Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nelikymppisenä tyttömäisyys häviää vaikka pysyttelisikin hoikkana?

Vierailija
28.06.2019 |

Mikä ihme siinä on? Keski-iässä naiset muuttuu jotenkin romuluisiksi ja kulmikkaiksi vaikka eivät lihoisikaan. Mikä sen tekee? Täytän tänä vuonna 40 ja vaikka treenaan säännöllisesti ja syön terveellisesti niin silti ajoittain on humoristisesti sanottuna sellainen luuskamainen olo. Mitä sille voi tehdä?

Kommentit (418)

Vierailija
141/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo elämän asenteesta  ja geeneistä kiinni  moni 20 vuotias nainen voi näyttää 40 vuotiaalta ja 40 +  vuotias menee 30 vuotiaasta  jos murehtii ja märehtii kyllä se naamasta näkee.

Vierailija
142/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tätä ilmiötä siis mitenkään estää tai hidastaa?

Voi. Niukkaenerginen dieetti eli 1500 kcal/pv, joka sisältää kuitenkin riittävästi tarvittavia ravinteita, hidastaa vanhenemisprosessia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhei kaikilla pakene se naamarasva yhtään minnekään - alaskaan. Olen lähes 60 ja yhtään ei roiku keuka eikä edes kaulassa ryppyjä. Kolmikymppisilläkin on enemmän ryppyjä kaulassa kuin mulla Jos on hyvä luusto niin naama säilyy ilman leikkauksiakin. Ainoa mitä tulee on muutama hiusryppy ja huokoset hieman isommat.

Vierailija
144/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kolho, en romuluinen enkä edes läski hömelö. Minä olen ainakin säilyttänyt tyttömäisyyteni, vaikka mittarissa on tänä vuonna jo 44 v. 

44v ei ole enää tyttömäinen, vaikka itse niin voisi luullakin. Kun rinnallesi laitetaan oikea "tyttönen" esim 17 vuotias, näkee kyllä selvästi että olet NAINEN, et tyttö. 

Ihminen voi olla hyvin säilynyt ja nuorekas, mutta ei yli nelikymppinen ole tyttömäinen kuin ehkä 80 vuotiaan mielestä.

Mutta hyvä niin, ei ihminen mitenkään pysy parikymppisenä koko elämäänsä, jos kerran aikoo vanhaksi elää.

Vierailija
145/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehhei kaikilla pakene se naamarasva yhtään minnekään - alaskaan. Olen lähes 60 ja yhtään ei roiku keuka eikä edes kaulassa ryppyjä. Kolmikymppisilläkin on enemmän ryppyjä kaulassa kuin mulla Jos on hyvä luusto niin naama säilyy ilman leikkauksiakin. Ainoa mitä tulee on muutama hiusryppy ja huokoset hieman isommat.

Se salaisuus on varmaan lapsuuden puhtaat ruuat ja vapaus huidella ulkona luonnossa 20 v saakka. Kaikki luomua oli ja töitä paljon kotona.Uitiin ja urheiltiin ja vaikka mitä. Siellä se pohja on.

Vierailija
146/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso vaikutus on elämänasenteella niin kuin joku jo ylempänä kirjoitti. Kolhoutt edistää alaspäin aavistuksen kääntyneet suupielet ja surullinen ja väsynyt katse silmissä.

30+-vuotiaan katse on ihan erilainen kuin kaksikymppisen. Kaikilla näkyy sellaista surua silmissä, mitä nuoremmilla ei vielä ole.

Vierailija
147/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet vaan. Aina kun katsot itseäsi peilistä, sitä vaistomaisesti nostaa päätään ja kaula/leukaroikut häviää. Valokuva kertoo paremmin. Siis salaa kuvattu, jossa et ehdi poseraamaan.

Monesti ne rypyt huomaa toisella, mutta itseltä ne jää näkemättä

Luusto ei auta, kun ihonalainen rasva vähenee ja se vähenee nimenomaan kasvoista. 

Vierailija
148/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää nelikymppisenä olla "tyttömäinen"? Aikuinen nainen, keski-ikäinen. Ne, jotka väittää olevansa jotenkin erityisen nuorekkaita ja tyttömäisiä, ovat harhakuvitelmissaan. Kyllä nelikymppinen voi olla kaunis ja freesi, mutta ikä se nassusta näkyy ja piste. Olen itse 46-vuotias ja tyttäreni 21-vuotias. Tyttären kaverit on 20-25 -vuotiaita ja tytärpuoli 29-vuotias. Ei voi puhua samana päivänä yhdestäkään "nuorekkaasta" nelikymppisestä noiden nuorten rinnalla. Se nelikymppinen voi olla kauniimpi, mutta kyllä se naama on vähän toista iän puolesta kuin 20+ -ikäisten.

