Miniän lapset
Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman törkeä anoppi ja monta muuta törkeää jotka komppaa. Saatatte vielä edestänne löytää, vanhana avuntarpeisena tulee sitten samaa kylmää kohtelua takaisinpäin.
Meillä on sama ongelma, vaikka en ole edes anoppi. Ja kyllä ne "vieraat" ovat mielestäni törkeitä, jos sitä sanaa halutaan käyttää.
Yleensä mökkivarustus suunnitellaan oman perheen tarpeita ajatellen. Ja jos halutaan viettää perhejuhannus, niin kyllä järjestelyt menevät uusiksi, jos edell. liitojen lapset tulevat mukaan ja heitä on useampi.
Mistä taiotaan kylmäsäilytustilaa lisää, petipaikkoja, astioita jne.
Sano pojallesi, että mitäs jos tulisit välillä yksin, olisi mukavaa jutella ja olla yhdessä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.
ApKerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.
Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.
Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.
Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.
Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.
No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.
Minä ihmettelen näitä jatkuvia "nyt et näe sitä poikaasikaan enää" -tyyppisiä uhoajia. Ensinnäkin, ei kaikki parit ole mitään siamilaisia kaksosia, kyllä jotkut miehet osaavat tavata omia vanhempiaan ihan itsekin. Toiseksi, ap:han on kertonut jo moneen otteeseen, että tilanne on ratkennut ja poika tulee kumppaneineen ilman niitä lapsia. Joo, sinä varmasti vaatisit miestäsi katkaisemaan välit koko perheeseensä, jos et ole lyhyen seurustelun jälkeen tervetullut raahaamaan puolta sukuasi anoppikokelaan mökille. Turha sinun on kuitenkaan ap:lle meuhkata, kun et mitä ilmeisimmin ole itse se ap:n miniä. Uhoa sinä omalle anopillesi jos koet tarvetta ja anna muiden huolehtia omat asiansa.
Kyllä erittäin moni anoppi on täysi ihmisperse ja pitää jopa oman poikansa biologisia lapsia kkkosluokan lapsenlapsina ja juuri ”miniän lapsina” joita voi hylkiö, ihan kuin pojalla ei olisi osaa tai arpaa lapsiin.
Mun miehellä on mennyt välit poikki äitiinsä juuri tän takia kun äitinsä puhui aina miniän lapsista (ihan kuin poika ei olisi isä) ja kohtrli niitä täysin välinpitämättömästi samaan aikaan tyttärensä lapsia hoitaen ja palvoen. Anoppi tästä tosiaan tuskin on moksiskaan kun elämän sisältö on vain tytär, tytär, tytär. Varmaan se rakas tytär hoitaa anopin vanhana sitten. Jos ei hoida niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman törkeä anoppi ja monta muuta törkeää jotka komppaa. Saatatte vielä edestänne löytää, vanhana avuntarpeisena tulee sitten samaa kylmää kohtelua takaisinpäin.
Minusta törkeitä taas ovat nämä miestä kuin paitaa vaihtelevat yh:t, jotka odottavat jo lyhyen seurustelun jälkeen uuden miehen lähipiirin kohtelevan niitä edellisten suhteiden lapsia aivan kuin ne olisivat miehen omia. Paitsi että parin vuoden päästä vaihdetaan taas miestä eikä ne entiset bonussukulaiset näe lapsia enää koskaan. Se nyt ei vaan ole yhdentekevä asia kenen lapsia ne on, ja on lapsellista ja itsekästä ja naurettavaa vaatia ihmisiä teeskentelemään muuta.
Ottakaa miniät huomioon, että tulee teistäkin anoppeja joskus. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa miniät huomioon, että tulee teistäkin anoppeja joskus. Ehkä.
Olen ottanut huomioon ja toimin kaikessa toisin kuin ona hirviöanoppi. Siis ihan kaikessa. En keksimälläkään keksi mitään hyvää tuosta ihmisestä, hirvein luonnevikainen sadisti minkä tunnen - ja oma poikansa samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta törkeitä taas ovat nämä miestä kuin paitaa vaihtelevat yh:t, jotka odottavat jo lyhyen seurustelun jälkeen uuden miehen lähipiirin kohtelevan niitä edellisten suhteiden lapsia aivan kuin ne olisivat miehen omia. Paitsi että parin vuoden päästä vaihdetaan taas miestä eikä ne entiset bonussukulaiset näe lapsia enää koskaan. Se nyt ei vaan ole yhdentekevä asia kenen lapsia ne on, ja on lapsellista ja itsekästä ja naurettavaa vaatia ihmisiä teeskentelemään muuta.
Yh- vihaaja vauhdissa. Sinäkin voit olla yh kun miehesi karkaa toisen naisen matkaan.
