IL: Tuntematon mies kähmi naista haarovälistä - ”Et sä tollasesta voi suuttua, ooksä joku kommunisti”
Jyväskylä. IL uutisoi:
"Tuntemattomista miehistä toinen lyöttäytyi naiskaksikon seuraan, nojasi toista naista kohden ja kehui tätä söpöksi.
Nainen ei kehuista syttynyt vaan vetäytyi kaverinsa luokse. Mies seurasi perässä, tuli luokse ja naisen mukaan kosketteli häntä haaravälistä sormillaan.
Naisen ystävä ei itse tekoa nähnyt, mutta hän kuuli ystävänsä huudon: ”et sä voi tehdä tuollaista!”
Mies ei kiellosta lannistunut.
– Et sä tollasesta voi suuttua, ooksä joku kommunisti, mies täräytti.
Aiemminkin seksuaalisen rikoksen kohteeksi joutunut nainen järkyttyi. Hän meni järjestyksenvalvojan luo, jolle osoitti ahdistelijansa. Hän pyysi miestä poistettavaksi paikalta.
Järjestyksenvalvoja kuitenkin totesi, ettei ollut nähnyt tilannetta. Nainen meni toisen portsarin luo, mutta tämä kertoi, ettei henkilökunta ollut nähnyt tilannetta, He eivät voi miestä poistaa.
Naisen mukaan yksi järjestyksenvalvojista meni kuitenkin huomauttamaan miehelle tämän käytöksestä.
Uhriksi joutunut nainen oli pettynyt. Ilta oli pilalla. Hän ei halunnut olla enää paikalla vaan lähti ulos ystävänsä kanssa."
Lopulta mies tuli kuitenkin rangaistuksi:
"Rangaistus seksuaalisesta ahdistelusta on 40 päiväsakkoa. Suhteellisen hyvätuloisen miehen sakkosumma on 1400 euroa.
Uhrilleen tuomitun tulee korvata loukkauksen aiheuttamasta kärsimyksestä 600 euroa sekä tilapäisestä psyykkisestä haitasta 2500 euroa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d2e78e97-70a6-40a3-82b8-df5da7bc8d27
Tällaista Jyväskylässä. Kallis yökerhokeikka, sen viitisen tuhatta euroa.
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella on siis täysin sallittua homomiehen kouraista kenen tahansa tuntemattoman heteromiehen meisseliä tai sormella koettaa anusta. Mahtavatko homomiehet ola tietoisia tästä mahdollisuudesta.
Naiset hoitaa sen meisselien kourimisen kyllä ihan itse ilman homomiesten apuakin. Siitä vaan ei tuollaisia kipurahoja makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kauheeta. Kyllä mäkin kourin naisia suurissa baareissa nuorempana. Päissäni tietysti olin, mut mitäs sitten. Hauskaahan se on. Ei pidä ottaa niin vakavasti. Peppuvakoa on kiihoittavaa sormeilla.
Juu, pitäähän persu-Pentin humoristista kähmintää ymmärtää kun hän kiihottuu siitä (mikä id iootti!)
Pitääkö raiskauskin ottaa huumorin kannalta, kun sen tekee persu-Pentti? Mikäs tekee teon tuomittavaksi, jos tekijä onkin Mahmoud? Onko huumori ja rikosseuraamukset kiinni passista/ihonväristä/uskonnosta/siitä, miten paljon peniksessä on ihoa?
Uhrin näkökulmasta teko on sama.
Värillä on valtavasti väliä. Kun Helsingissä poikajoukko kouri tyttöä, poikaporukka tuomittiin joukkoråiskauksesta, vaikka kyseessä oli (itsessään tietysti ikävä rikos) käsillä kouriminen. Tämä oliko se Tapanilan tapaus tuomittiin tälläkin palstalla miesten toimesta yksimielisen järkytyksen ja suuren vihan vallassa.
Nyt sitten valkoinen mies tekee samaa, ja samat palstaidiootit pitävät nyt tätä huumorina ja kauheana miehen elämän häiritsemisenä, että sellaisesta tuomitaan.
Naisen näkökulmasta kaikki ahdistelu on yhtä väärää.
