Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alistuvat kotiorjiksi (naistenhuoneen anonyymi)

Vierailija
25.06.2019 |

Pakko kopsata tämä viesti tänne, koska näin (toistaiseksi) lapsettomana en kehtaa purkaa tätä järkytystä tuonne FB-ryhmään suoraan kommentoimaan. Lainaus anonyymin viestistä:

”Naistenhuoneen anonyymi
= teksti julkaistu toisen henkilön puolesta.

Miten te työssä käyvät perheelliset selviätte arjen pyörittämisestä? Itse olen aivan loppu 😳
Lapset ovat pieniä, mies reissuhommissa eli käytännössä hoidan kaiken kotona itse. Lapset päiväkotiin klo kuudeksi, sen jälkeen työpäivä, lapset päiväkodista ja 3-4 maissa kotona. Ja siinä vaiheessa itse olisin aivan valmis nukkumaan mutta varsinainen työpäivä alkaakin vasta kotona. Pese pyykkiä, laita tiskit, tee ruoka, vaihda vaippaa, siivoa, leikkaa nurmikko, lista on loputon. Luvattoman usein syödään kaupan valmisruokia ja nyt tuntuu että kodinhoito on räjähtänyt käsiin. Pelkkä ajatuskin kodistamme saa minut ahdistumaan, siellä olisi niin paljon tekemistä ja siivoamista etten tiedä mistä aloittaisi ja mistä saisi voimia sekä aikaa.
Mies on yleensä viikonloput kotona, itse teen satunnaisesti keikkaa viikonloppuisin. Vapaapäivinä kun mieskin on kotona, täytyisi yrittää nähdä ystäviä ja sukulaisia, viettää aikaa lasten kanssa uimarannalla ja puistoissa, käydä kaupassa ja hoitaa asioita sekä hoitaa parisuhdetta. Tuntuu etten yksinkertaisesti jaksa tällaista arkea, kun hetkeäkään ei saa levätä. Yöunet jäävät itsellä aika lyhyiksi ja heräilen öisin lasten takia. Illasta kun saan lapset nukkumaan yritän ottaa itselleni omaa aikaa, vielä siivota paikkoja kuntoon ja valmistella tulevaa työpäivää. Ja kello onkin jo lähemmäs puolen yön kun pääsen nukkumaan ja herätys on yleensä 4.30. Onko muillakin tällaista, olenko vain laiska kun en meinaa jaksaa? 😔”

Tässä tapauksessa siis nainen hoitaa kaikki kotityöt, lapset, arjen suunnitteluun liittyvät metatyöt ja käy lisäksi kokopäivätöissä. Ja mies on käytännössä sinkkuna. Naiset, miksi helvetissä alistutte tällaiseen?

Ja kommenteissa ratkaisuksi tarjotaan oman työajan laskemista, joten se siitä eläkekertymästäkin. Mies onneksi saa rauhassa kerryttää varallisuutta ja välttyy myös ruuhkavuosilta tällä järjestelyllä 😒

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 ”Arjen pyörittäminen”, tuo suomalaisten uusfeministien keksimä uhriutumismantra.

Kannattaisi käyttää ehkäisyä ja jättää lapset tekemättä, jos elämä on niin vaikeaa. Tai käskeä mies lopettamaan työt ja mennä itse töihin hankkimaan perheelle elanto. Tai jäädä sinkuksi pieneen kerrostaloboksiin ja hankkia vaikka kissa.

Naisten ulina on aivan käsittämätöntä. Ensin halutaan lapset ja isolla velalla talot sun muut, ja sitten ”uuvutaan” normaaliin arkeen ja ulistaan, kuinka kaikki on niin epäoikeudenmukaista. 💩

Onneksi yhä suurempi osa nuorista naisista on fiksuja ja noudattaa jo ohjeitasi ja jättää lisääntymättä ja hankkimatta parisuhdetta. Ai niin mutta eihän sekään ole sinusta hyvä vaan siitäkin keksit ulinaa.

Kuka kuolinvuoteella ajattelee "olisinpa mennyt sieltä mistä aita oli matalin" ?

Vierailija
62/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "raatajat" makaavat somessa aamusta iltaan, jopa leikkikentän laidalla. 

Mutta uhriutuminen onnistuu. 

Suomessa aamusta iltaan makaaminen vaikeutuu, kun yöllä oot ensin nukkunut vauvan syöttöjen vuoksi katkonaiset unet, heräät 6 aamulla jo väsymyksestä uupuneena. Puet lapset, teet aamupalan, siivoat siitä aiheutuvan sotkun. Hampaiden pesu ja vaipan vaihto. Vauvan imetys, samalla yrität syödä itse jotain. Kerää likapyykit lattialta, lajittele koreihin, ensimmäinen kone pyörimään. Tiskikoneen täyttö ja pyörimään. Esikoiselle tekemistä, vauvan nukutus. Sen jälkeen alat valmistelemaan ruokaa, lapset kun eivät saa tarvitsemiaan ravinteitaan nugeteista ja ranskalaisista. Keräät edellisen päivän pyykit telineeltä, viikkaat ja laitat kaappiin. Huomaat että pitäisi molempien lasten vaatevarasto päivittää isompaan, eli kengät ja ulkovaatteet etusijalla. Mietit että ehditkö kiertää kirppareita vai onko haettava kaupasta uutena. Vauva herää, eli vaipanvaihto ja ulkovaatteet päälle. Jos et omista omaa pihaa, reissu puistoon. Väsyttää jumalattomasti, mutta kahvia et saa juoda, koska se aiheuttaa imetyksen välityksellä vauvalle mahan puruja. Puhelin piippaa, kalenteri ilmoittaa, että huomenna neuvola. Samalla vastaat mummille, sovitte milloin voisit tuoda vauvat käymään mummolassa. Tänä aikana vähintään yksi mulkoilee tuomitsevasti. Sovit toisen lapsiperheen kanssa leikki treffit iltapäiväksi. Kyllä, sillä kauhealla kännykällä. Sitten sisälle, viimeistele lounas, lasten syöttö ja vauva toiselle päiväunelle. Kaipaat itsekin päikkäreitä, mutta koska vanhempi ei nuku, niin etpäs sinäkään. Pyykkien ripustus kuivumaan, toinen kierros pyörimään. Siivoat lounaan sotkut. Tiskikone piippaa, sen tyhjennys. Lattia kaipaa imurointia, joten lelujen ja muiden sotkujen siivous. Imuroit. Prkl jotain kolahti. Kaivat pölypussista yhden barbin kengän. Jatkat imurointia. Anoppi soittaa, koska tulette kylään, kun ei koskaan käydä. Mietit parin tunnin ajomatkaa ja sanot että kysyy pojaltaan, mutta ei, sinun pitää tietää, kun ei siltä pojalta kuulemma saa vastausta. Vauva herää, välipalaa molemmille ja äkkiä kauppaan, koska neuvolakäynnin vuoksi et voi siirtää sitä huomiselle. Kotiin ja päivällisen valmistus. Lasten syöttö, jälkien siivous. Pesukoneen toinen tyhjennys ja kuivumaan ripustus. Mies syö päivällisensa ja leikittää lapsia jonka aikana syö itse jotain. Iltaleikkitreffit lähipuistoon, kotiin ja iltapuuron valmistus ja syöttö. Hampaiden pesu, vaipan vaihto, yövaatteet. Vauva isälle nukutettavaksi ja iltasatu esikoiselle. Kello onkin jo 8 illalla, pihahommat tekemättä. Arvot menetkö niitä tekemään. Mies haluaa seksiä. Esikoisen pomppaa sängystä ylös eli uudelleen nukutus. Nukahdat sängyn viereen hetkeksi. Kello onkin jo ysi. Itket hetken, sillä tiedät että parin tunnin päästä vauva herää syömään. Menet nukkumaan. Ja heräät hetken kuluttua. Syötät ja nukkumaan. 3t ja heräät. Ja kohta onkin taas aamu.

