Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniän lapset

Vierailija
17.06.2019 |

Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.

Kommentit (335)

Vierailija
81/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.

Ap

Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.

Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.

Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.

Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.

Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.

Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.

Vierailija
82/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit sanoa pojallesi, että voivat perheensä kanssa tulla meidän mökille. Meille mahtuu, vaikka ei niinkään tilan puolesta, mutta sydämen puolesta kyllä!

No hieman häiritsee jeesustelu ilman tarkempaa osoitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lapseni puolison lapset edellisestä liitosta ovat lapseni perheen jäseniä. Haluan, että he tuntevat itsensä hyväksytyiksi ja tervetulleiksi.

Lapseni puoliso on mukava ihminen ja kunnioitan hänen aiempaa elämäänsä.

En todellakaan ymmärrä, miten on mahdollista, että yhä 2000-luvulla on olemassa tynnyrissä kasvatettuja nirppanokka-anoppeja, jotka halveksumalla omien lastensa valintoja oikein kutsuvat luokseen isoja ongelmia luulemalla olevansa muuta kuin vanhenevaa kudosta, joka piankin voi olla sen vastenmielisen miniämen hyväntahtoisuuden tarpeessa.

Sama meillä, miniän lapset on osa sukua heti, kun vihkivala on vannottu ja hultajuuspaperit tehty. Ennen sitä suhtaudun miniäkandidaattiin ja lapsiinsa  kuin kehen tahansa naapuriin tms., jota tapaa satunnaisesti, mutta jota ei tarvitse tuntea.

Vierailija
84/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rupea toisten mukuloita vahtimaan ja tein sen kyllä selväksi aikanaan yhdelle miniäkokelaalle. Miniä saapui mökille kahden alle 5 v. lapsen kanssa ja levitti kalliolle viltin ja otti jonkun harlekiinin käteensä. Kaksi kertaa hain nuoremman lapsen järvestä pois kun neiti otti aurinkoa. Sen jälkeen karjaisin että hoitaa itse lapsensa ei ole minun vika jos hukkuu. Silloin meillä oli omia lapsenlapsia jo kolme( nykyään 9) niitten perään katsomisessa oli tarpeeksi hommaa.

Vierailija
85/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämelle kaikki jos saisitte valita olisiko se miniä/ vävy kokelas lapseton vai lapsellinen niin kyllä kaikki sen tietää kumpiko on valinta. Harvoinpa ne muitten mukulat niin mukavaa seuraa on että huvin vuoksi niitten kanssa viihtyisi. Pakko tilanteita suurin osa että kärsittävä ja teeskenneltävä yhtä suurta onnellista perhettä. Omat on omia.

Tutustuin useisiin lapsen puolisoehdokkaisiin, joihin tykästyin, mutta lapseni ei heistä pidempään piitannut.

Kunnes tuli se elämän rakkaus, jolla oli lapsiakin :) Nyt on siis yhteisiä että bonuslapsia - ja onnellisilta vaikuttavat! Olen onnellinen lapseni puolesta kun hän lopilta löysi oman puuttuvan puoliskonsa.

Vierailija
86/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, en koskaan tullut ajatelleeksi että uusperheen lapset olisivat näin suuri kammotus suvulle ! Itse en ole kohdannut moista, vaan mieheni vanhemmat kohtelevat kauniisti lastani aiemmasta liitosta. Lapsi on tervetullut kylään ja mökille. Anoppi on itse sanonut että lapsia tulee kohdella tasavertaisesti! Olen kyllä hirveän kiitollinen tästä.  Jos oma lapseni valitsee kumppaniksi ihmisen, jolla on jo lapsia, todellakin toivotan heidät tervetulleeksi sukuun ja perheeseen.

Vierailija
87/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, en koskaan tullut ajatelleeksi että uusperheen lapset olisivat näin suuri kammotus suvulle ! Itse en ole kohdannut moista, vaan mieheni vanhemmat kohtelevat kauniisti lastani aiemmasta liitosta. Lapsi on tervetullut kylään ja mökille. Anoppi on itse sanonut että lapsia tulee kohdella tasavertaisesti! Olen kyllä hirveän kiitollinen tästä.  Jos oma lapseni valitsee kumppaniksi ihmisen, jolla on jo lapsia, todellakin toivotan heidät tervetulleeksi sukuun ja perheeseen.

Taitaa olla aika harvinaista että noin on. Ole kiitollinen.

Vierailija
88/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en rupea toisten mukuloita vahtimaan ja tein sen kyllä selväksi aikanaan yhdelle miniäkokelaalle. Miniä saapui mökille kahden alle 5 v. lapsen kanssa ja levitti kalliolle viltin ja otti jonkun harlekiinin käteensä. Kaksi kertaa hain nuoremman lapsen järvestä pois kun neiti otti aurinkoa. Sen jälkeen karjaisin että hoitaa itse lapsensa ei ole minun vika jos hukkuu. Silloin meillä oli omia lapsenlapsia jo kolme( nykyään 9) niitten perään katsomisessa oli tarpeeksi hommaa.

Tämähän on eri asia kuin se, että kategorisesti kieltää lapsenlapsipuolien tulon mökille. En minäkään ryhtyisi automaattiseksi lastenhoitajaksi.

Vierailija
89/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on eri asia kuin se, että kategorisesti kieltää lapsenlapsipuolien tulon mökille. En minäkään ryhtyisi automaattiseksi lastenhoitajaksi.

Puolen vuoden seurustelun jälkeen ei ole kyllä mitään lapsenlapsipuolia olemassakaan. Siihen että päästään siihen pisteeseen menee vuosia aikaa jos silloinkaan.

Vierailija
90/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.

Ap

Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.

Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.

Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.

Sietämään anoppia? Väkisinkö se ne lapsensa ja lapsenlapsensa mökille pakottaa kärsimään vai miksi oletat, että ovat siellä juhannuksena, vaikka inhoavat mökin omistajaa? Millaisia tossukoita ne miniät on, jotka on väkisin raahattu mökille?

Miksi sanoit miniät, minne ne vävyt unohtui. Ja vaikka omat lapset sietäiskin äitiään, mutta kun hän on joillekkin se anoppi.

Vierailija
91/335 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.

Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.

No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.

Vierailija
92/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat sitten rikkoa välit poikaasi? Hän on valintansa tehnyt ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Jos pitää valita äidin ja parisuhteen välillä, niin kummanko luulet aikuisen miehen valitsevan? Kukaan ei voi muuttaa tosiasiaa, että ne lapset ovat olemassa. Saattavat olla kivojakin ja tykkäisivät uudesta ” mummosta”.

Mikä mummo ap niille lapsille olisi

No bonusmummo tietenkin. Etkö tiedä näitä uusia ihania uusperheiden nimityksiä, missäs tynnyrissä siellä eletään?

Juuri ihastelin tilannetta miten mutkattomasti ja luontevasti veljeni naisystävän lapset on otettu vastaan vanhempieni toimesta. Vanhemmillani on 7 lapsenlasta, kolme minun lasta ja neljä veljeni lasta, nykyään myös 3 veljeni naisystävän lasta kutsuvat vanhempiani mummoksi ja papaksi eli tavallaan heillä on 10 lastenlasta. Olin veljeni nuorimman lapsen synttäreillä ja seurasin kuinka luontevasti ja samalla tavalla kohtelivat näitä "bonuslapsenlapsia", heitä kohdellaan ihan samanarvoisesti kuin minun lapsia ja veljen biologisia lapsia. Kotimatkalla mietin kuinka mukavaa oli ja sitä miksi jotkut tekee asioista ikäviä ja kiusallisia, miksi ei voisi vaan ottaa ihmiset avosylin vastaan ja antaa mahdollisuuden saada jotain mukavaa. Omalla kohdallani ajattelen, että välittäminen ja rakkaus ei jakamalla vähene ja nämä veljen naisystävän lapset ovat saman välittämisen arvoisia kuin he joille olen biologisestikin täti.

Vierailija
93/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju pistää miettimään, että elääkö porukkaa yleisestikin vielä 60-70 -lukujen kulttuurissa, jossa emännät passaavat ja tiskaavat koko pyhät ja miehet eivät tee yhtikäs mitään? En todellakaan ymmärrä miten joku miniän lapsi olisi anopin vahdittavana ja passattavana mökillä, missä on iso liuta terveitä aikuisia jakamaan mökin työt ja lasten vahtimiset.

Vierailija
94/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasta ihan suoraan vaan itsesi kusipääksi ja sano etteivät ole tervetulleita.

Vierailija
95/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.

Niinhän te yksinhuoltajat luulette. Onhan se ihana satu luulla, että te lapsinenne olette niin mahtava saalis jollekkin miehelle, että tämä jopa kääntää selkänsä suvulleen, jos lapsenne ei mahdu hänen sukumökille.

Mutta satuahan se vain on ja sitä harlekiinia. Ensinnäkään kun ne yksinhuoltajat ei niin kauhean suosittuja deittimarkkinoilla ole. Kun kukaan ei kauhean mielellään ala toisen lapsia kasvattamaan ja elättämään. Ja jos sattuu vielä tällainen diiva uhkailemaan, että minä ja lapseni, jotka olen putkauttanut pillustani jollekkin Jartsalle tai Ripalle, niin aika suuri todennäköisyys on, että mies valitsee sukunsa. Hänelle kun ne jollekkin toiselle jätkälle tehdyt lapset ei merkitse mitään.

Mutta lukekaa lisää harlekiineja, niin saatte edes elää sadussa, että voitte kakaroinenne ladella ehtoja mahdollisille anopeille ja appiukoille ja heille heidän mökin käytöstään ja uhkailla miesystäväänne

Vierailija
96/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sulla sitten on itsellä? Ei ilmeisesti kovin rakkaita, kun niitä noin kärsii kohdella. Omaan lapseesihan tuo sun käytös osuu.

Mun mökkinaapurolla on kaksi aikuista lasta ja kuusi lastenlasta ja sitten näitä sinun ja minun lapsia seitsemän.

Siinä rakkaus on koetuksella, myös mökkinaapurien, kun viikonloppuisin mökkielämä on kuin lastentarha, eikä ole hetken hiljaisuutta tai rauhaa, vaan melu on kuin villissä lännessä ja veden läheisyyd ssä äänet kantautuvat kauas, kun 11 lasta pauhaa ja meteli on sietämätöntä. Siinä saa myös naapurin osansa näistä rakkaudenhedelmistä, kun jo vuosikymmeniä, mökit on määrätty rakennettavaksi vierekkäin.

En vain ymmärrä, miten nämä isovanhemmat jaksavat lapsilaumansa kanssa, kun naapuritkaan eivät jaksa sitä meteliä. Ja lapset viis välittävät tonttien rajoista, vaan röyhkeästä tulevat naapurin puolelle.

Ja turha ottaa keskusteluun "eivät lapset ole kovin rakkaita-korttia", kun sillä rakkaudellakin on hyväksikäytössä rajansa.

Vierailija
97/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen taas näkee mikä riesa on kumppanin lapset edellisestä liitosta, varsinkin tapaukset, jotka eivät ikinä itsenäisty omilleen.

Vierailija
98/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee niin surullisella tavalla taas esiin se miten lapsen näkökulma unohtuu. He tuskin ovat tähän tilanteeseen pyrkimässä. Kun isä ja äiti löytävät uudet kumppanit voi syntyä juuri kuvatunlainen tilanne, jossa lapset jäävät ikäänkuin kellumaan ei kenenkään maalle. Ovat vähän ylimääräisiä aina vanhempiensa kanssa viettäessään juhlapyhiä tai muita vapaita.

Tilannetta ei ikävä kyllä juuri auta uudet sisarukset.

Oletko ap miettinyt että sama tilanne voi olla lapsilla vastassa isän luona?

Isovanhempien lapsia näistä näistä ikävä kyllä tuppaa usein tulemaan. Sinne otetaan vastaan kun ei omaan perheeseen sovi.

Vierailija
99/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat sitten rikkoa välit poikaasi? Hän on valintansa tehnyt ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Jos pitää valita äidin ja parisuhteen välillä, niin kummanko luulet aikuisen miehen valitsevan? Kukaan ei voi muuttaa tosiasiaa, että ne lapset ovat olemassa. Saattavat olla kivojakin ja tykkäisivät uudesta ” mummosta”.

Mikä mummo ap niille lapsille olisi

No bonusmummo tietenkin. Etkö tiedä näitä uusia ihania uusperheiden nimityksiä, missäs tynnyrissä siellä eletään?

Juuri ihastelin tilannetta miten mutkattomasti ja luontevasti veljeni naisystävän lapset on otettu vastaan vanhempieni toimesta. Vanhemmillani on 7 lapsenlasta, kolme minun lasta ja neljä veljeni lasta, nykyään myös 3 veljeni naisystävän lasta kutsuvat vanhempiani mummoksi ja papaksi eli tavallaan heillä on 10 lastenlasta. Olin veljeni nuorimman lapsen synttäreillä ja seurasin kuinka luontevasti ja samalla tavalla kohtelivat näitä "bonuslapsenlapsia", heitä kohdellaan ihan samanarvoisesti kuin minun lapsia ja veljen biologisia lapsia. Kotimatkalla mietin kuinka mukavaa oli ja sitä miksi jotkut tekee asioista ikäviä ja kiusallisia, miksi ei voisi vaan ottaa ihmiset avosylin vastaan ja antaa mahdollisuuden saada jotain mukavaa. Omalla kohdallani ajattelen, että välittäminen ja rakkaus ei jakamalla vähene ja nämä veljen naisystävän lapset ovat saman välittämisen arvoisia kuin he joille olen biologisestikin täti.

Ainakin lasten vanhempien kannalta.

Siinä isovanhemmat saa jaksaa ja jaksaa ja olla rahasampona, kun 6 lastenlasta ja neljä bonuslasta pyörähtää vanhempineen perhepäivälliselle tai mökille Suomen suvea viettämään. Tarvitaan jo pitopalvelu kun ruokapöydässä istuu lähes 20 henkeä ja hotellin omainen mökki, jotta kaikille riittää petipaikat.

Ja voi vain kuvitella lastenhoitoapu tarpeen, kun 10 pilttiä ovat mummon luona viikonloppu kylässä ja yötä. Siinä naapuritkin saa "nauttia" lapsiperheen arkea. Toivottavasti isovanhemmat ovat jo eläkkeellä, jotta jaksavat

Vierailija
100/335 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään huolisi. Sano suoraan.

En minäkään haluaisi. Sanoisin pojalle, että olen niin uupunut, että haluan juhannuksen levätä, joten toivoisin heidän viettävän juhannuksen muualla.

Ja sille, joka kirjoitti, että näkisi oikean luonteen. Miksi ihmeessä naisen rooli on se, että ensin se raataa viikot töissä ja viikonloppuna pitäisi hoitaa jopa muiden ihmisten lapset. Mutta miehiltä ei kukaan vaadi sitä.

Tarvitsen minäkin naisena lepoa joskus.

Ai poika ilmoitti että tuovat lapset hoitoon sinne? No sitten asia on eri, ymmärsin että tulevat kylään koko perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi