Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisi mieli perua miehen matka ja lähteä reissuun yksi lasten kanssa

Vierailija
24.06.2019 |

Eli tilanne tämä, olin varannut ja maksanut meidän perheen yhteisen lomareissun, joka on nyt viikonloppuna. Oltiin sovittu miehen kanssa että hän siirtää minulle oman osuutensa matkasta ym kuluista viime perjantaina kun hänellä on palkka päivä.
Minä siis hoidan meillä vuokran ja laskujen maksut ym ja mies siirtää tietyn osan palkastaan aina minun tilille. Tähän asti on toiminut hyvin, mutta nyt kun kävin vilkaisemassa pankkitilin saldoa, yllätys oli aika suuri. Summa ei todellakaan täsmännyt sitä mitä olisi pitänyt.
Soitin miehelleni töihin ja kysyin, että onko hän muistanut siirtää tililleni rahaa. Vastasi, että kyllä hän perjantaina siirsi 150e! Siis tuo ei kata edes hänen vuokra osuuttaan. En saanut ensin sanaa suustani, kun en ollut varma laskeeko mieheni leikkiä, mutta ei, hän oli tosissaan. Ilmoitin, että jos torstai-iltaan mennessä ole sovittua summaa tilillä, lähden yksin lasten kanssa ja hän saa pakata kimpsunsa ja kampsunsa sillä aikaa ja etsiä toisen asunnon.
Kiehun raivosta, tätä reissua on odotettu erittäin paljon ja nyt tuo samperin ukko tekee näin. Hän oli kuulemma luullut siirtäneensä jo tämän summan ja laittanut tämän 150e extraa. Sitten kun kysyin voiko hän nyt siirtää niin sanoi että oli ostanut autoon sitä ja tätä ja sitten oli ostanut itselleen tuota ja tätä. Oli kuulemma ihmetellyt tilinsä saldoa, mutta ei ollut älynnyt että ei ole siirtänyt minulle rahaa. Minun siivellä hän ei reissuun lähde. Onneksi minulla on sentään sen verran matkakassaa, että voin lähteä yksin lasten kanssa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa, ottaisitteko miehen siipeilemään lomalle mukaan vai jättäisittekö rannalle ruikuttamaan?
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja kirjoitusvirheistä. Olen niin raivona etten edes jaksa välittää kirjoitusvirheistä.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... kun on näin päin, niin mies siipeilijä ja tuhluri, mutta jos asiat olisivat toisinpäin, pitäisi raadin mukaan miehen kiltisti maksaa....

https://www.vauva.fi/keskustelu/3488056/pitaako-parisuhteessa-myos-vaim…

Vierailija
82/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on noin holhottava raha-asioiden suhteen, on parempi tehdä niin että palkka ohjataan ap:n tilille ja ap siirtää sieltä sitten palkkapäivänä miehelle taskurahaa.

Mielummin yhteiselle tilille. Yhteisen tilin voi perustaa vaikka niin, että molemmat lähettävät verkkopankissa valtakirjan pankille. 

Ei todellakaan yhteistä tiliä ihmisen kanssa jolle koko elämä on yksi vitsi ja pistää kaikki rahat itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen sen verran välkky itsekin, että tajusin ottaa aikuisen miehen, jonka kanssa kaikki hommat sujuu. Kumpikin pesee omat pyykkinsä; siivoamisen, ruoanlaiton ja kaupassa käynnin hoitaa se kuka ehtii. Ei riitoja eikä ylimääräistä metatyötä, kylläpä hormonit hyrrää semmoisen miehen kanssa <3

Vierailija
84/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde lasten kanssa reissuun ja jätä mies matkasta pois. Pitkästä aikaa keskustelu joka sai sappeni kiehumaan ihan oikeasti.

Vierailija
85/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi häneltä ei mene palkkapäivänä suoraveloituksena hänen osuutensa kuluista sinulle?

Tämä on hyvä kysymys, olen tätä itsekin ihmetellyt, että miksi hän ei laita suoraveloitusta. Ei ilmeisesti ole saanut vain aikaiseksi. Ap

Lasten isä asuu sinulla vuokralla? Miksi teillä ei ole yhteistä taloustiliä?

Vierailija
86/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suuripiirteisiä ihmisiä tänään täällä palstailee? Miehiä vai naisia?

Eli siis on ihan ok, että ostaisin yhden kalliin käsilaukun ja kivat korvakorut sen sijaan, että maksaisin vuokraa ja omaa osuuttani kesälomareissusta?

Ja mitä tulee erehdykseen. Erehdys ei ole se, että maksaa 150 euroa sovitun summan sijaan ja että ei edes sano sitä itse, vaikka toinen vielä on siitä muistuttanut. Nimenomaan tuossa mies on tiennyt, että rahaa on mennyt nyt omiin menoihin ja on vain luottanut, että kyllä se toinen maksaa vuokran ja matkan ja pakolliset laskut ja ruokaa kaappiin...

Mitäs jos ap olisikin tehnyt samoin? Laittanut rahat omiin menoihin ja todennut vain, että nyt pitäisi maksaa vuokra ja se matka, maksapas, kun olen laittanut kaiken omiin menoihini.

Ei yhteistä taloutta voi hoitaa noin itsekkäällä tavalla. Meillä rahat ovat yhteisiä, vaikka kumpikin hallinnoi omaa pankkitiliään. Mies maksaa asuntovelan, minä kaiken muun ja yleensä olen aina ihan rahaton ja pyydän mieheltä sitten rahaa tililleni kuun lopussa jos jotain pitää vielä maksaa. Toisaalta käytän Visaa, joka nytkin taitaa olla tapissa. Sinänsä tyhmää, että miehellä on tilillä rahaa mutta minulla on visakin tapissa. Ei näihin yhteisiin talouksiin ole yhtä järkevää tapaa hoitaa asioita mutta jokaisen pitää kyllä kantaa oma kortensa kekoon.

Ei herraisä! Älä ikinä suostu tuollaiseen, että elät köyhyysrajalla samalla kun mies kasvattaa omaisuuttaan.

Vierailija
87/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ilmeisesti ollut erehdys. Keskustelkaa rauhassa ja sopikaa, milloin mies maksaa oman osuutensa. Tunnut pirttihirmulta.

Ehkä onkin ollut erhedys, koska mies on täysin latvalaho.. Sen takia minä hoidankin kaikki raha-asiat, koska mies todennäköisesti unohtaisi hoitaa.

En pidä itse itseäni pirttihirmuna. Olen kyllä erittäin temperamenttinen eli kiihdyn nollasta sataan ja takaisin nollaan hetkessä.

Mutta kieltämättä ottaa aivoon tuo miehen "pikku erehdys", samperi vieköön kun pitää aikuista miestä holhota..

Ap

Ehkä on parempi, että eroatte. Jos mun vaimoni haukkuisi mua nettipalstalla, niin ottaisin eron samantien. Jos kunnioitus on tuota luokkaa molemmilla, niin kannattaa miettiä, onko valmis sitoutumaan.

Ehkä vähän myöhässä tuo neuvo nyt, kun lapsiakin on hankittu, mutta todellakin olisi kannattanut ap:n miettiä, että kenen kanssa alkaa suhteeseen ja kenen ei.

Ja toivottavasti sinulla ei ole itselläsikään lapsia vielä. Kasva aikuiseksi, ota vaimo, jota rakastat niin myötä ja vastamäessä, etkä ole ensimmäisen vastoinkäymisen kohdalla hylkäämässä.

Vaimoko yleensä räyhää nettipalstalla ensimmäiset vastoinkäymiset?

Vierailija
88/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ulosotto hoitaa miehen osuuden automaattisesti palkasta sun tilille.  Ei jää miehelle mahdollisuutta sitten enää "unohtaa". Käsittämätöntä, miten vielä jaksaa puhua potaskaa ja valehdella päin naamaa, että on muka luullut siirtäneensä!

Vierailija
89/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi tai ei, mutta usein kun mies on isokokoisempi hän myös syö enemmän kuin nainen. Harva kuitenkaan haluaa jakaa ruokalaskua niin.

Jos teillä on isokokoisia poikia opettakaa heidät huolehtimaan omista syömisistään.

Vierailija
90/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi häneltä ei mene palkkapäivänä suoraveloituksena hänen osuutensa kuluista sinulle?

Tämä on hyvä kysymys, olen tätä itsekin ihmetellyt, että miksi hän ei laita suoraveloitusta. Ei ilmeisesti ole saanut vain aikaiseksi. Ap

Jos niinku saisitte ihan yhdessä sen aikaiseksi. Vai oletteko molemmat saamattomia.

Vierailija
91/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi tai ei, mutta usein kun mies on isokokoisempi hän myös syö enemmän kuin nainen. Harva kuitenkaan haluaa jakaa ruokalaskua niin.

Jos teillä on isokokoisia poikia opettakaa heidät huolehtimaan omista syömisistään.

Tämä asia tulee mieleen ehkä yhdelle miljoonasta, sen sijaan lähes jokainen nainen ulisee naisen 80 sentistä, huonoista palkoista, syrjinnästä työelämässä tai maksullisista lettutupoista. Niihin pitää saada muutos eli kompensaatio!! Ja samalla miehille pitää saada korotus ruokalaskuun (vaikka se perustuu biologiaan).

Vierailija
92/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää kaikki ne siat nyt jo! Ei teidän pidä olla äitejä aikuisille miehille!!!!!!!!!!

Vierailija
93/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen holhoaa täysi-ikäistä miestä?

Vierailija
94/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... kun on näin päin, niin mies siipeilijä ja tuhluri, mutta jos asiat olisivat toisinpäin, pitäisi raadin mukaan miehen kiltisti maksaa....

https://www.vauva.fi/keskustelu/3488056/pitaako-parisuhteessa-myos-vaim…

Et nää mitään eroa siinä että toinen jättää maksamatta vaikka on sovittu että maksaa, ja siinä että toinen hyvää hyvyyttään maksaa toisenkin matkan?

Vierailija
95/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap palaa kertomaan tilanne päivitystä.

Mies lähtee reissuun mukaan, koska en todellakaan suo hänelle tätä mukavaa lapsivapaata. Laitoin miehen laittamaan suoramaksun ensi tilistä minulle tai siis minä sen laitoin koska mies sanoi, ettei muka osaa.

Rahat oli hassannut kaikkeen turhaan ja osa oli mennyt kuulemma "jätkien vedonlyöntii", jonka oli sitten hävinnyt.

Kyllä osaa vieläkin ottaa päähän, mutta en halua pilata lasten lomaa ja olisi se kyllä hieman rankkaa yksin lähteä.

Ap

Vierailija
96/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika ihme noissa on itse unohdan maksaa palkan. Usein. Viimeksi sain palkan lokakuussa. Tarvis varmaankin maksaa Taas

Vierailija
97/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ap enää lapsia tee! Aika monta on jo huolehdittavana mieslapsen lisäksi.

Vierailija
98/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän entiseltä mieheltäni. Hän ei jaksanut tehdä mitään minkään eteen. Siis jos kyse oli perheen tai meidän kahden yhteisistä matkoista tms. Kaikki yhteiset tekemiset piti olla ”kaksi kärpästä yhdellä iskulla” eli minä tai perhe emme olleet tarpeeksi tärkeitä vaan vasta jos matkaan sisältyi joku hänen omiin kiinnostuksen kohteisiin liittyvä asia, hän innostui enemmän. Emme tehneet oikein ikinä mitään kahdestaan, ainoa asia mitä teimme yhdessä liittyi hänen harrastuksiinsa. Ulkona kävimme jos jotkut hänen kaverinsa halusivat mennä. Mutta minulle annettiin aikaa jos ei ole muutakaan tekemistä. Sanoi kerran sanatarkasti, että ”voimme tehdä yhdessä jotain jos kukaan muu ei pyydä minua mihinkään”. Yhteisiä ulkomaan matkoja ei koskaan ollut, koska minun olisi pitänyt tehdä kaikki. Eikä sekään riittänyt, aina minun ehdottamani kohteet olivat vääriä ja huonoja. Hän itse ei voinut valita mitään koska kiinnostus yhteisiin matkoihin oli 0%. Eli siis hänen kaverinsa menivät aina etusijalle ja minä sain aina jotkut arki-illat korkeintaan vain kun ei ollut mitään muuta tekemistä. Lopulta erosimme, koska viimeinen niitti oli se kun mies ei tehnyt häidemme eteen yhtään mitään. Myöhemmin oli kyllä kaverinsa bestman ja teki vaikka mitä toisten häiden eteen.

Vierailija
99/104 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Jospa se siitä. Kyllä ne miehetkin muuttuu, jos tulee tosipaikka eteen. Jotain hyvää on ukossakin ollut, kun perhe perustettu. Tuskin kukaan pakotti teitä yhteen kuitenkaan. Kipinä voi palata ja arkikin siitä oppimisen kautta alkaa sujua.

Vierailija
100/104 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi naiset ottavat puolisokseen näitä miesvauvoja, ap tehnyt omansa kanssa vielä neljä lasta??!! Ja jälkikäteen itketään kuinka ihan kaiken joutuu itse tekemään, mies ei tee mitään. Kuka niitä luuserimiehiä pakottaa naimaan, saati passaamaan lasten lisäksi? Ehkä vilkaisu peiliin auttaisi selvittämään ongelmien lähteen?