Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kykeneekö haluton kumppani lisäämään halujaan, vai onko kyseessä korjaamaton yhteensopivuusongelma?

Vierailija
24.06.2019 |

Tilanne on siis se, että meillä on seksiä liian harvoin minun makuuni, ja jos asia ei parane, suhde tulee päättymään tämän asian vuoksi. Toinen on vihdoin ymmärtänyt, että olen tosissani, ja lupaa tehdä jotakin sen eteen, että hän haluaisi enemmän seksiä.

Ongelma on se, etten tiedä, onko tämä oikein. Miksi toisen pitäisi haluta enemmän seksiä? On ihan yhtä ok haluta hyvin vähän seksiä kuin erittäin paljon seksiä. Hän haluaa epätoivoisesti pitää kiinni suhteestamme, mutta en halua seksiä, johon toinen kokee olevansa painostettu. Sellainen ei tunnu hyvältä.

Toisekseen en ole niinkään varma, miten halukkuutta voi edes lisätä. Mitään rohdot tuskin vaikuttavat. Kumppanillani on kertomansa mukaan ollut aina matala libido, josta on ollut hänelle hankaluuksia aikaisemmassa suhteessa. (Ei kyllä maininnut tästä mitään, kun aloimme tapailla.)

Mitä mieltä olette? Onko erolle realistisia vaihtoehtoja?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon vielä, kun joku sitä kuitenkin ehdottaa, että minun halujeni keinotekoinen laskeminen ei ole vaihtoehto. Haluan seksiä ja haluan haluta seksiä. Terveen libidon tukahduttaminen tarkoituksellisesti esimerkiksi SSRI-lääkkeillä on minusta itsensä vahingoittamista. AP

Vierailija
2/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en usko että tuollaiseen on ratkaisua. Tuo että on ollut aikaisemminkin libido-ongelmia on aika huolestuttavaa. Liian kauaksi aikaa ei kannata jäädä odottamaan. Sinulla ei ole mitään todisteita sen puolesta että tilanne paranisi vai onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan. Meillä tätä on myös käännetty eri tavoin minun syyksi (milloin olen ollut liian tyly, milloin on paikat liian löysät lasten jäljiltä jne). Itselleni tämä olisi (ja on ollut) riittävä syy eroon ilman lapsia.

Vierailija
4/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa ja olen samaa mieltä, että en minäkään haluaisi seksiä johon toinen on painostettu.

Sitäpaitsi seksin piristystilanne useinkin on väliaikainen. Mies saattaa ensin väkisin yrittää innostua, kun ei halua erota. Tuskin kukaan jaksaa väkisin olla aktiivinen pitkää aikaa. Kohta palataan taas vanhaan. Kumpikin toteaa, että homma vaan ei toimi, itse ainakin huomaisin kun toinen ei ole oikeasti mukana vaan minun mieliksi. Lisänä soppaan on, että toimiiko miehellä pelit ja vehkeet kun oma halu asiaan puuttuu. Kokonaisuutena, niin henkisesti kuin fyysisesti tuo kaikki latistaa myös naisen nautintoa. Ja tuo miehelle paineita, siis väärään päähän, yläpäähän.

Tilanne rasittaa myös suhdetta, toistensa naama alkaa ärsyttää.

Jos mies on todella oikeasti haluton, niin hän myös silloin on.

Jos kyseessä on pysyvä olotila, niin en näe muuta mahdollisuutta kuin ero.

Jos olisi ohimenevä tilanne, niin asia eri, mutta aloittajan miehellä ei nyt vissiin niin ole.

Vierailija
5/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi seksin piristystilanne useinkin on väliaikainen. Mies saattaa ensin väkisin yrittää innostua, kun ei halua erota.

Tämä ilmiö on nimeltään hysterical bonding. Eli kun pelko toisen menettämisestä yltyy, alkaa takertuminen ja miellttäminen.

Vierailija
6/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu vähän siitä miten haluton on... Uskoisin, että ainakin lyhyellä tähtäimellä voi harrastaa seksiä enemmän, vaikka ei olisikaan välttämätöntä tarvetta. Voihan sitä innostua kun ryhtyy hommiin. Ehkä se käy tylsäksi pitemmän päälle.

Vierailija
7/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muuttumaan muuten kuin kumppania vaihtamalla.

Vierailija
8/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittakoon vielä, kun joku sitä kuitenkin ehdottaa, että minun halujeni keinotekoinen laskeminen ei ole vaihtoehto. Haluan seksiä ja haluan haluta seksiä. Terveen libidon tukahduttaminen tarkoituksellisesti esimerkiksi SSRI-lääkkeillä on minusta itsensä vahingoittamista. AP

Kauheaa, jos joku on oikeasti ehdottaa tällaista! Seksuaalisuudesta nauttiminen on tärkeimpiä ihmisenä olemisen puolia. Kukaan mies ei ole niin hieno tyyppi, että hänen vuokseen viitsisi seksistä luopua.

Vierailija
9/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi olla aseksuaali pohjimmiltaan mutta ei ehkä ole miettinyt asiaa eikä tunnustanut edes itselleen sitä.

Se voi myös olla täysin realistinen vaihtoehto. Silloin asia ei ole autettavissa. Vähemmällä selviää jos molemmat hyväksytte sen.

Vierailija
10/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletatte että se haluton on mies?

Vierailija
11/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, se on totta että ei voi sanoa kumpi on normaalimpi. Ihmisillä on erilaiset tarpeet. Ei ketään voi pakottaa haluamaan enemmän/vähemmän. Pitäisi löytyä samanlainen kumppani.

Meillä on seksiä vain muutaman kerran vuodessa. Se on kummallekin ok.

Vierailija
12/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asialla ole mitään väliä kuka on aseksuaali. Aseksuaali ei muuksi muutu. Voi kuulostaa karulta, mutta se on kylmä totuus asiasta.

T. Aromanttinen aseksuaali

Vierailija
13/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuudesta nauttiminen on tärkeimpiä ihmisenä olemisen puolia.

Pöh. Minä olen kutakuinkin aseksuaali ja hyvin onnellinen. On paljon ihmisiä, jotka ei koskaan eläessään harrasta seksiä ja ovat ihan tyytyväisiä. Mutta se on totta että toista ei voi väkisin muuttaa seksin haluamisen suhteen suuntaan tai toiseen.

Vierailija
14/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut haluton nainen edellisessä suhteessani. Ex-mies ei halunnut antaa minulle esim. suuseksiä ja muutenkin piti esileikkiä tarpeettomana. Siitä kahden sekunnin sisäänulos-jutusta en saanut yhtään mitään. Nykyisen mieheni kanssa haluan seksiä jatkuvasti, mutta hänelle myös minun nautintoni on tärkeää. 

Vierailija
15/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asialla ole mitään väliä kuka on aseksuaali. Aseksuaali ei muuksi muutu. Voi kuulostaa karulta, mutta se on kylmä totuus asiasta.

T. Aromanttinen aseksuaali

Aseksuaalisuus on äärimmäisen harvinaista. Paljon yleisempää on se, että toista ei vain seksi kiinnosta yhtä paljon kuin toista. Jos toinen haluaa seksiä kerran viikossa ja toinen kahdesti päivässä, eivät he ole seksuaalisesti yhteensopivia, vaikka molemmat ovatkin seksuaalisia.

Vierailija
16/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut haluton nainen edellisessä suhteessani. Ex-mies ei halunnut antaa minulle esim. suuseksiä ja muutenkin piti esileikkiä tarpeettomana. Siitä kahden sekunnin sisäänulos-jutusta en saanut yhtään mitään. Nykyisen mieheni kanssa haluan seksiä jatkuvasti, mutta hänelle myös minun nautintoni on tärkeää. 

Sama juttu. Ex oli myös sitä mieltä, että saan itse tuottaa orgasmit itselleni. Itse hän ei ollut valmis samaan, vaan painosti seksiin monin eri keinoin. Vaikka yhdyntä kestikin sen 3 minuuttia, ei siitä ollut minulle juuri iloa. Liukkaria kehiin ja pesulle, vähintään 3 krt viikossa. Silti mies valitti aina, kuinka huonoa seksielämämme on minun takiani.

Nykyisen miehen kanssa olen aina valmis, innokas ja tyydytetty. Hän ottaa toiveeni huomioon ja on kaikin tavoin huomaavainen, kuten itsekin olen. Huomautettakoon, etten odota yksipuolisia palveluksia, vaan pyrin myös kaikin tavoin tuottamaan kumppanille mielihyvää.

17/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette kokeile käydä vieraissa? Jos toimii suhde noin muuten?

Ootko itse yrittänyt olla aktiivisempi asian suhteen, oletatko aina toisen tekevän alotteet?

Tälläinen vie halut pidemmällä ajalla jos toinen on aina vastuussa...

Vierailija
18/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta, ja seksi oli tyydyttävää ensimmäiset puoli vuotta tai vieläkin vähemmän. Siitä saakka olen tehnyt aloitteita asian korjaamiseksi. Viimeiseksi puhuimme tästä viikko sitten, ja silloin toinen ymmärsi, että suhde tulee todella päättymään, jos muutosta ei tapahdu. Tuntuu, että toista olisi pitänyt ravistella aikaa sitten. Tilanne on ollut niin pitkään huono, että motivaatio on koetuksella. AP

Vierailija
19/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö terveellisesti ja harrasta liikuntaa niin ei välttämättä tee mieli niin paljoa. En nostanut puntteja koko talven aikana ja voi hemmetti miten paljon laski lipido. Menetin hieman myös lihasten kokoa.

Nyt pari kk treenannut taas ja lihasten koko melkein palautunut kokonaan takaisin ja lipido alkaa taas melkein olla siinä missä oli ennenkin eli koko ajan melkein tekee mieli ja kalu puoli heijarissa.

Vierailija
20/91 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Miksi ette kokeile käydä vieraissa? Jos toimii suhde noin muuten?

Ootko itse yrittänyt olla aktiivisempi asian suhteen, oletatko aina toisen tekevän alotteet?

Tälläinen vie halut pidemmällä ajalla jos toinen on aina vastuussa...

Jos minulla on huomioiva rakastaja, joka haluaa kanssani seksiä yhtä paljon kuin minäkin, tuskin minulla on sen lisäksi enää energiaa pitää yllä seksitöntä suhdetta siinä sivussa. En ole hirveän sosiaalinen tyyppi, ja sen vuoksi monisuhteisuus ei ole oikein koskaan kiinnostunut. AP