Miten muuttuisin sosiaalisessa mielessä kunnon kristityksi?
Oman uskoni vahvuuden tiedän, mutta haluaisin sopia sosiaalisessa mielessä seurakuntapiireihin. Ehkä suurin ongelma siinä asiassa on ikäni (35+) ja se, että olen eronnut (joten sosiaalisessa mielessä täysin hylkiö). Ikäiseni naiset nimittäin ovat niissä ympyröissä _aina_ varattuja ja pitkissä avioliitoissa. En edes uskalla mennä juttelemaan kenellekään, sillä hävettäisi kertoa noloista perhekuvioistani.
Lisäksi seurakunnissa ilmeisesti yleensä on joko a) lapsiperheitä, b) nuoria ja c) eläkeiläisiä. En oikein sovi joukkoon. Mun on myös käytännössä mahdotonta löytää kristittyä puolisoakaan sitä kautta, sillä kaikki uskovaiset ikäiseni, edes suunnilleen normaalin oloiset miehet ovat varattuja. Olen todella yksinäinen kuitenkin, joten toivoisin löytäväni samanhenkisiä kavereita ja ehkä puolisonkin. Millainen porukka/seurakunta pk-seudulla voisi sopia minulle?
Kommentit (5)
Kirkosta eronneena ei-kristittynä olen ehkä väärä henkilö vastaamaan, mutta eikös kristinuskon pointtina ole se, että ihminen on aina epätäydellinen, mutta silti Jumalalle rakas? Eikö silloin kaikkien pitäisi tuntea olonsa mukavaksi myös seurakuntayhteydessä? Suosittelen, että yrität tulla sinuiksi erotaustasi kanssa ja hakeudut seurakuntaan, jossa ei harjoiteta silmänpalvontaa. Tsemppiä ja hyvää kesää! :)
Olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Vapaissa suunnissa olet jakojäännös. Luterilaisissa ehkä kelpaat, mutta porukan keski-ikä 60 v.
Kotisataman deitissä tai tavallisessa deittipalvelussa voi onnistaa myös.
Itse tapasin kaksi uskovaista deittipalveluissa. Toiselle en kelvannut vaikka olin itse kiinnostunut ja toinen oli äärihih huli joka ei kiinnostanut mua.
En sitten löytänyt uskovaista naista. Tyydyin sitten naiseen, joka hyväksyy kristillisyyteni.
Miksi edes haluat piireihin jotka eivät ahdasmielisyydessään hyväksy edes eronneita?
Nolot perhekuviot, joopa joo. Ja mitä kaikkea noloa näiden kelpo seurakuntalaisten perheistä löytyy kun vähän pintaa raaputtaa.
Kuule, kirkon piirissä löytyy eronneita ja karanneita. Olet nyt itse rakentanut itsellesi esteen tutustua. Siellä ei todellakaan kaikki elä ihanteen mukaan. Mene ja totea. Olet varmasti hyväksytty sellaisena kuin olet.
Up. Harmittaa se, kun viimeinkin löysin jotain kiintoisaa, niin olen jälleen outsider sosiaalisessa mielessä. :/