Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6221/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh käyn tänään ostamassa kukkasia, jotka istutan pihalleni muistuttamaan ikuisesti tästä ja eilisestä päivästä, ja  siitä, kuinka epäonnistunut henkilö olen. Niitä kukkia aina sitten katselen ikkunasta ja muistan tämän toukokuun. 

Sitten työnantajani saa taputtaa ensi viikolla karvaisia käsiään, kun en ole pyytämässä lisää vapaata pääsykokeen takia. Ihan turha oli tää kuukausi, jonka epätoivoissani käytin valmistautumiseen samaan aikaan, kun yritin selvitä töistä ja perheen tarpeista. Ihan turha toukokuu vuonna 2020. Ei ollut edes rakkautta koronan aikaan. 

Varmasti on ollut kova paikka sinulle mutta ...... sinulla on töitä, sinulla on perhe, olet todennäköisesti terve. Kaikilla ei ole noita mitä sinulla on. Istuta kukat mutta ei muistuttamaan tästä vaan uuden alusta. Sinä pärjäät, tsemppiä

Voi luoja. Et tiedä minusta mitään. Et tiedä sitä että en ole esim. terve. Ja sairauttani en ala tässä kertomaan. Voitteko tulevina psykologeina edes lopettaa ennakko-oletusten vetämisen muista ihmisistä.

Älä ota itseäsinäin vakavasti keskustelupalstalla. Ei ketään kiinnosta sinun asiasi millään lailla. Vastaukset, joita saat, liittyvät vain kohtuuttomaan ja huonoasenteiseen valituksersi. Ei mihinkään muuhuun.

Yleensäkin keskustelupalstoilla kannattaa irrottaa itsensä niistä viesteistä. Ei alkaa jankkaamaan, minä sitä ja tätä enkä kerro. Antaa mennä ohi ja vastaa taas jotain ihan muuta, niin ettei tule tunnistetuksi.

Sinun valituksia on täällä ollut jo paljon ja kaikki yhtä kohtuuttomia. Olitko sinä sekin, joka harkitsi perheensä jättämistä, kun ei pysty keskittymään lukemiseen.

Mietin kans että vaikuttaa samalta tyypiltä joka valitti miehestään, joka ei muistaakseni ymmärrä hänen luku-urakkaansa ja ei tee kotitöitä vaan hänen pitää itse tehdä kaikki. Ainakin kirjoitustyyli ja marttyyrimainen asenne on ihan samanlainen.

Mä saan olla marttyyri niin paljon kuin ikinä haluan jollain random keskustelupalstalla ja se on ihan sallittua. Olen niin pettynyt tähän kaikkeen koko ruljanssiin. Väsynyt, pettynyt, uupunut. Tuntuu, että en enää jaksa. Saan purkaa sitä ja kieriskellä pahassa olossani ihan rauhassa. Ehkä joku päivä olen saanut taas koottuani luuni ja menen eteen päin. Mutta älkää tulko mulle nyt sanomaan, että kaikki menee vielä hyvin. Kun ei nyt mene.

Vierailija
6222/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvaatte, paljonko pisteitä pitää saada, että pääsee toiseen vaiheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6223/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvaatte, paljonko pisteitä pitää saada, että pääsee toiseen vaiheeseen?

-20

Vierailija
6224/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähes JOKAISESTA psykologista tulee hullu parisuhteessa kun he ottavat mukamas oppimansa tulkitsemiskyvyn siihen parisuhteeseen ja vetävät lähes aivan väärin johtopäätöksiä? 

Vierailija
6225/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli: Sosiaalitieteiden kandiohjelma: sosiaalipsykologia, sosiologia ja yhteiskuntapolitiikka

Sattuisiko kellään olemaan tietoa Helsingin yliopiston sosiaalitieteiden todistusvalinnan pisterajoista? En löytänyt mistään yliopiston sivuilta niin kuin psykan tulokset löytyvät, aika omituista. 

Vierailija
6226/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote

Kyllä mäkin muistan muutaman nimen ja muutaman yksityiskohdan. Jotkut asiat vaan jää mieleen. Ei se tarkota että muistan KOKO kokeen jos muistan vaikka että ne pojat oli Mikko ja Eero.

Mikä sen Mikko ja Eero -tehtävän vastaus oli? Mulla tilttas aivot siinä kohtaa.

Vierailija
6227/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli: Sosiaalitieteiden kandiohjelma: sosiaalipsykologia, sosiologia ja yhteiskuntapolitiikka

Sattuisiko kellään olemaan tietoa Helsingin yliopiston sosiaalitieteiden todistusvalinnan pisterajoista? En löytänyt mistään yliopiston sivuilta niin kuin psykan tulokset löytyvät, aika omituista. 

Tuolla on ainakin https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

131,90 näyttää olevan.

Vierailija
6228/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä takia toiseen vaiheeseen pääsy ilmotetaan vasta 15.6 keskiviikkona? Ihan niinku edes pääsisin, mutta on aika myöhään jos aattelee, että jotku joutuu ehkä pyytämään töistä taas vapaata.

Vierailija
6229/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä takia toiseen vaiheeseen pääsy ilmotetaan vasta 15.6 keskiviikkona? Ihan niinku edes pääsisin, mutta on aika myöhään jos aattelee, että jotku joutuu ehkä pyytämään töistä taas vapaata.

eiku siis 15.6 alkavalla viikolla

Vierailija
6230/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote

Kyllä mäkin muistan muutaman nimen ja muutaman yksityiskohdan. Jotkut asiat vaan jää mieleen. Ei se tarkota että muistan KOKO kokeen jos muistan vaikka että ne pojat oli Mikko ja Eero.

mitä siinä kysyttii?

Vierailija
6231/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, tuolla luetunymmärtämisellä et ole pääsemässä jatkoon :)

(vinkki: Suulliset valintakokeet toteutetaan etänä samanaikaisesti 12.6.2020 klo 10.00-11.30.)

Vierailija
6232/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: Peukku ylös jos hait nyt ensimmäistä kertaa, alas jos toista kertaa?

Vierailija
6233/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa gallupilla: Peukku ylös jos hait kolmatta kertaa ja alas jos neljättä tai sitä enemmän?

Vierailija
6234/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, tuolla luetunymmärtämisellä et ole pääsemässä jatkoon :)

(vinkki: Suulliset valintakokeet toteutetaan etänä samanaikaisesti 12.6.2020 klo 10.00-11.30.)

Ammattikorkeakoulut ilmoittaa 15.6 alkavalla viikolla

https://ls24.fi/uutiset/ammattikorkeakoulut-toteuttivat-ennatyssuuren-v…

Vierailija
6235/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote

4x+20, laskin ite sen sijottamalla jotkut numerot kaavaan.

Vierailija
6236/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siitä nyt vai eikö saa miinuspisteitä, jos on unohtanut laittaa, että "en vastaa"?

Vierailija
6237/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote

4x+20, laskin ite sen sijottamalla jotkut numerot kaavaan.

Hitto meinasin laittaa ton, mutta en sitten uskaltanut miinuspisteiden pelossa. 

Vierailija
6238/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko mitä pisteitä mistäkin osiosta sai? Muistan, että oikeasta vastauksesta fysiikan tehtävässä sai 2,5p. Miten äidinkieli ja englanti tai se etiikka??

Vierailija
6239/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan valmennuskeskuksen kurssilla ollut? Kuinka monta teitä siinä oli? Meinaan, että varmaan niistä suurin osa seuraavaan vaiheeseen pääsevistä. Jos oli jotain 40 henkilöä, niin siinäpä ne jatkoonpääsijät sitten onkin. 

Vierailija
6240/8137 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin taas tehneeni naurettavan virheen siinä robottikäsi-tehtävässä. Olen laskenut periaatteessa oikein ja vetänyt väliin yhden huolimattoman pluslaskun, jonka seurauksena tulos on väärä. Lumassa ainakin yksi toinenkin vastaava eli periaate oikein ja sekoilu lukujen kanssa.

Välillä tuntuu, että en tule koskaan pääsemään psylologiksi siksi, että laskemisessa on tendenssi tehdä näitä hölmöjä virheitä. Tajuan systeemit hyvin ja sitten kun suurin haaste on ohi olen huolimaton numeroiden kanssa. Tiedostin tämän jo ennen koetta, mutta yrityksestä huolimatta näitä on tullut ainakin kaksi kokeeseen, ja se maksanee jo jatkopaikan.

Turhauttavaa...

Ketju on lukittu.