Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
5401/8137 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä kun että kaikkien kiintiössä on päässyt ensikertalaisiakin.

Jokainen kaikkien kiintiössä tai ainereaalissa päässyt voi ikuisesti kiittää koronaa!

Ja me, joiden sisäänpääsy siirtyy vuodella näiden kiintiömuutosten takia, voidaan ikuisesti kirota koronaa :)

(vittusaatana!!!)

Vierailija
5402/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siis meni jotka on jo paikan saaneet osallistua amk kokeeseen? Miksi??

En ole saanut paikkaa ylimmästä toiveestani, niin miksi en saisi osallistua? Yhtä lailla minulla on oikeus yrittää päästä haluamaani opiskelupaikkaan.

Sen pitäisi olla niin, että jos ei ole tyytyväinen todistuksella saamaansa paikkaan niin luopuu siitä seuraavana jonossa olevan hyväksi ja menee kokeeseen. Aika ärsyttävää, että osa voi chillailla kokeen läpi opintopaikka plakkarissa ja toisille se on se ainoa mahdollisuus...

Ei tällaista sääntöä ole eikä voisikaan olla. Säännöt on ihan selvät. Saa hakea vaikka kuudelle alalle ja käydä kaikkien kokeissa, vaikka olisi saanut jo paikan. Ylin mihin pääsee, jää voimaan. Ne paikat on pakko ottaa vastaan vasta heinäkuussa.

Mieti tätä vaikka niin että joku on saanut amk paikan todistuksella ja menee tekemään psykan amk kokeen ja yrittää ylempään toiveeseensa. Ei pääse ja niin ottaa 6 kohteen paikan vastaan heinäkuussa.

Irrota psyka kokonaan tästä ajatuskuviostasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5403/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykassa itse asiassa on sääntö, että jos on päässyt todistuksella ylimpään, ei saa osallistua pääsykokeeseen.

Muissa tilanteissa saa.

Vierailija
5404/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän ainereaalin varasijat liikkuvat?

Vierailija
5405/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläköhän ainereaalin varasijat liikkuvat?

Tuskin. :( Harva tuntuu yrittävän kokeella muualle.

Vierailija
5406/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykassa itse asiassa on sääntö, että jos on päässyt todistuksella ylimpään, ei saa osallistua pääsykokeeseen.

Muissa tilanteissa saa.

Kaikissa on sama. Ylimpään mennään, ei silloin tietenkään saa osallistua pääsykokeeseen.

Vierailija
5407/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minkälaisia ainereaalirajoja oli

Helsingin yliopiston sivuilta löysin eilen tiedoston, josta löytyy myös ainereaalirajat. Tässä: https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/psykologian-yhteisvalinta/tilastot Ilmankos oma varasijani oli niin alhainen, kun jokaiseen yliopistoon vaadittu vähintään äikän ja psykan L...

Vierailija
5408/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mulla on mennyt tää kuukausi melkeen vaan matikan kertaamiseen :( En ehtinyt treenata kunnolla fysiikkaa. 

Vierailija
5409/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua mulla on mennyt tää kuukausi melkeen vaan matikan kertaamiseen :( En ehtinyt treenata kunnolla fysiikkaa. 

no voi hellanlettas ei siihen amk-kokeeseen edes kuulu valmistautua!

Mut minkäs sille voi kun psykalle hakee kaikki hikipingot,jotka opiskelee intopiukeena ja vääristää näin amk-kokeen idean valmistautumattomuudesta

Vierailija
5411/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkälaisia ainereaalirajoja oli

Helsingin yliopiston sivuilta löysin eilen tiedoston, josta löytyy myös ainereaalirajat. Tässä: https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/psykologian-yhteisvalinta/tilastot Ilmankos oma varasijani oli niin alhainen, kun jokaiseen yliopistoon vaadittu vähintään äikän ja psykan L...

Joo, se oli selvä jo heti kun ainereaalista kuultiin. Taidettiin arvioida, että LE-alkuisella pääsisi Joensuuhun, ehkä Jyväskyläänkin, mutta siinä oltiinkin väärässä.

Vierailija
5412/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut minkäs sille voi kun psykalle hakee kaikki hikipingot,jotka opiskelee intopiukeena ja vääristää näin amk-kokeen idean valmistautumattomuudesta

No voi hellanlettas! Onneksi psykan hikipinkosuoritukset eivät vaikuta ollenkaan omaan opiskelupaikkaasi.

Totta kai kaikkeen voi valmistautua, ja on järkevää valmistautua. Vähintäänkin ottamalla selvää mitä tiedossa on, ja kun havaitsee puutteita tiedoissa, paikkaa ne puutteet.

Jos tiedettäisiin, että kokeeseen kuuluu venäjän alkeet, totta kai opettelisin kyrilliset kirjaimet, lukusanat ja taivuttamaan säännölliset verbit yms. peruskamaa.

Kokeessa on myös osa-alueita, joihin ei periaatteessa voi valmistautua tai oikeammin ei voi merkittävästi parantaa suoritustaan valmistautumisella.

Vierailija
5413/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, soitellen sotaan vaan! :D

Vierailija
5414/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen epävirallisen gallupin

Peukku ylös = aion käyttää jonkinlaista vilppiä AMK-kokeessa (esim. graafinen laskin, MAOL)

Peukku alas = en aio käyttää minkäänlaista vilppiä AMK-kokeessa

Vierailija
5415/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukku ylös = aion käyttää jonkinlaista vilppiä AMK-kokeessa (esim. graafinen laskin, MAOL)

Mä oon ajatellut että MAOLia ei tarvi, koska tehtävissä yleensä annetaan ne tarvittavat esim. tiheysarvot. Oonko luullu väärin?

Vierailija
5416/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ajatellut että MAOLia ei tarvi, koska tehtävissä yleensä annetaan ne tarvittavat esim. tiheysarvot. Oonko luullu väärin?

En usko, että MAOLia sellaseen tarvii - ei ne voi olettaa että porukka osaisi jotain tiheyksiä ulkoa.

Vierailija
5417/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, että mitä edes googlailisin kokeessa, jos sille tielle lähtisin.

Vierailija
5418/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, että mitä edes googlailisin kokeessa, jos sille tielle lähtisin.

Tähänastisten kokemusten perusteella on googlattu sitä, mitä kokeessa on kysytty.

Esim. pari päivää sitten DI-kokeessa oli tällainen kysymys:

Työnnät vaakasuoralla lattialla olevaa laatikkoa pinnan suuntaisella, 110 N:n suuruisella voimalla, mutta laatikko ei lähde liikkeelle. Laatikon massa on 25 kg ja lepokitkakerroin lattian ja laatikon välillä 0,57. Mikä seuraavista väitteistä on tosi? (1 p.)

A. Lepokitkan suuruus on 0 N.

B. Lepokitkan suuruus on 63 N.

C. Lepokitkan suuruus on 110 N.

D. Lepokitkan suuruus on 140 N.

Mitäpä luulet mikä hakusana trendasi? :D

Vierailija
5419/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänastisten kokemusten perusteella on googlattu sitä, mitä kokeessa on kysytty.

Esim. pari päivää sitten DI-kokeessa oli tällainen kysymys:

Työnnät vaakasuoralla lattialla olevaa laatikkoa pinnan suuntaisella, 110 N:n suuruisella voimalla, mutta laatikko ei lähde liikkeelle. Laatikon massa on 25 kg ja lepokitkakerroin lattian ja laatikon välillä 0,57. Mikä seuraavista väitteistä on tosi? (1 p.)

A. Lepokitkan suuruus on 0 N.

B. Lepokitkan suuruus on 63 N.

C. Lepokitkan suuruus on 110 N.

D. Lepokitkan suuruus on 140 N.

Mitäpä luulet mikä hakusana trendasi? :D

Mikä tässä ois ollut oikee vastaus?

Laskin, mutta TAAS en usko, että osasin oikein. 

Vierailija
5420/8137 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIstä ton DI-kokeen voi katsoa?

Ketju on lukittu.