Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alistuvat kotiorjiksi (naistenhuoneen anonyymi)

Vierailija
25.06.2019 |

Pakko kopsata tämä viesti tänne, koska näin (toistaiseksi) lapsettomana en kehtaa purkaa tätä järkytystä tuonne FB-ryhmään suoraan kommentoimaan. Lainaus anonyymin viestistä:

”Naistenhuoneen anonyymi
= teksti julkaistu toisen henkilön puolesta.

Miten te työssä käyvät perheelliset selviätte arjen pyörittämisestä? Itse olen aivan loppu 😳
Lapset ovat pieniä, mies reissuhommissa eli käytännössä hoidan kaiken kotona itse. Lapset päiväkotiin klo kuudeksi, sen jälkeen työpäivä, lapset päiväkodista ja 3-4 maissa kotona. Ja siinä vaiheessa itse olisin aivan valmis nukkumaan mutta varsinainen työpäivä alkaakin vasta kotona. Pese pyykkiä, laita tiskit, tee ruoka, vaihda vaippaa, siivoa, leikkaa nurmikko, lista on loputon. Luvattoman usein syödään kaupan valmisruokia ja nyt tuntuu että kodinhoito on räjähtänyt käsiin. Pelkkä ajatuskin kodistamme saa minut ahdistumaan, siellä olisi niin paljon tekemistä ja siivoamista etten tiedä mistä aloittaisi ja mistä saisi voimia sekä aikaa.
Mies on yleensä viikonloput kotona, itse teen satunnaisesti keikkaa viikonloppuisin. Vapaapäivinä kun mieskin on kotona, täytyisi yrittää nähdä ystäviä ja sukulaisia, viettää aikaa lasten kanssa uimarannalla ja puistoissa, käydä kaupassa ja hoitaa asioita sekä hoitaa parisuhdetta. Tuntuu etten yksinkertaisesti jaksa tällaista arkea, kun hetkeäkään ei saa levätä. Yöunet jäävät itsellä aika lyhyiksi ja heräilen öisin lasten takia. Illasta kun saan lapset nukkumaan yritän ottaa itselleni omaa aikaa, vielä siivota paikkoja kuntoon ja valmistella tulevaa työpäivää. Ja kello onkin jo lähemmäs puolen yön kun pääsen nukkumaan ja herätys on yleensä 4.30. Onko muillakin tällaista, olenko vain laiska kun en meinaa jaksaa? 😔”

Tässä tapauksessa siis nainen hoitaa kaikki kotityöt, lapset, arjen suunnitteluun liittyvät metatyöt ja käy lisäksi kokopäivätöissä. Ja mies on käytännössä sinkkuna. Naiset, miksi helvetissä alistutte tällaiseen?

Ja kommenteissa ratkaisuksi tarjotaan oman työajan laskemista, joten se siitä eläkekertymästäkin. Mies onneksi saa rauhassa kerryttää varallisuutta ja välttyy myös ruuhkavuosilta tällä järjestelyllä 😒

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa on syyt  miksi en ikinö huolisi reissutyöläistä lasteni isäksi ja puolisokseni.

Vierailija
2/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt kasvatetaan kilteiksi.

Tytöiltä odotetaan että he huolehtivat muista. Viimeiseksi itsestään.

Tytöt kasvatetaan palvelijoiksi. Palvemaan muita.

Tytöt kasvatetaan epäitsekkäiksi. Tyttö ei saa olla itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olin tulossa sanomaan kuin ykkönen: ei ikinä reissumiestä, ei montaa lasta. Meillä ei myöskään ok-taloa. Ei ongelmia.

Vierailija
4/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no. Mulla käy siivooja ja siitä saa kotitalousvähennyksen.

Kysykää kuinka paljon siipalla menee kaljaan ja autoon ja baarissa kahvitteluun ja ulkona syömiseen!

Mun siivooja tekee listalta mitä vaan kun on sovittu,pyykin viikkaamiset ja kaikki!

Älkää olko kynnysmatoja tai äitejä ukoillenne!

PS. Käy kaupassakin jos on lista valmiina!

Vierailija
5/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia 6+6+6 malli. Kaikki naiset eivät edelleenkään osaa pitää puoliaan, joten valtion pakko auttaa.

Vierailija
6/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi nainen hoitaa kaikki kotihommat. Mieshän voisi hoitaa viikonloppuna suuremmat siivoukset, nurmikon leikkaukset ym. Riippuu toki mihen töistä mutta jos tekee vain normaalipäivää reissussa niin miehellehän jää kaikki illat reissussa aikaa itselleen?

Jos miehellä illat vapaita niin toivottavasti ainakin lukee satuja lapsille skypen kautta ym seurustelee heidän kanssaan niin äiti saa välillä helpommin tehtyä kotihommia kun lapset vielä hereillä.

Tuollaisessa tilnateessa täytyy vain karsia kaikki ei niin pakollinen tekeminen pois ja toisaalta joskus pyytää apua muilta. Ja miehen täyttyisi viikonloppuisin ottaa päävastuu perheestä kun on viikolla niin paljon poissa.

Vierailija
7/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta toinen päiväkodissa ja toinen toisella luokalla koulussa, mies reissuhommissa viikot. Vien lapsen päivähoitoon joka päivä kello 8,30 maissa, työpaikalla pitää olla kello 9 mennessä (liukuva työaika) eli käytännössä olen siellä kello 8,45. Ruokatauolla käyn pikaisesti syömässä työpaikkaruokalassa 15-20 min, josta saan joka nipistettyä aamu"myöhästymistä" n. 25-30 min. työpäivä päättyy minun osaltani sitten 16.15 ja lasta olen hakemassa kello 16,30. Esikoinen lähtee itse kouluun samoina aikoina kun minä lähden töihin ja tulee iltapäivähoidosta samoihin aikoihin kuin minä tulen kuopuksen kanssa päiväkodilta. Sillä välin robotti-imuri on imuroinut ajastettuna kodin, koiraa ei tällä haavaa ole otettu vaikka mieli tekisi. Usein lähdetään tuossa välissä käymään lasten kanssa ruokakaupassa kunhan on otettu vähän välipalaa. Kaupan jälkeen ulkoillaan pihalla 30-45 min. ja ennen kauppaan lähtöä olen laittanut pyykit koneeseen, kone kuivaa pyykit joten kun mennään sisälle niin taivuttelen ne kaappeihin. Nurmikon meillä leikkaa robottiruohonleikkuri, asutaan omakotitalossa. Lumityöt vähän rasittavat talvella etenkin jos yöllä on tullut paljon lunta. Viikonloppuisin mies imuroi ja minä laitan jotain ruokaa ja ehkä pyyhin pölyt ja mopataan lattia. Siivooja käy kerran kuussa. Meillä aika sopuisaa. 

Vierailija
8/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan ollut sopivan epäjohdonmukainen ja epäluotettava alusta lähtien, ettei vastuunkantamisesta tarvitse edes keskustella tunnollisen perheenäidin kanssa?

Vierailija
9/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Arjen suunnitteluun liittyvät metatyöt”

”Mies on käytännössä sinkkuna”

Siis mitä helvettiä mä just luin? Metatyöt, wtf? Ja töissäkäyvä puoliso on ”sinkku”.

Uskomatonta, höyryävän feminististä uhriutumispas*aa.

Niin, siihen menee oma aikanasa ja energiansa että edes suunnittelee miten tuollaisen palapelin saa toimimaan. Ja mies on käytännössä kuin sinkku kun tarvitsee ma-pe huolehtia vain itsestään. Jos tämä on mielestäsi normaalia niin se on vain osoitus että feminismiä tarvitaan edelleen.

Vierailija
10/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan ollut sopivan epäjohdonmukainen ja epäluotettava alusta lähtien, ettei vastuunkantamisesta tarvitse edes keskustella tunnollisen perheenäidin kanssa?

Mies käy töissä ja todennäköisesti tuo valtaosan perheen elannosta. Sekö ei ole vastuunkantamista? Tyypillisesti näissä tilanteissa se reissuhommissa raatava on ansioillaan mahdollistanut naisen pesänrakennus- ja hoivaviettien toteutumisen.

Vierailija
11/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 ”Arjen pyörittäminen”, tuo suomalaisten uusfeministien keksimä uhriutumismantra.

Kannattaisi käyttää ehkäisyä ja jättää lapset tekemättä, jos elämä on niin vaikeaa. Tai käskeä mies lopettamaan työt ja mennä itse töihin hankkimaan perheelle elanto. Tai jäädä sinkuksi pieneen kerrostaloboksiin ja hankkia vaikka kissa.

Naisten ulina on aivan käsittämätöntä. Ensin halutaan lapset ja isolla velalla talot sun muut, ja sitten ”uuvutaan” normaaliin arkeen ja ulistaan, kuinka kaikki on niin epäoikeudenmukaista. 💩

Onneksi yhä suurempi osa nuorista naisista on fiksuja ja noudattaa jo ohjeitasi ja jättää lisääntymättä ja hankkimatta parisuhdetta. Ai niin mutta eihän sekään ole sinusta hyvä vaan siitäkin keksit ulinaa.

Vierailija
12/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 ”Arjen pyörittäminen”, tuo suomalaisten uusfeministien keksimä uhriutumismantra.

Kannattaisi käyttää ehkäisyä ja jättää lapset tekemättä, jos elämä on niin vaikeaa. Tai käskeä mies lopettamaan työt ja mennä itse töihin hankkimaan perheelle elanto. Tai jäädä sinkuksi pieneen kerrostaloboksiin ja hankkia vaikka kissa.

Naisten ulina on aivan käsittämätöntä. Ensin halutaan lapset ja isolla velalla talot sun muut, ja sitten ”uuvutaan” normaaliin arkeen ja ulistaan, kuinka kaikki on niin epäoikeudenmukaista. 💩

En edes tiedä miksi vastaan ilmiselvälle trollille joka tehtailee useamman viestin samaan ketjuun, mutta tämä nainenhan käy jo töissä. Mieskin on ilmeisesti osallistunut siihen lasten hankintaan, vai uskotko neitseelliseen sikiämiseen?

Vierailija
13/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia 6+6+6 malli. Kaikki naiset eivät edelleenkään osaa pitää puoliaan, joten valtion pakko auttaa.

Niinhän se taitaa mennä, että nykysysteemi mahdollistaa miehille vastuunpakoilun. Jos miestä ei huvita jäädä kotiin hoitamaan vauvaa, hän voi olla itsekäs ja jatkaa töissä käymistä aivan kuten lapsettomanakin. Äidit harvemmin ovat niin itsekkäitä että kieltäytyisivät hoitamasta vauvaansa, ja miehet osaavat käyttää sitä hyödykseen.

Perhevapaauudistus pitäisi runnoa läpi vaikka väkisin jo tällä vaalikaudella. Ja jotain pientä keppiä pitäisi olla niille miehille, jotka eivät suostu jäämään kotiin. Esim. huoltajuuskiistoissa voitaisiin ottaa huomioon se, jos perhevapaat jakautuivat epätasaisesti vanhempien välillä.

Vierailija
14/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti aina sanoi meidän lasten lapsuudessa että "äiti menee nyt töihin lepäämään". Tajusin tämän aikuisena useamman lapsen äitinä kun minäkin menin töihin "lepäämään" Välillä otin ylitöitä että sain levätä enemmän. Tietenkin se kostautui sitten siinä että kotitöitä tehtiin 2 asti yöllä ja viideltä piti nousta jo töihin, eihän mirs tee mitään kotona, mutta lepäämistähän se työ on kotona oloon verrattuna. Vieläpä kun ei tarvitsisi lainkaan töistä tulla kotiin vaan mennä hotelliin ja syödä jonkun toisen tekemää ruokaa niin mikäs muu se on kuin loma.

Vierailija
15/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä mä just luin? Metatyöt, wtf? Ja töissäkäyvä puoliso on ”sinkku”.

Oletko tyhmä vai eikö suomenkieli ole äidinkielesi kun ihan tavalliset sanat tuottavat ymmärrysvaikeuksua?

Metatyöllä tarkoitetaan kaikkea pakollista aikaavievää asioiden hoitoa ja suunnittelua joka ei ole samalla tavalla näkyvää ja konkreettista kuin vaikkapa tiskaaminen. Esim aikataulutus, wilma viestien lukeminen, lääkäriaikojen varaaminen, kauppalistat yms. Näitä on lapsiperheessä yllättävän paljon ja harmillisen usein jäävät äidin vastuulle.

Vierailija
16/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä ja todennäköisesti tuo valtaosan perheen elannosta. Sekö ei ole vastuunkantamista? Tyypillisesti näissä tilanteissa se reissuhommissa raatava on ansioillaan mahdollistanut naisen pesänrakennus- ja hoivaviettien toteutumisen.

Perheen elättäminen ei ole vastuun kantamista, koska kyllähän lapsettomatkin käyvät töissä tienaamassa.

Sen sijaan kotiin jääminen vauvan kanssa on vastuun kantamista, ja kun vanhemmat vuorottelevat siinä, silloin molemmat saavat sekä työskennellä että kantaa vastuuta saman verran.

Vierailija
17/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä vai eikö suomenkieli ole äidinkielesi kun ihan tavalliset sanat tuottavat ymmärrysvaikeuksua?

Metatyöllä tarkoitetaan kaikkea pakollista aikaavievää asioiden hoitoa ja suunnittelua joka ei ole samalla tavalla näkyvää ja konkreettista kuin vaikkapa tiskaaminen. Esim aikataulutus, wilma viestien lukeminen, lääkäriaikojen varaaminen, kauppalistat yms. Näitä on lapsiperheessä yllättävän paljon ja harmillisen usein jäävät äidin vastuulle.

Kun ei ikinä ole muuta kuin siipeillyt niin ei tiedä mistä kaikki koostuu.

Vierailija
18/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä lapsia pakko tehdä, jos arkiset täysin triviaalit ja pienet perusasiat tuottavat noin paljon murhetta ja tuskaa? Täytyy olla elämänhallinnassa pahoja ongelmia ja omassa kotikasvatuksessa jo mennyt jotain pieleen, jos noistakin pitää ulista.

Vierailija
19/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi ottaa töistä virkavapaata ja osallistua arkena talouden pyörittämiseen.

Vierailija
20/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen elättäminen ei ole vastuun kantamista, koska kyllähän lapsettomatkin käyvät töissä tienaamassa.

Sen sijaan kotiin jääminen vauvan kanssa on vastuun kantamista, ja kun vanhemmat vuorottelevat siinä, silloin molemmat saavat sekä työskennellä että kantaa vastuuta saman verran.

Kai nämä marttyyrielättäjät eläisi muuten työttöminä, mutta perheen takia on pakotettu tekemään töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi