Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisi mieli perua miehen matka ja lähteä reissuun yksi lasten kanssa

Vierailija
24.06.2019 |

Eli tilanne tämä, olin varannut ja maksanut meidän perheen yhteisen lomareissun, joka on nyt viikonloppuna. Oltiin sovittu miehen kanssa että hän siirtää minulle oman osuutensa matkasta ym kuluista viime perjantaina kun hänellä on palkka päivä.
Minä siis hoidan meillä vuokran ja laskujen maksut ym ja mies siirtää tietyn osan palkastaan aina minun tilille. Tähän asti on toiminut hyvin, mutta nyt kun kävin vilkaisemassa pankkitilin saldoa, yllätys oli aika suuri. Summa ei todellakaan täsmännyt sitä mitä olisi pitänyt.
Soitin miehelleni töihin ja kysyin, että onko hän muistanut siirtää tililleni rahaa. Vastasi, että kyllä hän perjantaina siirsi 150e! Siis tuo ei kata edes hänen vuokra osuuttaan. En saanut ensin sanaa suustani, kun en ollut varma laskeeko mieheni leikkiä, mutta ei, hän oli tosissaan. Ilmoitin, että jos torstai-iltaan mennessä ole sovittua summaa tilillä, lähden yksin lasten kanssa ja hän saa pakata kimpsunsa ja kampsunsa sillä aikaa ja etsiä toisen asunnon.
Kiehun raivosta, tätä reissua on odotettu erittäin paljon ja nyt tuo samperin ukko tekee näin. Hän oli kuulemma luullut siirtäneensä jo tämän summan ja laittanut tämän 150e extraa. Sitten kun kysyin voiko hän nyt siirtää niin sanoi että oli ostanut autoon sitä ja tätä ja sitten oli ostanut itselleen tuota ja tätä. Oli kuulemma ihmetellyt tilinsä saldoa, mutta ei ollut älynnyt että ei ole siirtänyt minulle rahaa. Minun siivellä hän ei reissuun lähde. Onneksi minulla on sentään sen verran matkakassaa, että voin lähteä yksin lasten kanssa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa, ottaisitteko miehen siipeilemään lomalle mukaan vai jättäisittekö rannalle ruikuttamaan?
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja kirjoitusvirheistä. Olen niin raivona etten edes jaksa välittää kirjoitusvirheistä.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytökseni on aivan järkyttävää! Vedä happea välillä hyvä ihminen.

Suutut tuollaisesta asiasta noin kovaa? Oikeasti? Kuulostaa todella oudolta . Jos olisin miehesi, niin keräisin välittömästi tavarani ja häipyisin.

Vierailija
22/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan innoissaan lähdössä reissuun 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa naiset, on  ok jättää oma osuus maksamatta yhteisistä kuluista. Sattuuhan sitä....ihan turhista mies hermostuu jos kerran tai toisenkin ostelee käsilaukkuja vuokrarahoilla.

Vierailija
24/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin suomea.

Vierailija
25/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä se on aivan sama kumpi maksaa yhteisiä kuluja (esim. Ruoat, vuokra/laina, lasten harrastukset yms.) Yleensä se kummalla sattuu sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa. Jos kaikki kulut täytyy exel taulukkoa tuijottaen jakaa puoliksi niin olisi varmaan parempi asua omissa asunnoissa.

26/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeutettua tuo sinun raivosi. Teillä on vissiin ollut hankaluuksia talouden jakamisesta jo pitkään ja nyt sulla vaan tuli mitta täyteen. Tosi kurjaa lähteä reissuun tossa mielentilassa. Ei oo lapsillekkaan kiva, jos riitelette matkalla. Ehkä olis ihan hyvä ajatus, että mies ei lähtisi mukaan.

Vierailija
27/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suuripiirteisiä ihmisiä tänään täällä palstailee? Miehiä vai naisia?

Eli siis on ihan ok, että ostaisin yhden kalliin käsilaukun ja kivat korvakorut sen sijaan, että maksaisin vuokraa ja omaa osuuttani kesälomareissusta?

Ja mitä tulee erehdykseen. Erehdys ei ole se, että maksaa 150 euroa sovitun summan sijaan ja että ei edes sano sitä itse, vaikka toinen vielä on siitä muistuttanut. Nimenomaan tuossa mies on tiennyt, että rahaa on mennyt nyt omiin menoihin ja on vain luottanut, että kyllä se toinen maksaa vuokran ja matkan ja pakolliset laskut ja ruokaa kaappiin...

Mitäs jos ap olisikin tehnyt samoin? Laittanut rahat omiin menoihin ja todennut vain, että nyt pitäisi maksaa vuokra ja se matka, maksapas, kun olen laittanut kaiken omiin menoihini.

Ei yhteistä taloutta voi hoitaa noin itsekkäällä tavalla. Meillä rahat ovat yhteisiä, vaikka kumpikin hallinnoi omaa pankkitiliään. Mies maksaa asuntovelan, minä kaiken muun ja yleensä olen aina ihan rahaton ja pyydän mieheltä sitten rahaa tililleni kuun lopussa jos jotain pitää vielä maksaa. Toisaalta käytän Visaa, joka nytkin taitaa olla tapissa. Sinänsä tyhmää, että miehellä on tilillä rahaa mutta minulla on visakin tapissa. Ei näihin yhteisiin talouksiin ole yhtä järkevää tapaa hoitaa asioita mutta jokaisen pitää kyllä kantaa oma kortensa kekoon.

Vierailija
28/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies oli jo ehtinyt humputella tilinsä tyhjäksi, jos ei ole millä sulle enää maksaa? Millä se olis siellä lomalla sitten mitään maksanut, vai olisko se 150 € ollut sitä varten?

Vierailija
29/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa kirjoitti:

Omasta mielestä se on aivan sama kumpi maksaa yhteisiä kuluja (esim. Ruoat, vuokra/laina, lasten harrastukset yms.) Yleensä se kummalla sattuu sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa. Jos kaikki kulut täytyy exel taulukkoa tuijottaen jakaa puoliksi niin olisi varmaan parempi asua omissa asunnoissa.

Tämä toimii todennäköisesti parhaiten sellaisissa suhteissa, joissa kumpikin käyttää rahaa samalla tavalla. Esim. meillä tuo ei millään toimisi. Mies tuhlaisi oman palkkansa omiin juttuihin ja mä joutuisin maksamaan pakolliset laskut ja kulut. Joten pakko jakaa tasan jotta mulla ei mene koko palkka laskuihin.

Vierailija
30/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on lasten reissu myös, että kyllähän he ehkä nauttivat enemmän, kun molemmat vanhemmat ovat paikalla. Ellei mene tappeluksi.

Tässä on vielä aikaa sopia miehen kanssa tuo juttu.

Ellet sitten pelaa täysin miehen pussiin. Antaisit hänelle sen perhe vapaan, mitä hän on todennäköisesti tempullaan on tarkottanut.

Noista perjantaisista siirroista sen verran, että aika tavallista, että näkyy vasta tiistaina.. näin pyhien jälkeen.

Vierailija
31/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se aiemmin hoitanut velvoitteensa kunnolla ja nyt tämän erehdyksen takia kilahdit täysin?

Johan ap kirjoitti, että mies on latvalaho asioiden hoitamisen suhteen. Ap ilmeisesti hoitaa kaiken kun mieheen ei voi luottaa. Nyt miehen ainoa tehtävä on siirtää könttäsumma vaimon tilille kuukausittain ja sekin nyt unohtunut. Ei hyvä, kun vielä mies ostellut itselleen kaikenmoista. Kuulostaa, ettei viitsi ottaa vastuuta, vaan luottaa, että vaimo hoitaa ja maksaa, jos hän ei viitsi.

Kiitos, sentään joku ymmärtää raivoni syyn. Siis ei ole kyse pelkästä rahasta, vaan siitä kun ei saa edes sitä yhtä pientä tehtävää hoidettua eli että siirtäisi summan x rahaa minun tilille. Olen hoitanut kaiken, lennot, majoituksen, suunnitellut ohjelman, hoitanut vakuutukset, palkannut koirille hoitaja, siis ihan kaiken. Miehen ainoa tehtävä oli parilla sormen hipautuksella näpyttää minulle se summa x, mutta ei, tämäkin oli taas liian vaativa tehtävä.

Olen niin kyllästynyt olemaan vastuussa aivan kaikesta, kun mies ei vaan yksinkertaisesti kykene tai halua ottaa vastuuta. Meitä on siis lähdössä yhteensä 6 henkilöä ja nuorin on vuoden ikäinen eli matkajärjestelyissä ollut oma hommansa.

Ap

Vierailija
32/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se aiemmin hoitanut velvoitteensa kunnolla ja nyt tämän erehdyksen takia kilahdit täysin?

Johan ap kirjoitti, että mies on latvalaho asioiden hoitamisen suhteen. Ap ilmeisesti hoitaa kaiken kun mieheen ei voi luottaa. Nyt miehen ainoa tehtävä on siirtää könttäsumma vaimon tilille kuukausittain ja sekin nyt unohtunut. Ei hyvä, kun vielä mies ostellut itselleen kaikenmoista. Kuulostaa, ettei viitsi ottaa vastuuta, vaan luottaa, että vaimo hoitaa ja maksaa, jos hän ei viitsi.

Kiitos, sentään joku ymmärtää raivoni syyn. Siis ei ole kyse pelkästä rahasta, vaan siitä kun ei saa edes sitä yhtä pientä tehtävää hoidettua eli että siirtäisi summan x rahaa minun tilille. Olen hoitanut kaiken, lennot, majoituksen, suunnitellut ohjelman, hoitanut vakuutukset, palkannut koirille hoitaja, siis ihan kaiken. Miehen ainoa tehtävä oli parilla sormen hipautuksella näpyttää minulle se summa x, mutta ei, tämäkin oli taas liian vaativa tehtävä.

Olen niin kyllästynyt olemaan vastuussa aivan kaikesta, kun mies ei vaan yksinkertaisesti kykene tai halua ottaa vastuuta. Meitä on siis lähdössä yhteensä 6 henkilöä ja nuorin on vuoden ikäinen eli matkajärjestelyissä ollut oma hommansa.

Ap

Haluatko kertoa vielä, että miksi olet ottanut tämän mieslapsen harteillesi? Miksi olet vielä päättänyt lisääntyä hänen kanssaan?

Vierailija
33/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on lasten reissu myös, että kyllähän he ehkä nauttivat enemmän, kun molemmat vanhemmat ovat paikalla. Ellei mene tappeluksi.

Tässä on vielä aikaa sopia miehen kanssa tuo juttu.

Ellet sitten pelaa täysin miehen pussiin. Antaisit hänelle sen perhe vapaan, mitä hän on todennäköisesti tempullaan on tarkottanut.

Noista perjantaisista siirroista sen verran, että aika tavallista, että näkyy vasta tiistaina.. näin pyhien jälkeen.

En kyllä tiedä mikä ihme tempaus tämä on mieheltä, mutta alkaa tosissaan olemaan mitta täynnä tätä holhoamista ja yksin asioiden hoitamista.

En oikeen usko miehen selitykseen, että luuli siirtäneensä minulle rahaa ja ei muka tilinsä saldosta osannut tätä päätellä, että ei ole siirtänyt.

Meillä on sama pankki, joten kyllä pitäisi näkyä.

Ap

Vierailija
34/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyhkis nyyhkis. Itse olet soppasi keittänyt ja itse sen alaskin litkit.

Vierailija
35/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä enemmän mä olen lukenut näitä Apn tilityksiä, tulen siihen tulokseen, että se mieshän on NERO!

Tarvii vaan naida ja siittää lapsia lisää jonkun hölömön kanssa ja käyttää oma tili itseensä. Joku muu kyllä passaa ja hoitaa kaiken.

Vierailija
36/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta kun tälläinen tapahtuu niin olet heti valmis eroamaan? Ei taida teillä suhde olla kunnossa muutenkaan.

Vierailija
37/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa kirjoitti:

Tämä toimii todennäköisesti parhaiten sellaisissa suhteissa, joissa kumpikin käyttää rahaa samalla tavalla. Esim. meillä tuo ei millään toimisi. Mies tuhlaisi oman palkkansa omiin juttuihin ja mä joutuisin maksamaan pakolliset laskut ja kulut. Joten pakko jakaa tasan jotta mulla ei mene koko palkka laskuihin.

Siis meillä on aivan sama. Mies humputtaa omat rahansa, niin kuin ilmeisesti nytkin, omiin menoihinsa ellen vaatisi siirtämään omaa osuuttaan asumisesta ja lasten menoista. Minä siis hoidan meillä kaupassa käynnin, lasten vaatteiden hankinnan, koirien kulut ym. Emme siis aivan sentilleen puoliksi jaa kaikkea, mutta suunnilleen.

Ap

Vierailija
38/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ovela mies. Sehän toivoo että lähdette lasten kanssa pois jaloista ja nauttii sitten omista rahoistaan paikallisessa thai-hieromossa ja baari-illoista kavereiden kanssa.

Vierailija
39/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehen ei missään nimessä kuulu tulla mukaan reissulle, jos ei ole voinut hoitaa noin yksinkertaista asiaa kunnolla. Ja suosittelisin oikeasti miettimään, että palveleeko tämä parisuhde ollenkaan SINUN etuasi vai saako mies vain koko ajan kaikkea ja sinä menetät. Kuulostaa nimittäin siltä, että sinulla on lastesi lisäksi hoidettavana myös iso miesvauva.

Vierailija
40/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä " siirrän kun on palkkapäivä" itsellä duunarin palkka mutta aina vähintään pari tonnia käyttötilillä ja säästös lisääkin. ahdistais elää noin kädestä suuhun