Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisi mieli perua miehen matka ja lähteä reissuun yksi lasten kanssa

Vierailija
24.06.2019 |

Eli tilanne tämä, olin varannut ja maksanut meidän perheen yhteisen lomareissun, joka on nyt viikonloppuna. Oltiin sovittu miehen kanssa että hän siirtää minulle oman osuutensa matkasta ym kuluista viime perjantaina kun hänellä on palkka päivä.
Minä siis hoidan meillä vuokran ja laskujen maksut ym ja mies siirtää tietyn osan palkastaan aina minun tilille. Tähän asti on toiminut hyvin, mutta nyt kun kävin vilkaisemassa pankkitilin saldoa, yllätys oli aika suuri. Summa ei todellakaan täsmännyt sitä mitä olisi pitänyt.
Soitin miehelleni töihin ja kysyin, että onko hän muistanut siirtää tililleni rahaa. Vastasi, että kyllä hän perjantaina siirsi 150e! Siis tuo ei kata edes hänen vuokra osuuttaan. En saanut ensin sanaa suustani, kun en ollut varma laskeeko mieheni leikkiä, mutta ei, hän oli tosissaan. Ilmoitin, että jos torstai-iltaan mennessä ole sovittua summaa tilillä, lähden yksin lasten kanssa ja hän saa pakata kimpsunsa ja kampsunsa sillä aikaa ja etsiä toisen asunnon.
Kiehun raivosta, tätä reissua on odotettu erittäin paljon ja nyt tuo samperin ukko tekee näin. Hän oli kuulemma luullut siirtäneensä jo tämän summan ja laittanut tämän 150e extraa. Sitten kun kysyin voiko hän nyt siirtää niin sanoi että oli ostanut autoon sitä ja tätä ja sitten oli ostanut itselleen tuota ja tätä. Oli kuulemma ihmetellyt tilinsä saldoa, mutta ei ollut älynnyt että ei ole siirtänyt minulle rahaa. Minun siivellä hän ei reissuun lähde. Onneksi minulla on sentään sen verran matkakassaa, että voin lähteä yksin lasten kanssa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa, ottaisitteko miehen siipeilemään lomalle mukaan vai jättäisittekö rannalle ruikuttamaan?
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja kirjoitusvirheistä. Olen niin raivona etten edes jaksa välittää kirjoitusvirheistä.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ottaisi ukkoa mukaan. Joutuisit sillekki lomallanne ostaa juomat ja ruuat jos tuhlannut kaikki rahansa. Ja sun mielialasi olisi lomalla koko ajan maassa kun joutuisit ukkos naamaa katsella. Menette ilman miestä ja NAUTIT. Ja muista loput rahat vaatia takaisin. Hyvää vklp lomaa 😊

Vierailija
2/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ensin rauhoittuisit ja puhuisit miehesi kanssa. Saatte varmaan sovittua miten asiat korjataan, olette sentään aikuisia ihmisiä molemmat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi tarina WT-oppaaseen :)

Vierailija
4/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä osallistuvatko lasten isät mitenkään?

Vierailija
5/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ilmeisesti ollut erehdys. Keskustelkaa rauhassa ja sopikaa, milloin mies maksaa oman osuutensa. Tunnut pirttihirmulta.

Vierailija
6/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häneltä ei mene palkkapäivänä suoraveloituksena hänen osuutensa kuluista sinulle?

Vierailija
7/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies = lasten isä

Ap

Vierailija
8/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies = lasten isä

Ap

Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
9/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häneltä ei mene palkkapäivänä suoraveloituksena hänen osuutensa kuluista sinulle?

Tämä on hyvä kysymys, olen tätä itsekin ihmetellyt, että miksi hän ei laita suoraveloitusta. Ei ilmeisesti ole saanut vain aikaiseksi. Ap

Vierailija
10/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ilmeisesti ollut erehdys. Keskustelkaa rauhassa ja sopikaa, milloin mies maksaa oman osuutensa. Tunnut pirttihirmulta.

Ehkä onkin ollut erhedys, koska mies on täysin latvalaho.. Sen takia minä hoidankin kaikki raha-asiat, koska mies todennäköisesti unohtaisi hoitaa.

