Mitä sellaista maalla tapahtuu mitä kaupungeissa ei tapahdu
Aloitan: kiireettömyys, tilaa hengittää, turvallisuuden tunne.
Kommentit (94)
Traktorilla tai moottorikelkalla kauppaan
No aloituksen perusteella maalla tapahtuu ainakin paljon ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ajo
Tilastot kertovat että tätä tapahtuu eniten kaupungeissa. Emme voi syyttää maalaisia jos teemme sitä itse enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No aloituksen perusteella maalla tapahtuu ainakin paljon ennakkoluuloja.
Käsittääkseni on ns. yleistä tietoa että kaupunki on kiireisempi paikka kuin maaseutu.
Vierailija kirjoitti:
Eläimien hoitoa. Possujen.
Vaari se hoiteli lampaitansa...
Täällä on hiljaista ja elämä soljuu vuodenaikojen mukaan. Naapurit tuntee toisensa, huolehtii ja tarvittaessa auttaa toisiansa. Elämä on rauhallista ja oman näköistä. Saa kasvattaa juurekset, vihannekset ym. Ja marjametsät on kävelymatkan päässä eikä tarvi kaupasta kaikkea hakea kun säilöö itse. On tilaa hengittää ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautoihin sekaantumista
Sikoihin myös
Tämän palstan perusteella sikoja on joka paikassa missä mies on saman katon alla
Ulko-ovet lukitsematta päivin ja öin.
Vapaissa seurakunnissa tutustuu ihmisiin.
Kirppareilla voi jutella pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoja poltellaan
Kirsikanpoimintaa eikä kovin vitsikästä. Lähihistorian suurin kirkon poltto tapahtui pariisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insestiä.
Fatim Diarra (vihr.) soitti ja halusi männävuosien meeminsä takaisin.
Tämä Fatima on itse kulttuurista, jossa serkut ovat menneet keskenään naimisiin kymmenien sukupolvien ajan. Hän on todella oikea ihminen puhumaan insestistä.
Hän on Suomessa syntynyt suomalainen. Helsingissäkö mennään serkkujen kesken naimisiin?
Mitä huomasin itse nyt viime käynnillä kotipitäjässäni, oli työvaatteiden käyttö. Eli miehet pitävät niitä neonvärisiä ja heijastusnauhallisia työtakkeja (ja housuja) joka paikassa jopa joulun aikaan. Kävimme mm. aattona viemässä kynttilöitä sukulaisten haudoille, sillä reissulla kolme neljästä näkemästäni miehestä oli heijastintakissa. Joulupäivänä kävin tankkaamassa auton ja näin samalla kauppassa kävijöitä, 4/6 miehestä olivat olleet lähtiessä huolissaan näkyvyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ajo
Tilastot kertovat että tätä tapahtuu eniten kaupungeissa. Emme voi syyttää maalaisia jos teemme sitä itse enemmän.
Absoluuttisina lukuina ehkä, mutta väestömäärään suhteutettuna maalla ajetaan enemmän kännissä.
Asphyxia kirjoitti:
Mitä huomasin itse nyt viime käynnillä kotipitäjässäni, oli työvaatteiden käyttö. Eli miehet pitävät niitä neonvärisiä ja heijastusnauhallisia työtakkeja (ja housuja) joka paikassa jopa joulun aikaan. Kävimme mm. aattona viemässä kynttilöitä sukulaisten haudoille, sillä reissulla kolme neljästä näkemästäni miehestä oli heijastintakissa. Joulupäivänä kävin tankkaamassa auton ja näin samalla kauppassa kävijöitä, 4/6 miehestä olivat olleet lähtiessä huolissaan näkyvyydestään.
Todellakin. Omassa maaseutupitäjässäni miesten neonvärisiä työvaatteita sanotaan kansallispuvuksi.
Voi pitää verhoja auki illallakin.