Kuka on keksinyt sanan bonuslapsi/mummu. Bonus tarkoittaa ainakin mulle mieluista extraa esim. Palkkaan bonus. Nää lapset nyt tuppaa oleen kaukana bonuksesta, mieluummin riesalapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh- vihaaja vauhdissa. Sinäkin voit olla yh kun miehesi karkaa toisen naisen matkaan.
Entä sitten? En minä kuvittele tai tule koskaan kuvittelemaan, että ventovieraat alkaisivat yhtäkkiä pitämään minun lapsiani lähisukulaisinaan vain siksi että olen lämmittänyt heidän poikansa sänkyä pari kuukautta. Ei tässä ole kaikkia yh-vanhempia kritisoitukaan, vaan niitä jotka ovat itsekeskeisiä ja suhteellisuudentajuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on keksinyt sanan bonuslapsi/mummu. Bonus tarkoittaa ainakin mulle mieluista extraa esim. Palkkaan bonus. Nää lapset nyt tuppaa oleen kaukana bonuksesta, mieluummin riesalapsi.
Mun sydän särkyy jos joki ajattelee lapsesta että se on riesa. Olen anoppi ja mulle kelpaa bonusöapset, rakastan ja hoidan heitäkin. Ylipäätään rakastan kaikkia maailman lapsia ja esim olen kuulausilahjoittaja ollut unicefille jo toistakymmentä vuotta. Jokainen lapsi on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä erittäin moni anoppi on täysi ihmisperse ja pitää jopa oman poikansa biologisia lapsia kkkosluokan lapsenlapsina ja juuri ”miniän lapsina” joita voi hylkiö, ihan kuin pojalla ei olisi osaa tai arpaa lapsiin.
Mun miehellä on mennyt välit poikki äitiinsä juuri tän takia kun äitinsä puhui aina miniän lapsista (ihan kuin poika ei olisi isä) ja kohtrli niitä täysin välinpitämättömästi samaan aikaan tyttärensä lapsia hoitaen ja palvoen. Anoppi tästä tosiaan tuskin on moksiskaan kun elämän sisältö on vain tytär, tytär, tytär. Varmaan se rakas tytär hoitaa anopin vanhana sitten. Jos ei hoida niin voi voi.
Miten ihmeessä näistä ihanista ja ystävällisistä miniöitä voi sitten kehittyä aikojen saatossa ihmishirviöitä ja perseitä, sanoja lainatakseni, kun lapset aikuistuvat ja hankkivat perheen.
Minulla on mukava anoppi ja vietetään jopa aikaa yhdessä ja hän on aina ollut tuki ja turva ja en ole koskaan ymmärtänyt miten kälyni voi olla niin ilkeä hänelle ja arvostelee kaikille mitä hän tekee tai tekemättä jättää ja on loputon lastenhoitotarve.
Ja tällä tahdon vain sanoa, ettei ne kaikki miniätkään ole hyväntahtoisia ja juuri heillä on heikot sosiaaliset taidon ja kylvät ilkeyksissään riidansiemeniä ja siitä ne riidat syntyvät, kun kaikissa halutaan olla päällepäsmärinä.
Ihmissuhteet eivät ole noin mustavalkoisia, jos on syytä anopeissa, niin yhtälailla miniöissä.
Ja miksi samaan ongelmaa ei ole miehillä anoppiensa kanssa. Ainakin mitä tulee huonoon käytökseen ja ilkeyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on mennyt välit poikki äitiinsä juuri tän takia kun äitinsä puhui aina miniän lapsista (ihan kuin poika ei olisi isä) ja kohtrli niitä täysin välinpitämättömästi samaan aikaan tyttärensä lapsia hoitaen ja palvoen. Anoppi tästä tosiaan tuskin on moksiskaan kun elämän sisältö on vain tytär, tytär, tytär. Varmaan se rakas tytär hoitaa anopin vanhana sitten. Jos ei hoida niin voi voi.Miten ihmeessä näistä ihanista ja ystävällisistä miniöitä voi sitten kehittyä aikojen saatossa ihmishirviöitä ja perseitä, sanoja lainatakseni, kun lapset aikuistuvat ja hankkivat perheen.
Minulla on mukava anoppi ja vietetään jopa aikaa yhdessä ja hän on aina ollut tuki ja turva ja en ole koskaan ymmärtänyt miten kälyni voi olla niin ilkeä hänelle ja arvostelee kaikille mitä hän tekee tai tekemättä jättää ja on loputon lastenhoitotarve.
Ja tällä tahdon vain sanoa, ettei ne kaikki miniätkään ole hyväntahtoisia ja juuri heillä on heikot sosiaaliset taidon ja kylvät ilkeyksissään riidansiemeniä ja siitä ne riidat syntyvät, kun kaikissa halutaan olla päällepäsmärinä.
Ihmissuhteet eivät ole noin mustavalkoisia, jos on syytä anopeissa, niin yhtälailla miniöissä.
Ja miksi samaan ongelmaa ei ole miehillä anoppiensa kanssa. Ainakin mitä tulee huonoon käytökseen ja ilkeyteen.
Voi elämä. Ei kai sulla olekaan mitään ongelmaa kun olet nopin SUOSIKKI, sua se kohtelee hyvin. Jos taas olisit anopin inhokki, saisit paskaa niskaan joka asiasta.
Olen nähnyt useamman tällisen kuvion jossa suosikki ihmettelee miksi muut haukkuu anoppia - daa, no siksi kun anoppi kohtelee suosikkia hyvin ja muita huonosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on mennyt välit poikki äitiinsä juuri tän takia kun äitinsä puhui aina miniän lapsista (ihan kuin poika ei olisi isä) ja kohtrli niitä täysin välinpitämättömästi samaan aikaan tyttärensä lapsia hoitaen ja palvoen. Anoppi tästä tosiaan tuskin on moksiskaan kun elämän sisältö on vain tytär, tytär, tytär. Varmaan se rakas tytär hoitaa anopin vanhana sitten. Jos ei hoida niin voi voi.Miten ihmeessä näistä ihanista ja ystävällisistä miniöitä voi sitten kehittyä aikojen saatossa ihmishirviöitä ja perseitä, sanoja lainatakseni, kun lapset aikuistuvat ja hankkivat perheen.
Miehillä ON ihan samat ongelmat mutta ne ei valita ääneen. Mun vanhemmat on ihan hirveitä appivanhempia ja kohtelivat miestäni todella törkeästi. Tätä siedettiin 10v ajan mutta viimein sitten tekivät suur-paska-tempun ja välit meni poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ja sivistynyt yh-äiti ei edes miehen anna tavata lapsiaan, ennen kun on varma suhteestaan ja se vie aikaan, saati miehen sukua tai vie anopin mökille.
Äitini varmaan tapasi tulevan miniänsä lapset vasta parin vuoden seurustelun jälkeen ja sitä ennen yh-äiti oli yksin tutustunut miehen sukuun ja sitten tulevat vasta lapset, kun suhde on vakaa.
Ja tässä ei ole kysymys ilkeästä anopista tai suvusta, vaan yh-äidin fiksuudesta ja elämänhallinnasta, halu suojella lapsia.
Ja siinäkin tapauksessa, jos yh-äiti haluaa tutustuttaa lapset uuden miehen suvulle, hän sopii ja soittaa, voiko lapset tulla mukaan.
Ja sitten on näitä, jotka jo parin kuukauden seurustelun jälkeen viedään lapset bonusmummolle hoitoon ja suvun mökkiä käytetään kuin omaansa, kun hienotunteisuus ja käytöstavat puuttuvat. Ei ihme jos on ongelmia ja se ilkeä anoppi vastasta, kun vielä pari kuukautta sitten pojalla oli toinen nainen ja säälii lapsia, äidin käytöksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ja sivistynyt yh-äiti ei edes miehen anna tavata lapsiaan, ennen kun on varma suhteestaan ja se vie aikaan, saati miehen sukua tai vie anopin mökille.
Äitini varmaan tapasi tulevan miniänsä lapset vasta parin vuoden seurustelun jälkeen ja sitä ennen yh-äiti oli yksin tutustunut miehen sukuun ja sitten tulevat vasta lapset, kun suhde on vakaa.
Ja tässä ei ole kysymys ilkeästä anopista tai suvusta, vaan yh-äidin fiksuudesta ja elämänhallinnasta, halu suojella lapsia.
Ja siinäkin tapauksessa, jos yh-äiti haluaa tutustuttaa lapset uuden miehen suvulle, hän sopii ja soittaa, voiko lapset tulla mukaan.
Ja sitten on näitä, jotka jo parin kuukauden seurustelun jälkeen viedään lapset bonusmummolle hoitoon ja suvun mökkiä käytetään kuin omaansa, kun hienotunteisuus ja käytöstavat puuttuvat. Ei ihme jos on ongelmia ja se ilkeä anoppi vastasta, kun vielä pari kuukautta sitten pojalla oli toinen nainen ja säälii lapsia, äidin käytöksen vuoksi.
Tässä on viisaita sanoja. Ap:n tapauksessakin oli seurustelu kestänyt puoli vuotta. Mun tytärkin seurustelee miehen kanssa kellä lapsi ed. liitosta. Ovat seurustelleet nyt lähes 4 vuotta ja tytärkin nähnyt lasta alle 5 kertaa, saati sitten minä.
Lapset kiljuvat ja pitävät meteliä. Pitää saada ryypätä rauhassa.
Paras anoppi on *piip* anoppi. Sanonta pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat sitten rikkoa välit poikaasi? Hän on valintansa tehnyt ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Jos pitää valita äidin ja parisuhteen välillä, niin kummanko luulet aikuisen miehen valitsevan? Kukaan ei voi muuttaa tosiasiaa, että ne lapset ovat olemassa. Saattavat olla kivojakin ja tykkäisivät uudesta ” mummosta”.
Mikä mummo ap niille lapsille olisi
No bonusmummo tietenkin. Etkö tiedä näitä uusia ihania uusperheiden nimityksiä, missäs tynnyrissä siellä eletään?
Juuri ihastelin tilannetta miten mutkattomasti ja luontevasti veljeni naisystävän lapset on otettu vastaan vanhempieni toimesta. Vanhemmillani on 7 lapsenlasta, kolme minun lasta ja neljä veljeni lasta, nykyään myös 3 veljeni naisystävän lasta kutsuvat vanhempiani mummoksi ja papaksi eli tavallaan heillä on 10 lastenlasta. Olin veljeni nuorimman lapsen synttäreillä ja seurasin kuinka luontevasti ja samalla tavalla kohtelivat näitä "bonuslapsenlapsia", heitä kohdellaan ihan samanarvoisesti kuin minun lapsia ja veljen biologisia lapsia. Kotimatkalla mietin kuinka mukavaa oli ja sitä miksi jotkut tekee asioista ikäviä ja kiusallisia, miksi ei voisi vaan ottaa ihmiset avosylin vastaan ja antaa mahdollisuuden saada jotain mukavaa. Omalla kohdallani ajattelen, että välittäminen ja rakkaus ei jakamalla vähene ja nämä veljen naisystävän lapset ovat saman välittämisen arvoisia kuin he joille olen biologisestikin täti.
Ainakin lasten vanhempien kannalta.
Siinä isovanhemmat saa jaksaa ja jaksaa ja olla rahasampona, kun 6 lastenlasta ja neljä bonuslasta pyörähtää vanhempineen perhepäivälliselle tai mökille Suomen suvea viettämään. Tarvitaan jo pitopalvelu kun ruokapöydässä istuu lähes 20 henkeä ja hotellin omainen mökki, jotta kaikille riittää petipaikat.
Ja voi vain kuvitella lastenhoitoapu tarpeen, kun 10 pilttiä ovat mummon luona viikonloppu kylässä ja yötä. Siinä naapuritkin saa "nauttia" lapsiperheen arkea. Toivottavasti isovanhemmat ovat jo eläkkeellä, jotta jaksavat
7+3 ovat, mutta lopputulema sama. Harvoin on kyllä yötä oltu heillä, olen ennemmin käynyt muutaman tunnin kyläilyjä koska tykkään olla kotona tai omassa rauhassa aamulla. Lapset ovat välillä yökylässä, kerran pari vuodessa.
Jos kokoonnutaan porukalla esimerkiksi jouluna niin jokainen kyllä huolehtii omista/oman perheensä lapsista, toki kaikki jossain määrin, mutta vetovastuu vanhemmilla.
Nämä kaikki eivät ole pieniä, omani koulussa, osa jo yläasteella. Naapurille matkaa 600 metriä niin ei paljon äänet kuulu vaikka pelaisivat pihalla kesäpelejä. Isovanhemmat ovat vielä monen vuoden päässä eläkeiästä niin siksi varmaan virtaa riittääkin.
He eivät myöskään mene konkurssiin tai ole pahoillaan jos kutsuvat lapsensa perheineen joskus syömään ja tarjoavat ruuat.
Jos heitä ei kiinnosta joku tekeminen he osaavat kieltäytyä tai eivät kutsu porukkaa jos eivät halua porukkaa kylään.
Kesäaikaan jos isolla porukalla yöpyy niin telttoja saa pitkät rivit pihalle ja aitoissa on tilaa myös niille jotka omaa "huonetta" kaipaa. Äitini ei myöskään tarvitse porukkaa passata kuin tarjoilija vaan osaa jakaa tehtäviä ja hyvin omatoimisesti veljeni naisystävä on mennyt avuksi hommiin kuten minäkin.
Asiat on juuri niin vaikeita tai mukavia kuin niistä haluaa tehdä ja oma asenne on suuressa asemassa. Asennettaan pystyy myös kehittää jos haluaa nauttia elämästä enemmän.
En minäkään rupeaisi passaamaan puolen vuoden seurustelun jälkeen mitään vieraita lapsia. Sympatiat ap:lle