Kylläpäs päivä menikin leppoisasti vaan somessa maaten.

😂😂😂 Onko nyt keveämpi olo tämän karmean uhritarinan jälkeen? Iltaleikkitreffit ja mies haluaa seksiä. Voi KYYNEL. Tajuatko itsekään, miten koomiselta tuo stoori kuulostaa?

Tuo karmea uhritarina oli elämääni vuosi sitten. En löytänyt kovin paljon koomisuutta silloin. Nyt siihen on isketty lisäksi 8t töitä ja 2 tuntia työmatkaa lisäksi. Onneksi hieman helpottanut kun päiväkoti antaa kolme ruokaa ja nuorin herättää enää kerran yössä.

Tunnet itsesi ehkä voimakkaaksi vähätellessäsi ja halventaessasi toisen kirjoituksia, mutta todellisuudessa se paljastaa keskenkasvuisuutesi ja empatiakyvyssäsi ammottavan aukon.

Voi ei, on oikein ”isketty” töitä niskaan ja vielä työmatkatkin! Karmea kohtalo!

Todellista keskenkasvuisuutta ja empatiakyvyn puutetta edustaa systemaattinen uhriutuminen ja voimaantuminen muiden ihmisten kuten oman puolison syyllistämisen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa tilanne jossa pienten lasten äiti tekisi reissutyötä ja isä pyörittäisi arkea ihan yksin. Herättäisi lapset aamulla, laittaisi niille aamupalan, pukisi niille vaatteet, pesisi hampaat, tsekkaisi että lapsilla on kaikki tarvittava mukana, veisi päiväkotiin, kävisi töissä, hakisi lapset päiväkodista, kävisi kaupassa, laittaisi illallisen, siivoaisi, tiskaisi, pyykkäisi, laittaisi lapsille iltapalan, pukisi niille yöpuvut päälle, pesisi hampaat, peittelisi muksut sänkyyn ja pesisi sen jälkeen vielä yhden koneellisen pyykkiä. Sitä samaa joka päivä ma-pe ja omaa aikaa esim. kavereiden tapaamista varten ei olisi.

Äiti taas ei arkena tekisi muuta kuin kävisi töissä ja käyttäisi sitten lopun ajan harrastuksiin, baarissa istumiseen ja kahvilla käymiseen. Hän asuisi hotellissa, joten edes siivota ei tarvitsisi.

Kuinkakohan moni mies suostuisi sellaiseen? Miksi sitten naiset suostuvat? Olkaa itsekkäitä älkääkä suostuko mahdollistamaan miehillenne helppoa elämää ja uran tekemistä perheen kustannuksella. He eivät ole sitä ansainneet.

Ei minulla ollut mitään ongelmia näiden kanssa, kun vaimollani oli synnytyksen jälkeinen masennus, eikä sen takia meinannut nousta sängystä ylös. Minulle jäi neljän lapsen tarpeet, kun vaimo hoiti vauvaa ja ei tuo minulle ollut liikaa töidenkään kanssa. 

Vierailija
64/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näitä rääky kirjoituksia kun vaihtoehtoja on lukemattomasti! Haettiinko tässä jotain reippaus tsemppauksia? Jotkuthan elää tuollaisella uhriutumis- ja reippaustarinoilla.

Tässäkin tapauksessa lapsiluku olisi pitänyt jättää yhteen, tuskin miehen reissu hommat tulivat yllätyksenä ja miehen kotiosallistumattomuus. Omakotitalossa ei ole pakko asua, ruoat voi tilata kotiinkuljetuksella joka ei edes kovin kallista, pesukoneen voi ostaa kuivaavalla ominaisuudella tai pyykin siirto pesusta kuivuriin vie minuutin, naapurin mukulat voivat ajaa nurmikot korvausta vastaan tai hommaa robottileikkurin. Imurista saa myös robottimalleja, ikkunoita&uuneja ei tarvi joka viikko hinkata, pihaan istuttaa havuja ja muratteja joiden kastelun hoitaa taivas. Ainoa mihin sitä aikaa kuluu on ruoanlaitto ja siihen kuluva jälkien siivoaminen mutta senkin saa suunnittelulla helpoksi.