Mikä vika muutenkaan ikääntymisessä on? aikansa kutakin. Nuorena oli omat juttunsa, kolmekymppisenä omansa ja nyt viisikymppisenä on paljon mukavia asioita elämässä kuitenkin. Ei tämä elämä ainakaan raskaammaksi ole tullut ja ulkonäkö alkaa olla aika sivuseikka. Pääasia, että on terve, hyvä parisuhde ja elämässä vakautta/vaurautta. Toki on kiva näyttää mukavalta/nätiltä, mutta se ei ole niin merkittävää enää.

Vierailija
149/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitetaan rinnakkain päätön kuva samasta ihmisestä samoissa vaatteissa 20- ja 45-vuotiaana ja paino olisi grammalleen sama niin heti erottaa kumpi on kumpi. Mutta mistä se johtuu?

Siksi koska nuorilla naisilla rasva kerääntyy edullisempiin paikkoihin, mikä luo muotoja ja samalla tasoittaa linjoja. Myös lihakset kutistuvat iän myötä, ellei lisää treenaamista verrattuna nuorempaan itseensä. Myös iho veltostuu ja menettää kimmoisuutensa.

Ei kai sitä vaatteet päällä huomaa. Mutta toki ilman vaatteita. Mulla polvet ja kyynärpäät ovat rypistyneet.

Tämä tuli joskus esiin Hercule Poirot’ssa. Erotti erään naisen naamioituneen eri henkilöksi, koska polvet olivat jo ryppyiset, toisin kuin nuoremmilla naisilla.

Vierailija
150/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne silmäluometkaan lurpota YHTÄÄN , kyllä voi ihan ihminen normielämässä säilyä eikä se ole mikään ihme. Onhan aasia täynnä iättömiä ihmisiä eikä elämäkään tarvi helppoa ees olla. Se on kromosomissa.

Sitähän ei sitten kukaan tiedä miten muuten käy. kop kop. Ei ulkonäkö esim meille ollut asia. Mutta siistinä olla piti. Oli avuntarve jos ei huolehtinut itsestään.

Vierailija
151/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut sellaista, ikää mulla on 44v ja treenaan. Mua luullaan aina huomattavasti nuoremmaksi, olen kyllä siro kasvoiltani.

Mikä on nuorekkuutesi salaisuus? Esim. millaiset elintavat, ruokavalio? onko lapsia jne :D

Hyvät geenit, monipuolinen ruokavalio, en tupakoi, treenaan n. 4 krt/vkossa. Enkä makoile auringossa. Iho on kuulas ja rypytön.

Kokonaisuus on tyttömäinen, pukeudun kivasti;). Lapsia on kolme (14v, 18v ja 19v). Kukaan lasten kavereista ei ole uskonut mun olevan 44v....

Vierailija
152/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten poikkeus, ihme. En ole yhtään kuusikymppistä, joka näyttää kolmekymppiseltä, vielä tavannut. Edes umpileikellyt Hollywood-tähdet ei tuohon yllä. Kuusikymppiset nuorekkaimmillaan menee viisikymppisestä, ei yhtään nuoremmasta. Nuorekkus ei aina muuten tarkoita, että sinällään näyttää nuoremmalta kuin on. Se ikä vaan näkyy, mutta silti ihminen voi olla ikäisekseen nuorekas ja hyvännäköinen.

Ai niin, äitini kuvittelee menevänsä viisikymppisestä, kun peilailee itseään, päivittelee toisten ryppyjä ja vielä tinkaa isältä, että "enkö mä näytä aika nuorelta"... Ihan kuin joku uskaltaisi sanoa, että hän on 65 ja se näkyy kyllä naamasta, vaikka on sillai hyvännäköinen ikäisekseen.

Vierailija
153/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet vaan. Aina kun katsot itseäsi peilistä, sitä vaistomaisesti nostaa päätään ja kaula/leukaroikut häviää. Valokuva kertoo paremmin. Siis salaa kuvattu, jossa et ehdi poseraamaan.

Monesti ne rypyt huomaa toisella, mutta itseltä ne jää näkemättä

Luusto ei auta, kun ihonalainen rasva vähenee ja se vähenee nimenomaan kasvoista. 

En minä luule kun menin erääseen muuhun operaatioon kokonaan sanoi lääkäri saman havainnon ja kysyi syömisiäni. Ihan normieväät on. Monipuolista eikä todellakaan mitään vesikuureja ikinä.

Vierailija
154/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko vaikka se, että on jo hyvän aikaa elämästään ollut Nainen, eikä enää mikään tyttö.

Mikä tekee Naiseksi? Entäs jos kokee olevansa enemmän tyttömäinen? Mitään kikatteluahan se ei tarkoita.

