Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisi mieli perua miehen matka ja lähteä reissuun yksi lasten kanssa

Vierailija
24.06.2019 |

Eli tilanne tämä, olin varannut ja maksanut meidän perheen yhteisen lomareissun, joka on nyt viikonloppuna. Oltiin sovittu miehen kanssa että hän siirtää minulle oman osuutensa matkasta ym kuluista viime perjantaina kun hänellä on palkka päivä.
Minä siis hoidan meillä vuokran ja laskujen maksut ym ja mies siirtää tietyn osan palkastaan aina minun tilille. Tähän asti on toiminut hyvin, mutta nyt kun kävin vilkaisemassa pankkitilin saldoa, yllätys oli aika suuri. Summa ei todellakaan täsmännyt sitä mitä olisi pitänyt.
Soitin miehelleni töihin ja kysyin, että onko hän muistanut siirtää tililleni rahaa. Vastasi, että kyllä hän perjantaina siirsi 150e! Siis tuo ei kata edes hänen vuokra osuuttaan. En saanut ensin sanaa suustani, kun en ollut varma laskeeko mieheni leikkiä, mutta ei, hän oli tosissaan. Ilmoitin, että jos torstai-iltaan mennessä ole sovittua summaa tilillä, lähden yksin lasten kanssa ja hän saa pakata kimpsunsa ja kampsunsa sillä aikaa ja etsiä toisen asunnon.
Kiehun raivosta, tätä reissua on odotettu erittäin paljon ja nyt tuo samperin ukko tekee näin. Hän oli kuulemma luullut siirtäneensä jo tämän summan ja laittanut tämän 150e extraa. Sitten kun kysyin voiko hän nyt siirtää niin sanoi että oli ostanut autoon sitä ja tätä ja sitten oli ostanut itselleen tuota ja tätä. Oli kuulemma ihmetellyt tilinsä saldoa, mutta ei ollut älynnyt että ei ole siirtänyt minulle rahaa. Minun siivellä hän ei reissuun lähde. Onneksi minulla on sentään sen verran matkakassaa, että voin lähteä yksin lasten kanssa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa, ottaisitteko miehen siipeilemään lomalle mukaan vai jättäisittekö rannalle ruikuttamaan?
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja kirjoitusvirheistä. Olen niin raivona etten edes jaksa välittää kirjoitusvirheistä.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa kirjoitti:

Omasta mielestä se on aivan sama kumpi maksaa yhteisiä kuluja (esim. Ruoat, vuokra/laina, lasten harrastukset yms.) Yleensä se kummalla sattuu sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa. Jos kaikki kulut täytyy exel taulukkoa tuijottaen jakaa puoliksi niin olisi varmaan parempi asua omissa asunnoissa.

Tämä toimii todennäköisesti parhaiten sellaisissa suhteissa, joissa kumpikin käyttää rahaa samalla tavalla. Esim. meillä tuo ei millään toimisi. Mies tuhlaisi oman palkkansa omiin juttuihin ja mä joutuisin maksamaan pakolliset laskut ja kulut. Joten pakko jakaa tasan jotta mulla ei mene koko palkka laskuihin.

Siis meillä on aivan sama. Mies humputtaa omat rahansa, niin kuin ilmeisesti nytkin, omiin menoihinsa ellen vaatisi siirtämään omaa osuuttaan asumisesta ja lasten menoista. Minä siis hoidan meillä kaupassa käynnin, lasten vaatteiden hankinnan, koirien kulut ym. Emme siis aivan sentilleen puoliksi jaa kaikkea, mutta suunnilleen.

Ap

Pakko kysyä, pystytkö arvostamaan miestäsi ja luottamaan häneen missään asiassa vai nautitko holhoojan roolista? Kuulostaa ihan järkyttävältä tuo teidän suhteenne ☹️

Ilmeisesti hän on kuitenkin hyvä isä, vaikkei kovin kykenevä kaveri muissa asioissa.

Vierailija
42/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät miehen matkasta niin sinun pitää palauttaa 150e. Eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätät miehen matkasta niin sinun pitää palauttaa 150e. Eikö niin?