En pidä itse itseäni pirttihirmuna. Olen kyllä erittäin temperamenttinen eli kiihdyn nollasta sataan ja takaisin nollaan hetkessä.

Mutta kieltämättä ottaa aivoon tuo miehen "pikku erehdys", samperi vieköön kun pitää aikuista miestä holhota..

Ap

Vierailija
11/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä onkin ollut erhedys, koska mies on täysin latvalaho.. Sen takia minä hoidankin kaikki raha-asiat, koska mies todennäköisesti unohtaisi hoitaa.

En pidä itse itseäni pirttihirmuna. Olen kyllä erittäin temperamenttinen eli kiihdyn nollasta sataan ja takaisin nollaan hetkessä.

Mutta kieltämättä ottaa aivoon tuo miehen "pikku erehdys", samperi vieköön kun pitää aikuista miestä holhota..

Ap

Ehkä on parempi, että eroatte. Jos mun vaimoni haukkuisi mua nettipalstalla, niin ottaisin eron samantien. Jos kunnioitus on tuota luokkaa molemmilla, niin kannattaa miettiä, onko valmis sitoutumaan.

Vierailija
12/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

” en pidä itseäni pirttihirmuna” jepjep

Vierailija
13/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että mies jää kotiin ihan mielellään. Huomaatko itse, että olisi myös syytä vilkaista sinne peilin puolelle?

Vierailija
14/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se aiemmin hoitanut velvoitteensa kunnolla ja nyt tämän erehdyksen takia kilahdit täysin?

Vierailija
15/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa yhteinen taloustili, jolle mies laittaa säännöllisenä siirtona palkkapäivänä sopivan summan. Jaksat kantaa taloudellisen vastuun molempien puolesta, vain jos saat aidosti mahdollisuuden hoitaa homman yksin. Eihän tuosta tule mitään, että joudut anelemaan miestä maksamaan oman osuutensa. 

Tätä reissua se ei vielä pelasta, mutta itsellä ei olisi sydäntä pilata lasten lomaa. Olettaen, että heistä on mukavampaa, että isä tulee mukaan. 

Mies voi varmaan maksaa reissun aikana syntyvät kulut. Eihän varmaan parissa päivässä saanut tiliä tyhjäksi ja luottokorttia tappiin? 

Vierailija
16/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se aiemmin hoitanut velvoitteensa kunnolla ja nyt tämän erehdyksen takia kilahdit täysin?

Johan ap kirjoitti, että mies on latvalaho asioiden hoitamisen suhteen. Ap ilmeisesti hoitaa kaiken kun mieheen ei voi luottaa. Nyt miehen ainoa tehtävä on siirtää könttäsumma vaimon tilille kuukausittain ja sekin nyt unohtunut. Ei hyvä, kun vielä mies ostellut itselleen kaikenmoista. Kuulostaa, ettei viitsi ottaa vastuuta, vaan luottaa, että vaimo hoitaa ja maksaa, jos hän ei viitsi.

Vierailija
17/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tuommoisen raivottaren kanssa lähtisi Keravaa kauemmas - tarkemmin ajatellen en edes sinne.

Vierailija
18/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu muka suuttuisi, jos yhdessä asiat sovittu maksettavan ja toinen unohtaa maksaa ja humputtanut rahat itsensä hyväksi. Itse raivostuisin myös. Toki suostuisin maksaan reissulla kaiken, mutta perin rahan mieheltä tuplana takaisin. Rahat kun ei ole mitään ollä yhteiset.

Aikuinen vastuullinen ihminen ei humputa kaikkia käyttörahojaan noin vain. Yllättäviä maksuja tulee silloin tällöin.

Vierailija
19/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä tuommoisen raivottaren kanssa lähtisi Keravaa kauemmas - tarkemmin ajatellen en edes sinne.

Tämä niin paljon!

Vierailija
20/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että mies jää kotiin tyytyväisenä, harkitsee avioeroa ja nauttii yksinäisyydestä. Toivottavasti miehesi löytää tulevaisuudessa kumppanin, jolla on kunnioitus kohdallaan toista kohtaan.