Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojalle nimeksi Luoto?

Vierailija
20.06.2019 |

Onko liian outo mielestänne? Aalto on toinen vaihtoehto, mutta mahtaako olla liian feminiinisen kuuloinen.
Tyttö jos olisi tullut niin nimeksi olisi laitettu Meri tai Tuuli.
Muitakin luontoaiheisia pojan nimiä saa ehdottaa.

Kommentit (365)

Vierailija
121/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on harvinainen luontonimi, enkä ole siitä koskaan pitänyt. Olisinpa ikäluokkani suosituimman nimen saanut... Ei ole yhtään kiva erottua kummallisella nimellä suosittujen ja kauniiden nimien joukossa. Isot tytöt tekivät nimestäni pilkkalaulun, kun olin ekaluokalla. En koskaan unohda hetkeä, kun he sen minulle esittivät.

Vierailija
122/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole sinun kuin lainassa ja sinun tehtäväsi on tehdä matkastaan mahdollisimman helppo, vailla karikoita.

Niin hauskaa kuin se nimillä leikkiminen onkin niin tuon ihmisen on elettävä sen kanssa kastehetkeäkin kauemmin.

Tavallinen miehekäs nimi on hyvin tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kiva nimi kuin Larsmo. Mutta pitäisikö olla joku etunimikin?

Vierailija
124/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on harvinainen luontonimi, enkä ole siitä koskaan pitänyt. Olisinpa ikäluokkani suosituimman nimen saanut... Ei ole yhtään kiva erottua kummallisella nimellä suosittujen ja kauniiden nimien joukossa. Isot tytöt tekivät nimestäni pilkkalaulun, kun olin ekaluokalla. En koskaan unohda hetkeä, kun he sen minulle esittivät.

Vaihda se, olet aikuinen. Ei tartte enää harmitella. 

Vierailija
125/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis nimi!

Vierailija
126/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei Osamaksu.

Ei kai kukaan oikeesti ole antamassa lapselle nimeä Luoto? Muutenkaan ihmiset ei osaa enää taivuttaa suomea, joten siinähän sitten mietitte, onko Luotolla tarpeeksi rahaa jätskiin... vai ostaako se luotolla. Vai onko sitten parempi, että vaikka lapsen harrastuksissa todetaan, että pallo on Luodolla? Kukahan ui sen pois sieltä? 

Vierailija
127/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utö-Bengtskär

Vierailija
128/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näitä nega vastauksia....Luoto on on ihan jees nimi. Laita se lapsellesi jos se tuntuu hyvältä. Varmaan nimijäiset/ristiäiset on olleetkin jo?

Laita toiseksi nimeksi vaikka Juhani tai Oskari niin voi tarvittaessa käyttää toista nimeä isona jos näitä haukkujia ilmaantua alvariinsa

.Jos minulla olisi ollut tytär hän olisi ollut Niitty.

Vierailija
129/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-aiheisia poikien nimiä:

Alvar, Ahti, Viima

Muitakin löytyy ihan googlella, minusta nämä kuulostaa parhaimmilta 😊

Luoto on ihan ok nimi, mutta silti vähän erikoinen. Kuulostaa enemmän luontopaikan tai laivan nimeltä, kuin ihmisen nimeltä.

Vierailija
130/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työkaverini nimi oli Maila Koho. Ihan oikeesti oli.

Mä tiedän Sini Tiaisen ja Marja Pihlajan.

Teininä mun yks kaveri oli Satu Linna, yritin etsiä facebookista parivuotta sitten nii oli aika yleinen nimi, ei löytynyt oikeaa. Yllätyin kyllä, aattelin että olis uniikki nimi.

Vierailija
131/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi, Marius

Vierailija
132/365 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, ettei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä... mutta silti, antaisin nimen jota lapsi ei vihaa.

Vierailija
133/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahti, jos vesille mielitte. Muuten Tapio.

Ahti on hieno nimi. Jos oisin pojan saanut, ja yhtään sitä silmiin katsoessa ois siltä tuntunut, niin Ahti olisi tullut.

Lapsi valitsee itse nimensä, vanhemmat vain ehdottavat.

Vierailija
134/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoto kuulostaa ihan hyvältä nimeltä mun mielestä. Laittaisin rimpsuun ihan varmuudeksi jonkun tavallisen nimen jos lapsi jostain syystä tuntee itsensä perus Pertiksi niin voi ottaa sitten toisen nimen käyttöön. Luoto Pertti Janhunen.

Vierailija
135/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silli-Sammal Luotonen.

Vierailija
136/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nimi. Mä luodolle käyn onkimaan. Ja poikaa kiusataan. 

Vierailija
137/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti- siis sukupuolineutraali  nimikö ettei kukaan tiedä onko poika vai tyttö....

Lapsiparka- eikä vanhemmat mieti yhtään itse lasta-  tulee ainakin kiusatuksi koulussa....

Vierailija
138/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä nimi.

Luoto Zorlax Tahvanainen.

Vierailija
139/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K***päät ovat parhaimmillaan silloin kun he pääsevät kiusaamaan jotakuta sellaisesta asiasta, jolle uhri ei itse mahda yhtään mitään.

Itse en laittaisi ihan helpolla lapseni etunimeksi Luotoa tai Aaltoa. En, vaikka olen itsekin erityisyyden tavoittelija. Lapseni nimi ei ole mikään yleisin mahdollinen, muttei mikään ihan harvinainenkaan. Enkä ole kuullut, että hän ihan suoranaisesti siitä kärsinytkään olisi.

Mutta kuten tiedämme, ihmisen luoma pskamaailma on tylsääkin tylsempi. Mikäli kaikki tekisivät niin kuin tilastokärki, syntyisi tänne pelkkiä Eevejä ja Eelejä.

Vierailija
140/365 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee kyllä apllä etu että sukunimet sekaisin, selvä provo.