Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Tuntematon mies kähmi naista haarovälistä - ”Et sä tollasesta voi suuttua, ooksä joku kommunisti”

Vierailija
17.06.2019 |

Jyväskylä. IL uutisoi:

"Tuntemattomista miehistä toinen lyöttäytyi naiskaksikon seuraan, nojasi toista naista kohden ja kehui tätä söpöksi.

Nainen ei kehuista syttynyt vaan vetäytyi kaverinsa luokse. Mies seurasi perässä, tuli luokse ja naisen mukaan kosketteli häntä haaravälistä sormillaan.

Naisen ystävä ei itse tekoa nähnyt, mutta hän kuuli ystävänsä huudon: ”et sä voi tehdä tuollaista!”

Mies ei kiellosta lannistunut.

– Et sä tollasesta voi suuttua, ooksä joku kommunisti, mies täräytti.

Aiemminkin seksuaalisen rikoksen kohteeksi joutunut nainen järkyttyi. Hän meni järjestyksenvalvojan luo, jolle osoitti ahdistelijansa. Hän pyysi miestä poistettavaksi paikalta.

Järjestyksenvalvoja kuitenkin totesi, ettei ollut nähnyt tilannetta. Nainen meni toisen portsarin luo, mutta tämä kertoi, ettei henkilökunta ollut nähnyt tilannetta, He eivät voi miestä poistaa.

Naisen mukaan yksi järjestyksenvalvojista meni kuitenkin huomauttamaan miehelle tämän käytöksestä.

Uhriksi joutunut nainen oli pettynyt. Ilta oli pilalla. Hän ei halunnut olla enää paikalla vaan lähti ulos ystävänsä kanssa."

Lopulta mies tuli kuitenkin rangaistuksi:

"Rangaistus seksuaalisesta ahdistelusta on 40 päiväsakkoa. Suhteellisen hyvätuloisen miehen sakkosumma on 1400 euroa.

Uhrilleen tuomitun tulee korvata loukkauksen aiheuttamasta kärsimyksestä 600 euroa sekä tilapäisestä psyykkisestä haitasta 2500 euroa."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d2e78e97-70a6-40a3-82b8-df5da7bc8d27

Tällaista Jyväskylässä. Kallis yökerhokeikka, sen viitisen tuhatta euroa.

Kommentit (279)

Vierailija
41/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että tämä metoo aika ei tuo yökerhoille ainakaan lisää asiakkaita. Jokainen baarireissu voi olla potentiaalisesti viiden tonnin tappion tuova reissu. Ei ikinä voi tietää minkä päähän pistoksen humalainen nainen saa ja syyttää miestä normaalista fyysisestä kosketuksesta tanssilattialla.

Long Tinder, Short the nightclubs.

Jos jättää kourimasta, ei tule tuomiotakaan.

Vierailija
42/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta. Kyllä mäkin kourin naisia suurissa baareissa nuorempana. Päissäni tietysti olin, mut mitäs sitten. Hauskaahan se on. Ei pidä ottaa niin vakavasti. Peppuvakoa on kiihoittavaa sormeilla.

Juu, pitäähän persu-Pentin humoristista kähmintää ymmärtää kun hän kiihottuu siitä (mikä id iootti!)

Pitääkö raiskauskin ottaa huumorin kannalta, kun sen tekee persu-Pentti? Mikäs tekee teon tuomittavaksi, jos tekijä onkin Mahmoud? Onko huumori ja rikosseuraamukset kiinni passista/ihonväristä/uskonnosta/siitä, miten paljon peniksessä on ihoa?

Uhrin näkökulmasta teko on sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aiemminkin ollut sana sanaa vastaan? Kun nainen on ennenkin joutunut seksuaalirikoksen uhriksi. Vähän epäilyttävää.

Tai tämä nainen ei siedä asiatonta koskettelua. Ihan hyvä, ei sitä tarvitse sietääkään.

Vierailija
44/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf? Täytyy aika paljon olla päässä vikaa, ja hyvin otaanut jotain, että pyst tekemään tuollaista!

Vierailija
45/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain palstau.li voi nähdä tuossa tuomiossa jotakin pahaa.

Vierailija
46/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että tämä metoo aika ei tuo yökerhoille ainakaan lisää asiakkaita. Jokainen baarireissu voi olla potentiaalisesti viiden tonnin tappion tuova reissu. Ei ikinä voi tietää minkä päähän pistoksen humalainen nainen saa ja syyttää miestä normaalista fyysisestä kosketuksesta tanssilattialla.

Haaravälistä kouriminen on sinusta normaalia ja hyväksyttävää? Vieläpä tilanteen jälkeen jossa nainen jo kertaalleen torjui? Trolli olet, kukaan ei ole noin tyhmä.

Vierailija
47/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuhullu täällä taas riehumassa. Juttu ei liity persuihin mitenkään.

Vierailija
48/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi kuitenkin löytyy puolustelijoita heti kun ahdistelija onkin suomalainen.

Vierailija
49/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ei mulla ole tarvetta kouria miehiä haarovälistä baarissa. Kourin kyllä mielelläni tuttavuuden siinä vaiheessa, kun jo tunnen ihmisen ja tiedän hänen sallivan sen ja haluavan sitä. Silloinkin yksityisesti ja ihan tietyssä vuorovaikutustilanteessa.

Kuolisin häpeästä, jos minut tavattaisiin humalassa julkiselta paikalta kourimasta ventovieraita. Minähän olisin aivoton elukka!

Noiden juoppo-Anteroiden harhoissa ensinäkeminen on ilmeisesti jo pitkälle edennyt ja vastavuoroinen suhde. Niiltä puuttuu jotain tärkeää päästä.

Vierailija
50/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä voi joillekin miehille olla ok että kähmitään, itse olen joutunut kähmityksi ja olen mies. Se ei todellakaan ole ok että tuolla tavalla käyttäydytään.

Nokun se on ihan nastaa. Ainahan miehet ovat naisia kourineet. Satoja tuhansia vuosia. Kuuluu asiaan.

Vierailija
51/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiennytkään että haarovälistä kouriminen on normaalia fyysistä kosketusta.

No miksi sitten miehet vingutte sitä jos naiset kourii teitä palleista.Ihan normaalia fyysistä kontaktia

Vierailija
52/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen kiihottuu kun vaivihkaa kosketellaan. Turha väittää muuta. Ainoastaan joku vanha piika asiasta ulisee, joka ei ole edes koskaan nähnyt siitintä.

Nimimerkillä rikosrekisteri vain ajan kysymys. Sitten kun poliisi yhtyy leikkiin me naiset vasta kiihotutaankin. Suorastaan nautitaan.

Vierailija
53/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi kuitenkin löytyy puolustelijoita heti kun ahdistelija onkin suomalainen.

Ook sä joku kommunisti kertoo kyllä hyvin persumaisesta tyypistä joka ei kunnioita muita ihmisiä. 

Vierailija
54/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ook sä joku kommunisti kertoo kyllä hyvin persumaisesta tyypistä joka ei kunnioita muita ihmisiä. 

Vierailija
55/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä voi joillekin miehille olla ok että kähmitään, itse olen joutunut kähmityksi ja olen mies. Se ei todellakaan ole ok että tuolla tavalla käyttäydytään.

Nokun se on ihan nastaa. Ainahan miehet ovat naisia kourineet. Satoja tuhansia vuosia. Kuuluu asiaan.

Joo.Ei kun aletaan vaan miehiä kourimaan naiset edestä ja takaa sivulta ja päältä.Otetaan ihan kilpailu siitä että kuka kourii törkeimmin ja röyhkeämmin ja mahdollisimman montaa.Ja sitten viduillaan kun ne alkaa vonkumaan asiasta.Täällähän ne vastaa, että ihanaa, kunpa minuakin häirittäisi seksuaalisesti, mutta olisi kiva testata, että loppuisiko tuokin ulina jos näin kävisi kuten kuvailin

Vierailija
56/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouriko niin kovaa, että lääkärikin sen huomasi? Melkoista kourimista!

Psykologia, fysiologia ja kriminologia näkyvät olevan sinulle vieraita tieteenaloja logiikan ohella. Joten avaan, miten Poliisi asioita tutkii:

Silminnäkijä/-t kertoi/-vat kuulusteluissa, mitä näki/-vät.

Uhri kertoi uskottavasti ja toistuvan yhdenmukaisesti, mitä tapahtui. Valehtelun tunnistaa kaavamaisuudesta, totuuden siitä, että asia pysyy samana, vaikka sanavalinnat, kysymyksenasettelu tai näkökulma muuttuvat. Onko sinua koskaan kuulusteltu?

Lääkäri totesi ahdistuksen, jonka teko aiheutti. Ahdistus aiheuttaa fyysisiä reaktioita kuten hikoilua, vapinaa, verenpaineen nousua, punastumista/kalpenemista jne, joita ei voi teeskennellä, koska ne aiheuttaa autonominen hermosto.

Nykyään saadaan myös dna-jälki ja sormenjäljet kankaasta, mutta tätä tuskin on tarvittu, koska sen kertominen on riittänyt tekijän tunnustukseen.

Vierailija
57/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten miehet vingutte sitä jos naiset kourii teitä palleista.Ihan normaalia fyysistä kontaktia

Kuka vinkuu, kuka ei. Kuka kourii, kuka ei. Epäilen, että harva kourija reagoi yhtä vahvasti jos joutuu kourinnan uhriksi.

Vierailija
58/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo.Ei kun aletaan vaan miehiä kourimaan naiset edestä ja takaa sivulta ja päältä.Otetaan ihan kilpailu siitä että kuka kourii törkeimmin ja röyhkeämmin ja mahdollisimman montaa.Ja sitten viduillaan kun ne alkaa vonkumaan asiasta.Täällähän ne vastaa, että ihanaa, kunpa minuakin häirittäisi seksuaalisesti, mutta olisi kiva testata, että loppuisiko tuokin ulina jos näin kävisi kuten kuvailin

Se menee ehkä paremmin läpi jos naista kourivaa heteroa kourii iso mies ja pakko suutelee vielä päälle. 

Vierailija
59/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luuletteko ettei ne akat kouri munista miehiä baareissa? mitä jos miehetkin alkaisivat nostaa oikeusjuttuja niistä....helvetti nyt sentään

Senkuin nostatte, se on teidän oikeutenne.

Lienee kuitenkin niin, etteivät useimmat miehet elä jatkuvan kourinnan ja konkreettisen raiskausuhan alaisina kuten naiset.

Jostain syystä seksuaaliväkivalta kohdistuu lähinnä naisiin ja lapsiin. Miksihän?

Vierailija
60/279 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee ehkä paremmin läpi jos naista kourivaa heteroa kourii iso mies ja pakko suutelee vielä päälle. 

Tämä. Nämä ovat vastaavia. Pitää olla fyysisesti vahvempi homo niin että on vielä kiva muun väkivallan uhka päällä.