttuuvasta ja vanhenevasta kropastani. Jos joskus vanhempana olen sinkku, ei yksinolo pelota yhtään.
Estrogeenin väheneminen sen aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet ihannoi teinityttöjä joka on mielestäni hieman outoa
Miehet ihailevat viimeisillä teinivuosillaan olevia tyttöjä (17, 18, 19). Eikö tuo sovi hyvin yhteen sen kanssa, että tuon ikäisten ja vähän vanhempien hedelmällisyys on usein kukkeimmillaan? Luonto tekee tehtäväänsä. Mies valitsee sukua ja lajia jatkavaa naarasta.
Aivan rinnasteinen juttu sen kanssa, että monien naisten seksihalut kasvavat ovulaation aikaan. Siinäkin luonto tekee tehtäväänsä.
Miksi luonto ei suosisi lisääntymistä?
Nykymaailmassa ärsyttää se, että ihmistä ei suostuta enää näkemään eläimenä, vaikka suurin osa käytöksestämme perustuu determinoivaan biologiaan.
Nainen on kylläkin aikuinen 18- vuotiaana. Itse sain lapsen sen ikäisenä, eikä se nyt niin outoa ollut. Tästä on tosin aikaa kohta 30 vuotta eikä sitä sillon niin ihmeellisenä pidetty. Nykyään tuntuu että lapsia aletaan miettimään vasta yli 30- vuotiaana,?joka on biologisessa mielessä tosi myöhään. Ajat muuttuu.
Ryhti se on. Eräs tuttuni jo 50-vuotias oli pitkään tyttömäinen. Sitten tuli pidempi sairastelujakso jolloin mm. nukkumisasento pakostakin muuttui. Ryhti muuttui lyhyessä ajassa, niska meni vähän kyömylle ja jäykistyi, askel lyheni, keho taittuu vähän eteen sen sijaan että keinuisi puolelta toiselle kuten nuoremmilla. Aiemmin kun käveli olisi koulutytöksi voinut luulla kun kevyt ja keinuva askel. Nyttemmin on semmoista tätimäisempää, köpöttelevämpää, kulmikkaampaa kaikkiaan liikkuminen.
Nuoret tytöt vilkaisevat sivuilleen kääntelemällä päätä, mutta vanhempi ihminen kääntyy puolella vartalolla kohti. Sellainen muutos hänessäkin on silmiinpistävä. Pätee tämä miehiinkin.
Tanssijat ovat yleensä nuorekkaamman oloisia kuin ovatkaan, sulavat liikkeet.
Päättelen niin, että lihastreeni ei niinkään helpota ryhtiä vaan saattaa jäykistää entisestään ellei venyttele. Ei saisi lukkiutua pieniin liikeratoihin jotka saavat näyttämään kankealta ja vähän kolholta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukiessa oma teinityttöni 16v. pyörähti tuossa.... Herranen aika, kyllähän teinit on jotain ihan muuta kuin vaikka 25-vuotiaat saati nelikymppiset. En tiedä, kuinka harhoissaan jotkut ihmiset on, kun kuvittelevat olevansa jotain tyttömäisiä vielä aikuisella iällä. Ja ne, jotka mainostaa, että kysytään papereita kolmekymppisenä, voivat ajatella vain myyjän olevan puusilmä. Yksikään kolmekymppinen ei koskaan ja missään mene alaikäisestä, jos vähän osaa katsoa ja arvioida ikää.
Tämä varmaan on provo? Minäkin näytän nyt 38v eriltä kuin 16v, mutta en juurikaan eriltä kuin 19vuotiaana. Puusilmäisiä myyjiä ja muuta väkeä asuinseuduillani on ilmeisen paljon, koska usein kysytään paperit tai luullaan mieheni tyttäreksi (kerran jopa poikani tyttöystäväksi).
Enkä ole mikään luonnonoikku, tuttavapiirissäni on paljon urheilullisia nuorekkaita ihmisiä joista ikää ei uskota. Nykyään voi omilla valinnoillaan vaikuttaa paljon siihen miten elinvoimainen keho on.
Vierailija kirjoitti:
Ryhti se on.
Varmasti ryhtikin vaikuttaa, mutta sen merkitys kokonaisuudessa on pieni.
Ihmisten ongelma on, että he kasvavat muuttuvaan ulkonäköönsä eivätkä ymmärrä vanhenevansa. Ulkopuolisille muutos voi olla ilmeinen, mutta ihminen itse ei sitä tajua.
Tässä on kiteytetty vanheneminen noin neljään minuuttiin. Video on erinomainen. Se tuo hyvin esiin sen, kuinka hienovaraisia muutokset ovat, mutta silti lopputuloksessa on merkittävä ero.
Ififufididid kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos!
Aika moni nainen on moittinut meitä miehiä ylipainosta ja tyylittömyydestä.
Aika moni nainen vain suosii niitä miehen kokoista miehiä joilla on vähän mahaa, ettei tulisi itselle paineita pysytellä kuosissa. Ja hyvää pukeutumistakin toivotaan vain statusmiehiltä joilla on aikaa ja rahaa panostaa "turhuuksiin" hyödyllisten asioiden kuten kodin remppaamisen sijaan.
Hui hai.Niinhän sinä miehenä uskottelee.Kyllä se poikamaisuus, asenne elämään, normaali paino , sileä iho houkuttaa enemmän.Ei semmoinen laski kaljamaha jaksa mitään
Juuri toisen ketjun gallupissa ykkösenä on vahva mutta vatsakas (=ylipainoinen) "nallekarhumies".
Poikamainen ja jäntevä on jumbosijoilla.
Valehtelet. Siellä on heti kakkosena hoikka futarivartalo. Viimeisellä sijalla on laihaläski nörtti...
Vahva ja vähän mahakas "nallekarhu" voitti niukasti vahvan ja hoikan futarivartaloisen.
Lihakseton ja vähän mahakas voitti lihaksettoman ja hoikan.
Jne.
Järjestään vähän mahakas voitti hoikan.
Hoikka ja jänteväkään ei pärjänyyt, vaan jäi jumbosijoille.
Suomalaiset naiset siis suosivat lievästi ylipainoisia miehiä. Miksiköhän?
Ryhti on tärkeä - sekä miehillä että naisilla. Se pelastaa paljon.
Ihan liikaa näkee kyttyräniskoja, eteen päin käpertyneitä olkapäitä, luiskahartioita, kadonnutta selän notkoa ja eteen päin kääntynyttä lantiota, pihtipolvisuutta... jne. Tiedostakaa ryhtinne, ihmiset ja korjatkaa korjattavissa olevia vartalon ja raajojen virheasentoja mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, niin kiitätte itseänne myöhemmin!
Miesten andropaussiin muuten liittyy kaiketi myös se, että ns. "miehekkäät" kasvonpiirteet häviävät ja pehmenevät. Kulmikkuus ja ainakin itseäni viehättävä "kirveellä veistetty" look häipyy ja tilalle tulee pyöreys ja tietty "lammasmaisuus" yleisilmeeseen. Miehet ikään kuin "naisistuvat" piirteiltään - testosteronin paetessa?!?
Mä olin 17 v törkeän ruma. Tyylitön jne.
33 v hehkuin. Olin niin nätti, että päivittäin iskettiin ratikkapysäkillä, liikennevaloissa, lääkäriaseman odotusaulassa, lentoaseman turvatarkastuksessa jne.
Nyt 44 vuotiaana olen taas aika ruma.
Alamäki alkoi joskus 40-vuotiaana. Ei auta, vaikka on tiimalasivartalo, pitkät tuuheat hiukset. Poskista, huulten ja silmien ympäriltä sen iän näkee.
Olen katsellut Beverly Hillsin täydellisiä naisia. Mieluummin rupsahdan luonnollisesti kun muutun tuollaiseksi (Camilla, Eden ja se kolmas vanhempi blondi ovat vain säälittäviä).
Ja ihan oikeasti, kukaan ei näytä tyttärensä tai poikansa ikäisellä. Se on sitä harhaa, jonka huomatessaan ihmiset säälistä sanovat näin, kun huomaavat sitä kaivattavan. Itsestäni tuntuu oudoilta tilanteet, joissa ihmisen ikää arvioidaan reilusti alakanttiin tai ylipäätään arvioidaan. Miksi?? Te, joilla tätä usein käy, tarkkailkaa itseänne. Huomaatte varmasti, että kerjäätte nuorekkuutenne kommentointia. Sitä silloin kaikki empatiakykyiset ihmiset antavat. Biologinen tosiasia, kaikki vanhenee, halusi sitä tai ei. Kannattaa keskittyä pään sisäisen osion kehitykseen, niin itsetunto paranee sitä myötä.
Eilen naisten MM-futiksessa Ruotsin joukkueessa tuli vaihdosta kentälle 17-vuotias tyttö. Hän erottui koko ajan joukosta tuoreudellaan, vaikka kaikki muutkin olivat huippu-urheilijoita.
Ruotsin joukkueen keski-ikä on 29 vuotta, joten kyllä nuo muutokset alkavat jo paljon aikaisemmin kuin nelikymppisenä. Voisi oikeastaan sanoa, että monilla ratkaiseva muutos tapahtuu silloin, kun tytöstä tulee nainen. Useimmin tämä tapahtuu ennen 25 ikävuotta.
Areenasta voi katsoa pelin ja vertailla.