Vierailija
155/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten poikkeus, ihme. En ole yhtään kuusikymppistä, joka näyttää kolmekymppiseltä, vielä tavannut. Edes umpileikellyt Hollywood-tähdet ei tuohon yllä. Kuusikymppiset nuorekkaimmillaan menee viisikymppisestä, ei yhtään nuoremmasta. Nuorekkus ei aina muuten tarkoita, että sinällään näyttää nuoremmalta kuin on. Se ikä vaan näkyy, mutta silti ihminen voi olla ikäisekseen nuorekas ja hyvännäköinen.

Ai niin, äitini kuvittelee menevänsä viisikymppisestä, kun peilailee itseään, päivittelee toisten ryppyjä ja vielä tinkaa isältä, että "enkö mä näytä aika nuorelta"... Ihan kuin joku uskaltaisi sanoa, että hän on 65 ja se näkyy kyllä naamasta, vaikka on sillai hyvännäköinen ikäisekseen.

En minä luule. Tupakka ja muut aineet on vaan jääneet myös välistä, Usko jo en todellakaan kehtaisi kirjoittaa näin ellei se olisi totta. Kirjoitan siksi että täällä luullaan tuon tapahtuvan kaikille samaa tahtia- ei todellakaan tapahdu edes osapuilleen samaa tahtia.

Vierailija
156/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krkdkddk kirjoitti:

Ylipainoisuus on kyllä naisilla se suurin syy siihen miksi saattaa karkottaa miehiä. Itselleni se on ainakin ensimmäinen kriteeri mitä tulee ulkonäköön. Naiset eivät tätä

Tosiasiaa useinkaan suostu tunnustamaan. Jos mies on itse hoikka ja haluaa hoikan naisen niin se on jokin ihme rikos nykyään jos ylipainoinen ei kelpaa. En ymmärrä.

Mitä tämä asia kuuluu tähän ketjuun? Onko ap hakemassa miestä, joka pakenee, kun ap ei enää yli nelikymppisenä ole tyttömäinen? Oliko tässä ketjussa ollenkaan kyse miehen saamisesta tai sen vaikeudesta?

Luulin, että tässä ihmetellään, miksi ikä tekee tehtävänsä. Ap:llahan voi olla mies, eikä se miestä ole vaillakaan.

Vierailija
157/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne silmäluometkaan lurpota YHTÄÄN , kyllä voi ihan ihminen normielämässä säilyä eikä se ole mikään ihme. Onhan aasia täynnä iättömiä ihmisiä eikä elämäkään tarvi helppoa ees olla. Se on kromosomissa.

Sitähän ei sitten kukaan tiedä miten muuten käy. kop kop. Ei ulkonäkö esim meille ollut asia. Mutta siistinä olla piti. Oli avuntarve jos ei huolehtinut itsestään.

Totta. Aasialaiset naiset ovat usein hyvin tyttömäisiä.

Vierailija
158/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä luule. Tupakka ja muut aineet on vaan jääneet myös välistä, Usko jo en todellakaan kehtaisi kirjoittaa näin ellei se olisi totta. Kirjoitan siksi että täällä luullaan tuon tapahtuvan kaikille samaa tahtia- ei todellakaan tapahdu edes osapuilleen samaa tahtia.

Minä lisäisin vielä että vanheneminen naamoineen on sielullista, uskon että sielu se näkyy sieltä kuvista ennen muuta ja myös muovaa ihmisen kasvoja. Teen joka päivä jotain luovaa esim, luen ja korjailen kaikkea. ja työni myös, niin kotona kuin muualla.

Vierailija
159/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko vaikka se, että on jo hyvän aikaa elämästään ollut Nainen, eikä enää mikään tyttö.

Mikä tekee Naiseksi? Entäs jos kokee olevansa enemmän tyttömäinen? Mitään kikatteluahan se ei tarkoita.

Voi kokea henkisesti itsensä "tyttömäiseksi", mutta kyllähän se ulkonäkö yleensä paljastaa silti sen iän. 

Tähän sopii tämä, että jotkut miehet ei koskaan kasva aikuiseksi ja heistä voi sanoa"pojat on poikia" niin ehkä naisesta, joka ei koskaan kasva aikuiseksi voi sanoa, että On "tyttömäinen", mutta se ei tarkoita ulkonäköä.

Vierailija
160/418 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säilynyt kropaltani pienenä ja sirona mutta just tänään työpaikan vaatekaapin peilistä katsoin kasvojani jotenkin liian kirkkaassa valossa niin kauhistuin miten olen kasvoiltani vanhentunut, sibeliusrypyt ja juonteet nenän vieressä. Terveisin 48 nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi