Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusia sähköautoja rekisteröitiin elokuussa bensiiniautoja enemmän

Vierailija
07.09.2023 |

Tilastokeskuksen mukaan elokuussa rekisteröidyistä uusista henkilöautoista 36 prosenttia oli täyssähköautoja ja 23 prosenttia ladattavia hybridejä.

KAIKEN KAIKKIAAN Suomessa on nyt hieman yli 180000 henkilöautoa, mitkä käyttävät sähköä tavalla tai toisella käyttövoimanaan.
Täyssähköisiä niistä on noin kolmannes, ilmenee Sähköinen liikenne -yhdistyksen tilannekatsauksesta. Ladattavia hybridejä on puolestaan vajaat 120000.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009835626.html

Kommentit (817)

Vierailija
1/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Vierailija
2/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleinen hokema on, että sähköautolla ajaminen on niin halpaa. Kyllähän se onkin vielä nykyisin halvempaa kuin bensalla ajaminen (johtuen vääristyneestä verotuspolitiikasta), mutta vain vähän halvempaa.

Minun hybridini (MB C350e) sähköiseksi toimintamatkaksi on virallisesti ilmoitettu 31 km. Paras, mihin olen päässyt, on 15 km (tosin kaupunkiajossa).

Akun nettokapasiteetti on n. 6 kWh. Sähkön kulutukseksi tulee siis 6 kWh / 15 km, eli 40 kWh / 100 km. ABC-latauksessa sähkö maksaa 25 c/kWh, joten sähkökustannuksiksi tulee 10 € / 100 km.

Polttomoottorilla (hybridi-moodissa) ajettaessa pitkällä matkalla bensan kulutus on tyypillisesti 5,5 l / 100 km. Kun bensan hinta on viime aikoina ollut n. 2 €/l, niin bensakuluiksi tulee 11 € / 100 km.

Eli ei sillä sähköllä paljon säästä.

Hieman halvemmaksi tosin tulee, jos lataa kotona. Taloyhtiö perii sähköstä 20 c/kWh.

Jos taas erehtyy menemään sellaiselle latauspisteelle, jolla on minuuttitaksa, niin hinta voi nousta moninkertaiseksi, kun on niin pieni latausteho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Vierailija
4/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen hokema on, että sähköautolla ajaminen on niin halpaa. Kyllähän se onkin vielä nykyisin halvempaa kuin bensalla ajaminen (johtuen vääristyneestä verotuspolitiikasta), mutta vain vähän halvempaa.

Minun hybridini (MB C350e) sähköiseksi toimintamatkaksi on virallisesti ilmoitettu 31 km. Paras, mihin olen päässyt, on 15 km (tosin kaupunkiajossa).

Akun nettokapasiteetti on n. 6 kWh. Sähkön kulutukseksi tulee siis 6 kWh / 15 km, eli 40 kWh / 100 km. ABC-latauksessa sähkö maksaa 25 c/kWh, joten sähkökustannuksiksi tulee 10 € / 100 km.

Polttomoottorilla (hybridi-moodissa) ajettaessa pitkällä matkalla bensan kulutus on tyypillisesti 5,5 l / 100 km. Kun bensan hinta on viime aikoina ollut n. 2 €/l, niin bensakuluiksi tulee 11 € / 100 km.

Eli ei sillä sähköllä paljon säästä.

Hieman halvemmaksi tosin tulee, jos lataa kotona. Taloyhtiö perii sähköstä 20 c/kWh.

Jos taas erehtyy menemään sellaiselle latauspisteelle, jolla on minuuttitaksa, niin hinta voi nousta moninkertaiseksi, kun on niin pieni latausteho.

Vaihda Teslaan.

Vierailija
5/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Vierailija
6/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyssähköautoja on ensirekisteröity bensiiniautoja enemmän jo vuoden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Tottakai auton arvon lasku pitää ottaa huomioon kun pohditaan sitä kuinka halpoja kilometrejä oikeasti tulee.

Vierailija
8/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen hokema on, että sähköautolla ajaminen on niin halpaa. Kyllähän se onkin vielä nykyisin halvempaa kuin bensalla ajaminen (johtuen vääristyneestä verotuspolitiikasta), mutta vain vähän halvempaa.

Minun hybridini (MB C350e) sähköiseksi toimintamatkaksi on virallisesti ilmoitettu 31 km. Paras, mihin olen päässyt, on 15 km (tosin kaupunkiajossa).

Akun nettokapasiteetti on n. 6 kWh. Sähkön kulutukseksi tulee siis 6 kWh / 15 km, eli 40 kWh / 100 km. ABC-latauksessa sähkö maksaa 25 c/kWh, joten sähkökustannuksiksi tulee 10 € / 100 km.

Polttomoottorilla (hybridi-moodissa) ajettaessa pitkällä matkalla bensan kulutus on tyypillisesti 5,5 l / 100 km. Kun bensan hinta on viime aikoina ollut n. 2 €/l, niin bensakuluiksi tulee 11 € / 100 km.

Eli ei sillä sähköllä paljon säästä.

Hieman halvemmaksi tosin tulee, jos lataa kotona. Taloyhtiö perii sähköstä 20 c/kWh.

Jos taas erehtyy menemään sellaiselle latauspisteelle, jolla on minuuttitaksa, niin hinta voi nousta moninkertaiseksi, kun on niin pieni latausteho.

Sinulla ei ole sähköautoa joten laskelmasi mikroparistoitselataavastahybridistä ovat merkityksettömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Totta, Taksi Teslalla oli ajettu yli 800 000km.

https://www.is.fi/autot/art-2000007627656.html

Bensa auto menisi kyllä vaihtoon 200 000km jälkeen.

Sähköautoilu vaatii vähän ajattelutavan muuttamista

Vierailija
10/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Joillakin se Teslan arvo sulaa senverran reippaasti,että bensa-autolla on aika edullinen ajella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Totta, Taksi Teslalla oli ajettu yli 800 000km.

https://www.is.fi/autot/art-2000007627656.html

Bensa auto menisi kyllä vaihtoon 200 000km jälkeen.

Sähköautoilu vaatii vähän ajattelutavan muuttamista

Ja taksiteslaan on vaihdettu akut ja moottorit pariinkin kertaan.

Vierailija
12/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen hokema on, että sähköautolla ajaminen on niin halpaa. Kyllähän se onkin vielä nykyisin halvempaa kuin bensalla ajaminen (johtuen vääristyneestä verotuspolitiikasta), mutta vain vähän halvempaa.

Minun hybridini (MB C350e) sähköiseksi toimintamatkaksi on virallisesti ilmoitettu 31 km. Paras, mihin olen päässyt, on 15 km (tosin kaupunkiajossa).

Akun nettokapasiteetti on n. 6 kWh. Sähkön kulutukseksi tulee siis 6 kWh / 15 km, eli 40 kWh / 100 km. ABC-latauksessa sähkö maksaa 25 c/kWh, joten sähkökustannuksiksi tulee 10 € / 100 km.

Polttomoottorilla (hybridi-moodissa) ajettaessa pitkällä matkalla bensan kulutus on tyypillisesti 5,5 l / 100 km. Kun bensan hinta on viime aikoina ollut n. 2 €/l, niin bensakuluiksi tulee 11 € / 100 km.

Eli ei sillä sähköllä paljon säästä.

Hieman halvemmaksi tosin tulee, jos lataa kotona. Taloyhtiö perii sähköstä 20 c/kWh.

Jos taas erehtyy menemään sellaiselle latauspisteelle, jolla on minuuttitaksa, niin hinta voi nousta moninkertaiseksi, kun on niin pieni latausteho.

Minulla on takapotkuTesla, 60kWh. Viimeisen 10000km keskikulutus on 16kWh/100km. Lataan pääsääntöisesti kotona yöllä pörssisähköllä kun se on nollan tienoilla. Siirtokulut ovat 5snt/kWh. Ajelen siis usein alle eurolla per 100km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Tottakai auton arvon lasku pitää ottaa huomioon kun pohditaan sitä kuinka halpoja kilometrejä oikeasti tulee.

Ota huomioon sekin että bensa-auto pitää vaihtaa 2-3 kertaa useammin kuin sähköauto.

Vierailija
14/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litium-akkua kuluttaa sekä vuodet että kilometrit. Taksikäytössä päästään hurjiin lukuihin koska ajosuorite tehdään muutamassa vuodessa. Tavallisella kuluttajalla akku ei kestä 35 vuotta, vaan melkein kaikki eri versiot li-ion kemiasta happanevat hyllyyn noin 8-12 vuodessa pelkällä ylläpitolatauksella. Poikkeuksen tähän tekee LFP jossa on huonompi kapasiteetti, sekä LTO jolla on lisäksi korkea hinta. Pitkä ikä on kompromissi muiden ominaisuuksien suhteen. Teslan käyttämä NCA kestää kohtuullisella käytöllä juuri sen 8-9 vuotta jonka jälkeen kapasiteetti alkaa kadota nopeammin kiihtyvällä tahdilla. Vanhassa akussa yksi lataussykli kuluttaa enemmän kuin uudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokannan keski-iän arvioidaan kasvavan tänä vuonna jo noin 13,2 vuoteen ja ensi vuoden aikana 13,5.#aivopesu

Vierailija
16/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Tottakai auton arvon lasku pitää ottaa huomioon kun pohditaan sitä kuinka halpoja kilometrejä oikeasti tulee.

Ota huomioon sekin että bensa-auto pitää vaihtaa 2-3 kertaa useammin kuin sähköauto.

Meillä on ollut sama bensa-auto jo yli 15 vuotta, eikä vielä ole vaihdon tarpeessa.

Vierailija
17/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Totta, Taksi Teslalla oli ajettu yli 800 000km.

https://www.is.fi/autot/art-2000007627656.html

Bensa auto menisi kyllä vaihtoon 200 000km jälkeen.

Sähköautoilu vaatii vähän ajattelutavan muuttamista

Ja taksiteslaan on vaihdettu akut ja moottorit pariinkin kertaan.

On tainnut tulla halvemmaksi kuin uuden taksiauton osto ?

Vierailija
18/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litium-akkua kuluttaa sekä vuodet että kilometrit. Taksikäytössä päästään hurjiin lukuihin koska ajosuorite tehdään muutamassa vuodessa. Tavallisella kuluttajalla akku ei kestä 35 vuotta, vaan melkein kaikki eri versiot li-ion kemiasta happanevat hyllyyn noin 8-12 vuodessa pelkällä ylläpitolatauksella. Poikkeuksen tähän tekee LFP jossa on huonompi kapasiteetti, sekä LTO jolla on lisäksi korkea hinta. Pitkä ikä on kompromissi muiden ominaisuuksien suhteen. Teslan käyttämä NCA kestää kohtuullisella käytöllä juuri sen 8-9 vuotta jonka jälkeen kapasiteetti alkaa kadota nopeammin kiihtyvällä tahdilla. Vanhassa akussa yksi lataussykli kuluttaa enemmän kuin uudessa.

Tesla ei ole käyttänyt NCAta enää aikoihin.

Vierailija
19/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Litium-akkua kuluttaa sekä vuodet että kilometrit. Taksikäytössä päästään hurjiin lukuihin koska ajosuorite tehdään muutamassa vuodessa. Tavallisella kuluttajalla akku ei kestä 35 vuotta, vaan melkein kaikki eri versiot li-ion kemiasta happanevat hyllyyn noin 8-12 vuodessa pelkällä ylläpitolatauksella. Poikkeuksen tähän tekee LFP jossa on huonompi kapasiteetti, sekä LTO jolla on lisäksi korkea hinta. Pitkä ikä on kompromissi muiden ominaisuuksien suhteen. Teslan käyttämä NCA kestää kohtuullisella käytöllä juuri sen 8-9 vuotta jonka jälkeen kapasiteetti alkaa kadota nopeammin kiihtyvällä tahdilla. Vanhassa akussa yksi lataussykli kuluttaa enemmän kuin uudessa.

Tesla ei ole käyttänyt NCAta enää aikoihin.

Melkein kaikki eri versiot li-ion kemiasta happanevat hyllyyn noin 8-12 vuodessa pelkällä ylläpitolatauksella.

Vierailija
20/817 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ajettu jo lähes 2 vuotta Tesla Model Y:llä.

Kilometrit ovat maksaneet n. 2-2,5e/100km kun bensalla olis mennyt 14-20e/100km.

Mukavaa, halpaa, helppoa ja päästötöntä.

Meillä on pörssisähkösopimus ja laturit kotona sekä loma-asunnolla.

Lisäksi aurinkopaneelit jotka tuottaa enemmän sähköä kuin mitä auto kuluttaa.

Julkista latausta ollaan käytetty viimeksi yli vuosi sitten Åren laskettelumatkalla.

Normaalista arjesta selvitään helposti omilla latureilla ja yösähkö on halpaa.

Nytkin ensi yönä vain n. 10c/kwh.

Paljonko auton arvo on laskenut kahden vuoden aikana?

Aiotaan ajaa Teslalla 500 000km Ei auton arvon laskulla ole merkitystä jos autoa ei aio vaihtaa.

Totta, Taksi Teslalla oli ajettu yli 800 000km.

https://www.is.fi/autot/art-2000007627656.html

Bensa auto menisi kyllä vaihtoon 200 000km jälkeen.

Sähköautoilu vaatii vähän ajattelutavan muuttamista

Ja taksiteslaan on vaihdettu akut ja moottorit pariinkin kertaan.

Tuon 800 000km ajettu Taksi Tesla on vuosimallia 2014.

On tainnut akutkin muuttua melkoisesti tässä ajassa.

Kehitys on ollut huimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi