Laitatko uffin vaatekierrätyslaatikoihin rintsikoita?
Mulla on varmaan kolmetkymmenet hutiostosrintsikat jotka on olleet ehkä päivän tai kaksi päällä ja sen jälkeen pesty ja jääneet epämukavana käyttämättä. Ajattelin viedä uffin laatikkoon. Toiminko oikein vai väärin?
Kommentit (17)
Sinnehän ei saa alusvaatteita laittaa joihin liivitkin lasketaan.
No tottakai jos on uudet / uudenveroiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Olen laittanut ja olen ostanut myymälästä, toki ei mitään virttyneitä, mut sellaisia uudenveroisia kyllä mielellään kiertoon
Kaikki vaatteet käydään moneen kertaan läpi jotka sinne laitetaan eli sinne eli voi vaikka paskaiset kalsaritkin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vain nämä mainitaan mitä ei saa laittaa:
Pysyvästi likainen vaate esim. öljyinen
Märkä tai homeinen vaate
Huonekalut & patjat
Miksi laittaisin mitään UFFin laatikkoon koska se ei ole hyväntekeväisyyttä vaan bisnes. On olemassa oikeita hyväntekeväisyyslaatikoitakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaatteet käydään moneen kertaan läpi jotka sinne laitetaan eli sinne eli voi vaikka paskaiset kalsaritkin laittaa.
Tää on hyvä vinkki, nythän niitä ei tarvi edes pestä, säästyy pesuainetta ja sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaisin mitään UFFin laatikkoon koska se ei ole hyväntekeväisyyttä vaan bisnes. On olemassa oikeita hyväntekeväisyyslaatikoitakin.
Tämä.
Siistit ja ehjät käy. Pestynä tietenkin. Sellaiset joita on selkeästi käytetty ja venähtäneet ym ei käy. Jos itse ostaisit vastaavan kuntoiset itsellesi sopivat UFFilta voi laittaa laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin näitä firmoja niin voisi pitää silmällä? Isoissa kaupungeissa varmaan enemmän, joten olisi mukava tietää, että nappaa matkaansa, kun sellaisen laatikon löytää :)
Typerää olla sovittamatta liivejä ja sitten käytät niitä kerran. Jos on noin paljon ylimääräistä rahaa niin lahjoita mieluummin hyväntekeväisyyteen tai sairaille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UFFin laatikoita on kaikkialla ja niihin saa ylimääräisen vaatetavaran helposti vietyä kauppareissulla. Meillä on paikallisella seurakunnalla oma kirppis ja keräyslaatikko, jonne vien omat yölimääräiset, mutta monilla paikkakunnilla ei ole tällaisia ja Punaisen Ristin konttejakin on harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Typerää olla sovittamatta liivejä ja sitten käytät niitä kerran. Jos on noin paljon ylimääräistä rahaa niin lahjoita mieluummin hyväntekeväisyyteen tai sairaille lapsille.
Nettikaupoissa tuotteita ei voi sovittaa . Moni ei ulkomaisista kaupoista tilatessaan viitsi ryhtyä näkemään vaivaa palauttamisen kanssa.tuoteet ei ole sen vaivan arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä sovitan AINA ennen ostoa liivini. Ihan joka ikinen kerta. Istuvuusongelmat ei vaan kertakaikkiaan aina tule ilmi siinä sovituskopissa vaikka kokeilisi hyppiä ja kumarrella, vaan vasta sitten kun se on ollut jonkun aikaa päällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle, niiden bisnes ei ole minulta pois. Uffin laatikko on tuossa kävelymatkan päässä, uskovaisten kirppis kaukana ja sinne eivät huoli alusvaatetta. Lisäksi tiedän että siellä blokkaavat lahjoituksista parhaat päältä sivuun itselleen tai myyntiin omaan piikkiin. Ap
Ostan. Sinne vaan. Tietysti pestynä.