Keiden perheissä ei tule kysymykseen miehen omat lomailut poikien kanssa (etelään)?
Syitä miksi tämä ei tule kysymykseenkään niin monissa perheissä? Sekä elävässä elämässä että tällä palstalla pidetään "hurjana" jos perheellinen mies matkustaisi viikoksi jätkien kanssa "Ibizalle, kanarialle tai Thaimaahan". Miten tuollainen niin hurjaa ja kummallista olisi? Ihminen on käynyt kuussa ja junat kulkee leijuen, silti mies ei voisi käydä matkoilla ilman vaimoa ja lapsiaan?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka uskotte, ettei miehenne petä poikien reissuilla, niin voin kertoa, että pettää, jos saa tilaisuuden. Jos joku nainen on kiinnostunut hänestä. 99,9 % varmuudella tarttuu kiinni. Turhaan vastaan inkutatte, olen työssäni nähnyt tämän vuosikymmenten aikana.
Pettää! Aivan varmasti.No sitten pettää. Jos en ikinä saa sitä tietää, niin miten se minua vahingoittaa? Jos saan tietää, niin toimin sitten sen mukaisesti. En halua parisuhdetta, jossa toinen on pettämättä vain siksi, ettei saa siihen tilaisuuksia.
Tässä on järkipuhetta. Tätä sopii monen miettiä.
Jotenkin söpöä kun kaikki naiset taas kuorossa kiekuu "ei meidän Matti ikinä haluaisi reissata kun minun ja kirkuvien kakaroiden kanssa". Oikeassa elämässä kun katsoo noita ah! niin ihanille perhelomille pakotettuja miehiä, sääliksi käy. Harva pahemmin riemuitsee. Moni varmasti viettäisi mielellään aikaa myös kavereidensa kanssa, jos perheen matroona ei sanelisi sitäkin, että moten sitä aikaa sopii viettää ja kuinka paljon.
Antakaa naiset VÄHÄN liikkumatilaa niille miehillenne, saattavat jopa oikeasti alkaa "palvomaan" teitä, eivätkä pidä teitä ainoastaan kaulin kädessä möykkäävänä äippänä.
T. N41
Monessa perheessä aiheuttaa takakireyttä se että joillain naisilla on kauhea tarve suorittaa elämää juuri sillä tietyllä kaavalla ja samalla tyylilllä kuin kavereilla. Heti jos poikkeaa erilaiseen ratkaisuun niin häpeä iskee ja paineet suorituksen hyväksymisestä nousevat. Tämä on myös yksi syy miksi monet nuoret miehet eivät halua suhteeseen näiden suoritusten tekijöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka uskotte, ettei miehenne petä poikien reissuilla, niin voin kertoa, että pettää, jos saa tilaisuuden. Jos joku nainen on kiinnostunut hänestä. 99,9 % varmuudella tarttuu kiinni. Turhaan vastaan inkutatte, olen työssäni nähnyt tämän vuosikymmenten aikana.
Pettää! Aivan varmasti.
Voi, voi, kylläpä on ihmisiä, jotka eivät voi myöntää totuutta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tällaista edes kysyä? Miksi aikuinen ihminen ei saisi lähteä kavereidensa kanssa reissuun? Miksi pitäisi kysyä "lupa" vaimolta/mieheltä? Ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi mitään valtuuksia kieltää aikuista miestä tekemästä mitä haluaa. Tottakai siitä mainitaan toiselle ja ajankohta varmistetaan niin, että toisella ei ole samaan aikaan muita matkoja, projektin deadline-rupeamaa tms. koska toisen pitää hoitaa lapset sen aikaa ja järjestellä arki sen mukaan. Enhän mä edes ottaisi vakavasti miestä, jos se ykskaks päättäisi "kieltää" multa jonkun kaverireissun, eikä mies minuakaan jos sitä alkaisin "kieltämään" :D
Minä olen lähtökohtaisesti valinnut miehen, jolle perhearvot ovat tärkeät. Meillä lomaillaan koko perhe yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin söpöä kun kaikki naiset taas kuorossa kiekuu "ei meidän Matti ikinä haluaisi reissata kun minun ja kirkuvien kakaroiden kanssa". Oikeassa elämässä kun katsoo noita ah! niin ihanille perhelomille pakotettuja miehiä, sääliksi käy. Harva pahemmin riemuitsee. Moni varmasti viettäisi mielellään aikaa myös kavereidensa kanssa, jos perheen matroona ei sanelisi sitäkin, että moten sitä aikaa sopii viettää ja kuinka paljon.
Antakaa naiset VÄHÄN liikkumatilaa niille miehillenne, saattavat jopa oikeasti alkaa "palvomaan" teitä, eivätkä pidä teitä ainoastaan kaulin kädessä möykkäävänä äippänä.
T. N41
No entäs naiset?
Moniko mies sanoo vaimolleen, joka on äitiysvapaalla, että mene vaan tyttöjen kanssa Gambian aurinkoon, tai Italian rannoille, saat hiukan levätä. Kyllä minä pärjään lasten kanssa!
Vierailija kirjoitti:
T. N41
Vaimo on paras kalakaveri. 5 viikkoa Jäämerellä, ei kirkuvia kakaroita lähimaillakaan. Perhelomat on vietetty, Luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N41
No entäs naiset?
Moniko mies sanoo vaimolleen, joka on äitiysvapaalla, että mene vaan tyttöjen kanssa Gambian aurinkoon, tai Italian rannoille, saat hiukan levätä. Kyllä minä pärjään lasten kanssa!
Minun miehelkeni ei tulisi mielenkään, että hän estäisi minua lomailemasta juuri siinä seurassa kun haluan, enkä minäkään estä häntä. Naisen osa helpottuu kummasti kun ei sido itseään lapsikatraaseen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä on pieniä lapsia ja pahimmillaan vastasyntynyt, niin silloin mies ei tasan tarkkaan lähde minnekään.
😂 Älä nyt edes viitsi. Totta kai lähtee jos haluaa lähteä, kunnioittaa itseään eikä alistu olemaan vanki omassa kodissaan. Moni mies jää keittiöjyrän alle ja alistuu, mutta kenenkään ei kannattaisi tehdä niin.
Taidat olla ikuinen sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N41
Vaimo on paras kalakaveri. 5 viikkoa Jäämerellä, ei kirkuvia kakaroita lähimaillakaan. Perhelomat on vietetty, Luojan kiitos.
Sinä puit sen sanoiksi. Aikuinen ihminen, eli samanhenkinen vaimo varmasti onkin paras reissukaveri, mutta harva oikeasti (kuten sinäkin kirjoitit) nauttii noista perhelomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä on pieniä lapsia ja pahimmillaan vastasyntynyt, niin silloin mies ei tasan tarkkaan lähde minnekään.
😂 Älä nyt edes viitsi. Totta kai lähtee jos haluaa lähteä, kunnioittaa itseään eikä alistu olemaan vanki omassa kodissaan. Moni mies jää keittiöjyrän alle ja alistuu, mutta kenenkään ei kannattaisi tehdä niin.
Usko tai älä, kaikki naiset eivät ole Justiinoita, joiden elämän kohokohta on mukulalauma ympärillä ja perhelomat. Liikaa näkee noita matruunoita, jotka muiden rentoutuessa kiljuvat komentoa sekä lapsille, että tossukalle ukolleen ja ilmeisedti vielä jotenkin oudolla tavalla nauttivat siitä.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tällaista edes kysyä? Miksi aikuinen ihminen ei saisi lähteä kavereidensa kanssa reissuun? Miksi pitäisi kysyä "lupa" vaimolta/mieheltä? Ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi mitään valtuuksia kieltää aikuista miestä tekemästä mitä haluaa. Tottakai siitä mainitaan toiselle ja ajankohta varmistetaan niin, että toisella ei ole samaan aikaan muita matkoja, projektin deadline-rupeamaa tms. koska toisen pitää hoitaa lapset sen aikaa ja järjestellä arki sen mukaan. Enhän mä edes ottaisi vakavasti miestä, jos se ykskaks päättäisi "kieltää" multa jonkun kaverireissun, eikä mies minuakaan jos sitä alkaisin "kieltämään" :D
Minä olen lähtökohtaisesti valinnut miehen, jolle perhearvot ovat tärkeät. Meillä lomaillaan koko perhe yhdessä.
Vou! "Minä olen valinnut...., Meillä lomaillaan...." Selvä! Laitahan se kaulin takaisin kaappiin :D
Meillä asuu kaksi aikuista, jotka pitävät toisistaan ja ovat siksi yhdessä. Kumpikaan ei ole käynyt mistään lihatiskiltä erikseen valitsemassa toista ainesluettelon perusteella.
On tuo omakin mies on ihan riittävän perhekeskeinen. Pitänyt kaikki isyysvapaat ja hoitovapaita päälle jokaisen lapsen kanssa. Kuskaa harrastuksiin, pesee hampaita ja laittaa nukkumaan. Siivoaa ja laittaa ruokaa ihan samalla tavalla kuin minäkin. Lomailee myös perheen kanssa.
Mutta meillä on ollut elämää myös ennen perhettä. Meillä on myös kavereita, joiden kanssa on yhtä mukavaa viettää aikaa kuin ennenkin. Ja meillä on jopa kummallakin omia mielenkiinnon kohteita, jotka eivät suoranaisesti liity lapsiin. Meillä kunnioitetaan jokaista yksilönä ja kaikkien toiveet otetaan huomioon arkea ja lomaa suunnitellessa.
Kyllä on outo mies, jos on parisuhteessa ja silti pitää päästä "poikien reissulle" ulkomaille rälläämään.
Vaikea on uskoa, että siellä vain ostoksilla ja museoissa käydään ja arkkitehtuuria ihaillaan...
Lars kirjoitti:
Kyllä on outo mies, jos on parisuhteessa ja silti pitää päästä "poikien reissulle" ulkomaille rälläämään.
Vaikea on uskoa, että siellä vain ostoksilla ja museoissa käydään ja arkkitehtuuria ihaillaan...
Mies on siis outo jos haluaa loppuelämänsä aikana viettää aikaa useamman kuin yhden aikuisen kanssa? Kuka haluaa olla suhteessa, jossa kahlitaan hirveän kiukun ja syyllistämisen uhalla kotiin? Miehillä ei siis jonkun mielestä ole muuta tapaa olla kavereiden kanssa, kuin "rälläämällä" perseet olalla ja vieraita vilkuilemalla? Minkälaisten miesten kanssa te oikein asutte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoisi Ibizalle, niin ihmettelisin todella paljon. :D Yli viiskymppinen mies "poikien kanssa" Ibizalle. Saisi kyllä mennä, kunhan ehtisin naurultani "antaa luvan".
Et ilmeisestitaida ymmärtänyt pointtia. Tyypillisesti tartut johonkin yksityiskohtaan, etkä hahmota mistä on kyse.
Mistä siis on kyse?
Miehen matkustamisesta ja sen kieltämisestä. Ei vain ibizasta. Nauratko yhtäläillä jos mies tahtoo matkustaa thaimaaseen tai vaikka maltalle? Ymmärrätkö eron?
Vai "thaimaaseen" pitäisi päästä. 😂 Menköön ukko vaikka Thaikuuseen, jos työttömyyskorvauksillaan kykenee matkansa kustantamaan. Minä maksan kaikki perheen kulut, joten äijän reissuja "poikien" kanssa en katso tehtäväkseni enää kustantaa. Ei ole varaa itsekään matkustella, eikä tuo äijä hyvällä silmällä "tyttöjen" reissuja katsoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, kaikki naiset eivät ole Justiinoita, joiden elämän kohokohta on mukulalauma ympärillä ja perhelomat. Liikaa näkee noita matruunoita, jotka muiden rentoutuessa kiljuvat komentoa sekä lapsille, että tossukalle ukolleen ja ilmeisedti vielä jotenkin oudolla tavalla nauttivat siitä.
N41
Nainen ajattelee lapsiaan, että heistäkin on kiva päästä reissuun, mutta mies murjottaa, kun oman perheen sijaan hän olisi mieluummin tuhlannut rahat yksin kavereiden kanssa bilematkaan. Joissain perheissä mies ja nainen reissaa yksinään ja lapset kököttävät aina kotona.
Kertoo ettei ole minkäänlaista luottamusta toiseen tai tuntee sen toisen niin hyvin ( esim ollut jotain pettämistä menneisyydessä) jos ei päästä.
Normaali luotettava henkilö voi matkustaa tietääkseni niin paljon kuin tahtoo minne tahtoo.
Lars kirjoitti:
Miten niin outo. Kuinka typerä saa olla jos yleensäkin tarvitsee lähteä pettämään thaimaahan asti. Me käymme aina jollakin ohjatulla kalastusmatkalla, olemme rannalla ym. Joskus vuokrataan auto ja lähdetään tutkimaan lähiseutua. Minun ex oli juuri tuollainen rajoittaja, ja on juuri tästä syystä ex. Jos ei pysty luottamaan, niin ei kannata olla suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Mies on siis outo jos haluaa loppuelämänsä aikana viettää aikaa useamman kuin yhden aikuisen kanssa? Kuka haluaa olla suhteessa, jossa kahlitaan hirveän kiukun ja syyllistämisen uhalla kotiin? Miehillä ei siis jonkun mielestä ole muuta tapaa olla kavereiden kanssa, kuin "rälläämällä" perseet olalla ja vieraita vilkuilemalla?
Meillä tilanne on juuri tuo. Niinpäin vain, että mies on se joka rajoittaa. Onko ok, ettei mies halua jäädä taaperon ja leikki-ikäisen kanssa pyörittämään arkea ja työ-päivähoito-kodinhoitorumbaa ja päästää minua tyttöjen kanssa etelään, vaikka itse matkani maksaisin?
Jep!
-eri