Ei, koska tuo ei kata edes puolia lasten kuluista, saati mistään muustakaan esim vuokra jne.

Ap

Vierailija
44/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä se on aivan sama kumpi maksaa yhteisiä kuluja (esim. Ruoat, vuokra/laina, lasten harrastukset yms.) Yleensä se kummalla sattuu sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa. Jos kaikki kulut täytyy exel taulukkoa tuijottaen jakaa puoliksi niin olisi varmaan parempi asua omissa asunnoissa.

Tämä toimii todennäköisesti parhaiten sellaisissa suhteissa, joissa kumpikin käyttää rahaa samalla tavalla. Esim. meillä tuo ei millään toimisi. Mies tuhlaisi oman palkkansa omiin juttuihin ja mä joutuisin maksamaan pakolliset laskut ja kulut. Joten pakko jakaa tasan jotta mulla ei mene koko palkka laskuihin.

Siis meillä on aivan sama. Mies humputtaa omat rahansa, niin kuin ilmeisesti nytkin, omiin menoihinsa ellen vaatisi siirtämään omaa osuuttaan asumisesta ja lasten menoista. Minä siis hoidan meillä kaupassa käynnin, lasten vaatteiden hankinnan, koirien kulut ym. Emme siis aivan sentilleen puoliksi jaa kaikkea, mutta suunnilleen.

Ap

Pakko kysyä, pystytkö arvostamaan miestäsi ja luottamaan häneen missään asiassa vai nautitko holhoojan roolista? Kuulostaa ihan järkyttävältä tuo teidän suhteenne ☹️

Ilmeisesti hän on kuitenkin hyvä isä, vaikkei kovin kykenevä kaveri muissa asioissa.

Siis en missään nimessä nauti tästä roolista, mutta jotenkin tähän on vain päädytty vuosien saatossa.. On siis ennenkin käynyt ero mielessä juuri tämän takia, kun kaikki asiat kaatuvat minun harteilleni, mutta sitten mietin, että miten ihmeessä mies yksin pärjäisi, kun joutuisi itse huolehtimaan kaikesta.

Ap

Vierailija
45/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis en missään nimessä nauti tästä roolista, mutta jotenkin tähän on vain päädytty vuosien saatossa.. On siis ennenkin käynyt ero mielessä juuri tämän takia, kun kaikki asiat kaatuvat minun harteilleni, mutta sitten mietin, että miten ihmeessä mies yksin pärjäisi, kun joutuisi itse huolehtimaan kaikesta.

Ap

Kun mietit, eroatko vai et, mieti omalta kannaltasi, älä miehen kannalta.

Vierailija
46/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Paljon on luettu curlingvanhemmista, mutta sinä olet curlingvaimo! Ja tuo peli on saatava poikki ihan justiinsa, sekä sinun että miehen takia. Totta kai se mies pärjää kun pakko on; ei kai hän sentään kehitysvammainen ole?? Itse asiassa parasta mitä hänelle voisi tapahtua on se, että on vihdoinkin pakko itse huolehtia asioistaan. Nyt hänen on ollut hyvä laiskanpulskeana lyödä kaikki läskiksi kun on voinut tyytyväisenä huolehtia siitä että äiti, ei kun siis vaimo, kyllä hoitaa.

Vierailija
47/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sellainen legenda jo eläessään! Siis vai se maksaa, jolla SATTUU sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa. Eli se joka elää säästäväisemmin, saa aina maksaa kaiken? Tai se joka tuhlaa heti palkkapäivänä kaikki rahansa, SATTUU olemaan sopivasti just se joka ei koskaan maksa kaupassa/sähkölaskua/lasten päivähoitomaksuja jne jne.

Been there done that, enää mua ei jalliteta samaan tapaan!

Vierailija
48/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se aiemmin hoitanut velvoitteensa kunnolla ja nyt tämän erehdyksen takia kilahdit täysin?

Johan ap kirjoitti, että mies on latvalaho asioiden hoitamisen suhteen. Ap ilmeisesti hoitaa kaiken kun mieheen ei voi luottaa. Nyt miehen ainoa tehtävä on siirtää könttäsumma vaimon tilille kuukausittain ja sekin nyt unohtunut. Ei hyvä, kun vielä mies ostellut itselleen kaikenmoista. Kuulostaa, ettei viitsi ottaa vastuuta, vaan luottaa, että vaimo hoitaa ja maksaa, jos hän ei viitsi.

Kiitos, sentään joku ymmärtää raivoni syyn. Siis ei ole kyse pelkästä rahasta, vaan siitä kun ei saa edes sitä yhtä pientä tehtävää hoidettua eli että siirtäisi summan x rahaa minun tilille. Olen hoitanut kaiken, lennot, majoituksen, suunnitellut ohjelman, hoitanut vakuutukset, palkannut koirille hoitaja, siis ihan kaiken. Miehen ainoa tehtävä oli parilla sormen hipautuksella näpyttää minulle se summa x, mutta ei, tämäkin oli taas liian vaativa tehtävä.
Olen niin kyllästynyt olemaan vastuussa aivan kaikesta, kun mies ei vaan yksinkertaisesti kykene tai halua ottaa vastuuta. Meitä on siis lähdössä yhteensä 6 henkilöä ja nuorin on vuoden ikäinen eli matkajärjestelyissä ollut oma hommansa.

Ap

Annako arvaan. Alkuun otti ja teki, mutta "jostain syystä lakannut". Ja olisikos se joku syy mahdollisesti se että aina on saanut kuulla että "väärin tehty".

Vierailija
49/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se aiemmin hoitanut velvoitteensa kunnolla ja nyt tämän erehdyksen takia kilahdit täysin?

Johan ap kirjoitti, että mies on latvalaho asioiden hoitamisen suhteen. Ap ilmeisesti hoitaa kaiken kun mieheen ei voi luottaa. Nyt miehen ainoa tehtävä on siirtää könttäsumma vaimon tilille kuukausittain ja sekin nyt unohtunut. Ei hyvä, kun vielä mies ostellut itselleen kaikenmoista. Kuulostaa, ettei viitsi ottaa vastuuta, vaan luottaa, että vaimo hoitaa ja maksaa, jos hän ei viitsi.

Kiitos, sentään joku ymmärtää raivoni syyn. Siis ei ole kyse pelkästä rahasta, vaan siitä kun ei saa edes sitä yhtä pientä tehtävää hoidettua eli että siirtäisi summan x rahaa minun tilille. Olen hoitanut kaiken, lennot, majoituksen, suunnitellut ohjelman, hoitanut vakuutukset, palkannut koirille hoitaja, siis ihan kaiken. Miehen ainoa tehtävä oli parilla sormen hipautuksella näpyttää minulle se summa x, mutta ei, tämäkin oli taas liian vaativa tehtävä.
Olen niin kyllästynyt olemaan vastuussa aivan kaikesta, kun mies ei vaan yksinkertaisesti kykene tai halua ottaa vastuuta. Meitä on siis lähdössä yhteensä 6 henkilöä ja nuorin on vuoden ikäinen eli matkajärjestelyissä ollut oma hommansa.

Ap

Annako arvaan. Alkuun otti ja teki, mutta "jostain syystä lakannut". Ja olisikos se joku syy mahdollisesti se että aina on saanut kuulla että "väärin tehty".

Näinhän se monella on, meilläkin. Nalkutuksen määrä on vakio. Sama siis jättää hoitamatta. Tästä on kyllä meillä keskusteltukin ja nalkutustaso on laskenut.

Vierailija
50/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta sitten teitte. Parasta että lomailette vain siellä Porvoossa.

Vierailija
51/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meilla on aina kaikki ollut yhteista. Molemmat palkat menevat samalle tilille ja sen mukaan eletaan ja samaa ruokaa syodaan.

Matkoista paatetaan yhdessa,  samassa hotellissa asutaan, toisen ei tarvitse rahanpuutteessa pystyttaa telttaa.

Monesti ihmettelen tata suomalaista ns. "tasa-arvoa".

Vierailija
52/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihmettelee tilinsä saldoa, nainen ihmettelee miksi ei ole laittanut suoraveloitusta jne. Asiat voisi hoitaa parissa minuutissa, mutta nämä vaan ihmettelevät. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
53/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein että mies oli käyttänyt kaikki rahansa? Miten hän ajatteli sitten osallistua perheen ruokkimiseen ja yllättäviin menoihin kuten lääkärikäynnit ym. koko muun kuukauden?

Vierailija
54/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ilmeisesti ollut erehdys. Keskustelkaa rauhassa ja sopikaa, milloin mies maksaa oman osuutensa. Tunnut pirttihirmulta.

Ehkä onkin ollut erhedys, koska mies on täysin latvalaho.. Sen takia minä hoidankin kaikki raha-asiat, koska mies todennäköisesti unohtaisi hoitaa.

En pidä itse itseäni pirttihirmuna. Olen kyllä erittäin temperamenttinen eli kiihdyn nollasta sataan ja takaisin nollaan hetkessä.

Mutta kieltämättä ottaa aivoon tuo miehen "pikku erehdys", samperi vieköön kun pitää aikuista miestä holhota..

Ap

” en pidä itseäni pirttihirmuna” jepjep

”Olen kyllä erittäin temperamenttinen eli kiihdyn nollasta sataan..”.

En kestä yhtään näitä nollasta sataan -ihmisiä. On sietämätöntä kun ihminen ei pysty hillitsemään itseään.

Usein tästä huonosti käyttäytymisestä ollaan vielä itsetyytyväisen ylpeitä.

Vierailija
55/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että mies jää kotiin tyytyväisenä, harkitsee avioeroa ja nauttii yksinäisyydestä. Toivottavasti miehesi löytää tulevaisuudessa kumppanin, jolla on kunnioitus kohdallaan toista kohtaan.

Tollanen mies tarvitsee "äidin" kumppanikseen. Mies jää kotiin yksin, niin viimeistään seuraavana päivänä tarvitsee apua kotitöissä.

Vierailija
56/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein että mies oli käyttänyt kaikki rahansa? Miten hän ajatteli sitten osallistua perheen ruokkimiseen ja yllättäviin menoihin kuten lääkärikäynnit ym. koko muun kuukauden?

Kun se "luuli" jo osallistuneensa (!!!). Ihmettelin aiemmin että ei kai mies sentään kehitysvammainen ole, mutta taitaa se sittenkin olla. Tai sitten alkava muistisairaus kun ei tiedä edes onko siirtänyt satoja euroja toisen tilille vai ei.

Vierailija
57/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois ihan paikallaan saada puolisonkin näkökulma tänne.

Vierailija
58/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P*ska provo.

Vierailija
59/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt ole kahden vaihtoehdon välillä, että just nyt tai ei koskaan. Kyllä hän vielä sen sulle varmasti maksaa.

Vierailija
60/104 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan nyt ohis, mutta myös minä hoidan vuokranmaksun, laskujen maksun ja muun, koska mies vain unohtaisi. Meillä ei silti ole mitään tällaista ongelmaa, koska meillä on jo vuosia ollut yhteinen tili, jonne tulee molempien kaikki rahat, joista minä hoidan kaikki pakolliset maksettavat heti pois. 

Tosin jos mies on tuollainen, että jos on ylimääräistä niin tuhlaa sen surutta, tällainen järjestely ei tietenkään sovi teille. Kun hän tulee kotiin, ota kädestä kiinni ja vie tietokoneelle. Laita kirjautumaan verkkopankkiinsa ja laitatte sinne suoraveloituksena sopimanne summan, joka automaattisesti lähtee miehen tililtä sinun tilillesi aina miehen palkkapäivänä. Ja muista sitten seurata, jos uutisissa on juttua, että on jotain pankkiongelmia, silloin raha ei välttämättä lähde ja mies saattaa taas surutta tuhalta "ylimääräisen" rahan.