Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Mitä olette ajatelleet ottaa sivuaineeksi psykalla?
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen todistus piti olla jotta pääsi todistuksella. ?
Helsinki: 140,4
Turku: 135,1
Tampere: 135,5
Jyväskylä: 131,3
Joensuu: 129,1
Nämä pisteet siis kaikkien hakijoiden kiintiöstä. Ensikertalaiskiintiön pisterajat olivat hitusen korkeammat. Heittivät yleensä 0,1 tai 0,2 pisteellä ylöspäin. Pistetaulukosta kun laskeskelee niin saa kuvan siitä, millaisilla arvosanoilla pisteisiin pääsee. Itselläni oli yksi L psykasta, muut arvosanat E, joista yksi oli pitkä matematiikka. Yhteensä 131 pistettä, joten riitti Joensuuhun. Jyväskylään olen varasijalla 3, saa nähdä paljonko ne liikkuu vielä.
Ei nyt ihan aiheeseen suoraan liity, mutta onko kukaan saanut tuloksia maisteriohjelmien hauista? Vai onko ne tulossa sitten "jossain vaiheessa"?
Eikö luulis, että todistusvalinnan rajat tulevat vielä laskemaan? Jos ajatellaan vaikka, että joku on päässyt psykalle todistusvalinnassa, mutta odottelee vielä lääkiksen pääsykoetulosta (ykköshakukohde)?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan aiheeseen suoraan liity, mutta onko kukaan saanut tuloksia maisteriohjelmien hauista? Vai onko ne tulossa sitten "jossain vaiheessa"?
Pääsykoe ei ole vielä ollut...
Vierailija kirjoitti:
Eikö luulis, että todistusvalinnan rajat tulevat vielä laskemaan? Jos ajatellaan vaikka, että joku on päässyt psykalle todistusvalinnassa, mutta odottelee vielä lääkiksen pääsykoetulosta (ykköshakukohde)?
Mietin ihan samaa.
Mitä mieltä olette, onko mahdollisuutta päästä Turkuun tai Tampereelle 5. varasijalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa.
Mitä mieltä olette, onko mahdollisuutta päästä Turkuun tai Tampereelle 5. varasijalta?
en usko, mutta ikinä ei voi tietää! Oletko jo päässyt siis pisteilläsi Jyväskylään tai Joensuuhun?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sinne 48 joukkoon kuitenkin pääsee! Tämä välillä valaa itseen luottamusta ja välillä aiheuttaa vastareaktion että plaah vaan 48 eli miksi olen edes panostanut tähän.
Onko nää 48 paikkaa toiseen hakuvaiheeseen? Onko tässä myös maisterivalinta laskettu mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sinne 48 joukkoon kuitenkin pääsee! Tämä välillä valaa itseen luottamusta ja välillä aiheuttaa vastareaktion että plaah vaan 48 eli miksi olen edes panostanut tähän.
Onko nää 48 paikkaa toiseen hakuvaiheeseen? Onko tässä myös maisterivalinta laskettu mukaan?
Maisteriin tulee tuon lisäksi 20.
Mitä huomasi valmennuksen harjoituskokeista niin heittämällä löytyi 50-60 itseä parempaa suoriutujaa vaikka luulin osanneeni asiat kohtalaisen hyvin... motivaatio on taas 0%
Vierailija kirjoitti:
Mitä huomasi valmennuksen harjoituskokeista niin heittämällä löytyi 50-60 itseä parempaa suoriutujaa vaikka luulin osanneeni asiat kohtalaisen hyvin... motivaatio on taas 0%
Olivatko kaikki psykalle hakijoita?
Täysiä pisteitä tuskin tullaan tarvitsemaan!
Mistä aiot aloittaa Amk kokeen jos saa valita? Jos sun pitäisi ajatella et kahteen osioon sun täytyy antaa eniten paukkuja ja keskittymistä Niin mistä alotat ja miksi?
Missä osiossa koet ettei haittaa jos sattuu mokia?
Eli paikkoja on jaossa niin 34? /4800
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa.
en usko, mutta ikinä ei voi tietää! Oletko jo päässyt siis pisteilläsi Jyväskylään tai Joensuuhun?
Olen päässyt eli paikka on jo joka tapauksessa, mutta haaveilen noista ylemmistä toiveistani vielä. Lisäksi on tietenkin vielä tuo pääsykoe, mutta siinä jatkoon pääseminen tuntuu vielä epätodennäköisemmältä kuin varasijalta nouseminen. Noh, joka tapauksessa en ole vielä luovuttanut täysin kummankaan valintatavan kanssa.
Saako siis meni jotka on jo paikan saaneet osallistua amk kokeeseen? Miksi??
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut paikkaa ylimmästä toiveestani, niin miksi en saisi osallistua? Yhtä lailla minulla on oikeus yrittää päästä haluamaani opiskelupaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut paikkaa ylimmästä toiveestani, niin miksi en saisi osallistua? Yhtä lailla minulla on oikeus yrittää päästä haluamaani opiskelupaikkaan.
Sen pitäisi olla niin, että jos ei ole tyytyväinen todistuksella saamaansa paikkaan niin luopuu siitä seuraavana jonossa olevan hyväksi ja menee kokeeseen. Aika ärsyttävää, että osa voi chillailla kokeen läpi opintopaikka plakkarissa ja toisille se on se ainoa mahdollisuus...
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette ajatelleet ottaa sivuaineeksi psykalla?
Filosofiaa mahdollisimman paljon, bilsaa myös varmastikin. Sen pidemmälle en ole vielä miettinyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pitäisi olla niin, että jos ei ole tyytyväinen todistuksella saamaansa paikkaan niin luopuu siitä seuraavana jonossa olevan hyväksi ja menee kokeeseen. Aika ärsyttävää, että osa voi chillailla kokeen läpi opintopaikka plakkarissa ja toisille se on se ainoa mahdollisuus...
Tämähän on ollut jo nyt melkein kuukauden tiedossa että kaikki paikat saattaa mennä todistuksella päässeille eli kannattaa valittaa korkeammalle taholle kun lakiahan tässä on jo rikottu... ei ole muiden hakijoiden vika että tasa-arvoa ei tänä vuonna ole kaikille. Itsekin kuulun siis koejonoon ja lievästi sanottuna ärsyttää tämä että tappelee niistä parista paikasta 4000 muun kanssa mutta ei voi pyytää toisia luopumaan heidän tavoitteistaan vaikka ovatkin päässeet nyt hakuprosessia ajatellen helpommalla (ja yo-tuloksia ajatellen nähneet enemmän vaivaa kuin itse)
N. 130 pistettä riitti jonnekin (5E pitkällä matikalla, lyhyellä tarvittiin hyvän aineen L) ja n. 140 pistettä Helsiinkin (2-3 L).