No näille on kyllä laissa suht selvät määritelmätkin, eivätkä ne liity ihoväriin. Jos sormen tai jotain muuta työntää johonkin reikään niin siinä täyttyy eri rikoksen kriteerit kuin siinä että vaatteiden päältä jalkovälistä kopaisee.
Ja siis uskot vilpittömästi, että tämä väliin jäävä kangas on nyt ainoa ero tämän ketjun kommenttien ja niiden ketjujen kommenttien välillä? Eli yhtälailla aloituksen mies uhattaisiin tällä palstalla tåppaa miesporukalla, mikäli käsi olisi käynyt housun sisällä eikä vain päällä?
"Se väliinjäävä kangas" ja muut olennaiset erot tapausten välillä tekevät melko naurettavaksi nuo sinun höpinäsi. Suoraan sanottuna aika surullista ettet itse näe tapauksissa muuta eroa, osoittaa melkoista vähättelyä sitä Tapanilan tyttöä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kauheeta. Kyllä mäkin kourin naisia suurissa baareissa nuorempana. Päissäni tietysti olin, mut mitäs sitten. Hauskaahan se on. Ei pidä ottaa niin vakavasti. Peppuvakoa on kiihoittavaa sormeilla.
Juu, pitäähän persu-Pentin humoristista kähmintää ymmärtää kun hän kiihottuu siitä (mikä id iootti!)
Pitääkö raiskauskin ottaa huumorin kannalta, kun sen tekee persu-Pentti? Mikäs tekee teon tuomittavaksi, jos tekijä onkin Mahmoud? Onko huumori ja rikosseuraamukset kiinni passista/ihonväristä/uskonnosta/siitä, miten paljon peniksessä on ihoa?
Uhrin näkökulmasta teko on sama.
Värillä on valtavasti väliä. Kun Helsingissä poikajoukko kouri tyttöä, poikaporukka tuomittiin joukkoråiskauksesta, vaikka kyseessä oli (itsessään tietysti ikävä rikos) käsillä kouriminen. Tämä oliko se Tapanilan tapaus tuomittiin tälläkin palstalla miesten toimesta yksimielisen järkytyksen ja suuren vihan vallassa.
Nyt sitten valkoinen mies tekee samaa, ja samat palstaidiootit pitävät nyt tätä huumorina ja kauheana miehen elämän häiritsemisenä, että sellaisesta tuomitaan.
Naisen näkökulmasta kaikki ahdistelu on yhtä väärää.
No näille on kyllä laissa suht selvät määritelmätkin, eivätkä ne liity ihoväriin. Jos sormen tai jotain muuta työntää johonkin reikään niin siinä täyttyy eri rikoksen kriteerit kuin siinä että vaatteiden päältä jalkovälistä kopaisee.
Ja siis uskot vilpittömästi, että tämä väliin jäävä kangas on nyt ainoa ero tämän ketjun kommenttien ja niiden ketjujen kommenttien välillä? Eli yhtälailla aloituksen mies uhattaisiin tällä palstalla tåppaa miesporukalla, mikäli käsi olisi käynyt housun sisällä eikä vain päällä?
"Se väliinjäävä kangas" ja muut olennaiset erot tapausten välillä tekevät melko naurettavaksi nuo sinun höpinäsi. Suoraan sanottuna aika surullista ettet itse näe tapauksissa muuta eroa, osoittaa melkoista vähättelyä sitä Tapanilan tyttöä kohtaan.
Tekijöitä oli useampi ja välissä oli kangas. Muuten molemmissa tapauksissa oli seksuaalista väkivaltaa ja muuta uhrin kiusaamista ja pilkkaamista. Miksi haluat vähätellä tämän tapauksen uhria?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan aiemminkin ollut sana sanaa vastaan? Kun nainen on ennenkin joutunut seksuaalirikoksen uhriksi. Vähän epäilyttävää.
Mitä epäilyttävää siinä on että joutuu toistuvasti seksuaalirikoksen uhriksi? Sellaista monen naisen elämä on, omanikin. Vasta me too- liikehdinnän jälkeen olen ymmärtänyt kuinka turtunut sitä on ollut kaikkeen lääpintään, kourintaan, sanalliseen ahdisteluun, törkeisiin katseisiin jne. En koskaan osannut edes ajatellut, että niistä olisi voinut tehdä rikosilmoituksen.
Ensimmäisen kerran olin varhaisteini-ikäinen kun enoni lääppi ja lähenteli. Tätä jatkui vuosia, ja nykyään en mene mihinkään missä hän sattuu olemaan paikalla. Sen jälkeen minua on ahdisteltu kymmeniä kertoja niin työelämässä kuin vapaa-ajallakin. Kuten sanottu, vasta Me too havahdutti minut tajuamaan, että en halua tulla kohdelluksi ja nähdyksi naisena tällä tavalla. Me too on auttanut minua löytämään oikeat sanat ja voimaantumaan kaikin tavoin ihmisenä, ei vain naisena.
Lähipiiristä löytyy vuosien varrelta ainakin neljä raiskauksen uhriksi joutunutta naista. Kaikilla tosi erilainen tilanne, joissa kolmessa tekijä oli tuttu (työkaveri, opiskelutoveri, veli). Sen tiedän, että mistään näistä kolmesta ei ole tehty rikosilmoitusta. Se järkyttää minua tätä kirjoittaessanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan aiemminkin ollut sana sanaa vastaan? Kun nainen on ennenkin joutunut seksuaalirikoksen uhriksi. Vähän epäilyttävää.
Mitä epäilyttävää siinä on että joutuu toistuvasti seksuaalirikoksen uhriksi?
Vaikka mitä! Esimerkiksi se, että on keksinyt helpon tavan ansaita rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on nuoruudessani kourinut aika moni ihminen. Useamman rikosilmoituksen olisin voinut tehdä, jos se 80-90-luvuilla olisi tullut mieleen. Veikkaan, että enemmistö naisista on joutunut useamman kuin yhden seksuaalirikoksen uhriksi. Hyvä vaan, jos naiset alkavat nämä oikeasti viemään poliisille. Joka kerta.
Aivan hullua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on nuoruudessani kourinut aika moni ihminen. Useamman rikosilmoituksen olisin voinut tehdä, jos se 80-90-luvuilla olisi tullut mieleen. Veikkaan, että enemmistö naisista on joutunut useamman kuin yhden seksuaalirikoksen uhriksi. Hyvä vaan, jos naiset alkavat nämä oikeasti viemään poliisille. Joka kerta.
Mitenköhän tässä maassa harrastetaan seksiä, jos yritys siihen on seksuaalirikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tässä maassa harrastetaan seksiä, jos yritys siihen on seksuaalirikos?
Mitenköhän SINÄ harrastat seksiä, jos se alkaa alapään kourimisella ilman yhteisymmärrystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja asiakkaita riittää, kourijat ulos kirjoitti:
Aina kun olen järjestyksenvalvojalle kertonut vastaavasta, on asianomainen poistettu yökerhosta. Omituisia järkkäreitä tuolla. Onneksi poliisit ottivat tilanteen haltuun.
Ei kukaan huvikseen tuollaista keksi, ahdistu, hätäänny ja pilaa omaa iltaansa.
Kerran kun olin itse töissä nuorena ravintolassa, joku mies kävi tisseihin kiinni. Sanoin asiasta häkeltyneenä baarimikolle, keskustelevaan sävyyn. Tämä käski heti sanomaan järkkärille, koska " meillä ei henkilökuntaan kajota. "
Näin toimii vastuullinen työnantaja ja samaa henkeä olisi pitänyt tämän tapauksen järkkäreillä olla. Itse olisin antanut asian olla, nuorena kynnysmattona.
Jos jollain (naisella) on valta järjestyksenvalvojalle pelkästään ilkeyttään sanomalla saada joku viatonkin ulos mestasta, ilman että tämä olisi tehnyt mitään, niin luuletko tosiaan ettei moista käytettäisi väärin? Niinjoo tosiaan, eihän ne naiset koskaan mitään pahaa tee.
Kuinka moni haluaa pilata iltansa tollasella keksityllä jutulla? Ja onhan tapahtumilla useimmiten todistajia vaikka millä mitalla.
Miten niin pilata iltansa? Sen miehen illanhan nainen siinä pilaa, jonka heitätyttää keksityllä tissinpuristuksella ulos? Ja nimenomaan tarkoitin, että tämä on mahdollista ilman todistajia, koska järkkärille riittää että nainen sanoo niin. Ja nämä peukutuksetkin sen todistaa, että naisia pidetään jonain täysin luotettavina, virheettöminä olentoina jotka voivat olla aina pelkästään uhreja. Väität tosissasi, ettei ole naisia, jotka käyttäisivät tätä häikäilemättä hyväkseen?
Nykynaiset ovat niin heikkoja ja hauraita aiempiin sukupolvien verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän SINÄ harrastat seksiä, jos se alkaa alapään kourimisella ilman yhteisymmärrystä?
No just niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen järjestyksenvalvojalle kertonut vastaavasta, on asianomainen poistettu yökerhosta. Omituisia järkkäreitä tuolla. Onneksi poliisit ottivat tilanteen haltuun.
Kerran kun olin itse töissä nuorena ravintolassa, joku mies kävi tisseihin kiinni. Sanoin asiasta häkeltyneenä baarimikolle, keskustelevaan sävyyn. Tämä käski heti sanomaan järkkärille, koska " meillä ei henkilökuntaan kajota. "
Näin toimii vastuullinen työnantaja ja samaa henkeä olisi pitänyt tämän tapauksen järkkäreillä olla. Itse olisin antanut asian olla, nuorena kynnysmattona.
Jos jollain (naisella) on valta järjestyksenvalvojalle pelkästään ilkeyttään sanomalla saada joku viatonkin ulos mestasta, ilman että tämä olisi tehnyt mitään, niin luuletko tosiaan ettei moista käytettäisi väärin? Niinjoo tosiaan, eihän ne naiset koskaan mitään pahaa tee.
Kuinka moni haluaa pilata iltansa tollasella keksityllä jutulla? Ja onhan tapahtumilla useimmiten todistajia vaikka millä mitalla.
Miten niin pilata iltansa? Sen miehen illanhan nainen siinä pilaa, jonka heitätyttää keksityllä tissinpuristuksella ulos? Ja nimenomaan tarkoitin, että tämä on mahdollista ilman todistajia, koska järkkärille riittää että nainen sanoo niin. Ja nämä peukutuksetkin sen todistaa, että naisia pidetään jonain täysin luotettavina, virheettöminä olentoina jotka voivat olla aina pelkästään uhreja. Väität tosissasi, ettei ole naisia, jotka käyttäisivät tätä häikäilemättä hyväkseen?
Nyt on kyse JUURI tästä tapauksesta, ja vaikka näitä "hyväksikäyttäjänaisia" joku pieni % olisikin, niin se ei poista tai vähennä yhtäkään todellista ahdistelua, sen rikollisuutta ja moraalittomuutta tai sitä faktaa, että se on väärin. Ihan uskomatonta jankkausta, seliseliä ja UHRIN SYYLLISTÄMISTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlainen valta miehilläkin on. Oli sitten todellisuudessa kourittu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
luuletteko ettei ne akat kouri munista miehiä baareissa? mitä jos miehetkin alkaisivat nostaa oikeusjuttuja niistä....helvetti nyt sentään
Mielestäni pitäisi nostaa. Ei kenelläkään ole oikeutta käyttäytyä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi joillekin miehille olla ok että kähmitään, itse olen joutunut kähmityksi ja olen mies. Se ei todellakaan ole ok että tuolla tavalla käyttäydytään.
Nokun se on ihan nastaa. Ainahan miehet ovat naisia kourineet. Satoja tuhansia vuosia. Kuuluu asiaan.
Joo.Ei kun aletaan vaan miehiä kourimaan naiset edestä ja takaa sivulta ja päältä.Otetaan ihan kilpailu siitä että kuka kourii törkeimmin ja röyhkeämmin ja mahdollisimman montaa.Ja sitten viduillaan kun ne alkaa vonkumaan asiasta.Täällähän ne vastaa, että ihanaa, kunpa minuakin häirittäisi seksuaalisesti, mutta olisi kiva testata, että loppuisiko tuokin ulina jos näin kävisi kuten kuvailin
Ikävää tässä on se, että kourituksi tuskin tulisi Persu-Pentin eltaantunut liha vaan huomattavasti tuoreempi tavara. Ja nuoret miehet ovat keskimäärin fiksumpia kuin vanhat äijät eli huono kohtelu menisi väärään osoitteeseen.
Kommunisti? Tuohan on palstaöyhöttäjien vakiotermi vihervassareista. Olisiko sama tyyppi, joka uhkaili Me Too:n jälkeen alkavansa amerikan mestarinsa oppien mukaisesti grab them by the pussy, kirjaimellisesti? Typerä ja kallis harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset ovat niin heikkoja ja hauraita aiempiin sukupolvien verrattuna.
Kuule, ihan yhtä pahalta se tuntui ennenkin. Siitä vaan ei saanut sanoa mitään, kun heti tuli kommenttia, että sinä varmaan yllytit. Mikähän sinunkin kasvatuksessa meni vikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä nuppitodistuksen vedättämällä saatuaan sai lopulta kolme tonnia vahingonkorvauksia - you go girl! Kelpaa taas bilettää pari iltaa.
Mutta jos henkilö on oikeasti niin heikkomielinen ja päävammainen, että alapään hipaisusta menee elämä nurin, niin oikea osoite oli jo alun alkaen mielisairaala. Sad but true :(
Mitähän tohtori ja viranomaiset sanoisivat siihen, jos joku lukuisista baari-illan tiimellyksessä genitaalialueilleen kouraisun tai kosketuksen saaneista miehistä purskahtaisi post-traumassaan vastaavaan tekoitkuun?
Toi on muuten totta, tajusin just. :)
Jotkut miehet pitävät naisia "päävammaisina" koska naiset ei reagoi samalla tavalla kuin miehet.
Miesten mielestä on mielipuolista että joku traumatisoituu ilman lupaa koskemisesta, raiskauksesta tai pahoinpitelystä.
Tervejärkistä olisi se, ettei valittaisi, vaan satuttaisi pahemmin takaisin?
Viime lauantain Hesarissa oli juttu raiskauksen uhreista. Sen mukaan raiskaajia yhdisti huono kyky tuoda esiin omia ja lukea toisen tuntemuksia. Eli raiskaajilla on neurologisia pulmia kuten näiden kommenttien kirjoittajilla. Kaikilla miehillä ei kuitenkaan näitä neurologisia häiriöitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä nuppitodistuksen vedättämällä saatuaan sai lopulta kolme tonnia vahingonkorvauksia - you go girl! Kelpaa taas bilettää pari iltaa.
Mutta jos henkilö on oikeasti niin heikkomielinen ja päävammainen, että alapään hipaisusta menee elämä nurin, niin oikea osoite oli jo alun alkaen mielisairaala. Sad but true :(
Mitähän tohtori ja viranomaiset sanoisivat siihen, jos joku lukuisista baari-illan tiimellyksessä genitaalialueilleen kouraisun tai kosketuksen saaneista miehistä purskahtaisi post-traumassaan vastaavaan tekoitkuun?
Toi on muuten totta, tajusin just. :)
Jotkut miehet pitävät naisia "päävammaisina" koska naiset ei reagoi samalla tavalla kuin miehet.
Miesten mielestä on mielipuolista että joku traumatisoituu ilman lupaa koskemisesta, raiskauksesta tai pahoinpitelystä.
Tervejärkistä olisi se, ettei valittaisi, vaan satuttaisi pahemmin takaisin?Viime lauantain Hesarissa oli juttu raiskauksen uhreista. Sen mukaan raiskaajia yhdisti huono kyky tuoda esiin omia ja lukea toisen tuntemuksia. Eli raiskaajilla on neurologisia pulmia kuten näiden kommenttien kirjoittajilla. Kaikilla miehillä ei kuitenkaan näitä neurologisia häiriöitä ole.
Tämä. Nämä samat ongelmat näkyy täällä päivittäin. Yritykset selittää näille on kuluttaneet varmasti jo miljoona palstamillimetriä ilman mitään apua koska ongelma on aivojen rakenteessa.
Idioottimaisella miehellä oli muutenkin puurot ja vellit sekaisin: kommunistithan ne niitä vapaan rajoittamattoman, kollektiivisen, rakkauden kannalla olivat. Edelleenkin.
Oikeistolaisemmat ihmiset ovat enempikin niitä parisuhteen ja perheen kannattajia.