Vierailija
65/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 ”Arjen pyörittäminen”, tuo suomalaisten uusfeministien keksimä uhriutumismantra.

Kannattaisi käyttää ehkäisyä ja jättää lapset tekemättä, jos elämä on niin vaikeaa. Tai käskeä mies lopettamaan työt ja mennä itse töihin hankkimaan perheelle elanto. Tai jäädä sinkuksi pieneen kerrostaloboksiin ja hankkia vaikka kissa.

Naisten ulina on aivan käsittämätöntä. Ensin halutaan lapset ja isolla velalla talot sun muut, ja sitten ”uuvutaan” normaaliin arkeen ja ulistaan, kuinka kaikki on niin epäoikeudenmukaista. 💩

Nainenhan hankkii osan perheen elannosta käymällä töissä. Näin on suurimmassa osassa suomalaisita perheistä, joten ei kannata soveltaa noita amerikkalaisten podcastien "feminismi ja naisten oikeudet on mennyt liian pitkälle" -höyryämisiä suomalaiseen kontekstiin. Ihan hyvinhän mies voisi tehdä osan kotitöistä viikonloppuna.

Naiset tienaavat keskimäärin miehiä vähemmän uravalintojensa takia Suomessakin.

Vierailija
66/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoitaja, ajastimella toimiva pyykinpesukone ja ruuat kannettuna kotiovelle. Toi kodinhoitaja riittää 1x vko siivoamaan ja tekemään 1-2 ruokaa kaappiin arjeksi. Ukko hoitaa talon hommat kun on kotona tai hankkii jonkun talkkarin tekemään.

Vierailija
67/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miten jotkut suurperheet pärjäävät ja varsinkin äidit jaksavat. Itsestäni ei olisi sellaiseen. Tullut tässä vaan parin perheen elämää seurattua joissa yli 6 lasta.

Aikataulut tehdään tarkkaan ja työt jaetaan reilusti ja loogisesti. Elämänhallinnasta se on viimekädessä kiinni.

Vierailija
68/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan ollut sopivan epäjohdonmukainen ja epäluotettava alusta lähtien, ettei vastuunkantamisesta tarvitse edes keskustella tunnollisen perheenäidin kanssa?

Mies käy töissä ja todennäköisesti tuo valtaosan perheen elannosta. Sekö ei ole vastuunkantamista? Tyypillisesti näissä tilanteissa se reissuhommissa raatava on ansioillaan mahdollistanut naisen pesänrakennus- ja hoivaviettien toteutumisen.

Ei reissuhommista ihan niin paljoa tienaa.  Ja tässä tapauksessa myös nainen käy töissä ja silti kaikki arjen hommat kaatuvat hänen niskaansa. 

Reissuhommistako saa vain tietynsuuruista palkkaa? Tämä oli ehkä typerin kommentti, mitä olen pitkään aikaan tällä palstalla nähnyt.

Kyllä se on usein niin, että se naisen masinoima isoin hankinta eli koti ja kaikki siihen kuuluvat asiat rahoitetaan pääosin miehen tuloilla, todennäköisesti tässäkin tapauksessa. Siitä omasta talosta on kyllä ihana nautiskella ja postailla kuvia someen muiden naisten kadehdittavaksi, mutta lainanlyhennykset usein revitään suurimmaksi osaksi miehen selkänahasta. Ja sehän ei uusfeministin mielestä ole minkään arvoista, ehei. Jos mies on poissa kotoa työn takia, hän on vastuuta pakoileva ”sinkku”.

