Keiden perheissä ei tule kysymykseen miehen omat lomailut poikien kanssa (etelään)?
Syitä miksi tämä ei tule kysymykseenkään niin monissa perheissä? Sekä elävässä elämässä että tällä palstalla pidetään "hurjana" jos perheellinen mies matkustaisi viikoksi jätkien kanssa "Ibizalle, kanarialle tai Thaimaahan". Miten tuollainen niin hurjaa ja kummallista olisi? Ihminen on käynyt kuussa ja junat kulkee leijuen, silti mies ei voisi käydä matkoilla ilman vaimoa ja lapsiaan?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoisi Ibizalle, niin ihmettelisin todella paljon. :D Yli viiskymppinen mies "poikien kanssa" Ibizalle. Saisi kyllä mennä, kunhan ehtisin naurultani "antaa luvan".
Et ilmeisestitaida ymmärtänyt pointtia. Tyypillisesti tartut johonkin yksityiskohtaan, etkä hahmota mistä on kyse.
Mistä siis on kyse?
Miehen matkustamisesta ja sen kieltämisestä. Ei vain ibizasta. Nauratko yhtäläillä jos mies tahtoo matkustaa thaimaaseen tai vaikka maltalle? Ymmärrätkö eron?
Ymmärrätkö sinä, että se juttu ei ole se kieltäminen, vaan se että aviomies haluaa lähteä rellestämään toisten yhtä vastuuttomien varattujen kuspäiden kanssa tai sinkkukavereiden kanssa jotka ei muuta tee kuin ryyppää ja hyppii naisten perässä. Ihan sama kieltääkö vai ei, sellainen mies joka yleensä haluaa lähteä tuollaiseen reissuun oli se sitten Thaimaassa tai Ibizalla ei ole aviomiesmatskua.
Ihan sama kuin sanoo että miksi naisten pitää kieltää miestä lyömästä heitä ja lapsia, se on jo paha että mies haluaisi lyödä, se että kieltää niin tekemästä on sivuseikka koska mieshän lyö jos haluaa.
Kukaan nainen ei kiellä menemästä normaalille työmatkalle tai vaikka urheilu- tai kulttuurimatkalle.
Niinkuin mun mies totesi jo suhteen alussa; tosimies menee ja rellestää ensin ja hankkii sitten vasta perheen. Ei tarvitse vaimon kieltää kun miestä ei itseä moiset enää kiinnosta. Ollaan 40+kummatkin. Mies oli kova vipeltäjä ja supliikki seuramies kun tavattiin. Sitten jossain vaiheessa kosi ja sanoi että on valmis parisuhteeseen ja perheen perustamiseen. Entinen elämä jäi, naimisissa oltu sen 10 vuotta nyt ja kaksi lasta:) Ei oo mennyt, edes meinannut. Lopetti juomisenkin kokonaan muutama vuosi sitten, ja avioliiton solmimisen jälkeen se oli suunnilleen lasillinen joskus ja jouluna. Ihana isä lapsilleen ja upea aviomies<3 Ei tosin suomalainen vaan maasta jossa biletys on viety ihan omalle tasolleen. Ovat tunnettuja biletyksestä. Mutta saman maan miehet lopettavat sen ylenpalttisen biletyksen kun tulee aika perustaa perhe. En tiennyt silloin kun tavattiin mutta onnellisena ottanut moisen lahjan miehekseni<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tällaista edes kysyä? Miksi aikuinen ihminen ei saisi lähteä kavereidensa kanssa reissuun? Miksi pitäisi kysyä "lupa" vaimolta/mieheltä? Ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi mitään valtuuksia kieltää aikuista miestä tekemästä mitä haluaa. Tottakai siitä mainitaan toiselle ja ajankohta varmistetaan niin, että toisella ei ole samaan aikaan muita matkoja, projektin deadline-rupeamaa tms. koska toisen pitää hoitaa lapset sen aikaa ja järjestellä arki sen mukaan. Enhän mä edes ottaisi vakavasti miestä, jos se ykskaks päättäisi "kieltää" multa jonkun kaverireissun, eikä mies minuakaan jos sitä alkaisin "kieltämään" :D
Minä olen lähtökohtaisesti valinnut miehen, jolle perhearvot ovat tärkeät. Meillä lomaillaan koko perhe yhdessä.
Vou! "Minä olen valinnut...., Meillä lomaillaan...." Selvä! Laitahan se kaulin takaisin kaappiin :D
Meillä asuu kaksi aikuista, jotka pitävät toisistaan ja ovat siksi yhdessä. Kumpikaan ei ole käynyt mistään lihatiskiltä erikseen valitsemassa toista ainesluettelon perusteella.
On tuo omakin mies on ihan riittävän perhekeskeinen. Pitänyt kaikki isyysvapaat ja hoitovapaita päälle jokaisen lapsen kanssa. Kuskaa harrastuksiin, pesee hampaita ja laittaa nukkumaan. Siivoaa ja laittaa ruokaa ihan samalla tavalla kuin minäkin. Lomailee myös perheen kanssa.
Mutta meillä on ollut elämää myös ennen perhettä. Meillä on myös kavereita, joiden kanssa on yhtä mukavaa viettää aikaa kuin ennenkin. Ja meillä on jopa kummallakin omia mielenkiinnon kohteita, jotka eivät suoranaisesti liity lapsiin. Meillä kunnioitetaan jokaista yksilönä ja kaikkien toiveet otetaan huomioon arkea ja lomaa suunnitellessa.
Niin, kuten tässä on jankattu monta sivua, tälläinen onkin ihan normaalia. Kaikilla keski-ikäisillä ei ole mitään kaveriporukkaa tai edes yhtä kaveria jonka kanssa lähteä lomalle, valitettavasti. Ja vaikka olisikin, ei kaikki ihmiset halua matkustella älyttömästi, se perheloma riittää, ja siinä on parasta nauttia siitä kun lapset iloitsee ja kokee uusia asioita lasten kanssa. Ei kaikkien mielenkiinnonkohteisiin kuulu oleellisena osana matkustelu.
Omituinen ajatus että olisi lihatiskiltä valittu tai sitten jostain vaan yhtäkkiä siihen viereen tupsahtanut puoliso ilman että ollaan mitenkään etukäteen tutustuttu toiseen että käykö elämänarvot jne. yhteen. Se että te "pidätte" toisistanne on juuri sitä että olette valinneet juuri toisenne ettekä jotain toista.
Meillä otetaan myös lasten toiveet huomioon lomia suunnitellessa, jokaiselle jotakin, ja se jokin ei ole kellään ryyppäämistä ja irtosuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Monessa perheessä aiheuttaa takakireyttä se että joillain naisilla on kauhea tarve suorittaa elämää juuri sillä tietyllä kaavalla ja samalla tyylilllä kuin kavereilla. Heti jos poikkeaa erilaiseen ratkaisuun niin häpeä iskee ja paineet suorituksen hyväksymisestä nousevat. Tämä on myös yksi syy miksi monet nuoret miehet eivät halua suhteeseen näiden suoritusten tekijöiden kanssa.
Minä olen keski-ikäinen ja tunnen kaikenikäisiä pariskuntia, eikä tälläistä ole kellään. En tiedä ketä ne nykyajan suorittajaäidit on, mutta mun lähipiirissä niitä ei ole, luojan kiitos. Ja sitä en tiedä miten se äidin suorittamisvanhemmuus liittyy siihen että mies lähtee pettämis/ryyppäämislomalle.
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Kyllä on outo mies, jos on parisuhteessa ja silti pitää päästä "poikien reissulle" ulkomaille rälläämään.
Vaikea on uskoa, että siellä vain ostoksilla ja museoissa käydään ja arkkitehtuuria ihaillaan...
Mies on siis outo jos haluaa loppuelämänsä aikana viettää aikaa useamman kuin yhden aikuisen kanssa? Kuka haluaa olla suhteessa, jossa kahlitaan hirveän kiukun ja syyllistämisen uhalla kotiin? Miehillä ei siis jonkun mielestä ole muuta tapaa olla kavereiden kanssa, kuin "rälläämällä" perseet olalla ja vieraita vilkuilemalla? Minkälaisten miesten kanssa te oikein asutte?
Kuten moni on sanonut niin urheilua katsomaan saa mennä, ja vaikka bändin keikalle, mutta ei paikkoihin joissa perinteisesti käydään rellestämässä koska sinne ei kukaan halua mennä katsomaan toisten ryyppäämistä ja huoraamista jos itse ei tee samaa. Ja sitä tässä on lähes kaikki sanoneet, että eivät ole edes alunperin yhteen menneet miehen kanssa joka haluaisi tälläisiä rellestyslomia joista aloituksessa puhutaan.
Huvittaa nämä kommentit että naurattaa ajatus että mies lähtisi Taikkuihin tms. Kyllä se hymy varmasti hyytyisi siinä vaiheessa kun mies todella lähtisi :D
Ja näitä tapahtuu. Halusi vaimo tai ei.
Taidatte olla aika nuoria? Veikkaisin 25-30v. Kyllä se mustavalkoisuus avioliittoa kohtaan ajan myötä häviää.
Vierailija kirjoitti:
Jos miesporukalla lähdetään Thaimaaseen, niin ihan varmasti siellä myös pannaan (tietysti). Kaikille naisille tämä ei ilmeisesti ole ok.
Kyllä naiset ovat suvaitsevaisia, älä pelkää. Mutta miksi lähteä ulkomaille asti poikien kesken iloittelemaan? Ylpeyttä vain kehiin ja rohkeasti odotettuun toimeen kotimaassa!
Lars kirjoitti:
Kyllä on outo mies, jos on parisuhteessa ja silti pitää päästä "poikien reissulle" ulkomaille rälläämään.
Vaikea on uskoa, että siellä vain ostoksilla ja museoissa käydään ja arkkitehtuuria ihaillaan...
Kaverin mies käy sukellustetkillä ympäri maailmaa. Kaveri taas shoppailemassa vaikka New Yorkissa. Lisäksi matkustavat ielä yhdessä koko perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tällaista edes kysyä? Miksi aikuinen ihminen ei saisi lähteä kavereidensa kanssa reissuun? Miksi pitäisi kysyä "lupa" vaimolta/mieheltä? Ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi mitään valtuuksia kieltää aikuista miestä tekemästä mitä haluaa. Tottakai siitä mainitaan toiselle ja ajankohta varmistetaan niin, että toisella ei ole samaan aikaan muita matkoja, projektin deadline-rupeamaa tms. koska toisen pitää hoitaa lapset sen aikaa ja järjestellä arki sen mukaan. Enhän mä edes ottaisi vakavasti miestä, jos se ykskaks päättäisi "kieltää" multa jonkun kaverireissun, eikä mies minuakaan jos sitä alkaisin "kieltämään" :D
Minä olen lähtökohtaisesti valinnut miehen, jolle perhearvot ovat tärkeät. Meillä lomaillaan koko perhe yhdessä.
Vai niin. Minä olen valinnut naisen jolle perhearvot ovat tärkeät. Me lomailla koko perhe yhdessä JA matkaillaan myös erikseen ystävien kanssa.
Vituttaako?Sinä olet moukka!
Eipä minulla muuta.
Perustele ihmeessä.
Ja ihmettelen kyllä yläpeukkujen määrää oksennuskommenttiisi. Mikä raivo-oireyhtymä palstan naisilla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Huomaan että tiedät kyllä mitä tarkoitin, mutta haluat vain nillittää. Harmi ettei puolisosi päästä sinua omille reissuille.
No kerro mitä tarkoitat? Sinulleko parisuhde on kuin vankila, kalterien ulkopuolella on kivoja asioita mutta eivät ne perheelliselle enää ole luvallisia?
Ymmärrätkö sinä että ei kaikkia miehiä tuollaiset "poikienreissut" kiinnosta sinkkunakaan? Kyllä perheelliset miehet tekee kivoja asioita, mutta ne kivat asiat ei ole pettäminen ja ryyppääminen. Ja suurin osa perheellisistä miehistä nauttii lomailusta lastensa kanssa, ja jopa vaimonsa. Yleensä miehet jotka tuollaisia harrastaa on sen verran lapsellisia ja epäluotettavia että ei heidän kanssa kukaan nainen halua perhettä perustaa tai olla edes parisuhteessa. Minun tuntemistani miehistä vain yksi on käynyt kerran formuloita katsomassa ilman perhettä, sekin on työpaikan tarjoama matka.
Kivoja asioita ei tehdä ilman vaimoa ja lapsia?
Sinun tuntemat ihmisen = koko maailma ja varsinkin ne Oikeammin Elävät Ihmiset?
Missä minä sanon että ei tehdä kivoja asioita ilman vaimoa ja lapsia? Sanoin ettei normaalien perheenisien mielestä ole "kiva asia" ryyppääminen ja pettäminen. On olemassa oikeasti kivoja asioita jotka ei ole perhettä tai parisuhdetta vahingoittavia asioita. Onko sinun mielestäsi sitten oikeaa elämää perheelliselle se että mennään joidenkin rymytyyppien kanssa jonnekin ryyppäämään ja pettämään? Olisiko sellainen käytös sitten sille vaimollekin ok? Ukko lasten kanssa kotona kaksi viikkoa ja mamma viilettää pitkin Thaimaata tillin tallin joka ilta eri miehen kainalossa? Ja siinä palaisi koko perheen vuoden lomarahat ja vähän ylikin niin että pari kuukautta ukko ja kakaratkin söisi kaurapuuroa? Kuulostaa oikein miellyttävältä perhe-elämältä.
Miksi jankutat ryyppäämisestä ja varsinkaan pettämisestä?
Miksi muuten mikään "poikaporukka" lähtee tuollaisiin paikkoihin? Ei niissä ole mitään kovin kummoisia sivistäviä juttuja, enimmäkseenhän ne on sinkkujen paikkoja, ei siellä ole varatuille sopivia paikkoja. Toki Thaimaassa on myös perheille sopivia paikkoja, mutta eihän "poikaporukka" mene perhepaikkaan. Ei ne "pojat" siellä museoita kiertele.
Kannattaisiko sinun tehdä jotain tuolle rasismille, miesvihalle ja muiden ihmisten sekä paikkojen aliarvioinnille jotain? Jos Thaimaassa "ei ole mitään aikuiselle miehelle nähtävää" niin kannattaisi nyt mieluummin mennä peilin eteen tutkimaan itseään kuin meuhkata julkisella palstalla ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lomia ja on "lomia".
Jos mies haluaa kalasteleen Norjaan poikien kanssa tai Lontooseen katsoon keikkaa poikien kanssa, on ok. Mutta jos naimisissa oleva, perheellinen mies haluaa edelleen poikien kanssa Thaimaahan, se ei ole Ok.
En mäkään lähtisi Gambiaan naistenlomalle.
Tätä kutsutaan puolison arvostamiseksi.
Jos haluat Thaimaan tai Gambian kaltaista luontoa, lämpöä, hintatasoa ja kulttuuria niin lähdet kuitenkin Norjaan tai Lontooseen? Koska et osaa olla panematta Gambiassa?
Luonnosta, lämmöstä ja kulttuurista nautitaan vaimon tai koko perheen kanssa.
Millä perusteella, sinäkö sen määräät? Ja missä on sanottu, että noista asioista ei nautittaisi myös vaimon ja perheen kanssa?
Tuntuu, että palstan naisilla on 1-2 aivosolua, kaikki asiat ovat joko/tai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoisi Ibizalle, niin ihmettelisin todella paljon. :D Yli viiskymppinen mies "poikien kanssa" Ibizalle. Saisi kyllä mennä, kunhan ehtisin naurultani "antaa luvan".
Et ilmeisestitaida ymmärtänyt pointtia. Tyypillisesti tartut johonkin yksityiskohtaan, etkä hahmota mistä on kyse.
Mistä siis on kyse?
Miehen matkustamisesta ja sen kieltämisestä. Ei vain ibizasta. Nauratko yhtäläillä jos mies tahtoo matkustaa thaimaaseen tai vaikka maltalle? Ymmärrätkö eron?
Ymmärrätkö sinä, että se juttu ei ole se kieltäminen, vaan se että aviomies haluaa lähteä rellestämään toisten yhtä vastuuttomien varattujen kuspäiden kanssa tai sinkkukavereiden kanssa jotka ei muuta tee kuin ryyppää ja hyppii naisten perässä. Ihan sama kieltääkö vai ei, sellainen mies joka yleensä haluaa lähteä tuollaiseen reissuun oli se sitten Thaimaassa tai Ibizalla ei ole aviomiesmatskua.
Ihan sama kuin sanoo että miksi naisten pitää kieltää miestä lyömästä heitä ja lapsia, se on jo paha että mies haluaisi lyödä, se että kieltää niin tekemästä on sivuseikka koska mieshän lyö jos haluaa.
Kukaan nainen ei kiellä menemästä normaalille työmatkalle tai vaikka urheilu- tai kulttuurimatkalle.
Kannataisi hakea hoitoa miesvihaan!
Miksi erottelet urheilu- ja kultturimatkan erikseen vaikkapa Thaimaan matkasta? Tai vaikka fuckin Ibizasta? Sinustako normaali mies ei saa ollut kiinnostunut "normaalista aurinkoisesta turistimatkailusta"? Kuulostaa juuri siltä mitä palsta saa aina lukea. Kyllä mies saa harrastaa ja käyttää rahansa (kunhan käyttää ne siten että naista hyödyttää). Lomamatkakin pitäisi tehdä urheilleen jotta on kiva sixpack näyttää vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Mies on siis outo jos haluaa loppuelämänsä aikana viettää aikaa useamman kuin yhden aikuisen kanssa? Kuka haluaa olla suhteessa, jossa kahlitaan hirveän kiukun ja syyllistämisen uhalla kotiin? Miehillä ei siis jonkun mielestä ole muuta tapaa olla kavereiden kanssa, kuin "rälläämällä" perseet olalla ja vieraita vilkuilemalla? Minkälaisten miesten kanssa te oikein asutte?
Kuten moni on sanonut niin urheilua katsomaan saa mennä, ja vaikka bändin keikalle, mutta ei paikkoihin joissa perinteisesti käydään rellestämässä koska sinne ei kukaan halua mennä katsomaan toisten ryyppäämistä ja huoraamista jos itse ei tee samaa. Ja sitä tässä on lähes kaikki sanoneet, että eivät ole edes alunperin yhteen menneet miehen kanssa joka haluaisi tälläisiä rellestyslomia joista aloituksessa puhutaan.
Aloituksessa EI PUHUTA rellestyslomista, koko ajatus on vain sinun ja muiden vauhkojen mammojen omassa päässä. Voisitko käsittää tämän asian? Lue vaikka uudestaan jos et usko.
Eihän siinä mitään ihmeellistä olisi, muuta kuin mitkä ovat miehen ykkösasiat elämässä?
Meillä miehelle tuskin tulisi edes mieleen lähteä lomalle äijäporukan kanssa, kun haluaa lomailla ja viettää vapaa-aikaansa perheen parissa ja se on elämässä ykkössijalle ja vasta sen jålkeen tulee ystävät ja kaverit.
Joskus miehellä on saunailtoja kavereiden kanssa, mutta nykyisin nekin ovat vaihtuneet lapsi-isä illoiksi, kun kaikilla on lapsia ja haluavat tutustuttaa toisiinsa. Ja tämä ihan miesten omasta tahdosta. Lienevötkö sitten enemmän perhekeskeisiä ja kun mietin, kukaan miehistä ei ole aikaisemmin eronnut, vaan elävät ydinperheessä.
Tottakai mies saa lähteä kavereiden kanssa reissuun, kunhan perheen raha&lomatilanne ei siitä kärsi. Samalla periaatteella käyn myös naistenreissuilla. Käymme myös perheen kanssa yhdessä lomilla, sekä miehen kanssa viikonloppulomilla.
Olen kuullut mieheltäni, että ovat käyneet miestenreissulla strippibaarissa, ja jotkut käyneet maksullisissa naisissa. Mutta parinkymmenen miehen porukkaan riittää valitettavasti erityyppisiä miehiä.
"Nuoret miehet ovatkin fiksuja. Kunpa setämiehet ottaisivat oppia eikä kävisi panemassa alaikäisiä Thaimaassa".
Tämä. Nämä aloitukset ovat jonkun setämiehen juttuja ja nuorille miehille tämä ei edes tulisi mieleen, kun ovat fiksuja ja perhekeskeisiä. Eihän ne juo edes alkoholia, varastele, tee rikoksia ja hulttionuoret ovat kuolemassa sukupuuttoon. Tästähän on tehty laajatutkimus Turun yliopistossa, jossa on käytetty myös poliisiaineistoa.
Ja eikä edes nuorille miehille mitkään etelänmatkat olisi mitäån ihmeellistä tai haluttuja, toisin kuin näille setämiehille, kun parasta ennen päivämäärä on umpeutumassa.
Vierailija kirjoitti:
"Nuoret miehet ovatkin fiksuja. Kunpa setämiehet ottaisivat oppia eikä kävisi panemassa alaikäisiä Thaimaassa".
Tämä. Nämä aloitukset ovat jonkun setämiehen juttuja ja nuorille miehille tämä ei edes tulisi mieleen, kun ovat fiksuja ja perhekeskeisiä. Eihän ne juo edes alkoholia, varastele, tee rikoksia ja hulttionuoret ovat kuolemassa sukupuuttoon. Tästähän on tehty laajatutkimus Turun yliopistossa, jossa on käytetty myös poliisiaineistoa.
Ja eikä edes nuorille miehille mitkään etelänmatkat olisi mitäån ihmeellistä tai haluttuja, toisin kuin näille setämiehille, kun parasta ennen päivämäärä on umpeutumassa.
LOL.
Mukava kun sinä rinnasta matkailun huumeita ja rikoksia tekeviin hulttioihin. Olet varmaan ihana ihminen muutenkin.
Palstalla ei ole miesvihaa eikä miesten aliarviontia.
Jos molemmilla on rahaa niin tottakai saa reissata. Meillä saa tehdä asioita myös kavereiden kanssa, ei ole tommosia kieltoja kummallakaan, onneksi :)
Nuoret miehet ovatkin fiksuja. Kunpa setämiehet ottaisivat oppia eikä kävisi panemassa alaikäisiä Thaimaassa.