Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?
Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (418)
En mä ainakaan ole romuluinen tai kulmikas. En kyllä tyttömäinenkään, mutta miksi edes pitäisi kun ikää on 44.
Eikö kukaan oikeasti tajua mitä tarkoitan? Totta kai saa näyttää ikäiseltään, mutta mietin että mikä sen tekee. Jotain kolhoa naisten olemukseen tietyssä iässä ilmaantuu.
Mikrobeja kudoksissa on liikaa. Mutta luustoon tulee ensin vaikutus , kasvot painuvat sisäänpäin tietyissä kohtaa. Mikrobit sekoittavat myös luuston metabolian, "bone resorptive cytokines", mikä siis johtuu myös immuunipuolustuksen aktivoitumisesta. Antibiootit aina ensisijainen ratkaisu.
Mikä onkaan kulmikas ja romuluu?? Kuvaa?? Huippumalli? Ne onkaan ainaki kulmikkaita Kait... 😁Ehkä Ä just se hoikkuus?? Ku iho ohenee nii hoikkuus tottakai korostaa kulmikkuutta ja luita
Rasvan väheneminen tottakai tekee ns kolhoks, etkö ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan oikeasti tajua mitä tarkoitan? Totta kai saa näyttää ikäiseltään, mutta mietin että mikä sen tekee. Jotain kolhoa naisten olemukseen tietyssä iässä ilmaantuu.
Vanhentuminen sen tekee. Ei siinä mitään ihmeteltävää ole.
Sekö se onkin? Minä luulin että treenaaminen aiheuttaa sen että on tullut miehen kroppa. 40 täyttämisen jälkeen tämä on kyllä tapahtunut nopeasti. Käsivarret on isot ja lihaksikkaat ja hartioissa on lihasta. Vartalo on kulmikkaampi ja suora.
Tarkoitan esim. sitä että jalat ja kädet on jotenkin isot, polvet muhkuraiset, lantio kulmikas, olemus vähemmän lennokas. Ehkä olen itse vain liian tarkkasilmäinen.
Oisko vaikka se, että on jo hyvän aikaa elämästään ollut Nainen, eikä enää mikään tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Rasvan väheneminen tottakai tekee ns kolhoks, etkö ymmärrä
Mutta moni on kuitenkin lihavampi kuin nuorena, mutta silti kolhompi.
Voiko tätä ilmiötä siis mitenkään estää tai hidastaa?
Hirveetä kun keho muuttuu. En oo koskaan kauheesti surru ulkomuotoasioita, nyt kun vanhenee niin vasta tajuaa, miten helppoa on ollut kun on ollut ihan ok kroppa.
Ihan kauheeta nyt, kun hapertuu ja haurastuu ja ihan oikeesti askel lyhenee. Miksi, oi miksi ei ihmisen mieli vanhene samaa tahtia??!!!
Lantioluu on kuulemma ainoa luu joka kasvaa läpi elämän. Luulen että tarkoitat jotain siihen liittyvää. Toki moni muukin asia muuttuu iän mukana.
Juuri tästä syystähän hoikka kannattaa olla lähinnä silloin nuorena, ja iän kertyessä lihottaa se 5-10 kiloa, jotta terävät kulmat pehmenevät ja kasvoista lähtee kolhous.
En ole huomannut sellaista, ikää mulla on 44v ja treenaan. Mua luullaan aina huomattavasti nuoremmaksi, olen kyllä siro kasvoiltani.
En ole kolho, en romuluinen enkä edes läski hömelö. Minä olen ainakin säilyttänyt tyttömäisyyteni, vaikka mittarissa on tänä vuonna jo 44 v.
Jos laitetaan rinnakkain päätön kuva samasta ihmisestä samoissa vaatteissa 20- ja 45-vuotiaana ja paino olisi grammalleen sama niin heti erottaa kumpi on kumpi. Mutta mistä se johtuu?
Mä en ole ollut tyttömäinen koskaan mielestäni, jo parikymppisenä olin naisellinen, muodokas, normaalipainoinen. Kauniiksi on sanottu kuitenkin. Miksi yli 40-vuotiaan pitäisi olla kuin tyttö eikä nainen?
Vierailija kirjoitti:
En ole kolho, en romuluinen enkä edes läski hömelö. Minä olen ainakin säilyttänyt tyttömäisyyteni, vaikka mittarissa on tänä vuonna jo 44 v.
Sitä ei ikävä kyllä itse huomaa. Kukaan nelivitonen ei enää ole olemukseltaan tyttömäinen, sorry.
Kyynistyminen.
No ei oikeesti, ja sanon nyt ehkä huonosti, mutta sellaset 'hömelömmät' ehkä pysyykin 'tyttömäisemmän' oloisina, vähän sellasina pöllähtäneinä ja suurisilmäisinä.