Ohis, mä en nelikymppisenä ole somesukupolvea, mutta tämän ikäiset naiset ovat hankkineet kodin tarpeineen miehensä kanssa 50/50. Vaatimattomamman, jos tulot eivät ole riittäneet. Nuoren aikuisen lapsen äitinä olen kasvattanut myös oman tyttäreni samaan malliin, kuten ovat tehneet muutkin tuntemani ihmiset sukupuolesta riippumatta, joten mistä nämä pääosin miehen tuloilla elelevät naiset oikein tulevat? Vai tarkoitatko nyt vain jotakin sometähtösiä?

Nämä miesten naisten elämän kustantamisesta vouhkaavat hankkivat tietonsa amerikkalaisen keskiluokan ja varakkaiden kotirouvakulttuuria käsittelevistä keslustelupalstoista ja podcasteista eivätkä tajua, että Suomi on erilainen yhteiskunta, jossa tällaista laajamittaista kotirouvakulttuuria ei ole.

Suomessa naiset ovat nettosaajia ryhmänä eli naisille annetaan enemmän tulosiirtoja kuin he maksavat veroina.

Vierailija
69/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenhan hankkii osan perheen elannosta käymällä töissä. Näin on suurimmassa osassa suomalaisita perheistä, joten ei kannata soveltaa noita amerikkalaisten podcastien "feminismi ja naisten oikeudet on mennyt liian pitkälle" -höyryämisiä suomalaiseen kontekstiin. Ihan hyvinhän mies voisi tehdä osan kotitöistä viikonloppuna.

No ei varmasti niin paljon vähemmän, etteikö nainen palkallaan kattaisi osuuttaan asumiskuluista. On valheellista yrittää luoda mielikuvaa, että ne naisen talouteen tuomat tulot olisivat vain jotain mitätöntä taskurahaa, jolla ei ole vaikutusta perheen talouteen. Kyllä suuressa osassa perheistä tarvitaan kummankin työpanosta.

Etkä voi tietää, miten kyseisessä perheessä tulot jaetaan. Monissa perheissähän esimerkiksi asuminen ja ruoka maksetaan puoliksi, ja se joka tienaa enemmän, käyttää ylimääräiset rahat itseensä ja/tai lapsiin kohdistuviin kuluihin tai pistää säästöön. Esimerkiksi meillä mies tienaa nettona noin 400 e enemmän kuussa ja ihan on pitänyt rahansa. Asuminen on valittu minun tulotasoni mukaan, jotta minäkin voin säästää tuloistani.

Vierailija
70/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ahdistunut olo, kun muistelenkin sitä, kun lapset olivat pieniä. Se jatkuva väsymys ja uupumus. No, lapset ovat jo teinejä, mutta jouduttuani valvomaan ja heräilemään vuosien ajan uniongelmani kroonistuivat ja siitä seurasi psykoottinen masennus. Nyt olen työkyvytön. Ihanan halpaa yhteiskunnalle.

Miehestä ei ollut mihinkään ja sen lemppasinkin heti, kun voimat riittivät. Nyt olen vapaa siltä osin.

Vierailija
71/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti niin paljon vähemmän, etteikö nainen palkallaan kattaisi osuuttaan asumiskuluista. On valheellista yrittää luoda mielikuvaa, että ne naisen talouteen tuomat tulot olisivat vain jotain mitätöntä taskurahaa, jolla ei ole vaikutusta perheen talouteen. Kyllä suuressa osassa perheistä tarvitaan kummankin työpanosta.

Etkä voi tietää, miten kyseisessä perheessä tulot jaetaan. Monissa perheissähän esimerkiksi asuminen ja ruoka maksetaan puoliksi, ja se joka tienaa enemmän, käyttää ylimääräiset rahat itseensä ja/tai lapsiin kohdistuviin kuluihin tai pistää säästöön. Esimerkiksi meillä mies tienaa nettona noin 400 e enemmän kuussa ja ihan on pitänyt rahansa. Asuminen on valittu minun tulotasoni mukaan, jotta minäkin voin säästää tuloistani.

