Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojalle nimeksi Luoto?

Vierailija
20.06.2019 |

Onko liian outo mielestänne? Aalto on toinen vaihtoehto, mutta mahtaako olla liian feminiinisen kuuloinen.
Tyttö jos olisi tullut niin nimeksi olisi laitettu Meri tai Tuuli.
Muitakin luontoaiheisia pojan nimiä saa ehdottaa.

Kommentit (365)

Vierailija
81/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nimi. Miksi rääkkäätte lapsianne hirveillä nimillä? Niinku se yks tyttö oli nimeltään Bambi Karhu.

Vierailija
82/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laine on musta kaunis.

Pyry myös ok.

Tuisku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoipa eräs muija lapselleen nimeksi nietos...

Sehän on ihana nimi🧚‍♀️🧜‍♀️❄💧🌊💧

Vierailija
84/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieto!

Vähän niinkuin Lieto Lemminkäinen. Kalevalaista.

Vierailija
85/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Civi

Vierailija
86/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei - onhan Kuuttikin nimi.. Huh!

Vierailija
87/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös Koivu-nimisen pojan. Ei siinä että ymmärtäisin nimeä tai sen antavia vanhempia jotenkin..

Vierailija
88/365 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyttynen ja Punkki ovat myös kivoja saaristoteemaisia nimiä

Samoin Levä.

Tytön nimi voisi olla Sini Levä (Levä sukunimi).

Vierailija
89/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää tälläinen hölmö tapa on antaa nuijia etunimiä ?

Ei oo kauaa, kun oli Jessicat ja Nicot in. Nyt annetaan nimiä, jotka tarkoittavat jotain esinettä. Nimestä ei selviä onko tyttö vai poika.

Vaihda itse oma etunimesi, turhaa tarvii pientä vauvaa kiusata.

Ole vaikka myrsky.

Vierailija
90/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs Puutiainen?

Vierailija
91/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoto on oikein hyvä. Ja vaikka joskus haluaisi nimensä muuttaa vaikka avioliiton vuoksi Luoto Luodoksi niin saahan niin tehdä, on ihmisiä joilla on sama etu- ja sukunimi ja ihan hauskaa vain, erottuvat joukosta ja kuulostaa taiteilijanimeltä vaikkapa.

Mielestäni on vain positiivinen asia että ihmiset antavat erikoisempia mutta kauniita nimiä. On niin älyttömästi tylsiä samoja nimiä kaikilla että hyvä kun on muitakin. Monet yleiset perinteisetkin nimet on kauniita, mutta eiköhän tässä maassa ole jo tarpeeksi jotain Anneja, Pirkkoja, Janeja, Elloja jne. Joku mietti täällä aiemmin muistaakseni eri ketjussa nimeä välillä Titta tai Tuire, kumpikin kivoja mutta miksei vaikka Tinni? Ihmiset vois käyttää enemmänkin mielikuvitusta.

Vierailija
92/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kouratko lasta. Luoto ja Aalto aivan kamalia.

Vierailija
93/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus kiusatko

Vierailija
94/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on etunimenä harvinainen luontoaiheinen nimi, enkä tähän 50-v- ikään mennessä ole siitä oppinut tykkäämään. Haluaisin olla mieluummin vaikka ikäluokkani yleisin Sari.

Vierailija
95/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyttynen ja Punkki ovat myös kivoja saaristoteemaisia nimiä

Punkki-Luoto

Vierailija
96/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turakki on personallinen ja sympaattinen pojannimi

Vierailija
97/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kauaa, kun oli Jessicat ja Nicot in. Nyt annetaan nimiä, jotka tarkoittavat jotain esinettä. Nimestä ei selviä onko tyttö vai poika.

Ole vaikka myrsky.

Oma nimeni on jo suht erikoinen (Taika), vaikka löytyykin yli tuhannelta ihmiseltä Suomessa:) Olen aina tykännyt siitä itse, siksi jotenkin hankala samaistua tuohon ajattelutapaan että ns erikoisemman nimen antaminen olisi lapsen kiusaamista tai johtaisi automaattisesti kiusatuksi joutumiseen. Näin ilmeisesti kuitenkin moni ajattelee. Omasta lapsuudesta muistan että koulumme epäsuosituilla lapsilla oli pääasiassa ihan tavallisia nimiä. Minua ei ole nimestä kiusattu mutta kiharasta tukasta kyllä joskus nälvittiin. Enemmän olen nimestäni kuullut kehuja kuin haukkuja, ja yleensä nimi on myös heti jäänyt ihmisten mieleen, mikä minusta on positiivista.

Kiva muuten että ketju on kerännyt näinkin paljon kommentteja! Tällä hetkellä näyttää siltä että olemme kallistumassa erääseen toiseen nimeen eikä pojasta tule Luotoa, mutta kiitos ketjuun osallistuneille :). Osa täälläkin ehdotetuista nimistä on oikein nättejä.

Vierailija
98/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole vaikka myrsky.

Oma nimeni on jo suht erikoinen (Taika), vaikka löytyykin yli tuhannelta ihmiseltä Suomessa:) Olen aina tykännyt siitä itse, siksi jotenkin hankala samaistua tuohon ajattelutapaan että ns erikoisemman nimen antaminen olisi lapsen kiusaamista tai johtaisi automaattisesti kiusatuksi joutumiseen. Näin ilmeisesti kuitenkin moni ajattelee. Omasta lapsuudesta muistan että koulumme epäsuosituilla lapsilla oli pääasiassa ihan tavallisia nimiä. Minua ei ole nimestä kiusattu mutta kiharasta tukasta kyllä joskus nälvittiin. Enemmän olen nimestäni kuullut kehuja kuin haukkuja, ja yleensä nimi on myös heti jäänyt ihmisten mieleen, mikä minusta on positiivista.

Kiva muuten että ketju on kerännyt näinkin paljon kommentteja! Tällä hetkellä näyttää siltä että olemme kallistumassa erääseen toiseen nimeen eikä pojasta tule Luotoa, mutta kiitos ketjuun osallistuneille :). Osa täälläkin ehdotetuista nimistä on oikein nättejä.

Tämä oli siis ap!

Vierailija
99/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. Jos lihoo pilkataan saareksi tai peräti mantereeksi.

Vierailija
100/365 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Mähkä, Hattara tai Kalalampi. Tirppa, Koho, Näätä.