Keiden perheissä ei tule kysymykseen miehen omat lomailut poikien kanssa (etelään)?
Syitä miksi tämä ei tule kysymykseenkään niin monissa perheissä? Sekä elävässä elämässä että tällä palstalla pidetään "hurjana" jos perheellinen mies matkustaisi viikoksi jätkien kanssa "Ibizalle, kanarialle tai Thaimaahan". Miten tuollainen niin hurjaa ja kummallista olisi? Ihminen on käynyt kuussa ja junat kulkee leijuen, silti mies ei voisi käydä matkoilla ilman vaimoa ja lapsiaan?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Kyllä on outo mies, jos on parisuhteessa ja silti pitää päästä "poikien reissulle" ulkomaille rälläämään.
Vaikea on uskoa, että siellä vain ostoksilla ja museoissa käydään ja arkkitehtuuria ihaillaan...
Mies on siis outo jos haluaa loppuelämänsä aikana viettää aikaa useamman kuin yhden aikuisen kanssa? Kuka haluaa olla suhteessa, jossa kahlitaan hirveän kiukun ja syyllistämisen uhalla kotiin? Miehillä ei siis jonkun mielestä ole muuta tapaa olla kavereiden kanssa, kuin "rälläämällä" perseet olalla ja vieraita vilkuilemalla? Minkälaisten miesten kanssa te oikein asutte?
Kuka on puhunut loppuelämästä? Uskon useimpien protestoivan sitä, että toinen puolisoista jättää kumppanin yksin huolehtimaan lapsista ja kodista, kenties lohkaisten talousbudjetistakin aimo summan päästäkseen itse rentoutumaan, mutta ei sitten salli tätä samaa toiselle.
Tilanne on eri, jos ei ole (enää) pieniä lapsia eikä rahastakaan tiukkaa. Ihmetyttää ne miehet, joiden on päästävä rälläämään lasten pikkulapsiaikana, joka on kuitenkin varsin lyhyt. Ei todellakaan loppuelämän mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka uskotte, ettei miehenne petä poikien reissuilla, niin voin kertoa, että pettää, jos saa tilaisuuden. Jos joku nainen on kiinnostunut hänestä. 99,9 % varmuudella tarttuu kiinni. Turhaan vastaan inkutatte, olen työssäni nähnyt tämän vuosikymmenten aikana.
Pettää! Aivan varmasti.No sitten pettää. Jos en ikinä saa sitä tietää, niin miten se minua vahingoittaa? Jos saan tietää, niin toimin sitten sen mukaisesti. En halua parisuhdetta, jossa toinen on pettämättä vain siksi, ettei saa siihen tilaisuuksia.
Tässä on järkipuhetta. Tätä sopii monen miettiä.
Järkeä on ainoastaan siinä, että tunnustaa tosiasia, suurin sa pettää!
Ja onnellinen parisuhde perustuu siihen, ettei anneta toiselle tilaisuuksia pettää? Mitäs, jos toinen tai molemmat matkustaa työnsä puolesta? Ei voi tehdä sellaista työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tällaista edes kysyä? Miksi aikuinen ihminen ei saisi lähteä kavereidensa kanssa reissuun? Miksi pitäisi kysyä "lupa" vaimolta/mieheltä? Ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi mitään valtuuksia kieltää aikuista miestä tekemästä mitä haluaa. Tottakai siitä mainitaan toiselle ja ajankohta varmistetaan niin, että toisella ei ole samaan aikaan muita matkoja, projektin deadline-rupeamaa tms. koska toisen pitää hoitaa lapset sen aikaa ja järjestellä arki sen mukaan. Enhän mä edes ottaisi vakavasti miestä, jos se ykskaks päättäisi "kieltää" multa jonkun kaverireissun, eikä mies minuakaan jos sitä alkaisin "kieltämään" :D
Minä olen lähtökohtaisesti valinnut miehen, jolle perhearvot ovat tärkeät. Meillä lomaillaan koko perhe yhdessä.
Vai niin. Minä olen valinnut naisen jolle perhearvot ovat tärkeät. Me lomailla koko perhe yhdessä JA matkaillaan myös erikseen ystävien kanssa.
Vituttaako?
Just luin yhden bloggarin miehen lähtevän miesporukalla Jenkkeihin viskimatkalle kolmeksi viikoksi. Kotona 3-vuotias ja 10-kk vanha. Ihmettelen suuresti!
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka uskotte, ettei miehenne petä poikien reissuilla, niin voin kertoa, että pettää, jos saa tilaisuuden. Jos joku nainen on kiinnostunut hänestä. 99,9 % varmuudella tarttuu kiinni. Turhaan vastaan inkutatte, olen työssäni nähnyt tämän vuosikymmenten aikana.
Pettää! Aivan varmasti.
Juuri näin!
Suurin osa pettää, jos saa tilaisuuden! Kaikkia ei tietysti huoli kukaan nainen, mutta jos, niin mikään ei pidättele.
Ja nyt puhun juuri näistä miehistä, joilla on tarve tehdä näitä aikusten poikien yhteisiä matkoja.
Todistaa toinen, joka on vuosikymmenet työnsä puolesta seurannut näitä poikien reissuja.
Iso osa naisistakin pettää, että eipä siinä.
Naiset vain ovat aika pitkään kiinni lapsissa, jos mies katsoo reissailun omaksi oikeudekseen.
Minä arvostan omaa ja lasteni avioliittoja, meillä matkustettiin perheenä, kun lapset olivat pieniä, tai kävimme reissussa mieheni kanssa, isovanhemmat hoitivat lapsiamme. Nyt kun lapsilla on omat perheet, tapa näkyy heille siirtyneen heille.
Kalassa käyvät miehet keskenään, niin, että mukaan ottavat kaikki kalastamaan haluavat lapset. Kaupunkilomia teemme myös joskus niin, että mukana on vanhempia ja lapsia, jota esim. joku konsertti tai muu kiinnostaa.
Parhaat matkat ovat ne, joissa olemme perheenä, tai mieheni kanssa kahdestaan.
Hän on rakkauteni, paras ystäväni ja paras matkakumppanini. ❤️
Tosiaan, viisikymppinen mies "poikien reissulle" kuin joku keskenkasvuinen armeijapoika, joka valitsee kaverit tyttisten sijaan?
Mutta jos haluaisi mennä, niin siitä vaan. Reissaamme perheenä paljon, 3-5 matkaa vuodessa kauemmaksi. Tänä vuonna on käyty Kanarialla, Kreikassa ja Lontoossa. Jouluksi lähdetään Vietnamiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos miesporukalla lähdetään Thaimaaseen, niin ihan varmasti siellä myös pannaan (tietysti). Kaikille naisille tämä ei ilmeisesti ole ok.
Mä en todellakaan usko että mun mies tai kaverinsa pystyisivät ikinä menemään h.oriin. Heille nainen ei ole esine jonka voi ostaa vaan vaimo, lasten äiti arvostettu ja rakastettu kumppani. Ja kun saa kotona tarpeeksi hyvää sekdiä selviää kyllä pari viikkoa ilmankin.
Näille tärkeintä olidi hyvä ruoka, ehkä joku aktiviteetti, retket ja ranta
En itsekään matkustele Tukholmaa ja Tallinnaa kauemmas ystävieni kanssa. Meillä on iso perhe ja rahat on laskettava tarkkaan, siksi ei matkustella omien kavereidemme kanssa vaan joko kahdestaan tai koko perheen voimin.
Sinänsä ei siis olisi mitään sitä vastaan jos mies moiseen reissuun haluaisi lähteä, jos saisi rahat raavittua jostain. Eipä se kyllä halua paljon matkustella, menee mieluummin veneellä saareen tai saunoo kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Kyllä on outo mies, jos on parisuhteessa ja silti pitää päästä "poikien reissulle" ulkomaille rälläämään.
Vaikea on uskoa, että siellä vain ostoksilla ja museoissa käydään ja arkkitehtuuria ihaillaan...
Mies on siis outo jos haluaa loppuelämänsä aikana viettää aikaa useamman kuin yhden aikuisen kanssa? Kuka haluaa olla suhteessa, jossa kahlitaan hirveän kiukun ja syyllistämisen uhalla kotiin? Miehillä ei siis jonkun mielestä ole muuta tapaa olla kavereiden kanssa, kuin "rälläämällä" perseet olalla ja vieraita vilkuilemalla? Minkälaisten miesten kanssa te oikein asutte?
Kuka on puhunut loppuelämästä? Uskon useimpien protestoivan sitä, että toinen puolisoista jättää kumppanin yksin huolehtimaan lapsista ja kodista, kenties lohkaisten talousbudjetistakin aimo summan päästäkseen itse rentoutumaan, mutta ei sitten salli tätä samaa toiselle.
Tilanne on eri, jos ei ole (enää) pieniä lapsia eikä rahastakaan tiukkaa. Ihmetyttää ne miehet, joiden on päästävä rälläämään lasten pikkulapsiaikana, joka on kuitenkin varsin lyhyt. Ei todellakaan loppuelämän mittainen.
Parisuhteessakin molemmilla on yleensä henkilökohtaisia tuloja joita saa jemmata mihin kukin haluaa. Pikkulapsiaika kestää karkeasti 10 vuotta jos lapsia on pari kolme. Sinunko elämäsi kaatuu muutamiin viikkoihin tuon 10v aikana?
Matkustin ennen suhdetta sekä yksin että kaverin kanssa. Nyt suhteen aikana matkustan toki eniten kumppanin kanssa (useamman kerran vuodessa), mutta myös silloin tällöin kaverin kanssa ja kumppani on vapaa tekemään samoin. Meille on tulossa perheenlisäystä ja mies on vapaa lähtemään laskettelureissulle kavereiden kanssa. ”Saan” itsekin lähteä jossain vaiheessa vastapainoksi jollekin reissulle, vaikkakin mieluiten matkustan eniten perheenä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tällaista edes kysyä? Miksi aikuinen ihminen ei saisi lähteä kavereidensa kanssa reissuun? Miksi pitäisi kysyä "lupa" vaimolta/mieheltä? Ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi mitään valtuuksia kieltää aikuista miestä tekemästä mitä haluaa. Tottakai siitä mainitaan toiselle ja ajankohta varmistetaan niin, että toisella ei ole samaan aikaan muita matkoja, projektin deadline-rupeamaa tms. koska toisen pitää hoitaa lapset sen aikaa ja järjestellä arki sen mukaan. Enhän mä edes ottaisi vakavasti miestä, jos se ykskaks päättäisi "kieltää" multa jonkun kaverireissun, eikä mies minuakaan jos sitä alkaisin "kieltämään" :D
Minä olen lähtökohtaisesti valinnut miehen, jolle perhearvot ovat tärkeät. Meillä lomaillaan koko perhe yhdessä.
Vai niin. Minä olen valinnut naisen jolle perhearvot ovat tärkeät. Me lomailla koko perhe yhdessä JA matkaillaan myös erikseen ystävien kanssa.
Vituttaako?
Sinä olet moukka!
Eipä minulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miesporukalla lähdetään Thaimaaseen, niin ihan varmasti siellä myös pannaan (tietysti). Kaikille naisille tämä ei ilmeisesti ole ok.
Mä en todellakaan usko että mun mies tai kaverinsa pystyisivät ikinä menemään h.oriin. Heille nainen ei ole esine jonka voi ostaa vaan vaimo, lasten äiti arvostettu ja rakastettu kumppani. Ja kun saa kotona tarpeeksi hyvää sekdiä selviää kyllä pari viikkoa ilmankin.
Näille tärkeintä olidi hyvä ruoka, ehkä joku aktiviteetti, retket ja ranta
Joopa joo!
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistaisin voimakkaasti meidän suhteen ja sen tunnenko miestäni ollenkaan jos hän haluaisi yhtäkkiä lähteä Ibizalle tai Thaimaahan.
Sen sijaan jokavuotiset asuntoautomatka ympäri Suomea ja mahdollisesti Norjaa vanhan kaveriporukkansa kanssa ovat edelleen enemmän kuin ok.
Hieno luottamus mieheesi - onnea vaan parisuhteellenne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vou! "Minä olen valinnut...., Meillä lomaillaan...." Selvä! Laitahan se kaulin takaisin kaappiin :D
Meillä asuu kaksi aikuista, jotka pitävät toisistaan ja ovat siksi yhdessä. Kumpikaan ei ole käynyt mistään lihatiskiltä erikseen valitsemassa toista ainesluettelon perusteella.
On tuo omakin mies on ihan riittävän perhekeskeinen. Pitänyt kaikki isyysvapaat ja hoitovapaita päälle jokaisen lapsen kanssa. Kuskaa harrastuksiin, pesee hampaita ja laittaa nukkumaan. Siivoaa ja laittaa ruokaa ihan samalla tavalla kuin minäkin. Lomailee myös perheen kanssa.
Mutta meillä on ollut elämää myös ennen perhettä. Meillä on myös kavereita, joiden kanssa on yhtä mukavaa viettää aikaa kuin ennenkin. Ja meillä on jopa kummallakin omia mielenkiinnon kohteita, jotka eivät suoranaisesti liity lapsiin. Meillä kunnioitetaan jokaista yksilönä ja kaikkien toiveet otetaan huomioon arkea ja lomaa suunnitellessa.
Kyllä sinä olet varmasti hyvä ihminen. Me olemme jo lähemmäs viisikymppisiä ja voimme jo olla sellaisia kuin haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Ei, on selvää miksi me emme ole yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Miten se nyt on pois yhteisestä elämästä? Ei meillä kaikki raha mene yhteisiin menoihin. Ei meillä kumpikaan tarvitse toista mahdollistamaan arjen ajankäyttöä (lapsi 12v, pikkulapsen kanssa olikin sumplimista aikatauluissa). Itseasiassa pieni erillään olo on välillä ihan positiivista.
Se jonka mies ei halua lentää.Joo mutta kun täällä palstamammojen mielestä se on väärin jos edes vähän, edes hitusen menee aikaa ja rahaa naisen on ja perheen ulkopuolelle. Sellainen mies on ajatteleman sikamies ja aikuislapsi joka käyttää aikaa rahaa siten, että siitä ei nainen hyödy!!!1
Höpöti höpöti, kukaan ei ole koskaan täällä sanonut noin, ei mammat eikä edes trollaavat jonnet. Kyllä tietysti vähän saa käyttää rahaa omiin juttuihin mutta ei tuhansia euroja ja viikkoa jossain Thaimaassa ryyppäämässä ja pettämässä.
Miksei saa käyttää tuhatta euroa itseensä ja käydä Thaimaassa? Sinäkö sen määräät niin? Kai olet samaa mieltä, että nainenkaan ei sitten käy shoppailemassa ja käytä vastaavaa määrää rahaa vaatteisiin, kenkiin, laukkuun ja kosmetiikkaan + kampaamoon?
Ei riitä tuhat euroa olla viikkoa Thaimaassa rellestämässä, ja ei tietenkään vaimokaan tuhlaa omiin juttuihinsa sellaisia rahoja. Tässä ei puhuta nyt mistään rikkaimmasta kymmenyksestä, vaan niistä perheistä joissa on lapsia joiden harrastuksiin jne. joutuu satsaamaan jos haluaa lapselleen hyvän elämän, ja palkka on suurimmalla osalla suomalaisia siinä parin tonnin korvilla eli nettona jää naiselle ehkä se 1600€ ja miehelle ehkä jopa pari tonnia. Ei tuollaisilla rahoilla elätetä perhettä ja rellestetä "poikien kanssa" koska rahaa pitää riittää lasten kanssa matkustamiseenkin edes kerran vuodessa ettei lapset häpeä koulussa kun eivät ole olleet koko vuonna missään kuin kotona.
En tunne yhtään naista (tai miestäkään) jolla olisi varaa tuhlata vaatteisiin, kenkiin, käsilaukkuihin tai edes kampaajalle tonnia. Ihan jo tutkimuksen mukaan suomalaiset ostaa vaatteensa Prismasta ja varmasti lapsille adidasta jne. ja itselle sieltä alerekistä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin söpöä kun kaikki naiset taas kuorossa kiekuu "ei meidän Matti ikinä haluaisi reissata kun minun ja kirkuvien kakaroiden kanssa". Oikeassa elämässä kun katsoo noita ah! niin ihanille perhelomille pakotettuja miehiä, sääliksi käy. Harva pahemmin riemuitsee. Moni varmasti viettäisi mielellään aikaa myös kavereidensa kanssa, jos perheen matroona ei sanelisi sitäkin, että moten sitä aikaa sopii viettää ja kuinka paljon.
Antakaa naiset VÄHÄN liikkumatilaa niille miehillenne, saattavat jopa oikeasti alkaa "palvomaan" teitä, eivätkä pidä teitä ainoastaan kaulin kädessä möykkäävänä äippänä.
T. N41
Vaimo on paras kalakaveri. 5 viikkoa Jäämerellä, ei kirkuvia kakaroita lähimaillakaan. Perhelomat on vietetty, Luojan kiitos.
Sinä puit sen sanoiksi. Aikuinen ihminen, eli samanhenkinen vaimo varmasti onkin paras reissukaveri, mutta harva oikeasti (kuten sinäkin kirjoitit) nauttii noista perhelomista.
Niin. Allekirjoitan (vain!) omalta kohdaltani, aikansa kutakin. - Edellinen, se vaimo ja aikuisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kysymykseen jos raha olisi niukassa ja lomailu olisi pois yhteisestä elämästä. Kun ei ole niin kumpikin voi mennä miten lystää, mieheni ei kylläkään ole kiinnostunut reissaamaan kavereidensa kanssa. Itse olen lähdössä ilman miestäni Italiaan ensi viikolla.
Miten voi lomailla etteikö se olisi pois yhteisestä elämästä? Kaikkihan on pois muusta elämästä, kaikki oma kulutus, oma harrastus, omat ajatukset jne.
Huomaan että tiedät kyllä mitä tarkoitin, mutta haluat vain nillittää. Harmi ettei puolisosi päästä sinua omille reissuille.
No kerro mitä tarkoitat? Sinulleko parisuhde on kuin vankila, kalterien ulkopuolella on kivoja asioita mutta eivät ne perheelliselle enää ole luvallisia?
Ymmärrätkö sinä että ei kaikkia miehiä tuollaiset "poikienreissut" kiinnosta sinkkunakaan? Kyllä perheelliset miehet tekee kivoja asioita, mutta ne kivat asiat ei ole pettäminen ja ryyppääminen. Ja suurin osa perheellisistä miehistä nauttii lomailusta lastensa kanssa, ja jopa vaimonsa. Yleensä miehet jotka tuollaisia harrastaa on sen verran lapsellisia ja epäluotettavia että ei heidän kanssa kukaan nainen halua perhettä perustaa tai olla edes parisuhteessa. Minun tuntemistani miehistä vain yksi on käynyt kerran formuloita katsomassa ilman perhettä, sekin on työpaikan tarjoama matka.
Kivoja asioita ei tehdä ilman vaimoa ja lapsia?
Sinun tuntemat ihmisen = koko maailma ja varsinkin ne Oikeammin Elävät Ihmiset?
Missä minä sanon että ei tehdä kivoja asioita ilman vaimoa ja lapsia? Sanoin ettei normaalien perheenisien mielestä ole "kiva asia" ryyppääminen ja pettäminen. On olemassa oikeasti kivoja asioita jotka ei ole perhettä tai parisuhdetta vahingoittavia asioita. Onko sinun mielestäsi sitten oikeaa elämää perheelliselle se että mennään joidenkin rymytyyppien kanssa jonnekin ryyppäämään ja pettämään? Olisiko sellainen käytös sitten sille vaimollekin ok? Ukko lasten kanssa kotona kaksi viikkoa ja mamma viilettää pitkin Thaimaata tillin tallin joka ilta eri miehen kainalossa? Ja siinä palaisi koko perheen vuoden lomarahat ja vähän ylikin niin että pari kuukautta ukko ja kakaratkin söisi kaurapuuroa? Kuulostaa oikein miellyttävältä perhe-elämältä.
Miksi jankutat ryyppäämisestä ja varsinkaan pettämisestä?
Miksi muuten mikään "poikaporukka" lähtee tuollaisiin paikkoihin? Ei niissä ole mitään kovin kummoisia sivistäviä juttuja, enimmäkseenhän ne on sinkkujen paikkoja, ei siellä ole varatuille sopivia paikkoja. Toki Thaimaassa on myös perheille sopivia paikkoja, mutta eihän "poikaporukka" mene perhepaikkaan. Ei ne "pojat" siellä museoita kiertele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lomia ja on "lomia".
Jos mies haluaa kalasteleen Norjaan poikien kanssa tai Lontooseen katsoon keikkaa poikien kanssa, on ok. Mutta jos naimisissa oleva, perheellinen mies haluaa edelleen poikien kanssa Thaimaahan, se ei ole Ok.
En mäkään lähtisi Gambiaan naistenlomalle.
Tätä kutsutaan puolison arvostamiseksi.
Jos haluat Thaimaan tai Gambian kaltaista luontoa, lämpöä, hintatasoa ja kulttuuria niin lähdet kuitenkin Norjaan tai Lontooseen? Koska et osaa olla panematta Gambiassa?
Luonnosta, lämmöstä ja kulttuurista nautitaan vaimon tai koko perheen kanssa.
Järkeä on ainoastaan siinä, että tunnustaa tosiasia, suurin sa pettää!