Luultavasti ei kata, koska kuilu vain kasvaa lapsien tullessa kuvioihin.

Vierailija
72/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitaan reppana mies jota pystytään alistamaan ja sitten ihmetellään, kun tästä ei ole arjen askareisiin apua. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
73/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan ollut sopivan epäjohdonmukainen ja epäluotettava alusta lähtien, ettei vastuunkantamisesta tarvitse edes keskustella tunnollisen perheenäidin kanssa?

Mies käy töissä ja todennäköisesti tuo valtaosan perheen elannosta. Sekö ei ole vastuunkantamista? Tyypillisesti näissä tilanteissa se reissuhommissa raatava on ansioillaan mahdollistanut naisen pesänrakennus- ja hoivaviettien toteutumisen.

Ei reissuhommista ihan niin paljoa tienaa.  Ja tässä tapauksessa myös nainen käy töissä ja silti kaikki arjen hommat kaatuvat hänen niskaansa. 

Reissuhommistako saa vain tietynsuuruista palkkaa? Tämä oli ehkä typerin kommentti, mitä olen pitkään aikaan tällä palstalla nähnyt.

Kyllä se on usein niin, että se naisen masinoima isoin hankinta eli koti ja kaikki siihen kuuluvat asiat rahoitetaan pääosin miehen tuloilla, todennäköisesti tässäkin tapauksessa. Siitä omasta talosta on kyllä ihana nautiskella ja postailla kuvia someen muiden naisten kadehdittavaksi, mutta lainanlyhennykset usein revitään suurimmaksi osaksi miehen selkänahasta. Ja sehän ei uusfeministin mielestä ole minkään arvoista, ehei. Jos mies on poissa kotoa työn takia, hän on vastuuta pakoileva ”sinkku”.

Ohis, mä en nelikymppisenä ole somesukupolvea, mutta tämän ikäiset naiset ovat hankkineet kodin tarpeineen miehensä kanssa 50/50. Vaatimattomamman, jos tulot eivät ole riittäneet. Nuoren aikuisen lapsen äitinä olen kasvattanut myös oman tyttäreni samaan malliin, kuten ovat tehneet muutkin tuntemani ihmiset sukupuolesta riippumatta, joten mistä nämä pääosin miehen tuloilla elelevät naiset oikein tulevat? Vai tarkoitatko nyt vain jotakin sometähtösiä?

Nämä miesten naisten elämän kustantamisesta vouhkaavat hankkivat tietonsa amerikkalaisen keskiluokan ja varakkaiden kotirouvakulttuuria käsittelevistä keslustelupalstoista ja podcasteista eivätkä tajua, että Suomi on erilainen yhteiskunta, jossa tällaista laajamittaista kotirouvakulttuuria ei ole.

Suomessa naiset ovat nettosaajia ryhmänä eli naisille annetaan enemmän tulosiirtoja kuin he maksavat veroina.

Miten tämä liittyy perheyksikö tulojen ja töiden jakautumiseen?

Vierailija
74/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen tienaa vähemmän niin sitten tekee enemmän kotitöitä.

Vierailija
75/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että lapset vailuttavat negatiivisesti naisen urakehitykseen. Mutta en oikein ymmärrä, miksi nainen ei silti pystyisi kattamaan osuuttaan asumiskuluista viimeistään palattuaan töihin? Mies ehkä joutuu kompensoimaan jotain äitiysvapaan ajan, mutta harvoinpa suomalaiset isätkään haluavat laittaa muutaman kuukauden ikäistä vauvaa hoitoon.

Vierailija
76/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen tienaa vähemmän niin sitten tekee enemmän kotitöitä.

Siis häh? Koska naiset ryhmänä saavat väittämän mukaan enemmän verorahoin katettuja tulonsiirtoja niin tämän kyseisen naisen tässä perheessä tulee tehdä enemmän kotitöitä?

Vierailija
77/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viittaat tulonsiirroilla siihen, että naisiin käytetään enemmän terveydenhuollon resursseja, olethan muistanut miinustaa näistä kuluista neuvolapalvelut ja synnytyksen? Niillä kun pyritään ensisijaisesti turvaamaan sen miehen ja naisen yhteisen lapsen hyvinvointi.

Vierailija
78/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kotihenki aladdina kirjoitti:

no. Mulla käy siivooja ja siitä saa kotitalousvähennyksen.

Kysykää kuinka paljon siipalla menee kaljaan ja autoon ja baarissa kahvitteluun ja ulkona syömiseen!

Mun siivooja tekee listalta mitä vaan kun on sovittu,pyykin viikkaamiset ja kaikki!

Älkää olko kynnysmatoja tai äitejä ukoillenne!

PS. Käy kaupassakin jos on lista valmiina!

Siis sinä maksat siivoojalle, että se siivoaa ukkosi sotkut ja vielä kehuskelet sillä :D

Niin, koska nainenhan ei sotke. Nainen vain pyörittää arkea niin vimmatusti ja uhriutuu loppuajan, ei siinä ehdi sotkemaan..

Siivouskustannukset pitäisi jakaa puoliksi, ovathan ne koko perheen sotkut.

Vierailija
79/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa tilanne jossa pienten lasten äiti tekisi reissutyötä ja isä pyörittäisi arkea ihan yksin. Herättäisi lapset aamulla, laittaisi niille aamupalan, pukisi niille vaatteet, pesisi hampaat, tsekkaisi että lapsilla on kaikki tarvittava mukana, veisi päiväkotiin, kävisi töissä, hakisi lapset päiväkodista, kävisi kaupassa, laittaisi illallisen, siivoaisi, tiskaisi, pyykkäisi, laittaisi lapsille iltapalan, pukisi niille yöpuvut päälle, pesisi hampaat, peittelisi muksut sänkyyn ja pesisi sen jälkeen vielä yhden koneellisen pyykkiä. Sitä samaa joka päivä ma-pe ja omaa aikaa esim. kavereiden tapaamista varten ei olisi.

Äiti taas ei arkena tekisi muuta kuin kävisi töissä ja käyttäisi sitten lopun ajan harrastuksiin, baarissa istumiseen ja kahvilla käymiseen. Hän asuisi hotellissa, joten edes siivota ei tarvitsisi.

Kuinkakohan moni mies suostuisi sellaiseen? Miksi sitten naiset suostuvat? Olkaa itsekkäitä älkääkä suostuko mahdollistamaan miehillenne helppoa elämää ja uran tekemistä perheen kustannuksella. He eivät ole sitä ansainneet.

Ei minulla ollut mitään ongelmia näiden kanssa, kun vaimollani oli synnytyksen jälkeinen masennus, eikä sen takia meinannut nousta sängystä ylös. Minulle jäi neljän lapsen tarpeet, kun vaimo hoiti vauvaa ja ei tuo minulle ollut liikaa töidenkään kanssa. 

Minusta on hienoa, että joku nainen aina näyttelee sitä hyvää aviomiestä tai hyvää perheenisää, sillä yksi miljoonastakin voi pitää naisten uskoa yllä.

Vierailija
80/143 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että lapset vailuttavat negatiivisesti naisen urakehitykseen. Mutta en oikein ymmärrä, miksi nainen ei silti pystyisi kattamaan osuuttaan asumiskuluista viimeistään palattuaan töihin? Mies ehkä joutuu kompensoimaan jotain äitiysvapaan ajan, mutta harvoinpa suomalaiset isätkään haluavat laittaa muutaman kuukauden ikäistä vauvaa hoitoon.

Mies tienaa luultavasti enemmän, koska köyhimmät miehet ovat yleensä lapsettomia ja varakkaimmat naiset lapsettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi