Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?
Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
No, mä olen 51v käyn salilla ja aina olen ollut pitkäsäärinen ja hoikka, mutta tämä naama alkaa roikkua vaikka kroppa ok. Nyt tavoitepaino on isompi koska vanhuus ja hoikkuus ei ole hyvä. Teen isoilla painoilla jotta lihakset pysyy niin näyttää paremmalta. Eniten ajattelen terveyttä ja hyvä lihaskunto on siinä kaiken tärkeintä ja tietysti vyötäröhoikkuus. Välillä tietty viduttaa ( turhamaisuus) kun kroppa parempi kun monella nuorella, mutta naama on kun jollain vidun mursulla.
Mies katsoo yhtä paljon vartaloa kuin kasvoja niin kasvojesi rypyt eivät haittaa. Ainakaan samanikäistä miestä.
Kolmevitosena meni vielä jokusen vuoden nuoremmasta, mutta nyt nelikolmosena en näytä päivääkään nuoremmalta. Oon kyllä lihonut kamalasti, enkä jaksa enää välittää ulkonäöstä. Meikki pelastaa vähän, mutta ei sillä ihmeitä tehdä. Naama on valkoista taikinaa ja läskikyhmyjä ilmestyy outoihin paikkoihin, niin ikään karvoja, hampaat tummuvat ja ryhti huononee, hiukset harmaantuvat sitä tahtia, että luovutin niiden kanssa. Kai se on vain hyväksyttävä, että ikää tulee ja ulkonäkö muuttuu. Läskille pitäisi tehdä jotain... Inspiraatiota odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan oikeasti tajua mitä tarkoitan? Totta kai saa näyttää ikäiseltään, mutta mietin että mikä sen tekee. Jotain kolhoa naisten olemukseen tietyssä iässä ilmaantuu.
Hampaat kellastuu ja silmien väri haalistuu.Vertaa vanhoja ja uusia kuvia.Ero on tosi huomattava.
Ihon väri muuttuu ja varsinkin hoikilla silmien alta lähtee rasva ja tulee mustat aluset.
Nämä kavaltaa aina iän.
N42 kirjoitti:
En tiedä YHTÄKÄÄN 40 v täyttänyttä jota parikymppiseksi luultaisiin!
Vaikka itseltäni on kysytty Alkossa paperit 40-vuotiaana niin ei nyt kusi päähän noussut vaan näytän ehkä muutaman vuiden ikäistäni nuoremmalta- minulla ei ole vielä harakanvarpaita silmäkulmissa eikä otsassa juonteita ja olen luomu. Mutta hymyilen paljon - siinäkö syy sitten..?
Harakanvarpaat ja otsan juonteethan ovat ihanat:)
Kollageeni vähenee iän myötä ihossa. Toimii eräänlaisena "tukikehikkona", joka pitää ihon kimmoisena ja ylhäällä. Sen määrän väheneminen johtaa ihon valahtamiseen ja sen myötä kasvoista katoaa pyöreys, joka usein liitetään nuoruuteen. Seurauksena kasvojen kantikkuus. Korkeat poskipäät voivat hiukan korjata tilannetta.
Treenaaminen ja painonhallinta eivät tuo takaisin kadonnutta nuoruutta. Moni hikitreenaaja sen sijaan näyttää ikäistään vanhemmalta, kun viimeisetkin pyöreyttä ylläpitäneet rasvanrippeet ovat kadonneet...
Munasarjojen tyrehtymisen aiheuttama estrogeenivaje miehistää. Jos olisi rasvakudosta, se tuottaisi estrogeenin esiastetta, mutta ruipelonkuikelosta tulee mies. Viikset ja kulmikas leuka, kaikki.
Herranjumala pitääkö selviä asioita taas ihmetellä,hormonit sen tekevät,halusitte uskoa tai ei..Hormonit on yksi suurimpia syitä miltä "näytämme" (naiset) varsinkin tietyssä iässä tai sairauden kanssa. Tietty geenitkin vaikuttavat,jotkut vanhenevat nopeammin. Ei kukaan pysy "tyttömäisenä" forever(paitsi muutamat harvat) ;) perimenopaussi kolkuttaa---> vaihdevuodet. Tietty nuorekas olemus voi olla vaikka 100 vuotiaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kolmevitosena meni vielä jokusen vuoden nuoremmasta, mutta nyt nelikolmosena en näytä päivääkään nuoremmalta. Oon kyllä lihonut kamalasti, enkä jaksa enää välittää ulkonäöstä. Meikki pelastaa vähän, mutta ei sillä ihmeitä tehdä. Naama on valkoista taikinaa ja läskikyhmyjä ilmestyy outoihin paikkoihin, niin ikään karvoja, hampaat tummuvat ja ryhti huononee, hiukset harmaantuvat sitä tahtia, että luovutin niiden kanssa. Kai se on vain hyväksyttävä, että ikää tulee ja ulkonäkö muuttuu. Läskille pitäisi tehdä jotain... Inspiraatiota odotellessa.
Aiotko saada ensimmäisen sydänkohtauksen 50v vai 60v? Ei nelikymppisen vielä kuulu murehtia vanhenemista. Nelikymppinen ei ole nuori mutta ei vielä vanhakaan. Näille vanhuudesta jankuttajille voin sanoa että hyväksykää ensin oma ikänne;)
Vierailija kirjoitti:
Kollageeni vähenee iän myötä ihossa. Toimii eräänlaisena "tukikehikkona", joka pitää ihon kimmoisena ja ylhäällä. Sen määrän väheneminen johtaa ihon valahtamiseen ja sen myötä kasvoista katoaa pyöreys, joka usein liitetään nuoruuteen. Seurauksena kasvojen kantikkuus. Korkeat poskipäät voivat hiukan korjata tilannetta.
Treenaaminen ja painonhallinta eivät tuo takaisin kadonnutta nuoruutta. Moni hikitreenaaja sen sijaan näyttää ikäistään vanhemmalta, kun viimeisetkin pyöreyttä ylläpitäneet rasvanrippeet ovat kadonneet...
En mä haikaile kadonnutta nuoruutta vaan keskityn tähän hetkeen. Tiedän kyllä jo että elämä on rajallinen ja pelkään kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala pitääkö selviä asioita taas ihmetellä,hormonit sen tekevät,halusitte uskoa tai ei..Hormonit on yksi suurimpia syitä miltä "näytämme" (naiset) varsinkin tietyssä iässä tai sairauden kanssa. Tietty geenitkin vaikuttavat,jotkut vanhenevat nopeammin. Ei kukaan pysy "tyttömäisenä" forever(paitsi muutamat harvat) ;) perimenopaussi kolkuttaa---> vaihdevuodet. Tietty nuorekas olemus voi olla vaikka 100 vuotiaalla.
Tiedän useita homormonihoitoja käyttäneitä naisia. Ei ole olemus sen nuorekkaampi. Jos todella haluat välttää ihon roikkumista keski-iässä, vältä aurinkoa ja älä tupakoi.
Maija Lukkari-Nyman ei ole kovin romuluinen. On hänessä jotain tyttömäistä jäljellä, vaikka aikuiselta näyttääkin. Itse käsitän tyttömäisyydellä jotain keveään olemukseen liittyvää, enkä täysin rypyttömiä ja lapsenpyöreitä kasvoja.
Esim Sirpa Selänne,Maria Kuusiluoma,Marita Taavitsainen ja Sex and the Cityn Carrie oli tyttömäisiä pitkään.45 jälkeen alkoivat menettää tyttömäisyyttään tosi vauhdilla.Nyt ovat ihan tätejä.
Prinsessa Victoria,Anna Abreu ja Kiira Korpi,Pamela Tola ja Emilia Bottas on varmaan sitä tyyppiä,joka pysyy tyttömäisenä pitkään.
Tyttömäisyys on sellaista söpöyttä,jolla ei ole mitään tekemistä treenaamisen kanssa.
Mia Nuutilassa ja Kylli Kukkissa on jotain luontaista tyttömäisyyttä,vaikka on aikuinen nainen.Pilkettä silmissä ja kasvoissa kimmoisuutta(aitoa).
Naiset joilla on eri mies jokaiselle viikonpäivälle pysyvät nuorekkaina tosi pitkään!
Vierailija kirjoitti:
Esim Sirpa Selänne,Maria Kuusiluoma,Marita Taavitsainen ja Sex and the Cityn Carrie oli tyttömäisiä pitkään.45 jälkeen alkoivat menettää tyttömäisyyttään tosi vauhdilla.Nyt ovat ihan tätejä.
Prinsessa Victoria,Anna Abreu ja Kiira Korpi,Pamela Tola ja Emilia Bottas on varmaan sitä tyyppiä,joka pysyy tyttömäisenä pitkään.
Tyttömäisyys on sellaista söpöyttä,jolla ei ole mitään tekemistä treenaamisen kanssa.
Mia Nuutilassa ja Kylli Kukkissa on jotain luontaista tyttömäisyyttä,vaikka on aikuinen nainen.Pilkettä silmissä ja kasvoissa kimmoisuutta(aitoa).
Treenaaminen on olemuksen kannalta sama kuin hankkisi kasarin isot olkatoppaukset. Söpöys kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko saada ensimmäisen sydänkohtauksen 50v vai 60v? Ei nelikymppisen vielä kuulu murehtia vanhenemista. Nelikymppinen ei ole nuori mutta ei vielä vanhakaan. Näille vanhuudesta jankuttajille voin sanoa että hyväksykää ensin oma ikänne;)
Näillä elämäntavoilla se on odotettavissa, mut murehdin sitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut sellaista, ikää mulla on 44v ja treenaan. Mua luullaan aina huomattavasti nuoremmaksi, olen kyllä siro kasvoiltani.
Mikä on nuorekkuutesi salaisuus? Esim. millaiset elintavat, ruokavalio? onko lapsia jne :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan oikeasti tajua mitä tarkoitan? Totta kai saa näyttää ikäiseltään, mutta mietin että mikä sen tekee. Jotain kolhoa naisten olemukseen tietyssä iässä ilmaantuu.
Ai mikä sen tekee? Hormonit. Rasva pakenee kasvoista alaspäin - kaulaan, niskaan (lesken niska), selkään, vatsaan ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki minä ymmärrän että ihminen vanhenee. Kysyinkin vain että mikä se tekijä on? Kasvavatko kädet ja jalkaterät? Polvilumpiot? Käsivarsien luut? Nuoret naiset ovat esim. nivelistään sirompia ja esteettisempiä tarkkailkaapa.
Ei junalauta - sä olet oikeasti tyhmä o.O
Tyhmiä kysymyksiä ei ole.
Lihasten kasvu on yksilöllistä. Esim mulla kasvaa lihas oman kehon painolla. Joka on toki isompi ku 5 kg käsipainot. Parhaimman muotoinen musta tulee just oman kehon toiminnallisella treenillä. Ja mulla muuten kasvaa näkyvät lihakset vaikka oonkin nainen.joillain miehillä esim ei kasva, se on geeneistä kii.
Rakel Liekki.