Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt iskee kyl terälehtipaniikki? Miten löysitte oikean vastauksen ja mikä se mielestänne oli? Itse vain katsoin alimman palluran ja vastasin et kapein oli 2,3cm
Vähän ihmettelin tota tehtävää, että oikeastiko siellä on tehtävä johon löytää parissa sekunnissa oikean vastauksen ilman mitään soveltamista... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt iskee kyl terälehtipaniikki? Miten löysitte oikean vastauksen ja mikä se mielestänne oli? Itse vain katsoin alimman palluran ja vastasin et kapein oli 2,3cm
Vähän ihmettelin tota tehtävää, että oikeastiko siellä on tehtävä johon löytää parissa sekunnissa oikean vastauksen ilman mitään soveltamista... :)
No jos toi tollein tehtiin, niin ainakin yksi piste tiedossa :D Paitsi, että minuspisteet söi senkin ilon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote
Kyllä mäkin muistan muutaman nimen ja muutaman yksityiskohdan. Jotkut asiat vaan jää mieleen. Ei se tarkota että muistan KOKO kokeen jos muistan vaikka että ne pojat oli Mikko ja Eero.
Mikä sen Mikko ja Eero -tehtävän vastaus oli? Mulla tilttas aivot siinä kohtaa.
mitä siinä kysyttii?
Joku vastasikin tuohon jo yhtälöllä, mutta muistin tämän olevan se sukulaisuussuhdekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Saako siitä nyt vai eikö saa miinuspisteitä, jos on unohtanut laittaa, että "en vastaa"?
Tietäiskö joku tämän? Mua ärsyttää, koska meni turhaa aikaa siihen, kun täppäilin ensin en vastaa, en vastaa ja sitten vasta pääsin aloittamaan tehtävien teon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote
Kyllä mäkin muistan muutaman nimen ja muutaman yksityiskohdan. Jotkut asiat vaan jää mieleen. Ei se tarkota että muistan KOKO kokeen jos muistan vaikka että ne pojat oli Mikko ja Eero.
mitä siinä kysyttii?
Joku vastasikin tuohon jo yhtälöllä, mutta muistin tämän olevan se sukulaisuussuhdekysymys.
Ai nii!!! mitä muuten siihen vastasitte? oliko se sen sisko? En muista enää mitä siinä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote
mitä siinä kysyttii?
Ai nii!!! mitä muuten siihen vastasitte? oliko se sen sisko? En muista enää mitä siinä kysyttiin.
Siskontyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote
mitä siinä kysyttii?
Vähän sama, kuin se, että kuka oli Jaakobin poikain isän nimi...
Miten se meni, että tuo nainen on minun äidin tyttö tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako siitä nyt vai eikö saa miinuspisteitä, jos on unohtanut laittaa, että "en vastaa"?
Tietäiskö joku tämän? Mua ärsyttää, koska meni turhaa aikaa siihen, kun täppäilin ensin en vastaa, en vastaa ja sitten vasta pääsin aloittamaan tehtävien teon.
Siitä mitään miinusta tule.. toki kokeen tekijät saa periaatteessa tehdä mitä huvittaa ja vääntää omia sääntöjään, mutta minusta on aika pitkälle virheellinen oletus että tyhjä kohta=väärä vastaus.
Kumpaa lähempänä tyhjä kohta omasta mielestäsi on, sitä että et ole vastannut, vai sitä että olet vastannut väärin? Niih. Et saa niistä miinusta jos et oo klilkaillut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten se meni, että tuo nainen on minun äidin tyttö tai jotain?
Tuon naisen äiti on minun äitini tytär? Toi on ainakin aika yleinen muoto kysyä vastaavia..
Tuo koe ois kyllä ollut paljon parempi tehdä jonku kanssa yhessä. Ite oli niin paniikissa koko ajan, ni ois ollut hyvä, että siinä ois ollut vieressä joku joka ihan rauhallisena kattelee niitä kysymyksiä. Miks mulla ei ole ketään? Huomaan, että mulla ei ole oikein hyviä ystäviä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo koe ois kyllä ollut paljon parempi tehdä jonku kanssa yhessä. Ite oli niin paniikissa koko ajan, ni ois ollut hyvä, että siinä ois ollut vieressä joku joka ihan rauhallisena kattelee niitä kysymyksiä. Miks mulla ei ole ketään? Huomaan, että mulla ei ole oikein hyviä ystäviä ollenkaan.
Tää koe aika raadollisella tavalla saa huomaamaan omat vähäiset resurssit. Niin tiedolliset, sosiaaliset, kuin taloudelliset resurssitkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Ei se kaverikaan ois ollut siinä ihan tyynenä. Aikapaine on kova ja kaveri jää pohtimaan liian pitkäksi aikaa ties mitä. Tai ootte täysin eri mieltä onko vastaus a vai b. Lisäis vaan stressiä et joku sössöttäis siinä vieressä "joo ehkä noin, eiku! Oota anna mä mietin.. sä oot varmaan vastannu tohon väärin. Ja hei just tajusin et siinä jo palautetussa osiossa meni se vika ihan plörinäksi hahahaa, hupsista".
Yök. Todellakin mieluummin yksin ja rauhassa kuin joku muu sörkkimässä ja häiritsemässä. Plus se olisi jo niin törkeetä huijausta että itseäni hävettäis tolkuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Ei se kaverikaan ois ollut siinä ihan tyynenä. Aikapaine on kova ja kaveri jää pohtimaan liian pitkäksi aikaa ties mitä. Tai ootte täysin eri mieltä onko vastaus a vai b. Lisäis vaan stressiä et joku sössöttäis siinä vieressä "joo ehkä noin, eiku! Oota anna mä mietin.. sä oot varmaan vastannu tohon väärin. Ja hei just tajusin et siinä jo palautetussa osiossa meni se vika ihan plörinäksi hahahaa, hupsista".
Yök. Todellakin mieluummin yksin ja rauhassa kuin joku muu sörkkimässä ja häiritsemässä. Plus se olisi jo niin törkeetä huijausta että itseäni hävettäis tolkuttomasti.
:D Mut jos ois semmosia rauhallisia ja fiksuja kavereita tai omaisia
Sinulle joka kyselit, valmennuskeskuksen kurssilla ainakin harjoituskokeeseen osallistui hieman yli 300. En sitten tiedä tarkkaan montako kurssilla kaikenkaikkiaan oli, kun jotkut tekivät kokeen jälkikäteen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle joka kyselit, valmennuskeskuksen kurssilla ainakin harjoituskokeeseen osallistui hieman yli 300. En sitten tiedä tarkkaan montako kurssilla kaikenkaikkiaan oli, kun jotkut tekivät kokeen jälkikäteen yksin.
Ja nämä kaikki hakivat psykalle?
Paljonko oli harkkakokeen keskiarvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin taas tehneeni naurettavan virheen siinä robottikäsi-tehtävässä. Olen laskenut periaatteessa oikein ja vetänyt väliin yhden huolimattoman pluslaskun, jonka seurauksena tulos on väärä. Lumassa ainakin yksi toinenkin vastaava eli periaate oikein ja sekoilu lukujen kanssa.
Välillä tuntuu, että en tule koskaan pääsemään psylologiksi siksi, että laskemisessa on tendenssi tehdä näitä hölmöjä virheitä. Tajuan systeemit hyvin ja sitten kun suurin haaste on ohi olen huolimaton numeroiden kanssa. Tiedostin tämän jo ennen koetta, mutta yrityksestä huolimatta näitä on tullut ainakin kaksi kokeeseen, ja se maksanee jo jatkopaikan.
Turhauttavaa...miten lähdit ratkaisemaan sitä tehtävää? laskitko kulman kautta? Mietin, että siinä hän muistaakseni oli vastakkainen sivu, ja jos käytti sin, niin olisi ollut mahdollista ratkaista kai se hypotenuusa? Mulla loppu siinä aika kesken.
Joo, siis juuri noin tein sen, mut tein niin naurettavan virheen, että laskin väärin yhteen saamani kateetin ja sen jatkeen ja vastausvaihtoehdoissa oli valitettavasti yks joka sopi laskuihini kuin nenä päähän, joten en tajunnut tarkastaa. Jotenkin oon nyt varma, ett tää moka maksoi jatkopaikkani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä kaikki hakivat psykalle?
Paljonko oli harkkakokeen keskiarvo?
Mun ymmärtääkseni joo nää oli kaikki psykalaisia. Ei ollut kummonen keskiarvo, noin puolet täysistä pisteistä. Ja paras kokelaskin sai aika reippaasti vajaat täysistä. Mutta toisaalta valmennuskeskuksen koe oli todella paljon oikeaa vaikeampi ja tehtäviä oli lähes tuplasti saman verran kuin oikeassa :D
miten lähdit ratkaisemaan sitä tehtävää? laskitko kulman kautta? Mietin, että siinä hän muistaakseni oli vastakkainen sivu, ja jos käytti sin, niin olisi ollut mahdollista ratkaista kai se hypotenuusa? Mulla loppu siinä aika kesken.